Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

Vraag Over Irrigatiesyteem

Recommended Posts

hoi allemaal,

 

als ik een tent van 3x3 heb met 144 potten van 11L en ik maak gebruik van korfstekers

welke maat Pe slang moet ik dan hebben en welke capiciteit pomp (type)?

 

Weet iemand dit of waar ik dit kan opzoeken?

 

alvast bedankt

 

parve

Edited by parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe slang maat maakt niet uit , dunne en dikke is beide prima.

 

je moet als je overal gelijke watergift wil , drukverdelers en een hoge druk pomp (minmaal 4 bar dacht ik ligt aan je drukverdelers)

En je leiding in rondje leggen of vierkant ook weer om druk gelijk te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je toevallig een merknaam van de pomp en type ter indicatie?

 

thx parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel merken zijn geschikt je moet kijken naar de opvoerhoogte , elke meter is +- 1 Bar .(drukpomp is wel wat duurder)

Share this post


Link to post
Share on other sites

10m opvoerhoogte is 1 bar lieve Knakie!

 

Zijn die korfstekers drukgecompenseerd of wat heb je precies aan het uiteinde zitten? Als die niet drukgecompenseerd zijn of al open gaan bij een lage druk, dan is een jetpompje ietwat overkill.

 

'Normaliter' wil je dezelfde maat slang gebruiken als de uitgang van je pomp. Normaal jetpompje is dat 1" dus dan hou je 32mm tyleen aan, maar 25mm gaat ook prima hoor. Ringleiding is idd wel handig omdat de druk wat geegaliseerd wordt. Qua merken heb je de bekende namen bij de GS, dus DAB en AquaKing, maar persoonlijk zou ik voor iets anders gaan als ik puur prijs/kwaliteit vergelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze pomp is 2 bar en betaalbaar :http://www.gardena.com/nl/watermanagement/besproeiingspompen/classic-regentonpomp-4000-2/

 

 

hier zie je drukverdelers en de bijbehorende druk/bar : http://www.revaho.nl/product/cnl

 

 

ik zou wel iets extra druk aan houden dan het minimum , je verliest druk bij bochten verlopen t-stukken etc .

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...