Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest snah

Spint

Recommended Posts

Guest snah

Na hier een en ander gelezen hebben over spint , ook eens goed gekeken naar mijn 5 planten .

En ja hoor ook van die zwarte puntjes en onder een loep zie ik ze bewegen .

 

Moet nog zo'n 2 a 3 weken , 10% van de haartjes zijn al bruin .

 

Wat kan ik het beste doen ? ( Roofmijt wil ik niet )

 

Nu al omhakken of toch nog even wachten, of de bladeren waar ze opzitten verwijderen , of wachten en er dan hasj van maken .

 

Wat gebeurt er met spint en andere beestjes als je de plant ondersteboven 2 weken in een warme geventileerde donkere ruimte ophangt ?

 

En als laatste vraag hoe ontsmet ik hierna het beste mijn kast ?

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Gewoon laten staan en afbloeien, misschien een beetje de webben weg stofzuigen.

2. Geen bladeren verwijderen.

3. De meeste lopen omhoog en je kan ze dan makkelijk verwijderen op de stam van de plant. De rest wat in je toppen zit vastgeplakt dat knettert lekker tijdens het roken.

4. Dettol, goed schoonmaken gewoon en nieuw medium. Je potten ook goed schoon.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

sowieso stofzuigen

 

draadjes spannen tussen (en vooral boven, ze lopen naar hoogste punt) je toppen

lekker vaak water spuiten/vernevelaar aan

 

toch beestjes uitzetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor ongelofelijk, iemand die zegt dat je planten die nog 2 weken moeten lekker nat en vochtig moet houden om de spint onder controle te houden!

 

Pfff, doet dat dus maar niet...toprot en weg oogst!

 

Nog 2 weekjes man, dat overleef je wel, en beestjes werken nu echt niet meer...veel te laat.

 

1. de ergste aangetaste bladeren verwijderen.

2. voorzichtig stof/spintzuigen met zuiger op laagste stand.

3. hok goed stofzuigen en onsmetten met dettol, of ander gif, en goed laten luchten (let op! eitjes van spint kunnen maandenlang overleven in je tent/hok)

 

Dus aan de slag met je stofzuiger, en direct!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

grote kans dat ze helemaal niet toe komen aan t maken van webben. dus lekker laten staan totdat ze evt je toppen inkapselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks aan doen. Die laatste weken zing je wel uit

als er webjes om je toppen komen gewoon iedere dag even weghalen. Probeer het wat kouder te houden in je hokje, bv.15 nacht 24 dag.Daar houdt spint echt niet van.

Je wiet zit na het drogen niks meer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stofzuigen, heel voorzichtig, heeft bij mij supergoed gewerkt!

 

Heb je ze goed bekeken met een microscoop?

 

gallery_38152_17225_263564.jpg

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat hierboven gezegd wordt, maarrrrrr, je planten houden ook niet van 15 graden, en volgens mij wil je voorkomen dat je webjes krijgt, dus dan maar even stofzuigen, 5 planten is heel goed te doen, als je er 50 had staan moet je andere maatregelen treffen.

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Als ik mijn miele stofzuiger op de laagste stand aanzet , zijn al mijn planten opgezogen .

Dus k neem aan een andere zuiger , ik heb zo'n toetsenbord zuigertje op 2 penlight batterijen ga ik morgen even doen .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, wat Rocker zegt!...

 

Zet er zo,n borsteltje op, en ga dan rustig langs je dames, je zult zien dat je die 2 weekjes makkelijk doorkomt!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorige ronde ook een grote pint orgie... webje wegzuigen

 

voor de rest boel uitzingen. niet gaan lopen klote aan je klimaat want je plantjes zijn op het einde extra rotgevoelig.

 

lees anders het topic van cityboxer is over spint in de afdeling ziektes. ik had er een hoop aan.

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Toch helpt dat stofzuigen .

 

Wel weer nieuwe vragen ,

Voor een volgende kweek moet ik dus eerst mijn kast ontsmetten , dus zo'n spuitflacon dettol ( geel ) gehaald , volsta ik dan met 1 of 2 keer de vloer en de wanden hiermee in te spuiten ?

 

Ook een flesje 100% neemolie gekocht , heb begrepen dat ik dit 1 maal per week tijdens de groeiperiode moet gebruiken . Maar in welke dosering ( hoeveel per liter ) . En moet ik de onder en bovenkant van de bladeren besproeien ?

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou even kijken wat de cycles is van spint, dan weet je hoe lan eitjes er over doen om uit te komen.

Dus spuiten/schoonmaken, dan binnen de uitkomsttijd nogmaals hethalen, en daarna nog een keertje voor de zekerheid ;)

Mochten er nog uitjes zitten die uitkomen maak je die dood voor ze nieuwe eitjes kunnen maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus hup de fik in je huis en een nieuwe locatie zoeken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Een vlammenwerper of m'n huis in de fik is momenteel geen optie .

 

Blijft de vraag , hoe ontsmet ik m'n kast het best en hoe gebruik ik neemolie bij een volgende kweek .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een stofzuigtip

koop een setje panty's gewoon de bruine uit de supermarkt(andere kleuren voldoen ook ) deze over je stofzuiger slang enndan de bladeren afzuigen,

 

Spint en de draden gaan in/door de panty.

Maar je raakt mindersnel bladeren kwijt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...