Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kleine Henk

Water Geven

Recommended Posts

Ga is wat meer lezen i.p.v. een tig tal aan topics te openen. ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de mogelijkheid heb zou ik via onder geven..

 

Eerste week van boven daarna van onder.. (in het begin zitten de wortels nog niet helemaal onderin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boven of onder kan allebei, een combinatie ervan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

boeit het na 1-2 weken bloei als de bovengrond echt droog is als je vanaf dan alleen maar van onder water geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat voeg ik me ook eens af, ik begin van de eerste bloemvorming water van onder te geven afgewisseld met boven, maar er komt een tijd dat ik niet meer tussen de potten kan, en ik enkel van onder water kan geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder water geven, de plant laat in de bovenste laag grond een soort "afval" achter. het bladerdek functioneerd in de natuur tevens als een soort paraplu, het water valt rondom, waar tevens de jongste wortels zitten. door van boven water te geven zorg je ervoor dat het afval weer terug gespoeld wordt.

 

van onderaf water geven stimuleerd ook de wortelgroei (moet ze gaan zoeken naar water), tevens zoals in de natuur ze zoeken naar het grondwater.

maar idd ik geef de rest gelijk, het is toch niet zo moeilijk om de zoek functie gebruiken. en Goh zo moeilijk is het toch niet om beetje logisch na te denken?! de natuur is niet complex ofzo, meestal gewoon erg logisch.

 

als van onderaf lastig wordt; gewoon water spikes met een fles erop (ik snijd altijd de onderkant eraf zodat je hem er niet steeds hoeft af te halen) doorboor je het bovenste laag grond (waar het afval in zit, en meestal ook snel uitdroogd waardoor je bij de volgende waterbeurt eigenlijk op een kurk aan het water geven bent en alles direct je pot uit stroomt) geef je het water direct midden in de grond, heb het idee dat je wortelkluit hierdoor ook veel compacter wordt (ipv enkel rondom ook in midden in de pot flink wortels aanmaakt)

 

voorbeeld; 2 planten in kuip, 1 op normale manier water gegeven, uitgraven van de pot naderhand geen probleem, andere met 4 van die spikes, bovenste laag heb ik eraf kunnen schrapen, kom gewoon niet door de rest heen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...