Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-sjaak-

19 X Fire Alien Strawberry Onder Gavita 750De Op Kwx-1

Recommended Posts

@Lord Imotep thnx voor de tip, ik ga is kijken voor een ander relais. De afgelopen 2 dagen schakelde de lamp wel gewoon op tijd aan trouwens.

 

@skunkmonster ja erg veel verschil helaas. Het zijn regulieren zaden.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn er al wat geuren die je kunt beschrijven???

 

mij is ook dit soort genetica aan geraden. heb je het al is gerookt? ik en zelf helemaal in love op o.a holy grail kush, chocolope,kosher kush strawberry sour diesel en casey. heeft dit ook zo speciale smaakje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben niet echt goed in geuren beschrijven en ben nu ook verkouden dus kan er weinig over zeggen.

Heb het nog nooit gerookt, ik las veel positieve reacties op buitenlandse fora over og raskal seeds daarom wilde ik het ook eens proberen.

 

Zal kijken of het lukt om morgen weer wat foto's te plaatsen.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan week 7 in nog 3-4 weken te gaan. Heb wel bij sommige planten wat bladproblemen lijkt op teveel voeding, denk mg, ben de voeding nu wel wat aan het afbouwen volgende keer vloeden nog 1-2 puntjes lager gaan zitten.

 

11-12

Dag 42 bloei

 

Gold label a & b, ultra mg en ultra pk

 

ph 5,5

ec 1,6

 

drain

ph 6,0

ec 1,7

 

gallery_6585_17603_2201005.jpg

 

gallery_6585_17603_201820.jpg

 

gallery_6585_17603_1107859.jpg

 

gallery_6585_17603_2027220.jpg

 

gallery_6585_17603_998344.jpg

 

gallery_6585_17603_441354.jpg

 

gallery_6585_17603_34490.jpg

 

gallery_6585_17603_870547.jpg

 

gallery_6585_17603_1116738.jpg

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze er nog prima uit zien Sjaak, je bladkleur is nog oke in deze fase, als ik het zo bekijk op je foto's, geen mg problemen, waar je zelf wel aan denkt?

 

Misschien komt het door de stand van je foto's, maar het lijkt wel of ze voorbij je lamp groeien, waarschijnlijk heeft het blad bij sommigen last van stralingswarmte.

 

Met nog een paar weekjes te gaan nog een weekje lekker doorvoederen met je componenten, afbouwen en laatste 10 dagen spoelen.

Degene waarbij je denkt die zijn redelijk gevoed, geef je gewoon minder voeding.

 

Het grote werk is nu bijna wel gedaan voor ze, gaat goed man!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

een aantal is idd bijna de lamp voorbij gegroeid, grootste is zoon 1,50 meter en zit ongeveer 25-30 cm van het dak van de tent af :wacko:

 

Met nog een paar weekjes te gaan nog een weekje lekker doorvoederen met je componenten, afbouwen en laatste 10 dagen spoelen.

Degene waarbij je denkt die zijn redelijk gevoed, geef je gewoon minder voeding.

 

ik ben van plan om ze nog een weekje een ec van 1,5 te geven en dan idd te gaan afbouwen, het gaat alleen niet lukken om sommige planten minder voeding te geven op mapito met eb en vloed.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag ging de lamp weer niet aan heb even kunnen kijken naar het led lampje op de lamp en die blijft continu knipperen, na ongeveer een minuut sprong de lamp aan.

Ik begin nu wel te twijfelen of het aan het relais ligt of dat de lamp gewoon stuk is. Iemand een idee wat het is als de led continu knippert?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dit ook gehad, toen was m'n gavita echt stuk en nieuwe gevraagd aan de shop

het was met de 2de dat ik problemen had dat ze soms niet opstartte

(misschien is hierdoor ook de eerste stukgegaan, nogmaals, de netfilter was de oplossing)

 

http://www.wietforum.nl/topic/107265-help-mn-gavita-pro-600-start-niet/page__fromsearch__1

http://www.vitalitools.nl/nl/netfilters.php

 

55 euro...

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_37780_17150_3637273.jpg

 

oude foto

iemand wees me erop dat als de blusser zou afgaan hij in het rond zou spuiten, dus nu is het niet meer zo

maar hier zie je wel de netfilter

ik wist dat er nog een missing foto ergens zat :P

 

:)

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je het gavita schakelkastje er niet tussen kan je gelijk dimmen als het te warm wordt met die kleine afzuiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Willy Wortel dat schakelkastje van gavita ben ik ook van plan om ergens in de toekomst te kopen.

 

18-12

Dag 49 bloei

 

Gold label a & b en ultra pk

 

ph 5,5

ec 1,5

 

drain

ph 6,0

ec 1,7

 

Drain is redelijk hoog, sommige planten hebben ook een bladprobleem wat denk ik komt door de ultra mg dus daar ben ik mee gestopt.

Volgende keer vloeden ga ik een ec van 1,2 geven wil niet dezelfde fout maken als vorige ronde door niet op tijd af te bouwen.

 

gallery_6585_17603_1582340.jpg

 

gallery_6585_17603_662091.jpg

 

gallery_6585_17603_1117856.jpg

 

gallery_6585_17603_1345992.jpg

 

gallery_6585_17603_479835.jpg

 

gallery_6585_17603_660382.jpg

 

gallery_6585_17603_1615689.jpg

 

gallery_6585_17603_1220825.jpg

 

gallery_6585_17603_2372531.jpg

 

gallery_6585_17603_2363865.jpg

 

Mvg Sjaak

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem met je armatuur al opgelost?

 

Wat een struiken zijn het geworden sjaak lijkt wel een beetje op mij SP rondje.

 

Hebben de planten geen last van de stralingswarmte? Buds een beetje hard?

 

Gr,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee nog niet opgelost, ik weet bijna zeker dat het aan de lamp ligt, hij start niet op als ie op 600 watt staat, ik draai hem dan naar 750-825 watt en dan springt ie na een paar seconde aan dan moet ik hem even aan laten staan en terug dimmen naar 600 watt, als ik te snel terug dim gaat ie weer uit. Het led lampje knippert ook continu.

Ik heb de webshop waar ik hem heb gekocht gemaild een paar dagen terug maar nog steeds geen antwoord terug gekregen.

 

Wat voor relais gebruik jij trouwens Worm met je 750de?

 

sommige planten hebben wel een beetje last van de warmte van de lamp wat ook te zien is aan het blad. Er zitten een aantal compacte planten tussen maar ook heel luchtige toppen helaas. Het gaat denk ik geen top ronde worden maar er zitten wel een aantal planten tussen waarvan ik denk dat ze wel een mooie moeder kunnen worden en zeker de moeite waard zijn om nog een ronde neer te zetten.

 

Mvg Sjaak

Edited by -sjaak-

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch weer flinke knoeperts sjaak :icecream:

 

heb je nooit probleempjes met rot?

 

ik vermoed dat de 3e foto een van luchtige is? mss andere pheno?

 

je zegt ook redelijk hoge drain 1.7

zo hoog is dit toch niet met een vloedbeurt van 1.5?

ik zit regelmatig rond of zelf boven de ec 2.0, wel op grond, is dit anders met hydro opzet?

 

ziet er goed uit :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjaak, waarom laat je de lamp niet lekker op 600 staan en 1 tip verwijder zoveel mogelijk die rotte bladeren en aub controleer je toppen op rot, dit zou zonde zijn. (ik spreek helaas uit ervaring) succes de laatste loodjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

leerling; beter lezen

sjaakie: niets van aantrekken van die mindere feno's.... zoals ik al zei moet je blij zijn met 1 a 2 goede planten op 10..... daarom dat ik ook m'n moeders zoek en ben gestopt met kweken uit zaad.... dan zette ik 25x AK47 en zaten er mss 3 goede feno's bij.... het is soms echt triest....

 

ook stel ik me vragen bij de cola-fles cola's.... ik vraag me af welke plant én cola flessen maakt, én dan ook nog eens harde lekkere toppen vol met hars en lekker rijp..... die planten zullen wel heel zelden voorkomen.... ik heb de indruk dat de betere feno tussen de hoop vaak 1 is die kleinere toppen maakt.... met m'n WW run waren ook WW4 en WW6 echt super monster planten, maar uiteindelijk maakt WW2 veel minder maar wel veel betere wiet......

 

my 2 cents.....

 

een ronde uit zaad is dus nooit voor opbrengst maar enkel voor selectie.....

 

keep it up

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi rot dat probleem nog steeds niet opgelost is. Even contact opnemen met Gavita en probleem voorleggen, hun hebben vast wel een oplossing.

 

Ik heb een dv 1000W schakelkastje.

 

Hoop dat je een mooie pheno gaat vinden, wel klote als je er zoveel tijd en energie insteekt en niet vind waar je naar zoekt.

 

gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sensi life Ja heb af en toe zeker rot, vorige ronde ook dit is ook de rede dat i nu begin af te bouwen met voeding vorige ronde was ik daar wat te laat mee en moest ik ze eerder dan gepland omhalen door rot dit wil ik nu voorkomen.

Foto 3 is idd erg luchtig of dit een eigenschap is van deze pheno zou ik niet weten misschien teveel voeding of een combinatie.

 

Drain valt op zich ook wel mee idd maar het word wel tijd om af te bouwen met nog 2-2,5 weken te gaan.

Ik heb ze vandaag weer gevloed met een ec van 1,3 en kreeg als drain 1,6 terug dus dat gaat wel goed komen.

 

@de leerling lamp staat ook op 600 watt maar hij wil niet opstarten als die hier op staat daarom moet ik een beetje draaien aan de dim knop en dan springt ie aan als de lamp dan een minuutje of zo aan staat dim ik hem weer terug naar 600 watt.

Ik ga de toppen i de gaten houden.

 

@Lord Imotep Voor een goede moeder moet je idd veel meer planten neerzetten eigenlijk,ik lees wel veel dat in bijna elk pakje og raskal zaden 1 of meerdere keepers zitten dus ik zal vast wel wat moois over gaan houden.

Mijn oog valt nu ook op een wat kleinere plant (foto 7,8,9 en 10) compacte top en erg wit maar niet een hele dikke top.

 

@Worm Ik ga van de week de shop bellen als ik nog geen mail terug heb gekregen, ik ga er van uit dat ze dit wel op gaan lossen.

3 planten maken wel een kans , foto nr 4 tot 10 maar we gaan het zien.

Met al die verschillende pheno's en mapito is het ook niet ideaal, denk dat je als je op zoek bent naar een moeder beter planten op aarde kan zetten zodat je bij elke plant de nodige voeding kan geven wat nu dus niet lukt.

 

Mvg Sjaak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjakie hoe is het daar? zijn ze om?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan dit weekend om dan hebben ze 65-66 dagen gestaan er staat voor dit soort 60-67 dagen. Heb bij een plant wel rot weg moeten knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met knippen sjaak!

 

Volgende ronde nog een keer fire alien uit stek of ga je vokr wat anders?

 

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga voor volgende ronde kijken of me growshop alweer stekken kan regelen dan draai ik daar eerst een ronde mee zo kan ik rustig kijken welke fire alien ik de ronde daarna mee ga draaien.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growshops verkopen geen stekken, dat weet toch iedereen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister avond begonnen met omhalen, hele nacht bezig geweest. Wel wat rot gevonden helaas.

Ik ben niet echt onder de indruk van de structuur van de toppen veel fluf, hopelijk gaat de smaak en effect het goed maken. Het was ook geen ideale ronde, planten zaten veel te dicht op de lamp en ook nog gezeik met opstartproblemen van de lamp maar we gaan het wel zien hoe het indroogt.

 

gallery_6585_17603_1258360.jpg

 

gallery_6585_17603_119843.jpg

 

Mvg Sjaak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...