Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lord Imotep

HELP! M'N GAVITA PRO 600 START NIET

Recommended Posts

HELP!

 

einde bloei, moet enkel nog spoelen zoals velen van jullie weten

kom vandaag aan de tent! lamp brandt niet!!!

alles gecontroleerd en in orde, stekker opnieuw uitgetrokken en ingestoken om naar LED indicatie lichtje te kijken wat er scheelt: LED blijft maar flikkeren!!!

 

in de handleiding staat; als ze 1x flikkert .... tot ..... als ze 7x flikkert!!!

maar de mijne blijft dus oneindig doorknipperen

 

heb al andere stopcontacten enzo getest maar hier ligt het dus al zeker niet aan

 

+ wat is dat rondje op de ballast aan de lampkant? een zekering??

 

thx

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

First thing first nu, eerst een lampje fixen zodat ze snel wat licht krijgen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

enkel groeilampen 6500k plug n grow

te gevaarlijk, dan zet ik ze liever een nacht donker

heb nu voorlopig de tent opengezet en het licht van de kamer aan.... is ook al iets

 

komt al in orde, rij naar vriend voor een oude 400W set met magnetische ballast die bromt :P

beter kan voorlopig niet

gaat wel een blussertje boven!

 

heb gavita ook gemaild + shop waar ik ze kocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continu knipperen is dacht ik print stuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter groeilampen dan donker denk ik, mgoe, ik ben geen pro..

Andere bulb geprobeerd ?

Edited by soca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok ook op de bulb, al 2x meegemaakt met de 600 Pro.

Beide keren was er iets aan de lamp te zien (losliggende delen, verbogen delen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had meteen die groei lampen erin gehangen, maakt geen drol uit namelijk ( niet voor even ) wat wel belangrijk is wat racker al aangaf, je cyclus gaande houden,

 

liever 1 of 2 dagen met groei dan 1 cyclus overslaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook lange tijd opstartproblemen gehad met mijn pro'line's 600watt,via whazzup een nieuwe schakelkast gekregen,een dv 14 i.p.v. dv12,

nieuwe bulpen gekregen,en uiteindelijk heeft whazzup overlegd met Desjop en een ABB A9.30.10 relais in mijn dv14 laten plaatsen,heb nu al maanden geen problemen meer,relais was niet zwaar genoeg ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, het is allemaal terug in orde

ben dus gisteren naar een vriend gereden en heb er z'n oude stoffige spiegelkap met magnetische ballast en 400W sylvania lamp gekregen en ze deed het nog :)

de planten hebben ongeveer een uur te lang donker gehad, dan 2u licht van de kamerlamp gewoon, en dan al de 400W, dus ze hebben geen 3u gemist....

 

ik nam contact met de shop waar ik ze kocht en heb morgen al een volledig nieuwe gavita set, inclusief lamp

 

de relais in m'n DV12 is al veranderd naar een speciale relais die niet knettert bij het schakelen maar gelijk van 0 naar 1 gaat, zonder dat de relais nog meermaals opent en sluit, en dit goed tot 7KW :) dus normaal mag het niet de relais geweest zijn die het stukgemaakt heeft....

deze relais werd rechtstreeks aangeraden door Gavita toen ik ze aankocht en werd door m'n collega (Master in de Electronica) geplaatst

dus ook hier zou het zeker goed geweest moeten zijn

 

Ik hoop dat dit éénmalig gebeurde, en m'n vriend heeft alvast gezegd dat ik de 400W mag bijhouden, dus die is ook mooi als reserve (+ nog spare lamp ook)

 

Ik veronderstelde ook wel zoals velen van jullie zeggen dat alle licht beter was als geen licht, maar langs de andere kant zijn m'n planten einde bloei en net daarom dacht ik anders; sommigen zetten hun planten express even donker einde kweek, dus had dit kunnen simuleren tot ik een nieuwe gavita had... maar dus na jullie commentaren heb ik weer bijgeleerd en was idd de groeilampen er boven hangen nog het slimste geweest tot beter...

 

bedankt voor de info, dit topic mag voor mij morgen ofzo gesloten worden (nog commentaar even de kans geven :P)

 

thx

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat het zo opgelost kan worden, jij blij en je plantjes blij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
+ wat is dat rondje op de ballast aan de lampkant? een zekering??
is een goretex plugje dat er voor zorgt dat je geen condens vorming in je ballast kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Donbone, we leren weeral bij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reageer toch even op dit topic, heb namelijk hetzelfde probleem sinds kort met mijn nieuwe gavita pro 600 se.

 

Heb sinds vorige week opstartproblemen.

Lamp schakeld niet in en led blijft maar knipperen.

Heel soms ook 5 flauwe led knippers maar 9 van de 10 x blijft ie knipperen.

 

Ben net in week 2 bloei met mijn zaadplantjes maar dit gezeik kan ik er niet bij hebben.

 

Van de week wou die maar niet opstarten en van ellende maar snel n vsa aangesloten, volgende dag nergens last van en starte gewoon op. Zo gaat het nu al een week. Zostraks keek ik brandde lamp weer niet..

 

Heb mijn laatste centjes in dit nederlandse product gestopt voor natuurlijkn mooi eindresultaat maar zo op deze manier alleen maar stress voor mij en me planten slechte zaak dus.

 

Heb deze set nieuw gekocht vorige maand en heb de philips bulb er nog inzitten.

 

Heb een paar x de schakelklok in en uitgeschakeld en na 6 x start ie vanaaf wel op heel toevallig.. scheelt me weer n uur gepruts met die ouwe vsa.

 

Weet zeker dat het probleem terugkomt en vroeg mij af wat ik het beste kan doen. ? Zie dat whazxup ook de garantiegevallen op zich neemt?

 

Wat scheelt er aan mijn set. ? Zag met het opstarten dat de lamp flikkerde een paar seconden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relais van je schakelkast vervangen en je probleem is opgelost,als ik je verhaal lees weet ik precies wat je bedoeld,iedere dag op tijdstip dat de lampen moeten aan gaan moet je er zijn,led blijft knipperen,schakelkast uit,weer hetzelfde,stekker eruit,wachten,proberen,weer niks,...en na x aantal keer gaan ze dan toch branden...ik werd er gek van kerel,maar ik heb mijn relais laten vervangen en alles was opgelost,ik had 2 lampen op mijn schakelkast insteken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...