Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
roodgordijn

Blad Probleem Help Me Dit Nog Te Redden...

Recommended Posts

aangezien het vorige topic een beetje is doodgegaan en de adviezen die werden gegeven niet werkte en we inmiddels ook al weer een week verder zijn en het alleen maar erger wordt waag ik nog 1 poging om te redden wat er te redden valt

 

de persoon die me de gouden tip geeft stuur ik de grootste top op als alles geoogst is..... ;)

 

so far....

 

PH verhogen van 6.0 naar 6.2 heeft niet gewerkt

 

kan het dan misschien een EC probleem zijn?

me bladeren beginnen nu ook aardig geel te worden

dus te weinig voeding maybe?

 

hier zijn een aantal nieuwe foto's

 

gallery_38041_17596_130184.jpggallery_38041_17596_1868061.jpggallery_38041_17596_308107.jpg

Edited by djbroertje
wiet weggeven niet toegstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trekt duidelijk de voeding uit de onderste bladeren, mijn glazen bol zegt kalium of magnesium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je wat meer info geven?

Wat me opvalt is dat ie wel errug licht van kleur is ?

Hoe hoog zit je met je EC ?

En op aarde mag je PH echt wel wat hoger zijn.

Dit is volgens mij een Ca probleem

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wiet die ph mag niet hoger zijn

 

@ts voeding? Bio? Mineraal? Ec?

En heb je een duidelijkere foto liefst zonder lamp,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wiet die ph mag niet hoger zijn

 

@ts voeding? Bio? Mineraal? Ec?

En heb je een duidelijkere foto liefst zonder lamp,

Als hij minerale voeding gebruikt mag dat wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb niet de oplossing voor je. K denk dat je dit zowiezo niet meer gaat oplossen. Maar wel een mooie stunt om de grootste top weg te geven aan degene die de oplossing heeft.

 

Dat zal een vette joint worden ......:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk Calcium tekort.

 

Uit zich in kleine planten, slechte groei, geen dichte toppen, en roestvlekken op de middel oude bladeren.

 

Je zit in week 4/5 gok ik?

 

En ze oogt veel te droog.

 

Hoe je aan dit tekort komt is aan jou de vraag..

 

Te droog medium? = oplopende EC = Hoge K + lagere ph (zuurder) = Weinig calcium opname.

Te veel voeding?

Te weinig voeding?

Te zure grond

 

Maar zie ook andere tekorten opkomen.

 

Hoe zit je met je EC? en check je ph meter eens of die klopt.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net nieuwe foto's gemaakt die misschien iets duidelijker zijn

 

@ wietbladeren me EC is momenteel 1.5 (gister verhoogd van 1.4)

en daarvoor 3 waterbeurten zonder voeding omdat ik dacht dat het aan een te hoog ec lag

in diezelfde week ook me PH verhoogd naar 6.2 op aanraden van iemand in een ander topic

zag toen geen verbetering en nadat ik weer een ander topic aanmaakte werd mij verteld dat 6.2 ook te hoog was...

dus nu weer verlaagd naar 6.0

 

@ grow weed ik gebruik de Canna voedingslijn met als booster Bloombastic van het merk atami

geen idee of het Bio of mineraal is :wacko:

 

 

@ Murdoch Dat klopt de planten die het er het ergst aan toe zijn zijn een stuk lager en minder breed dan de "gezonde planten" (die nu overigens ook problemen beginnen te krijgen) check de nieuwe foto voor meer details aub

 

@ Stampende stumper... dat zou best kunnen ik heb ze voor gegroeid in van die mini potjes

normaal plaats ik de voorgroei potjes op de grote potten zodat het water weg kan zakken

maar omdat ik het extreem druk had met me studie etc heb ik dat de eerste week niet gedaan

(geen tijd/zin gehad om al me smartpots te vullen met aarde)

toen ik ze na 2 weken ging overpotten viel het me wel op dat ze wat minder goed geworteld waren als normaal.

 

@ Cum laude EC en PH meter schijnen te kloppen

ben er zelfs mee naar de shop gegaan...just to be sure

 

te droog lijkt me sterk de planten die het meest beschadigt zijn nemen ook veel minder water op

zelfs met maar 500/600ml om de 2 dagen voelen de potten nog behoorlijk zwaar aan

 

de "gezonde" planten geef ik meer dan een liter per waterbeurt en dat zuipen ze ook allemaal op

 

te weinig voeding zou kunnen....drm heb ik me EC nu ook weer verhoogd naar 1.5

maar het probleem lijkt nog alleen maar erger te worden....

 

 

hier zijn 2 nieuwe foto's waar jullie misschien iets wijzer van worden ;)

 

 

Foto 1= is 1 van de 6 meest aangetaste planten die allemaal klein zijn gebleven en dezelfde blad problemen hebben...word met de dag erger

gallery_38041_17601_476332.jpg

 

Foto 2 is 1 van de planten die het redelijk goed deed maar begint nu ook achteruit te gaan....hoop niet dat het is gekomen doordat ik me ph 2x heb verandert.....

gallery_38041_17601_1257171.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cum laude EC en PH meter schijnen te kloppen

ben er zelfs mee naar de shop gegaan...just to be sure

 

te droog lijkt me sterk de planten die het meest beschadigt zijn nemen ook veel minder water op

zelfs met maar 500/600ml om de 2 dagen voelen de potten nog behoorlijk zwaar aan

 

de "gezonde" planten geef ik meer dan een liter per waterbeurt en dat zuipen ze ook allemaal op

 

te weinig voeding zou kunnen....drm heb ik me EC nu ook weer verhoogd naar 1.5

maar het probleem lijkt nog alleen maar erger te worden....

Dan is het waarschijnlijk nog steeds een calcium tekort.

Je hebt een hoge ec in het medium (in bloeivoeding zit K en misschien geef je ook nog eens extra K met PK13/14?)

 

Zoals ik al zei, met teveel K is er bijna geen calcium opname meer mogelijk.

 

Neem eens een drain die zegt je wel wat er aan de hand is in je medium.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks nu lijken we ergens te komen!

 

ik geef geen PK13/14 mee dit doe ik alleen in de laatste 2/3 weken een paar keer

 

ik heb alleen nog nooit een Drain genomen....heb je misschien een korte uitleg voor me :D ?

 

 

 

nog ff wat extra info... vorige ronde heb ik van dat huismerk aarde van de growshop gebruikt

en daarmee de slechtste oogst in me leven mee gedraaid

dacht dat het niet veel erger kon en voor deze ronde toch maar weer Canna lightmix gebruikt waar ik hiervoor goede oogsten mee gedraaid had

maar omdat ik nog 2/3 zakken van dat huismerk aarde had en het zonde vond om weg te gooien heb ik daar ook een paar potten mee gevuld

misschien zijn het wel uitgerekend DIE potten waar de planten het ze slecht in doen...? zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

kan het niet met zekerheid zeggen dat het DIE potten zijn omdat ik alles doorelkaar erin heb gepleurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks nu lijken we ergens te komen!

 

ik geef geen PK13/14 mee dit doe ik alleen in de laatste 2/3 weken een paar keer

 

ik heb alleen nog nooit een Drain genomen....heb je misschien een korte uitleg voor me :D ?

 

 

 

nog ff wat extra info... vorige ronde heb ik van dat huismerk aarde van de growshop gebruikt

en daarmee de slechtste oogst in me leven mee gedraaid

dacht dat het niet veel erger kon en voor deze ronde toch maar weer Canna lightmix gebruikt waar ik hiervoor goede oogsten mee gedraaid had

maar omdat ik nog 2/3 zakken van dat huismerk aarde had en het zonde vond om weg te gooien heb ik daar ook een paar potten mee gevuld

misschien zijn het wel uitgerekend DIE potten waar de planten het ze slecht in doen...? zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

kan het niet met zekerheid zeggen dat het DIE potten zijn omdat ik alles doorelkaar erin heb gepleurd.

 

Huismerk puk? :lol:

 

Lijkt me sterk al heeft gold label wel een tijdje verneukte aarde gehad wegens bronnen.. ;)

 

Aarde meten is heel simpel. Gewoon wat aarde wegpakken bij de wortels onderin.

 

Bv,. 200ml aarde in maatbeker + 200ml gedemineraliseerd water erbij doen. Voorzichtig roeren.

Die substantie door een koffiefilter laten drainen in een andere maatbeker.

Wat je daar meet zit meestal ook in je medium maar ietsjes hoger.

Dit zelfde geld voor je EC (gedemineraliseerd water heeft EC 0.0) . Meet je hogere EC als wat je geeft...

Je kan na 24 uur je drain nog eens meten maar ga er maar vanuit dat het op ietsjes is opgelopen.

 

Meet meerdere potten, vergelijk en pak daarvan het gemiddelde en stuur daar je ec en ph op.

Maar ook deze drains moet je eigelijk niet vertrouwen maar klopt wel ongeveer.

Wil je echt zekerheid, koop een grond meter.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige wat hier mis is is dat watergeven voor geen meter klopt (van te nat naar gortdroog gegaan en zo nog wat) en een EC oploop waardoor je een stortval aan problemen krijgt, niet alleen maar een ph probleem.

 

Hoe kom je erbij om alsnog 500ml te gaan geven als potten nog zwaar zijn en waarom til je smartpotten op?

Check ook labl, zware wortelverstorinng en je moet wateren nadien, tensio of stokje maar tillen echt niet doen.

 

Ook helpt een straf klimaat niet bij dit soort plantjes: hoe hard zuig je af met lampen aan en hoe is je aanvoer geregeld?

 

Onderin bros, bovenin strak omhoog staand blad, enorme worteldruk door hoge EC en niet alleen maar een ca maar ook een overschot aan N (zou je niet zeggen met gelend blad) , een magnesium tekort en dan nog het verdampingsprobleem wat ze echt nekt, die paarsige bladpunten complimenteren het geheel.

 

canna kan veel hebben, ander gewas had allang het loodje gelegd.

 

Beloning nvt.. dit wordt een straf rokertje, te straf voor mij.

 

Spoelen en om en tensio meters scoren vd smartpotten.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

kennelijk is het niet toegestaan op wietforum om een gratis wiet top weg te geven..aangezien de topic naam is verandert :blink:

 

@ Cum laude aarde was van een locale shop en zat in een grijze zak.

thanks voor de info van de drain!

k heb net gedemineraliseerd water gekocht en ga er vanavond mee aan de slag als de lampen aan gaan!

zodra ik meer info heb laat ik het gelijk weten :)

 

@ Lost child

 

de potten waren niet super zwaar.... ik vermoed dat het gewicht vooral onderin de pot zat

vandaar dat ik maar 500 ml mee gaf om in iig de bovenkant te bewateren waar alle wortels zitten.

 

ik ben ook echt niet al me potten elke dag aan het op tillen hoor

 

overigens als je de potten voorzichtig aan de randjes optilt ( niet aan de handvaten)

dan breken de wortels ook niet af

dat is in iig mijn ervaring met smartpots....

als er wel wortels afbreken dan hoor je dat.

is me in het verleden wel is overkomen.

 

wat bedoel je precies met een straf klimaat:S?

 

momenteel gebruik ik een handmatig fan controllertje die eigelijk altijd op 100% afzuigt ook als de lampen uit gaan.

is dat erg :o?

heb nog wel een automatische rgelaar die ik eventueel zou kunnen ophangen.

maar me temp is niet extreem hoog meestal rond de 25 graden (draai snachts dus dat scheelt een hoop kwa warmte)

 

me invoer komt uit een andere kamer, wel passief dus gebruik geen aparte afzuiger om er verse lucht in te pompen

maar doe het dmv van een slang die ik heb doorgetrokken van de tent naar de andere kamer

omdat de tent vacuum wordt gezogen zuigt die ook verse lucht aan uit de slang.

 

en wat bedoel je met canna kan veel hebben? :cry

 

ik heb 2 weken geleden een kleine week alleen water mee gegeven

ben nu net weer me EC aan het opbouwen is het dan wel verstandig om weer te spoelen?

 

Edit: welke tensio meter raad je me aan?... er is zoveel keus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net van 4 potten een meting gedaan

 

heb alleen 50 ml aarde 50 ml gedemineraliseerd water gebruikt

en ipv het rustig in het koffiefilter te laten druppelen

heb ik een handje geholpen en het een beetje uitgeknepen.

 

maakt dat nog wat uit ?

 

uiteindelijk kwam ik hier op uit...

 

pot 1 EC 2.5

pot 2 EC 3.5

pot 3 EC 2.0

pot 4 EC 1.7

 

suggesties iemand? :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga maar van pot 3 en 4 uit. 1 en 2 heb je te snel uitgeknepen, daarom zei ik ook voorzichtig roeren en niet uitknijpen.

 

En lost heeft gelijk. Ze gaan van gort droog naar super nat als ik je eerste foto vergelijk met gisteren.

 

Gewoon geen voeding meer geven, alleen water en niet verwachten dat dit nog goed komt.

Met zulke iele planten in zulke dikke mediums klopt niet en betekent dat ze vanaf het begin af aan al een klap hebben gehad.

 

Kijk ook maar eens naar je haren die worden al bruin..

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd lijkt mij verstandig om dit als een leermoment te zien.en snel opnieuw beginnen elke dag is verloren tijd nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lostchild

de potten waren niet super zwaar.... ik vermoed dat het gewicht vooral onderin de pot zat

vandaar dat ik maar 500 ml mee gaf om in iig de bovenkant te bewateren waar alle wortels zitten.

 

Vermoeden en weten zijn 2 heel verschillende dingen, smartpot werkt heel anders dan een plastic

 

ik ben ook echt niet al me potten elke dag aan het op tillen hoor

 

Check hoe je eea handelt voordat je aanneemt en nav handelt, je pot optillen komt neer op ff flink wortelmassa kneden

 

overigens als je de potten voorzichtig aan de randjes optilt ( niet aan de handvaten)

dan breken de wortels ook niet af

dat is in iig mijn ervaring met smartpots....

als er wel wortels afbreken dan hoor je dat.

is me in het verleden wel is overkomen.

 

Je hoort helemaal niks als het fijnmazige wortelwerk diep in de kluit naar zijn grootje gaat, daar is de kuit veel te compact voor

Waar het om gaat is dat de plant moet herstellen en dus geen energie naar toppen etc

 

 

Edit: welke tensio meter raad je me aan?... er is zoveel keus

 

Had ik niet al aangegeven Blumat digitaal die je via blumat.nl scoort wat daar zijn ze het goedkoopste en geen gedoe als je wat met meter hebt na aankoop ipv duurder via een site of GS en dan weken wachten ofso

 

Klimaat vragen: lees alle stickies door en check je opzet dan nog een keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...