Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riesje

Scan vluchten

Recommended Posts

He twas in ieder geval een zeer leerzame reportage , Ze lieten heel goed zien wat er door zo'n kijker te zien is 's nachts . Je kunt er niet mee in een huis kijken . Ze zien vooral de afvoer van warme lucht naar buiten, en een klein beetje de warmte van het dak of de muur waar de avoer inzit.

 

Beter circuleer je de lucht door je hele woning heen , heb je meteen verwarming. En zorg voor een warmte geisoleerde kweekruimte ,met name op zolder (het dak)

lijkt me praktisch gezien onmogelijk.......

 

lucht bevat veel vocht. lekker voor je spullen of als je een familielid met astma hebt.

 

onuitvoerbaar naar mijn mening

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beter circuleer je de lucht door je hele woning heen , heb je meteen verwarming. En zorg voor een warmte geisoleerde kweekruimte ,met name op zolder (het dak)

Volgens mij heeft dat niet veel zin omdat je huis dan alsnog een gemiddeld hogere temp heeft als omliggende woningen. Isolatie helpt ook bar weinig heb ik gelezen, maar kan allemaal "scare tactics" zijn natuurlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je normale verwarming slaat dan toch vanzelf minder vaak aan, dus waarom zou het in huis warmer worden dan bij iemand anders. Maar belangrijker nog is de verdeling van de warmte ,daardoor wordt het onzichtbaar .

 

In die reportage zat de politie er een keer flink naast , er bleek een zonnebank en een straalkachel te staan waarvan de warmte via het zolderraampje naar buiten kwam. Vanaf buiten was dit goed zichtbaar met die kijker . Ook het dak rondom dat raampje was warmer dan andere daken , dit was ook een beetje te zien. Met een betere dak isolatie was dit het geval niet geweest. Isolatie houdt warmte tegen zodat het binnen blijft en dus niet zichtbaar is .

 

Die anti-detectie folie reflecteert en verspreidt ook gewoon de warmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp kunnen ze niet door geisoleerde muren heenkijken.

ze kunnen wel je uitblaas zien dus.

was aan het denken aan een warmtewisselaar of zoiets.

je uitgeblazen lucht koelen met je aangezogen lucht. :D

heb ook al gedacht aan airco, maar daar komt ook hete lucht uit

waar moet je daarmee heen dan? :verrygood

moet toch war op te verzinnen zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het al gezegd is:je maakt een dubelle of 2 dubelle isolatie laag.Je koelt de lucht ertussen(via airco) van de 1 0f 2 laggen en de afgekoelde lucht voer je weg via een schoorsteenpijp of ander 'legaal' niet opvallend luchtafvoer pijp.

kdenk dat het zo toch al een heel eind moet lukken vooral met de 2 dubelle lagen.

bv. koel de buitenste laag tot 20 graden en er is al niets verdachts meer.

Wat investeering mor toch de moeite waard denk ik

EN/OF gebruik alle warme lucht van je hok om je huis mee te verwarmen.

Wat ook helpt is denk ik een kelder onder je huis of zo laag mogelijk.Ik denk dat een zolder opvalt op een scanner

Share this post


Link to post
Share on other sites

- lampwarmte /de warmt ein de ruimte goed afvoeren naar een andere ruimte in huis ,en niet op het dak naar buiten .

 

- VSA's buiten je ruimte plaatsen

 

-lampen overdag aan

 

-minder lampen met betere reflectoren (wings)

 

-niet op zolder kweken

 

dit zijn zo een aantal dingen die je er tegen kunt doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldertje kweken is toch ook okay , ofnie?? :verrygood

vraag dat maar eens aan die gasten die maandag j.l. in weesp zijngepakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldertje kweken is toch ook okay , ofnie?? :verrygood

vraag dat maar eens aan die gasten die maandag j.l. in weesp zijngepakt...

Akelig dichtbij.. :unsure:

 

Heb je een link of stond het in de krant?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keldertje kweken is toch ook okay , ofnie?? :verrygood

vraag dat maar eens aan die gasten die maandag j.l. in weesp zijngepakt...

Akelig dichtbij.. :unsure:

 

Heb je een link of stond het in de krant?

at5 on line

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie zegt er dat die gasten gepakt zijn met behulp van scan-apparatuur ?

 

De warme lucht uitlaat is het enigste wat van buitenaf zichtbaar kan worden voor infra-rood apparatuur ,wanneer je in een kelder kweekt . De scanners scannen puur aan de oppervlakte naar warmte , ze kijken er niet letterlijk naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn uitlaat moet een eind gaan voor ie boven uit nokkie gaat hoor.Volgens mij koelt dat flink af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afvoer gaat vanuit mijn hok door nog een kruipruimte ( zo'n 2 meter ) daarna gaat ie recht omhoog door een proviandkast naar de afzuiginstallatie op zolder ( zo'n 6 meter).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet ik heel toevallig dat de brandweer in Veenendaal een mobiele warmte meter hebben en die een paar weken geleden hebben gebruikt bij een vermoedelijk brandje en door die meter ook een kwekerij hebben gevonden.

 

Het gerucht gaat dat het oprollen en opsporen van hennepkwekerijen een taak van de brandweer gaat worden.Dit in het kader van brandpreventie.Of dit alleen in bepaalde gemeente's is , weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je afgaat op geruchten word je helemaal gestoord.

ga maar eens naar de growshop, je komt altijd met een nieuw sterk verhaal thuis.

 

als je je werk goed doet en tegen IEDEREEN je kop houdt kan het heel lang goed gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood :verrygood Wat betreft de brandweer zit ik natuurlijk op de eerste rang,dat weet ik zo!!

Als het toch zo is , zul je meemaken dat er straks complete brandweerkorpsen aan het bijverdienen zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu weet ik heel toevallig dat de brandweer in Veenendaal een mobiele warmte meter hebben en die een paar weken geleden hebben gebruikt bij een vermoedelijk brandje en door die meter ook een kwekerij hebben gevonden.

 

Het gerucht gaat dat het oprollen en opsporen van hennepkwekerijen een taak van de brandweer gaat worden.Dit in het kader van brandpreventie.Of dit alleen in bepaalde gemeente's is , weet ik niet.

Als het er echt van komt dan hoor j ehe tvanzelf wel , of je zoekt het op .

Je kunt zeer veel info vinden over de werkwijze van Politie en juistitie omdat het gewoon openbaar gemaakt wordt . bv op om

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

idd, gewoon 's avonds en 's nachts je lampen aan, heb je nergens last van( mams werkt via via op blauwe buro, insite info) scheelt je ook op je electra rekeningetjes.

 

laat je niets wijsmaken over nachtvluchten.

Die worden enkel en alleen in hoogste nood uitgevoerd en dan ook nog na toestemming van hogere hand. elke vlucht die je s'nachts opmerkt is dus alleen als er echt iets loos is, en dus echtniet om jou kastje met een paar plantjes op te snorren. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het schijnt dat eer soms met helicopters of vliegtuigjes vluchten worden uitgevoerd met infraroodcams aan boord. Lijkt me een dure grap te worden voor de cops.Volgens mij hebben alleen die speciale F 16 's die dingen aan boord en volgens mij gaan ze daar voor een paar hokkies in een buurt niet voor vliegen.Het is een gerucht , maar ik hoor het steeds meer!!

 

fout politie helicopters zijn vrij goed uit gerust denk ik ze zijn niet dom .

dat denk ik hoe slimmer wij worden hoe meer middelen zij gaan gebruiken .

net omgekeerd als de politie druk blijft zetten op ons blijven wij ook met nieuws afkomen .

om ons eigen veilig te stellen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...