Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sWEEDy

mijn hokkie

Recommended Posts

hallo allemaal, morgen gaat het dan echt gebeuren dan komen mijn eerste dames (binnen dan)

 

120 zullen het er worden, ze zullen komen onder 6x600 watt agrolux met bulbs van GE. ik heb ze allemaal in bakken staan en niet in potten, dit omdat ik dat makkelijker vindt met het automatische watersysteem. Verder heb ik een groot slakkenhuis van 2500m2 die direct aangesloten zit op het filter, die op zijn beurt verse luchte trekt uit een gat in de muur.

Ben benieuwd hoe het gaat lopen, zal proberen regelmatig wat fotootjes te plaatsen van mijn dames.

 

greetz

 

sWEEDy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook een ventilator geplaatst om verse lucht in de toko te blazen?

Is echt nodig hoor voor 6*600 watt, ik heb het zelf namelijk ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb een ventilator en het slakkenhuis blaast via een gat door de muur buiten de kamer..

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar heb je ook een AANvoer van lucht? Want die ventilator waar jij het over hebt doet mij denken aan een circulatiefan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een gat in de muur waar het filter, dat aangesloten is op het slakkenhuis lucht uittrekt.

Als je geforceerd (dus met ventilator ofzo) lucht in de ruimte ga persen krijg je overdruk wat juist kan leiden tot stankoverlast... is mij verteld.. tot nog toe wordt het niet te warm omdat mijn slakkenhuis op een computertje is geschakeld die zelf de temperatuur regelt.(harder of zachter zuigen)het slakkenhuis heeft een uitlaat buiten de kamer. Hij zuigt dus lucht door het gat, door de kamer, door het filter naar buiten de kamer. De andere ventilator is voor de luchtcirculatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt in feite hetzelfde als dat ik mijn lucht heb lopen.

Maar die kamer waar je overpraat als je het hebt over uitblaas en gat in de muur wat betrefd aanzuig, is dat dezelfde ruimte :unsure:

Lijkt me dan wel zaak daar ook voor luchtverversing te zorgen, anders krijgen je plantjes dadelijk een co2 tekort, omdat de lucht die ze voorhanden hebben "oud" is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij trekt lucht aan uit kamer A waar een raampje open staat. Dit trekt hij door de kweekruimte en blaast hij uit in kamer B.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb een gat in de muur waar het filter, dat aangesloten is op het slakkenhuis lucht uittrekt.

hee top kwekie hoor alleen dit snap ik niet.trek je gefilterde lucht binnen of heb je het over een stoffilter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie het zo: kamer a,b en de kweekruimte. In de kweekruimte hangt me koolstoffilter die aangesloten zit op het slakkenhuis. Deze trekt lucht uit kamer A en door de kweekruimte in het filter, door slakkenhuis naar kamer B. De lucht die ik aanzuig komt uit kamer waar raam open staat en is neit gefilterd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klinkt in feite hetzelfde als dat ik mijn lucht heb lopen.

Maar die kamer waar je overpraat als je het hebt over uitblaas en gat in de muur wat betrefd aanzuig, is dat dezelfde ruimte :unsure:

Lijkt me dan wel zaak daar ook voor luchtverversing te zorgen, anders krijgen je plantjes dadelijk een co2 tekort, omdat de lucht die ze voorhanden hebben "oud" is.

precies , verse lucht bevat simpelweg meer CO2 lucht die al langs/door de planten heen is gegaan . Je moet er naar streven om de lucht in je kweekruimte zo snel mogelijk te vervangen steeds,daarbij is de positie van de aan en afvoer in je ruimte van groot belang . Aanzuigen het liefst onderin je ruimte ,en afzuigen bovenin aan de andere kant .

 

Buitenplanten op natuurlijke bodems krijgen Vaak veel meer CO2 aangeboden dan binnen. Natuurlijke bodems bevatten va nzichzelf al een procent of 2 aan CO2! En buiten krijgen je planten veel meer verse lucht ,en dus meer CO2 .

 

Een grote afzuiger is altijd een goed plan !

Bij te hoge temperaturen wordt CO2 slecht opgenomen door je planten

 

Over dat drukverschil: plaats maar een seen barometer in je ruimte en meet d eluchtdruk ,en vervolgens meet je de druk ook buiten je hok . Je zal zien dat het verschil in druk erg klein is , de drukverschillen die buiten van nature optreden zijn veel groter. Volgens mij is het de moeite niet waart om te streven naar een overdruk in je ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil ook juist geen overdruk.. en ik heb het zoals jij zegt gat aanzuigen onder en de andere kant afzuiger boven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een aanal fotos gemaakt, zal ze binnenkort plaatsen met een verslagje erbij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...