Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koninginnedag

Nachtvorst voorspelling

Recommended Posts

Ik hoorde dat er weer (mogelijk) nachtvorst op gaat treden. Zodra dat gebeurt voordat je geoogst hebt van je buitenplanten, wat doen jullie dan met je planten? Of overleven ze een nachtje met wat vorst nu wel nu ze zo gigantisch zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij boeit de nachtvorst niks mijn buitenplanten staan sinds februari in de sneeuw en vrieskou en ze zijn nu allen boven 2 meter. En ze stonden als zaailing in de schnee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze zelf lekker buiten staan, een groot deel van m'n planten heeft aan 't begin van 't seizoen zelfs al lichte nachtvorst overleefd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van nature is in feite geen enkele plant een binnenplant , maar d emeest erassen zijn geschikter voor binnen van wege het klimaat , maar dat wil niet zeggen dat ze buiten dood gaan . Dus gewoon laten staan ,kijken wat er gebeurt

 

Trouwens een hele nacht in een temperatuur van 5 graden onder nul overleven ze niet denk ik , meestal is de vorst er gelukkig maar eventjes in de ochtend uren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik den kook dat een klein beetje nachtvorst niet zo veel kwaad kan

maar als je ze binnen kan zetten zou ik het toch wel doen

 

Maar vorig jaar heb ik wel last gehad van sneeuw, volgens mij was dat ergens in oktober

 

toen ik wakker werd was alles wit en dus ook mn planten, ze hingen helemaal naar beneden door het gewicht van de sneeuw

 

wel lekker witte wiet :D :no

 

maar het leek of ze er verder niet veel last van ondervonden

sneeuw isoleerd natuurlijk

 

maar enkele dagen darana kregen al mijn planten last van budrot, en ik moest ze toen dus wel oogsten, helaas waren ze nog niet rijp dus wel kleine topjes

 

helaas......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten moeten ook nog enkele weken.

Het weer begint slechter te worden, kan er ook nog in oktober geoogst worden?

Mijn tuin ligt op het zuiden en vangt veel wind en zonneschijn.

Heeft dit voordelen wat betreft een late oogst?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

 

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn planten moeten ook nog enkele weken.

Het weer begint slechter te worden, kan er ook nog in oktober geoogst worden?

Mijn tuin ligt op het zuiden en vangt veel wind en zonneschijn.

Heeft dit voordelen wat betreft een late oogst?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

 

Erik

Beste Erik,

 

een beetje vorst kunnen ze egwel hebben, je kan ze evt een beetje beschermen met windschermpje of zo.

 

Greets.

 

ps, loods je wel eens een boot door een sluis?????????? Als ja, dan zien we elkaar bij Els!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan Green Enfield:

 

Ik vraag me nu al de hele tijd af wie jij bent?

Die vraag die je mij stelde snap ik niet.

Met wie heb ik het genoegen?

 

Groeten,

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aan Green Enfield:

 

Ik vraag me nu al de hele tijd af wie jij bent?

Die vraag die je mij stelde snap ik niet.

Met wie heb ik het genoegen?

 

Groeten,

Erik

yooo er is ook iets uitgevonden als PM denk niet dat hij hier uitgebreid gaat vertellen wie hij nu is he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorst was de zorg waarvoor ik dit topic opende, wind en regen is waarmee ik graag verder wil gaan.

 

Al mijn planten staan buiten in 40 liter bakken. Sommige planten kan ik dusdanig uit de wind zetten dat ze niet omwaaien. Anderen niet. 1 daarvan is al een paar keer omgewaaid met als gevolg dat er grote takken zijn afgebroken die heb ik geknipt en stekken van gemaakt. Staan in flesjes water in een kast met 1 grote tl en een kleine fan en overdag in de vensterbank. Het wortelen laat echter lang op zich wachten... 1 andere tak zat nog net een beetje vast aan een klein stukje v.d. plant en die heb ik dus maar weer in zijn "oksel" teruggedrukt en steun gegeven met leukoplast. Hopen dat ie genoeg voedingsstoffen op kan nemen nog om verder te bloeien/genezen. Maar die wind, als ze dat overleven ok... de zware regenval maak ik me wat drukker om.

 

Door het gewicht van het water en de harde wind breken takken toch makkelijker? Zeker als ze "topzwaar" beginnen te worden lijkt me. Dit is mijn eerste jaar en ik vraag me ook af of de kristallen die zich vormen niet te lijden hebben onder het weer (dus dat de kwaliteit v.d. wiet minder wordt?)

 

Mijn planten zijn nu nog in het stadium dat er hoofdzakelijk bosjes wit haar uit de toppen groeien en dat dat nu dichter begint te worden. Haartjes van een cm of 1,5 a 2. Na hoeveel tijd bloei vormt zich de typische wiettop? Want het lijkt er nu absoluut nog niet op dat al die haartjes een top kunnen worden zoals ik die ken. Is dat normaal? De bloei van mijn planten is nu denk ik een week of 4 bezig.

 

 

... Hopende wat nuttige vragen gesteld te hebben waar anderen ook weer wat mee kunnen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad bij zware regenval is de kans bes groot dat er een tak afbreekt, bij mij is dit ook al 2 keer gebeurd dit jaar.

 

en wat jij van die toppen zegt dat ze nog niet echt vorm hebbe dat vond ik ook raar bij mun eerste kweek. maar denk dat t nog wel gewoon toppen worden hoor... tenminste, dat hoop ik voor je haha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aan Green Enfield:

 

Ik vraag me nu al de hele tijd af wie jij bent?

Die vraag die je mij stelde snap ik niet.

Met wie heb ik het genoegen?

 

Groeten,

Erik

yooo er is ook iets uitgevonden als PM denk niet dat hij hier uitgebreid gaat vertellen wie hij nu is he!

en zelfs over pm zou ik dat niet zeggen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nog wel, vorigjaar hebben we geoogst een paar dagen voordat het begon met sneeuwen! Twannie100 volgens mij ook. En de kwaliteit van zn wiet was ook nog goed ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet nog wel, vorigjaar hebben we geoogst een paar dagen voordat het begon met sneeuwen! Twannie100 volgens mij ook. En de kwaliteit van zn wiet was ook nog goed ook.

ikke tijdens de dag dat het begon te sneeuwen. er lag al flink veel sneeuw op de wietplanten maja kwaliteit was inderdaad goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wortels van de plant zullen pas gaan bevriezen bij langer durende vorst . Diep in je grond vriest het niet zo snel en dat houdt je plant in leven als het boven de grond een beetje vriest .

 

Bij die temperaturen zullen de toppen maar heel langzaam aandikken en dus niet echt afrijpen . Wanneer je de wiet zelf op gaat roken geeft dat eigenlijk niet ,maar wanneer je het wilt verkopen voor een beetje redelijke prijs (€2) moeten ze eigenlijk beter afrijpen.

 

Dit is aan de hand van wat ik persoonlijk ervaren heb met de verkoop van buiten wiet in de afgelopen jaren, maar dat geldt misschien voor anderen weer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... beetje voor m'n zelf en een beetje voor een ander. Maar 2 euri vind ik wel errug goedkoop. Als je kijkt wat voor troep je in veel shops meekrijgt... en dan te bedenken dat de prijzen daar beginnen bij 6,50 tot over de 10 euro....

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad bij zware regenval is de kans bes groot dat er een tak afbreekt, bij mij is dit ook al 2 keer gebeurd dit jaar.

 

en wat jij van die toppen zegt dat ze nog niet echt vorm hebbe dat vond ik ook raar bij mun eerste kweek. maar denk dat t nog wel gewoon toppen worden hoor... tenminste, dat hoop ik voor je haha :no

Hmzzz.... als het geen toppen worden... ehrm... dan heb ik heel veel liefde in een plant gestoken die me niets oplevert. Dan gaat de fik erin, samen met de kerstboom!! :D Maar het is dus normaal dat het ff duurt voordat het echt de "vruchtvorm" van wiet krijgt? De haren worden nog wel steeds langer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

bij mij beginnen de wite haartjes bruin te worden, niet overal, maar het begint.

Iemand enig idee hoelang het dan nog duurt voordat je kunt oogsten?

 

Groeten,

Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm... beetje voor m'n zelf en een beetje voor een ander. Maar 2 euri vind ik wel errug goedkoop. Als je kijkt wat voor troep je in veel shops meekrijgt... en dan te bedenken dat de prijzen daar beginnen bij 6,50 tot over de 10 euro....

Buitenwiet voor 6.5 € ,lijkt me nogal erg veel . Ik had he took over de inkoops prijs van shops .

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm... beetje voor m'n zelf en een beetje voor een ander. Maar 2 euri vind ik wel errug goedkoop. Als je kijkt wat voor troep je in veel shops meekrijgt... en dan te bedenken dat de prijzen daar beginnen bij 6,50 tot over de 10 euro....

Buitenwiet voor 6.5 € ,lijkt me nogal erg veel . Ik had he took over de inkoops prijs van shops .

hier gaat het gewoon voor 5 euro weg bij de gemiddelde lokale dealer

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm... beetje voor m'n zelf en een beetje voor een ander. Maar 2 euri vind ik wel errug goedkoop. Als je kijkt wat voor troep je in veel shops meekrijgt... en dan te bedenken dat de prijzen daar beginnen bij 6,50 tot over de 10 euro....

Buitenwiet voor 6.5 € ,lijkt me nogal erg veel . Ik had he took over de inkoops prijs van shops .

't lijkt mij niet dat de kwekers van NL voor 2 euro per gram risico gaan lopen, wetende dat hun afnemer het voor het, naar blijkt, 3 tot 5 dubbele verkoopt, te weten 6,50 tot over een joet. Waarom zou de kweker al dat risico lopen en dan dat geld weggeven aan een shopeigenaar? Ik denk dat het voor zo'n 3 en een half eurotje onder de toonbank doorgaat. Hogere prijzen ook, afhankelijk van het soort wiet en de kwaliteit. Anders zou je nooit prijzen van 9,50 etc. in de shop vinden. Maar een wietje wat de kweker voor 3,50 verkoopt aan de shophouder, en de shophouder weer aan de gewone klant voor 6,50... ja daar pakt die shophouder toch 100 procent winst op. En hij loopt geen risico... (naja, een stuk minder dan. Stashen van 't spul kan iedere gek). Ook zal de productiehoeveelheid en de afnamehoeveelheid een rol spelen bij het bepalen van de prijs, maar ik denk dat bovenstaande wel redelijk klopt voor een wietje met matige kwaliteit. Voor echt goed spul gaan de prijzen al snel hoger liggen.

 

Ook lijkt het me sterk dat de gemiddelde shop buitenwiet verkoopt trouwens... ;-) Maar als 't goede kwaliteit is en goed van smaak zou dat eigenlijk niet uit mogen maken natuurlijk :D

 

Thuisdealertjes zijn weer een verhaal apart, die kweken vaak zelf, of in groepsverband, ook tref je daar van de meest geweldige wiet tot de afgrijselijkste zut aan die je ooit hebt geproeft. Dus daar kan je idd denk geen vergelijk tussen trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...