Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
supernoob

Storing / Niet Opstarten Gavita Pro (Gavita 400V Lampen)?

Recommended Posts

Gebruik nu 2 jaar de gavita pro 600 watt lampen, compleet armatuur. Heb een week geleden alle philips greenpowers ongewisseld voor nieuwe gavita 400 volt lampen.

 

Deze hebben nu 3 dagen naar behoren 18 uur per dag gebrand. Enkel ben ik er net om 00;30 achtergekomen dat de lampen niet zijn opgestart om 20:00

 

Heb eerst gekeken of de stop eruit lag en of de wcd nog goed was, heb de schakelkast aan en uit gedaan, stekkers in en uit de schakelkast, een kwartier gewacht tot de lampen opstarte, niets werkte. Na het kwartier wachten gingen de rode lampjes wat sneller knipperen. Maar kreeg ze nog steeds niet aan de praat.

 

Daarna 2 andere lampen aangedaan, die gingen wel aan dus ook niets mis met de schakelkast. Vervolgens nog een keer geprobeerd de 2 lampen die ik niet aan de praat kreeg op te starten en toen gingen ze wel aan, dus zijn ook niet kapot.

 

 

 

Wat kan de reden zijn dat ze niet op zijn gestart? Wel goed kut, heb dit nog nooit meegemaakt.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het ook een keer meegemaakt (met 1000watters), (lampjes knipperen rood)

Ik dacht toen dat het aan de temperatuur lag of aan de type zekering.

toen ik er een normale lamp(vsa600watt) tussen had gehangen om iig de fotoperiode niet te veel in de war te brengen had ik er ineens geen last meer van.

 

dus ik zou iig ff de middelste lamp vervangen door een normale vsa totdat het probleem is opgelost.

verder zou ik het helaas niet weten, ff wachten op een reactie van whazzup denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kunnen we lang wachten volgens mij. Helaas zie ik em nooit meer posten.

 

Inmiddels doen alle 6 de lampen het gewoon prima. Maar als het net gebeurd wanneer ik 3 dagen niet op locatie kom ben je wel zuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ supernoob,

 

Ik heb een dik jaar geleden ook opstartproblemen gehad met mijn 2 proline's 600 watt,

rode led bleef maar knipperen,stekkers uitrekken ,schakelkast uitzetten,enz,enz....

Soms startte ze meteen op,en soms pas na 15 min,ik werd gek van de situatie dat ik steeds op locatie moest gaan om te kijken of ze op het juiste tijdstip aangingen,je vertrouwt het gewoon niet meer,...

Als ik maar 1 lamp van de 2 gebruikte,had ik er vaker last van dan als ze alle 2 in gebruik waren.

Ik heb toen lange tijd met whazzup gezocht wat het probleem kon zijn,schakelkast + lampen vervangen,...

Uiteindelijk heeft whazzup de oplossing gevonden en heb sinds toen geen enkel probleem meer gehad.

 

Dit is een stukje uit een mail van whazzup over de oorzaak,

 

'het verschil is dat je nu met 1 lamp draaid i.p.v. met 2,die lamp is niet veranderd maar de belasting van je relais wel.

Het is best mogelijk dat je relais met 2 lampen het wel doet.

Het is een beetje een technisch verhaal,maar het komt er op neer dat een relais contact altijd een beetje corrodeert,maar ook weer schoonbrand als het contact gemaakt word.

Als de stroom dan plots echter lager word raakt het contact niet meer goed schoon en kan er contactweerstand optreden die voorkomt dat de vsa ontsteekt bij inschakelen.

 

En nog dit,

 

Ik heb met desjop overlegd,ze hebben een ABB A9.30.10 relais op voorraad wat voor jou schakelkastje geschikt is,neem contact met ze op.

Het andere relais gaat retour naar davin voor onderzoek.

 

 

Sinds ik dit relais erin heb staan geen enkel probleem meer gehad,toen het probleem zich begon voor te doen, had ik wel al een jaartje of 2 probleemloos gedraaid met het oude/origenele relais wat in die davinkastjes zit.

 

Mss dat je hier iets aan hebt,aangezien je zegt met alle lampen aan is er tot nu toe geen probleem,met minder lampen wel,zou best hetzelfde probleem kunnen zijn.

 

M.v.g.

Blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowke top lees dit nu pas. Heb er na die dag nooit meer last van gehad, tot op vandaag!

 

Ging om 11 uur kijken bij mn tentje, lampen hadden om 7 uur aan moeten springen. Alles uit en 15 graden, omdat kachel niet brand tijdens lamp aan.

 

Het gekke is, ik gebruik 2 davins tegelijkertijd. Elk op een andere groep ook. En lampen deden het allemaal niet meer??? Bij allen flikerde het rode lampje.

 

Davins op 0 zetten, stekker eruit. Stekker erin, davins terug op tijdklok zetten, en dan werken ze weer.

 

 

Wtf???? Is het heel toevallig dat bij beide t bovenstaande op dezelfde dag optreed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreemd dat het bij 2 relais, op verschillende groepen/contacten, precies dezelfde dag opspeelt na 2 maanden nooit een probleem te hebben gehad.

 

ik denk dat het aan de gavita bulben ligt! daarvoor heb ik nooit last gehad met davin en greenpower lampen.

 

maargoed die zijn dus niet meer te koop

Share this post


Link to post
Share on other sites

greenpower 600watt 230volt ( geen 400 volt ) heb ik net nog gekocht gewoon ( hgp)

 

maar als het aan je bulpen ligt is het wel vreemd dat ze het tussendoor wel een hele tijd goed hebben gedaan , of begrijp ik dat verkeerd

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar tis ook vreemd dat ik 2 jaar met dezelfde relais en philips green power 400 volt draai zonderproblemen, en dat ik 3 dagen na het omwisselen dit probleem krijg. en dat t bij 2 relais tegelijk gebeurd kan geen toeval zijn denk ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

supernoob,

 

ik had toen greenpower lampen erin toen het probleem zich voor deed,

had van whazzup 2 nieuwe gekregen,dat waren er van gavita,

om zeker te zijn dat het niet aan de lampen lag,maar het probleem was niet weg.

Bij mij was het de relais,zoals ik al zei in mijn vorige post,

het probleem is nooit meer terug gekomen met dat nieuwe relais,

en greenpower of gavita lampen werken alle 2 goed nu.

Edited by blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ook last van sinds 2 dagen met een gavita 750de lamp springt ook niet aan, eerste keer het relais kastje (davin dv 12) aan en uit gezet en toen sprong die na 15 seconde weer aan. Vandaag was de lamp weer niet aan gegaan en ging pas weer aan nadat ik de stekker van de lamp uit de relaiskast had getrokken en er weer opnieuw in hebt gestopt. Zou dit ook aan het relais kunnen liggen ? de clip fan die ik ook op de relaiskast heb aangesloten gaat wel gewoon aan.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gewoon een ander relais halen , kijken of het daarmee opgelost is .

 

zou mooi zijn als dat de oplossing is (zijn toch meerdere leden met soortgelijk probleem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan een ander merk relais, want dat er 2davins tegelijk plotseling niet werken is een beetje raar. ik had het nog nooit meegemaakt voordat ik mn lampen inruilde voor gavita's 400volt.

kan de lampen moeilijk terug brengen, want growshop ziet dan gewoon werkende lampen. nieuwe relais halen ben ik ook niet blij mee. heb er juist 2 gehaald zodat als de een niet werkt de andere lampen alsnog aanspringen.

 

sjaak, je moet je davin op 0 zetten, dan stekker eruit. stekker erin, en dan davin weer op tijd schakelen.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

misch zijn relais die in de davins zitten minder geschikt of iets (juist omdat ze beide tegelijk niks doen, en dat het vaker bij davinskastjes lijkt te gebeuren)

 

misch dat die relais op het randje zitten qwa belasting en op een gegeven moment problemen geven.

 

 

Blowke was het bij jou ook een davinkastje ?

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep,

 

1tje van davin,whazzup had geregeld welk relais Charles van de sjop erin moest zetten,een ABB A9 30.10 relais

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...