Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
papichuloo

Hoe De Bodemleven Van Je Mapito Verbeteren

Recommended Posts

Prima hoor. Heb je je knip plaksel wel gelezen? Wat heeft DCM Organic-Mineral Composite Fertilizers er in godsnaam mee te maken??

Waar staat er dat die High quality mineral components in hun organische voeding synthetisch vervaardigd zijn...

 

De inorganische componenten in die Biosevia voeding, mineralen dus, zijn niet synthetisch vervaardigd...

 

Ik zeg niet dat iets niet kan, ik beschreef alleen wat er in dat spul zit.

 

 

Biosevia = organisch kweken op hydrocultuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio is vrijmaken via bodemleven, wat heb je niet op hydro?

bodemleven, want een inert medium kun je geen fatsoenlijk bodemleven op na houden, kan zich niet ontwikkelen en ook niet met dat BM spul.

 

Wil je toch 'bio' op hydro dan zul je hocus pocus moeten gaan doen, sure organische grondstoffen maar wel zo dat je geen ph 5 bij veel vrijkomen N ontmoet en dat, goh, waar hydro max 6.2 op ph is 'echte hydro' je met de Sevia op 7 nog geen probs hebt, da's echt allemaal 'puur natuur bio'.

 

Snap je wel hoe voeding werkt (ph verloop, opneembaarheid, menging en reageren op elkaar van componenenten) en dat dit niet zonder synthetische shit kan op 'hydro', op aarde kan je deels bio kweken, meurt het wel flink in de tent want bio gaat gepaard met afbraak en dat meurt en is niet afkomstig uit een flesje wat je er toch ook wel vaak bij pakt want helemaal bio is best lastig.

 

Aquaponics = organisch kweken op hydrocultuur

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild, als jij op een forum met je grote internetpiemel wil zwaaien, zorg er dan voor dat je verhaal een beetje klopt.

 

Wat is hydro? Watercultuur. Het water is je grotendeels je medium/ bevat je voedingsstoffen. Wil je organisch kweken met je hydro/water toestand, dan zou je microorganismen en een organische voedingslijn aan je water toe kunnen voegen.

 

Dit kan dus met dat biosevia spul. Lees alstjeblieft die laatste link van ghe eens door..

 

Aquaphonics is het combineren van het kweken van waterdieren en planten...

 

Ik wil best zoiets proberen, maar rivierkreeften of karpers in mn vat erbij is in mijn opstelling niet te doen..

 

Je weet niet helemaal goed waar je het over hebt en gaat er van uit dat dat in mijn geval ook zo is.

 

Ik denk dat ik een aardig idee heb over hoe voeding en planten werken.

 

Bespaar me alstjeblieft je lessen.

 

Ben er proefondervindelijk achter gekomen dat mijn planten het prima doen op 1 keer in de 5 dagen vloeden met wat van dat biosevia spul en af en toe een schepje schimmels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je snapt ut.

 

hydro is kweken met water :whistle:

 

Ik promoot jaar of 2 al GHE vet op WF, kende het 10jr geleden al van GH en Lucas Formule maar er was geen GH(E) te krijgen in NL toen.

 

Ben ex DWC kweker en momenteel steenwol met GHE dus komop he, ga ff lekker zelf met je dikke * spelen ipv mij van alles in de schoenen te schuiven, ik heb heel veel info & kennis opgedaan en ja, bio Sevia kende ik al van jaren geleden, zat al in assortiment van GH toen

 

GH is GHE, de E is de europese tak en in EU is hydro niet zo groot in US echter en als je dan op Overgrow zit (bestaat niet meer) dan zat je op de 1e rij wat dat aangaat, dat was king onder de fora waar je alles te weten kwam.

 

.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is lastig discuscieren als je niet inhoudelijk op argumenten ingaat en er vanalles bij haalt.

 

Hydro is kweken met water, laten we het daar maar bij houden. :whistle: ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het "bodemleven" zit in het water dus. Daar zijn die trichodermia bacteriën voor en op substraatloze varianten zoals DWC gebruik je dan een BioFilter. Die bacteriën breken de organische voeding af en maken het beschikbaar voor de planten.

 

Net zoals in een aquarium ook een leven in het water wordt gecreëerd met bacteriën en bio filters.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies Fras,

 

Zo wordt het door de producent beschreven en heb ik geprobeerd uit te leggen. Lostchild zag hier vervolgens allerlei aannames in, begon over biomineraal en deelde zijn visie die volgens mij niet helemaal klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Binnenboer

Ja voor mij heeft het ook zin en het klopt ook allemaal wat je zegt maar de mensen op dit forum die GHE gebruiken zitten bijna allemaal op aarde en weinig mensen die op hydro zitten

 

@lostchild

Wat ik bedoelde met bio kweken is idd bio mineraal en heb het niet over met poep kweken of wat dan ook. Maar dan vraag ik me af he je promoot al jaren GHE. Heb je het weleens verder getest op hydro? Hoe heb je het aangepakt? Waar kan je op baseren dat het wel of geen zin heeft?

Vind zelf dat binneboer zeker met goeie argumenten komt en het heeft niet erg zin om met elkaar in discussie te gaan maar eerder elkaars ervaringen met elkaar te delen of testen wat het beste is om op hydro te gebruiken en iets dat werkt.

 

En dan kan iedereen zeggen van ja het is zus of zo maar als je zelf mee bezig bent kan je oordelen

Dat ik benoemde dat bioroots en biobloom hetzelfde is dan de wortelstimulator en de bloeistimulator van BAC heb ik niet uit me dikke duim gezogen maar heb me in verdiept en toen was het zo dat deze twee van dezelfde fabriek afkwamen en dezelfde formule bevatten. Dus kan je wel aannemen dat het dezelfde spul is ook al is BAC iets goedkoper dan GHE.

 

Als je zelf alles moet toedienen aan een plant waarom zullen dan de bacteriën geen nut hebben?? Ik dacht nog ergens een schema te hebben gezien wanneer je bepaalde bacteriën mee moest geven aan je kleintjes maar die kan ik niet meer vinden.

 

Hoe ik het nu aanpak :

 

Als ik klaar ben nieuwe mapito in alles door elkaar husselen en doorspoelen tot ik de ph weer op 5 heb en ec 0.8

Pirhanja in het pootgat. Biomagix in de biofilter(biofilter hangt in me vat).

Voeding:

FloraNova van GHE

wortelstimulator en bloeistimulator van BAC

Dit tot en met week 7

Daarna Alleen afgezuurd water met wortelstimulator en bloeistimulator van BAC

Laatste week Rippen van GHE en klaar

 

Deze schema heb ik een beetje gekopieerd van PH Donnor die goeie resultaten haalt maar dan op aarde sindsdien haal ik ook aardige resultaten maar dan nog is het een "aangepaste" schema voor op aarde.

 

Graag jullie manier van aanpak en schema's

 

Misschien geef ik wat overbodige dingen of mis ik juist wat dingen kan allemaal. En vindt dit een goeie manier om dit een x goed te testen of te onderzoeken.

 

Bedankt allemaal voor jullie reacties

 

Papichuloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator heeft niet zoveel zin meer nadat ze de bloei in gaan toch?

 

GHE heeft een eigen fabriek in Frankrijk. Lijkt me stug dat uit dezelfde fabriek ook de BAC producten komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is ook nog een verschil tussen biologisch en biologisch-dynamisch. In het geval van het in je binnentuintje door middel van bodemleven cultiveren van je plant vind ik een aardig biologische aangelegenheid.

 

Dat zou anders namelijk betekenen dat de biologische basilicum die ik bij de Appie haal ook niet biologisch is omdat ie niet in de vrije natuur is opgekweekt en bij mij in de vensterbank het ook niet echt een natuurlijke omstandigheid is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Wat ik bedoelde met bio kweken is idd bio mineraal en heb het niet over met poep kweken of wat dan ook. Maar dan vraag ik me af he je promoot al jaren GHE. Heb je het weleens verder getest op hydro? Hoe heb je het aangepakt? Waar kan je op baseren dat het wel of geen zin heeft?

Vind zelf dat binneboer zeker met goeie argumenten komt en het heeft niet erg zin om met elkaar in discussie te gaan maar eerder elkaars ervaringen met elkaar te delen of testen wat het beste is om op hydro te gebruiken en iets dat werkt.

 

En dan kan iedereen zeggen van ja het is zus of zo maar als je zelf mee bezig bent kan je oordelen

 

en toen was het zo dat deze twee van dezelfde fabriek afkwamen en dezelfde formule bevatten. Dus kan je wel aannemen dat het dezelfde spul is ook al is BAC iets goedkoper dan GHE.

 

Ik ben 1.5jr ongeveer nu GHE aan het testen op steenwol, andere manieren van hydro kan ik niet ivm beperkingen (nekhernia), verleden wel gedaan zoals ik al aangaf, ruime DWC ervaring en daar veel in geexperimenteerd, bio met je eigen pis kan ook, moet je alleen wel super gezond zijn wat ik dus niet was.

 

Ik ben iemand die zelf zaken uitvoerig test en die ervaringen deelt, ik lul dus niet nav een folder of wat dan ook

Als iets voor jouw geweldig werkt helemaal ok (ik zeg nergens namelijk dat Sevia niet goed is) maar dat je wel correcte terminologie voor zover mogelijk hanteerd en niet van alles erbij gaat roepen wat deels klopt.

 

Hydro

 

Dat iets uit dezelfde fabriek komt wil nog echt niet zeggen dat alleen het labeltje wat uitmaakt, je kunt je daarin nog wel eens flink vergissen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras

Dat ik weet blijft de plant in ontwikkeling tot het eind dus zou niet weten waarom je dan mee moet stoppen.

 

@lostchild

Ja klopt maar daarom stel ik het ook op prijs dat je je ervaring wilt delen

 

Ok interessant stukje dat bevestigd toch dat ik nog op de goede weg zit, ik gebruik namelijk antidetectie folie aan de onderkant en maak gaatjes erin om de kleintjes in te doen.

 

Welke schema heb je aangehouden met je testen?? Heb je ook FloraNova getest ?? En welke haalde de beste resultaten??

Wanneer rip je nou precies ??

 

Klopt idd maar dus je wilt me zeggen dat er toch verschil in zit tussen BAC en GHE stimulatoren??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Papi, je bent nu Biomineraal bezig. Je Floranova voeding bevat naast synthetische zouten ook humine of fulvine zuren waarmee de plant efficienter de voedingsstoffen kan opnemen. Een Biologische wortel of bloei stimulator erbij, extra calcium en magnesium indien nodig, misschien wat amino en auxine spul. Veel meer zou ik niet meegeven.

Mijn beste rondes heb ik gedraaid met Floranova met hier en daar een klein beetje extra.

 

Less is vaak more, kijk naar Racker, alleen basisvoeding kan ook prima.

 

Die BM bacterien kunnen volgens mij niet gedijen in een zoute omgeving. Ze kunnen weinig met plantenvoeding, wat geef je ze te eten en waarom wil je ze in je medium? Lijkt me in jouw situatie overbodig.

 

Dat sevia gebeuren heeft een andere insteek.

 

Het is of Bio met bodem / waterleven of mineraal gevoed (eventueel aangevuld met hier en daar een biologische goedje die niet te veel met je waardes en ratios fuckt) Dat is op aarde net zo.

Edited by Binnenboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant groeit doorgaans juist niet meer als die bloeit en de wortels ook niet. Dan heeft het dus ook geen zin om de wortels nog te stimuleren.

 

De kweekschema's van GHE en BAC stappen niet voor niets over van Roots naar Bloom stimulatoren rond de overgang van groei naar bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt wel

BAC stapt na week 3 bloei over en GHE nade overgang van groei naar bloei

Dus ben ik teveel aan het geven ga ik dat ook aanpassen

 

thnx ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even op terugkomen

Als je met een eb en vloed systeem werkt blijf er altijd nog water in je bak staan, is het dan niet verstandig om een luchtten in te zetten onde je mapito zodat het water niet verrot ??

En vloerverwarming??

 

Thnx

 

Papichuloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...