Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokesallday

2X 180Watt 1X300 Watt Led 3X Nl Autoflower 1 Silverh 1 Whitew

Recommended Posts

Gebruik samen voor 4 fans 0.65 ampere... heb me andere fan van 16 watt meteen in de kast gelegt. :mellow:

 

knutselen is altijd leuk maar als je ampère met wattage vergelijkt, ben je niet veel opgeschoten in de vorm van besparing.

Als beide op 230Vac werkt is 0,65 A volgens mij omgerekend 19,5 Watt

 

P(vermogen Watt) = U (spanning) gedeelt door I (stroom) of mijn geheugen moet me in de steek laten, maar dan wordt ik vast wel verbeterd. :P

 

geeft niets hoor maar een klein detail, misschien heb je wel zo een betere luchtverdeling. En minder geluid dat is dan wel mooi meegenomen.

 

Je plantjes zien er in elk geval lekker uit, en daar gaat het toch om.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik samen voor 4 fans 0.65 ampere... heb me andere fan van 16 watt meteen in de kast gelegt. :mellow:

 

knutselen is altijd leuk maar als je ampère met wattage vergelijkt, ben je niet veel opgeschoten in de vorm van besparing.

Als beide op 230Vac werkt is 0,65 A volgens mij omgerekend 19,5 Watt

 

P(vermogen Watt) = U (spanning) gedeelt door I (stroom) of mijn geheugen moet me in de steek laten, maar dan wordt ik vast wel verbeterd. :P

 

geeft niets hoor maar een klein detail, misschien heb je wel zo een betere luchtverdeling. En minder geluid dat is dan wel mooi meegenomen.

 

Je plantjes zien er in elk geval lekker uit, en daar gaat het toch om.

 

Grtz,

Dj.

 

heb het meteen even aangepast :P

oke dus dat is niet minder in verbruik haha ben ook niet zo into the electrische tijd hoor maar het leek mij minder haha tis iig minder in de vorm dat ik nu 4 voor dezelfde wattage ongeveer heb dan :) en idd stuk minder geluid is ook wel fijn!

 

kan iemand vertellen hoe dat zit met ampere`s en watts ? die p vermogen enzo broertje word ik niet zo wijs van haha zat ook al gauw te kijken op internet maar is een ingewikkelde bedoeling zal ondertussen even verder lezen :)

en thnx ja me plantjes ben ik tevreden over iig das het belangrijkste

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

kan iemand vertellen hoe dat zit met ampere`s en watts ? die p vermogen enzo broertje word ik niet zo wijs van haha zat ook al gauw te kijken op internet maar is een ingewikkelde bedoeling zal ondertussen even verder lezen :)

 

 

Niet echt even eenvoudig uit te leggen, daarom ook maar meer een detail. wat ik wel wilde aangeven Ampere en Wattage is appels en peren vergelijken al is er zeker een onderlinge relatie.

 

 

wet van ohm, en wat meer rekenvoorbeeldjes misschien iets duidelijker zo.

 

anders maar gauw vergeten. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan iemand vertellen hoe dat zit met ampere`s en watts ? die p vermogen enzo broertje word ik niet zo wijs van haha zat ook al gauw te kijken op internet maar is een ingewikkelde bedoeling zal ondertussen even verder lezen :)

 

 

Niet echt even eenvoudig uit te leggen, daarom ook maar meer een detail. wat ik wel wilde aangeven Ampere en Wattage is appels en peren vergelijken al is er zeker een onderlinge relatie.

 

 

wet van ohm, en wat meer rekenvoorbeeldjes misschien iets duidelijker zo.

 

anders maar gauw vergeten. :P

 

toen ik die link opende had ik zoiets van denk dat ik dat beter maar kan vergeten haha heb er verder ook niet veel aan voor me kweekje kreeg al hoofdpijn toen ik het zag.... we houden het lekker bij knutselen :D thnx voor de extra uitleg broertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag me 2x top 44 getopt

 

gallery_41578_17473_37718.jpg

 

ben de dames nu al dikke week aan het spoelen je ziet ze overal langzaam vergelen...

gallery_41578_17473_27764.jpg

 

nog even fototje van de andere 2

 

gallery_41578_17473_24010.jpg

WW

gallery_41578_17473_7861.jpg

S haze

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man. Moet je kijken hoe dik die NL word :dribble:

Op hoeveel weken zitten die ww en haze dan? ben ik wel benieuwd naar :)

 

:spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man. Moet je kijken hoe dik die NL word :dribble:

Op hoeveel weken zitten die ww en haze dan? ben ik wel benieuwd naar :)

 

:spliff:

 

ja die nl gaan niet verkeerd voor auto`s

me ww en silverhaze zitten nu in begin week 5 bloei :dribble:

die bloeibooster doet ook wonderen man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wattage berekenen is toch vrij simpel. Gewoon het voltage vermenigvuldigen met het amperage. 0,65A op 230V is dan 0,65A*230V=149,5W.

 

Dat is echter wel heel erg veel. Ik heb toevallig net een 890m³/h slakkenhuis afzuiger naast me liggen die 0,64A trekt (230V) als die vol aan staat.

 

Kan het zijn dat je de amperages hebt opgeteld die op de fans vermeld staan? Dat is dan het amperage op 12V. Dus bijvoorbeeld 0,16A*12V=1,92W per fan. Dat zijn dan meer verglijkbare waardes met wat ik op mijn 12cm PC fans heb staan.

 

Of 0,65A*12V=7,8W voor het totaal. Al komt daar dan nog wel het verlies door de omzetting van netstroom naar 12V bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wattage berekenen is toch vrij simpel. Gewoon het voltage vermenigvuldigen met het amperage. 0,65A op 230V is dan 0,65A*230V=149,5W.

 

Dat is echter wel heel erg veel. Ik heb toevallig net een 890m³/h slakkenhuis afzuiger naast me liggen die 0,64A trekt (230V) als die vol aan staat.

 

Kan het zijn dat je de amperages hebt opgeteld die op de fans vermeld staan? Dat is dan het amperage op 12V. Dus bijvoorbeeld 0,16A*12V=1,92W per fan. Dat zijn dan meer verglijkbare waardes met wat ik op mijn 12cm PC fans heb staan.

 

Of 0,65A*12V=7,8W voor het totaal. Al komt daar dan nog wel het verlies door de omzetting van netstroom naar 12V bij.

 

lezen is soms ook niet mijn sterkste kan 1 grote chaoot soms haha 1.92 watt per fan klinkt mij heel geloofwaardig djw voor de info dat moedigd mij aan me andere hokje ook met fans vol te hangen haha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kastjes zitten ondertussen volgehangen met pc fans :) ze vinden het heerlijk naar mijn idee leuk projectje was dat.

Ook me alledrie 3 notherlight auto,s omgekapt gedeelte al gerookt en rest ligt al tijdje te drogen en al hoewel het niet slecht smaakte kan het naar mijn mening beter dus heb besloten microscoopje en ph meter te kopen die komen deze week binnen.

nog eem foto gemaakt van me toppies

gallery_41578_17349_21277.jpg

plantje 1 al wel pa topjes van gerookt :P

gallery_41578_17473_337969.jpg

hier de andere 2 1 plantje die het langst stond nog niks van gerookt andere die al wat lichter is 7 dagen gedroogd nu alwel pa toppies van gerookt.

heb nu weer voorraadje gekocht ergens anders dus deze topjes krijgen allemaal alle rust om te drogen en te kuren

 

de rest van me plantjes zijn ook lekker bezig zal ik morgen even updateje van doen :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projectje krijgt vorm :)

 

Mijn kweekkeukenkastje :P

 

gallery_41578_17473_1752164.jpg

En als we dan toch met pc fans bezig zijn :rolleyes2:

 

gallery_41578_17473_1453149.jpg

In zijn geheel krijg je dan dit effect ... :spliff:

gallery_41578_17473_45738.jpg

 

ook nog een klein fannetje binnenin voor de circulatie :) 2x 18 watt TL prima voor ontkiemen en beetje voorgroeien :)

 

Nu het grotere werk :D

zal eerst beginnen met me ww en silver die zijn echt al heerlijk aan eht bloeien ww is echt super wit silver haze komt er ook zeker aan maar loopt nog steeds weekje achter natuurlijk :)

her en der een fannetje gehangen :ph34r:

gallery_41578_17473_551827.jpg

gallery_41578_17473_2185419.jpg

 

me kledingkweekkastje beetje aangepast

gallery_41578_17473_3719114.jpg

komen ze

gallery_41578_17473_5575176.jpg

 

gallery_41578_17473_4132676.jpg

 

Silver

 

gallery_41578_17473_4124919.jpg

WW

 

Andere kastje :)

gallery_41578_17473_221316.jpg

 

gallery_41578_17473_3005497.jpg

me laatbloeiertje

gallery_41578_17473_1255972.jpg

2xtopp 44 in een emmertje voelen zich wel erg compact enzo haha even beetje bijbuigen eerdaags

 

 

Dat was het weer met de foto`s vandaag vrijdag me ph meter binnen 45 euro microscoop was niet op voorraad :blink: morgen even ergens anders kijken

nog een filtjertje voor 35 eurotjes erbij besteld bij growshop krijg vd week ook nog 1 heb ik voor beidde kastjes filtertje hobby word al duurder.... begin het veel te leuk te vinden eindelijk een hobby die ik volhoudt!! nu ruim anderhalf jaar al :) gaat lekker :D

en hij kreeg haze stekjes binnen heb ik ook maar 2 van besteld die komt bij me laat bloeiertje in heb ik besloten en ga ik drie plantjes onder 180 watt gooien es kijken wat er gebeurt

 

Verder kwam ik op een heel goedkope website van zaadjes bleek die zaak hier in de buurt te zitten groningen omgeving kom ik vandaan zeg maar :P

betaal voor ieder zaadje 3,30 en krijg bij elk 3e zaadje 1 gratis heb spontaan zes besteld 19,80 en kreeg 8 zaadjes

1x stawberry

1xwhite widow

1x hindo kush

1x afgaan

1x critical

1x bubblegum

 

en mocht 2 extra dus heb ik nog 2x strawberry gekozen omdat ik wel fan ben van zoete wietjes :D

 

Greetzz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha lekker hoor allemaal goed nieuws zie ik zo! wat een lekkere toppen komen er op he! :dribble:

Ik zie je morgen :P :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha lekker hoor allemaal goed nieuws zie ik zo! wat een lekkere toppen komen er op he! :dribble:

Ik zie je morgen :P :spliff:

 

Tot morgen kerel !! jaa hij gaat lekker stapje voor stapje op na perfectie haha :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wattage berekenen is toch vrij simpel. Gewoon het voltage vermenigvuldigen met het amperage. 0,65A op 230V is dan 0,65A*230V=149,5W.

 

Dat is echter wel heel erg veel. Ik heb toevallig net een 890m³/h slakkenhuis afzuiger naast me liggen die 0,64A trekt (230V) als die vol aan staat.

 

Kan het zijn dat je de amperages hebt opgeteld die op de fans vermeld staan? Dat is dan het amperage op 12V. Dus bijvoorbeeld 0,16A*12V=1,92W per fan. Dat zijn dan meer verglijkbare waardes met wat ik op mijn 12cm PC fans heb staan.

 

Of 0,65A*12V=7,8W voor het totaal. Al komt daar dan nog wel het verlies door de omzetting van netstroom naar 12V bij.

 

ik heb me er nog even in verdiept en heb nog een paar fans gehaald maar mijn grote fan die ik nu in mijn voorgroei hokje heb verbruikt maar 1.2 watt dus weet zeker dat mijn kleinere fans maximaal 1.2 watt per fan pakken denk zelfs nog iets minder dus dat scheeld toch weer 0.72 watt per fan op jou berekening greeetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dat zijn berekeningen gebaseerd op voorbeeld waardes. Je kunt op de fan wel zien wat de echte waardes zouden moeten zijn.

 

Overigens hebben die verbruiksmeters het ook nog wel eens fout bij het meten van het verbruik van een motor (alles met spoelen erin). Er moet bij de meter ook iets als een "power factor" of "cos phi" vermeld worden, anders gokken ze echt maar wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dat zijn berekeningen gebaseerd op voorbeeld waardes. Je kunt op de fan wel zien wat de echte waardes zouden moeten zijn.

 

Overigens hebben die verbruiksmeters het ook nog wel eens fout bij het meten van het verbruik van een motor (alles met spoelen erin). Er moet bij de meter ook iets als een "power factor" of "cos phi" vermeld worden, anders gokken ze echt maar wat.

 

ja idd dat stond ook op de fan zelf 1.2 watt zal er straks even een foto van maken moet eventjes weg greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof je wel hoor :)

 

Geef alleen maar aan dat mijn berekening uitging van een voorbeeld amperage naast de 0.65A die je wel zelf noemde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof je wel hoor :)

 

Geef alleen maar aan dat mijn berekening uitging van een voorbeeld amperage naast de 0.65A die je wel zelf noemde.

 

jaa je info heeft me wel weer wat verder geholpen hoor daardoor alles vol fans gezet.

alleen toen zag ik ineens dat het nog minder was denk meld ik toch eem :) is echt niks heb nu 9 fans laten we zeggen x1.2 watt gebruik ik nog geen 11 watt voor me drie hokjes ipv zon clipfan die 15 of 16 watt verbruikt per fan had er 2 dus weer leuke besparing.

heb vandaag even uitgerekend.

gebruik voor 3 hokjes 2 bloei en 1 voorgroei hokje in totaal

pc fans : 10.8 watt

2 afzuigers: 30 watt ( zit er sterk aan te denken die afzuigers ook te vervangen voor grote pc fan nog maar even kijken misschien met de tijd)

led 300 watt werkelijk verbruik 210 tot 230 watt ga uit van : 230

2x180 watt led ga uit van 140 watt per led is 280:watt

voorgroeihokje 2x18 watt is : 36 watt

kom ik samen uit op 586 watt en verbruikte eerst met 1 hokje hps 600watt plus ballast heb me laten vertellen dat, dat ook stroom kost ruim 700 watt

zal misschien niet dezelfde oogst hebben maar blijf lekker in beweging kan zometeen alweer bijna oogsten(3 tot 6 weken :) heb net 2 week geleden geoogst en lage stroomrekening is wel fijn

vandaag nog even filtertje gekregen

gallery_41578_17473_48885.jpg

 

me stekjes en ph meter nog niet binnen pff morgen even bij andere growshop kijken kwam voor niks naar de growshop had 3 dingen besteld alledrie niet aanwezig geen style...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ph meter gekocht kreeg adviezen om daar niet op te besparen dus dat heb ik dan ook maar niet gedaan 80 euro armer

kan em elke 2 maand gratis laten eiken dus dat is wel weer chill :)

gallery_41578_17473_32873.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussen 5 en 10 oktober kan me ww alweer gekapt worden :D hij ruikt echt vet lekker kan merken dat ik veel beter heb gevoed enzo vanaf vandaag krijgen ze alleen nog spa blauw,

weekje a maximaal 2 weken gaat me silverhaze ook om die heeft 8 a 9 weken bloeitijd en laat haar denk ik max 10 weken staan :D

me ww lijkt nu al klaar om te kappen echt heel snel gegaan die ww zeker een soortje die ik vaker ga kweken goeie plant !

silverhaze net zo erg tevreden over.

ik hoef nooit geen autoflowers meer die gingen ook echt niet zo snel als belooft en dat met al die 18 uur licht die ze kregen zonde van de stroom.

me top44 beginnen het netje te raken en me laatbloeiertje is nu net iets groter als een stekje die laat ik lekker mee bloeien ga ik niks geks meer meedoen loopt ze tever voor achter had ook nog 2 nieuwe zaadjes ontkiemd hoop dat ze eerdaags boven komen had ze eerlijk gezegt al boven verwacht maar me groeihokje heeft wat mutaties ondergaan en misschien had ik ze iets te hoog en te warm staan waardoor ze misschien zijn uitgedroogd wacht nog even dagje af anders ontkiem ik er nog 2 bij wel vaker gehad dat een zaadje niks deed zonde van het geld.

wat dat betreft ken je ook weer beter stekjes kopen die kan je tenminste beoordelen en staan al mooi boven de grond scheeld hoop tijd ook!

zal even kijken of ik vanavond nog wat fotos erop kan zetten greetzz smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...