Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ro1984

Wordt Rso Gemaakt Met Of Zonder Bladeren?

Recommended Posts

Ik gebruik nu al 2 maanden Rick Simpson olie (RSO) en heb niets minder dan wonderen gezien in mn gezondheid.

Dus heb ik nu zon 8 weken geleden 4 autoflower zaden in de grond gestopt die zijn uitgegroeid tot klein- tot middelgrote plantjes die op dit moment nog ongeveer 1 of 2 weken moeten bloeien voor ze geoogst worden.

 

Na het zien van de Rick Simpson videos ga ik nu zelf olie trekken van die plantjes met behulp van 99.9% Isopropanol.

 

Alleen legt Rick Simpson niet duidelijk uit welke delen van de planten hij precies gebruikt.

 

In de video van Rick Simpson waar hij de olie maakt, zie je dat hij heel nonchalant zon beetje de hele gedroogde plant (grote bladeren zag ik langskomen) minus de stam in die emmer smijt om het onder te dompelen in wasbenzine. Maar op zijn site heeft hij het over "use only bud".

 

Wat moet ik nu doen?

 

Moet ik ook die olie trekken van een hele plant minus de stam?

Eerst goed drogen voor 2 weken, daarna samen met de iso een paar dagen invriezen en dan olie trekken?

 

Of moet ik alleen de toppen gebruiken voor de olie?

 

Zit er veel cannabinoiden in bladeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen op de kleine bladeren rond de buds zitten cannabinoiden, het ziet eruit als een glanzend laagje. Hangt dus af van je plant, bij compacte autoflowers waarbij er buds zitten tussen alle bladeren zou je de hele plant kunnen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is veel discussie over de te gebruiken oplosmiddelen. Het is verstandig (maar niet goedkoop) om bijvoorbeeld 96% consumptie (inmaak) alcohol te gebruiken. Hoewel het geen wet van meden en perzen is, kan er altijd residu achterblijven en het is dan wel prettig om er zonder twijfel vanuit te kunnen gaan dat daar geen giftige stoffen tussen zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow bedankt voor de replies en zo snel ook!

 

@chassie

[nerd mode aan :P]

Iso 99.9% HPLC grade is een goed oplosmiddel, het bevat geen carcinogenen en laat geen neerslag achter, en mochten er kleine restanten oplosmiddel achterblijven door slecht indampen (een fout die ik niet van plan ben te maken) dan nog zit je lachwekkend ver onder de toxisch fatale limiet als je iedere dag 3 rijstkorrels inneemt.

 

Andere soorten olie die voor consumptie gemaakt worden, zoals frituurvet, geurloze kokosolie, etc worden ook gemaakt met zulke oplosmiddelen, en geloof me een stuk minder zuiver dan wanneer je zelf thuis met liefde wietolie maakt.

 

Bij EtOH 96%, heb je nog een flinke hoeveelheid water waar je rekening mee moet houden, bijvoorbeeld als je 1 liter gebruikt houd je nog een 40ML water over, en dit kan weer plantmateriaal meenemen in je olie[/nerd]

 

Over het extractieproces zelf heb ik niet zoveel twijfel.

 

Het gaat mij meer om de plantmateriaalkeuze die me doet twijfelen. Ergens vind ik het ook zonde om al die bladeren weg te gooien als ik daar misschien ook nog een paar ML olie uit kan krijgen, maar als ik het veilig speel neem ik alleen de toppen en de kleine blaadjes?

 

Het is een beetje jammer dat Rick Simpson hier tegenstrijdige signalen over geeft.

 

 

*edit*

Ik google net dat kokosolie wordt ontgeurd door hexaan. Nou vergeleken bij industrial grade hexaan is HPLC grade isopropanol echt limonade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk omdat dit komt omdat er bij simpson ooksprake is van ontwikkeling.

eerst kieperde hij alles in een oliedrum, behalve grote takken mss.

en het laatste jaar hoor ik m steeds vaker spreken over dat de olie goud geel kleurig moet zijn.

 

om te roken ben ik het met hem eens.

om te eten ben ik persoonlijk en gevoelsmatig van mening dat het best wel oke is om een beetje plant eigen stoffen mee te spoelen.

grote takken en hoofdstam houd ik er buiten

maar dan afhankelijk van , waar het kristal zich bevind, spoel ik vaak alles van de plant,

met minder potent afval kun je inderdaad de fanleaves er buiten houden.

deze kun je wel kloppen, (skuff maken) en dan deze skuff meenemen in je spoeling.

onlangs had ik wat cheese planten staan, met kristal tot halverwege de fanleaves, het mag voor zich spreken dat ik deze wel afspoel.

 

de hoeveelheid chlorofyl etc, heeft bij riso eerder te maken met de duur van de standtijd,

die zou ik dus niet te lang doen; een uurtje of 2 is genoeg.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje

 

Wat een goed idee zeg om skuff te maken van de grotere bladeren en dit dan later mee te nemen in de olie!

Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de keuze hebt gebruik dan een trommel met grove gaas, 150/180 micron dan weet je zekers dat je dat het er makkelijk doorheen valt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de planten delen die meekomen door het water eigenlijk meer een voordeel dan een nadeel. Eeerlijk is eerlijk: We weten nog maar heel weinig welke stoffen uit wiet allemaal goed voor ons zijn, dus daar kunnen best stoffen tussen zitten die niet met de alcohol geextraheerd worden.

Je hebt overigens gelijk dat als je alles goed doet de iso ook prima werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...