Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi ja dat ziet er wel naar uit vrees ik.... over de hele plant van die balletjes? ik had er ook 2, ik heb ze er gelijk uit gehaald. geen risico's deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdorie, heb de balletjes weggehaald, maar zal morgen de plant uit de tent halen, wil geen risico's.

Nee, alleen wat lager in de plant zaten ze.

 

Wat zonde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja echt zonde, bij mij waren het er ook niet veel, maar vorige ronde had ik niet genoeg gecontroleerd en mijn kweek was verknalt, heb van een gedeelte nog wel boter kunnen maken.

misschien kan iemand met meer ervaring dan ik, je beter adviseren hierover

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt zuur van je vorige ronde dan! gelukkig heb je er nog een positieve draai eraan gegeven door wat boter te maken ;)

Erg vervelend omdat ik een paar dagen geleden nog een plant uit de tent heb gehaald. Dus we gaan nu verder met 7 stuks ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, vandaag weer 1 plant moeten vermoorden... We gaan dus verder met 6 stuks.

Blijft niet veel over zo... ;)

 

Vraag me wel af hoe opeens 2 planten herma zijn geworden,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek je niet te droog?

Op de laatste foto`s zie ik een wat droge aarde in de potten.

 

Herma`s onstaan of door een trigger, of door genetische zwakte.

De triggers kunnen zijn, slecht klimaat (te warm of koud of te grote verschillen in temperaturen), slechte waterhuishouding (teveel of te weinig water), te hoge ofwel te lage PH en of EC, licht lek of zelf de planten storen in de donker periode, knakken/pletten (sommige strains zijn daar niet van gediend) .

Genetische zwakte zelfs bij perfect kweken tot herma`s leiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef momenteel 8 liter om de dag.

Toplaag is momenteel wat droog inderdaad, alleen nog maar water van onder gegeven de laatste 2 weken. Zal deze eens goed vochtig maken.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn ? En hoe houden jullie de toplaag vochtig ?

We proberen er nog het beste van te maken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle van de door mij bovengenoemde triggers kunnen een oorzaak zijn, of een combi ervan, maar dus ook genetische zwakte.

 

8 liter voor 9 planten in 15ltrs in 2 dagen in volle bloei lijkt mij wel te weinig.

Heb je tensio`s of weeg je de potten op nat en drooggewicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medekwekers,

Ik ben eindelijk bezig met mijn eerste kweek, en wil hier graag een verslagje van proberen bij te houden, voor jullie vermaak, en voor mij om advies te winnen ;)

Hier mijn Set-up.

 

Homebox Light 100x100x200cm

Afzuiger in stalenbox 550m3

Phat/ Rhino filter 425m3

Complete set 400w inclusief B.A.L. E.V.S.A., dieptrek reflectorkap en Philipslamp

Davin Schakelkast.

Silent Fan trafo Klimaatregelaar 1.5A (Momenteel besteld, werk nog met een goedkope klimaatregelaar.)

Adwa ph meter

adwa ec meter

Top grow box 100%Terra plagron.

 

In combinatie met 9 stuks 15liter potten, gevuld met plagron Lightmix, waar Spliff White widow in gekweekt zal worden.

Potten zijn met 1,5 liter (afgezuurd) water ingewaterd.

Ik heb a4'tjes op de toplaag liggen tegen het uitdrogen.

En om de 2 dagen spuit ik de toplaag wat vochtig.

 

 

gallery_41195_17304_1496954.jpg

 

gallery_41195_17304_32868.jpg

 

 

 

gallery_41195_17304_1497535.jpg

 

 

Foto's zijn genomen met de lamp aan.

Zal voor wat lamp uit foto's zorgen.

 

gallery_41195_17304_168953.jpg

Raar blad ??

gallery_41195_17304_1466390.jpg

 

gallery_41195_17304_611027.jpg

 

 

Toplaag bevochtigd

 

gallery_41195_17304_2579485.jpg

 

 

Op naar een goede ronde!! :)

Hoe hoog hangt je lamp op dit moment van de foto's?

Heb de mijne er vandaag onder gezet maar ben bang dat hij er te dicht op hangt 55 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi. Ben bang dat ik ze dan vaak te droog heb laten worden. Was erg bang om teveel water te geven.

Ik til de potten op, en probeer zo in te schatten hoeveel ze nodig hebben. Heb geen tensio.

 

Ook was de pot alleen van onder goed gevuld met wortels. Te danken aan te weinig water van boven ?

 

gallery_41195_17304_2109576.jpg

 

Nu de tent ook minder vol is, is het makkelijker om water te geven van boven zonder alle planten uit de tent te halen.

 

@Addi.

 

De lamp hangt daar zo'n 45cm boven de dames. Voor een 400watt was het minimaal 40cm afstand dacht ik. Dus weet niet wat voor lamp je hebt ? ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdorie, weer 2 planten uit de tent gehaald vanochtend! :(

 

Nog maar 4 stuks over. Flinke tegenslag helaas. Hopen dat de laatste dames, ook dames blijven..

 

Zal vanavond een update geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff dazz echt balen Turbo, ik zou een checklist van de triggers maken en 1 voor 1 wegstrepen na controle.

Ik ben bang dat je structureel te weinig hebt gewaterd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi,

Ik loop ff de lijst met je af :

 

Slecht klimaat :

Begin van de kweek natuurlijk hoge temperaturen gehad (Wie niet ? ;) )

Buiten de extreme dagen zijn de temperaturen prima geweest naar mijn idee. Min 19.5 - Max 29 graden.

 

Te hoge of te lage Ph - Ec :

Lijkt me onwaarschijnlijk. Heb altijd netjes de ph, en ec gemeten.

 

Lichtlek :

Tent staat op een kamer, met karton voor de raam, dus de kamer was ook echt donker, en ben er altijd weggebleven in de donkere periode.

 

Knakken/pletten :

Ik heb 1 plant een plet gegeven, omdat deze de hoogte inschoot. (en deze staat nog in de tent momenteel)

 

Genetische zwakte :

Geeen idee! verder geen verstand van.

 

Maar heb nog geen verhalen gelezen over Spliff white widow dat ze herma gevoelig zijn

 

Dus wat overblijft is het watergeven... Denk dat ik daar de fout ben ingegaan.

 

Ik baal ook echt enorm, en sta op het punt alles te verkopen als deze ronde klaar is.

Zoals gezegd probeer ik straks als de lamp uitgaat foto's te maken, en dan zorg ik voor een update.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Turbo probeer het temperatuur verschil op c.a 6/7 graad te houden? Levert minder stress op :)

Edited by Dirkieto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Turbo, alles verkopen??? niet zo snel opgeven kerel ;) we maken allemaal 'beginnersfoutjes' daarom komen we waarschijnlijk hier terecht :)

probeer gewoon met deze 4 de eindstreep te halen. wie heeft je verteld dat het makkelijk was? :D

 

succes de komende weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dirkieto,

Ga ik proberen! (Y)

 

 

@ Acoustic,

Ben normaal ook geen opgever, maar wil liever wachten met kweken tot ik verhuisd ben.

Zou eigenlijk eind dit jaar verhuizen, dus de bedoeling was sowieso om hier maar eenmalig te kweken. helaas ga ik pas volgend jaar kunnen verhuizen waarschijnlijk.

 

Degene die me dat verteld heeft, ga ik toch eens aanspreken acoustic ;) ;)

 

Update dag 25 - 12/12

Nog 4 dames in de tent.

 

Temp lamp uit 19.5

Temp lamp aan 27

Gem. LV 45/60%

 

Eerste 2 foto's met lamp aan.

gallery_41195_17304_991848.jpg

 

gallery_41195_17304_95813.jpg

 

gallery_41195_17304_1017066.jpg

 

gallery_41195_17304_185951.jpg

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg jammer man, ik hoop voor je dat de rest vrouw blijft en lekker af gaat bloeien.

De planten zien er wel gezond uit.

 

Als een plant hermatrekjes vertoond dan is het in mijn ogen een genetisch zwakke plant, helemaal als je ze amper tot geen stress geeft.

Een goede plant moet tegen wat stress kunnen en niet meteen een herma worden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het wel met Bosrand eens hoor, deze zijn genetisch zwak voor stress en zal zomaar bij kleine hoeveelheden stress en soms zelfs geheel zonder stress hermafrodiet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor, als ik kijk naar de soort waar ik nu mee bezig ben, white widow-big but, vorige ronde beetje nonchalant geweest met paar dingen, herma's, deze ronde, overal extra goed op gelet, en toch weer 2 herma's,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 31 - 12/12

PH - 6.3

EC - 1.85

Temp max 28

Temp min 21.5

Lv +/- 45-60%

 

Ik geef ze nu dagelijks water, ongeveer 1ltr per plant. Krijgen ze rond de klok van 9 als de lamp 2 uurtjes aanstaat.

 

Ik heb ook een "uitstrijkje" genomen van de aarde, en daar krijg ik het volgende

PH 6.1 - EC 1.65.. Ph is dus prima, en EC iets aan de lage kant (1.9 volgens schema).

 

Foto lamp aan.

gallery_41195_17304_1438327.jpg

 

Lamp uit.

 

gallery_41195_17304_2561883.jpg

 

gallery_41195_17304_1655137.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie budz in de maak.

 

Sterke genetica, met fem zaden blijft het altijd een gok, toch is er gelukkig ook stabiel fem zaad, wat betreft herma`s, wel kunnen ze dan weer phenoverschillen hebben.

Met stekken heb je het minst vaak last van herma`s, wel kunnen die op hun beurt weer ziekten en plagen hebben die je flink kunnen teleurstellen.

Daar goed vroegtijdig preventief op in hakken is vaak genoeg.

 

Sterke stabiele genetica vanuit fem zaad is er dus gelukkig wel, enkele soorten van Sannie zijn dat, Superstrains Amnesia (voorheen hy-pro) is er 1 van en er zijn er meer te vinden, kijk welke fem zaden vaak worden gebruikt in topics op verschillende fora zonder herma horror verhalen en maak een keuze.

 

Regulier zaad is weer iets satbieler als fem zaad, vaak mooiere en meerdere soortjes beschikbaar ook, moet je wel ff inlezen, echt moeilijk is het niet, en je kan wanneer je een mooie gevonden hebt ook zelf stekken nemen van zo`n reguliere plant en zelfs een moeder ervan maken waarvan je jezelf stekken voorziet.

 

Mogelijkheden genoeg en eigenlijk ook wel tof om alle aspecten van growen eens te proberen.

Misschien wel teveel als beginner maar hé, tijd zat hè. ;) lekker je ding doen veel lezen, opletten in andere topics en genieten van je kweekies.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Dag 37 van 12/12.

Temp lamp aan 28

Temp lamp uit 22.5

LV 40/60%

Krijgen iedere dag een liter water met voeding, en soms sla ik een dag over.

PH - 6.4

EC - 1.90

Klein beetje last van meeldauw. Heb de bladeren weg genomen, is hier een betere oplossing voor ? ;)

 

Ook vindt ik dat 1 dame wat achter loopt op de rest.

Deze heeft ook wat last van verbrande puntjes, Als enige van de 4.

 

gallery_41195_17304_1739708.jpg

 

Dit is de dame met verbrande puntjes. Ze is ook niet wit zoals de rest.

gallery_41195_17304_1047947.jpg

 

gallery_41195_17304_2687339.jpg

 

gallery_41195_17304_1136844.jpg

 

gallery_41195_17304_1426357.jpg

 

gallery_41195_17304_2458215.jpg

 

gallery_41195_17304_74594.jpg

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er wel mooi bij, die achterstand heb ik zelf ook, de ene zal wat sneller zijn dan de andere zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx, ben ook wel tevreden.

 

Zou bijna zeggen dat het een ander soortje is ?.....

 

Maar als die achter loopt, dan krijg ik straks problemen met drogen? want dan is mijn tent nog in gebruik voor die ene dame.

 

 

 

Mogen we al een kleine gok doen op het resultaat ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...