Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bobbieamnees

Blad Kleurt Geel Na 2 Wkn Van De Bloeiperiode

Recommended Posts

Goede avond Bob hierzo,

 

Dit is mijn eerste post op dit forum dus ik hoop dat ik het goed doe, zo niet? mijn excuses..

 

De situatie is als volgt:

 

na 10 dagen voorgroei en overzetting naar 15l potten zijn we nu 3 weken in de bloeiperiode.

Na 1,5 tot 2 weken van deze bloeiperiode merkte ik op dat sommige bladeren lichter groen van kleur werden.Dit gaat door tot ze geel worden.

Ik zal een foto posten zodat jullie een beeld erbij kunnen krijgen van het probleem.

Heeft iemand van jullie vakman(vrouwen) een idee hoe dit kan komen en vooral hoe ik het ze weer naar de zin kan maken? want ik heb geen idee aangezien dit al zo vroeg gebeurt..

hier een fotootje

bob.20.7.14 549

 

van rechts naar links zie je de voortgang van het vergelingsproces uiteraard gaat dit zo door tot afsterving van het blad.

 

ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervan zeggen mvg bob

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto is niet zichtbaar, maar wat je beschrijft lijkt op stikstof te kort te duiden. Zoek daar maar eens naar en vergelijk de foto's met jouw plant. Indien dat het is kan je zoeken naar een oplossing, zoals Fishmix van Biobizz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar haal je de verse lucht vandaan?

Ligt er zeil of iets dergelijks op de vloer daar?

 

Direkt na verpotten op 12/12, beter even wachten tot ze bijgekomen zijn van verpotten voordat je dat doet.

Een tekort op N zal het niet zo 123 zijn, 15ltr pot met verse aarde.

 

3e week bloei was bij mij altijd een kritiek ding, mijn ventilatie klopte niet waardoor, wat ik ook deed, mijn planten van perfect naar geel gingen in tijd van 1wk en in de bloei is bijvoeden met groeivoeding niet te doen.

 

1st had ik zeil, daarna heb ik tijden met een verkeerde luchtdruk in de tent gezeten waardoor ik ze de adem benam (Torsti heeft dat ontdekt toen): klimaat is een heel belangrijke factor en als je de plantontwikkeling een beetje in ogenschouw neemt vallen dingen in bepaalde weken niet onder 'bladproblemen' maar onder 'hok' probleem.

 

Mijn advies:

maak een lijstje van materialen in gebruik en pas indien nodig aan

ga na wat je gegeven hebt aan de plant aan voeding en water en wat daar mogelijk verkeerd in is gegaan

 

Doordraaien met planten die begin week 4 knalgeel en amper topvorming hebben is echt zonde, zonde om ze weg te doen maar 5gr per plantje na 9wk is ook niet alles :whistle:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk net als lostchild ook in de richting van shit ventilatie of gifdamp, 1 van de 2, verse aarde geeft amper N tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar zit wat in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, ben ik weer na een dag werk.. allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties.. Ik zal even de opzet opnoemen.

 

16x 600watt silvania op 15 m2

140 x amesia haze

opticlimate 6000pro2

2x 1400m3 zware canfilters aan plafond

2800m3 afzuiging

500m3 inblaas dmv luchtverdeelslang over de potten

gat van 250 rond die lucht trekt naar gelang zuiging.

verse lightmix potgrond en gebruik de canna vega/flores

 

In eerste instantie had ik alleen 4 x 125 rond inblaas naar gelang er afgezogen werd (2800m3). vanaf het moment dat ik ze geel zag worden ben ik gaan ingrijpen, er liggen nu 4 slangen van 4 meter lang en 125 rond over de potten van voor naar achter met gaten erin die blaast de lucht door de dames heen.(verse buiten lucht) daar zit een inblaas op van 500m3. daarnaast nog een slang van 250 rond die op de aftimmering van het raam zit bevestigd, die trekt lucht naar binnen door de afzuiging van 2800m3. verder nog 2x filter van 1400 m3 aan het plafond bevestigd als filtering en 4 ventilators blazen van voor naar achter. Ook staat er een opticlimate 6000 pro 2 in die doormiddel van een luchtverdeelslang koude lucht op de kappen blaast.

 

aan het opticlimate verhaal zit ook een klein verhaaltje. de eerste keer had ik de ruimte in 2 verdeeld en hingen er aan elke kant 8x600watt en werkte ik met een plenumbox en 3wegklep. dit ging qua temperatuur natuurlijk perfect omdat het vermogen van die opticlimate voor 10 of 11 lampen ligt. dus overdag hanteerde we 26 gr en snachts zo rond de 21 graden. de dames waren en bleven tot t einde super mooi groen. (al viel de opbrengst tegen.(100gr nat per plant) omdat de ene kant het beter dan de andere kant groeide hebben we besloten er 1 veld van te maken. of de opticlimate het aan kon zouden we vanzelf merken.. we filterde maar 500m3 aan iedere kant.. nou niet dus. hooguit 14 x 600 op een temp van 30gr constant. vandaar dus de extra afzuiging nu we 1 ruimte met 16x600watt draaien. niet zoals het hoort maar het was een gokje..

Qua topvorming gaat het zeker niet slecht tot nu toe, zaten er al in de 2e week in. dus eigenlijk een week te vroeg...

 

Maar om een lang verhaal korter te houden... er ligt zeil in :( het plafond in van een soort vierkante dunne piepschuim plaatjes wat op schrootjes moet lijken en op de muren zit behang met een struktuurtje die je een beetje in kan duwen.. lijkt op granol maar dan schuimerig zeg maar. tis ook maar een milimeter dik als je het er afpulkt..

 

Komt dat gifgas dan met een bepaalde temperatuur vrij? want de eerste keer bleven ze zo mooi donker groen en zoals ik eerder al vermelde hadden we toen constante temperatuur van 26 graden.. nu rond de 30..

 

ik hoop dat ik een beetje een duidelijk beeld heb kunnen proberen te schetsen?

grtz

Edited by bobbieamnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formaldehyde blijft jaren aanwezig in produkten en komt bij warmte vrij maar ik denk dat het geen vergiftiging daarvan is gezien je opzet.

Ik dacht dat je 1 tentje of hokkie had geen Opti opzet.

 

Volgens mij gaat er ergens iets niet goed met je semi-gesloten systeem, komen ze co2 tekort of is je aanvoer te laag ofzo.

Heb daar niet genoeg kaas van gegeten om me daar tegenaan te bemoeien maar er zijn er meer die met een Opti opzet draaien dus je zal vast nog wel advies gaan krijgen wat te doen, misschien ook ff Opti aanschrijven via mail of je wat fout hebt nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

500m3 inblaas is genoeg.

 

Dat is voor een ruimte van 100m3. 5 keer per uur verversen.

 

Wel apart ja, pak je een te kleine opti waardoor al de voordelen opeens wegvallen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...