Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Snaaiper

Lucht Bevochtiging

Recommended Posts

Hey eens een vraagje waar ik niet helemaal uitkom en beroep doe op jullie ervaring.

 

Momenteel men tweede indoor micro run lopende in de derde week maar ik slaag er maar niet in een hogere LV te halen als 60% (eerder 50% en afhankelijk van het weer.

Natsprayen helpt wel maar geeft maar een piekvochtigheid die even snel weer weg is.

De lekbak vol watergooien ook maar dan heb ik enkel een hoge lv gedurende de donker periode. Bovendien ziet de boel binnen de kortste keren groen + dito aroma uit de tent: verduft vochtig muf luchtje dus toch maar niet.

 

Nu al wat aan het rondkijken geweest en bevochtigers zat te vinden die of nauwelijks watervoorraad hebben of ineens te groot en zwaar zijn.

 

Ik blijf inmiddels hangen bij zon ultrasoon mismakertje, kun je met zo'n drijfring in een bak flikkeren dus droog koken kan niet.

 

Iemand ervaringen, over wat jij gebruikt of met zo een mistding? Ben uiteindelijk in de terraria wereld uitgekomen maar voor ik tot aankoop overga wil ik hier toch nog ff horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind die ultrasone dingen wel erg mooi en je kan een aardige voorraad water in een emmer gooien zelfs nog een beetje te sturen met een stuk pvc buis

maar waar ga je t voor gebruiken? is het alleen om stekken aan te laten slaan? of wou je het gewoon je hele run door gebruiken?

 

hier krijg k de lv namelijk ook niet erg hoog maar als ze al eenmaal zelfstandig drinken vind k het ook van wat minder belang zeg maar.

je doet ook afzuigen dus als je droge lucht aanzuigt gaan die verdampers erg hard en veel vochtiger wordt t niet daarnaast komt al het vocht in je koolstoffilter terrecht die vind dat ook niet zo heel lekker.

en als je planten groter worden gaan ze meer verdampen en komt de lv zowiezo wel wat hoger uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smellow, die dingen zijn vaak ook ultrasoon gestuurd, vindt je in de terraria wereld ook terug. De prijs is ook vergelijkbaar met wat ik daar terug vindt aar idd, heb liever de hele rim ram in de tent, kan er ventueel ook nog een hygrostaat tussen geschakeld worden ook.

 

Agent, dat dacht ik ook, zo'n ding dampt er nooit geen 5liter door, online vind ik een gemiddeld verbruik van 200a300ml/uur. Maar bij commerciele kamerbevochtigers zie ik ook dat ik navenant het verbruik en de inhoud van de tank geen 18u capaciteit heb dus vallen zowat al die toestellen af.

En vermits de meeste allemaal ultrasoon werken kom je al snel op zone mistmaker uit

 

Hele ronde door, maar hoofdzakelijk in de groei, ik vertrek vanuit zaad, een one plent show en in scrog. Dus daar gaat wel ff over eer ik 80x80 heb dicht gegroeid met maar een dame dus die wil ik het dan ook zo goed mogelijk naar der zin laten hebben.

En dan is een LV met dit huidige weer nog maar amper 35-45% gezien over 24u en das te weinig.

Vorige kweek van begin dit jaar tot vorige maand en ook daar zelden boven de 60%.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dat geval zou k inderdaad voor zo n mistmaker gaan in een redelijke emmer mischien zelf een mayonaise emmer ofzo met deksel en daar een stuk pvc buis op hobbyen kan je m nog enigzins sturen naar de plek die je wilt hebben .

 

maar zoals gemeld je koolstof filter vind het niet fijn of schakel je die uit in de groei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het spookt al langer in elk geval en dit topic

http://www.wietforum.nl/topic/110081-luchtvochtigheid/page__fromsearch__1

geeft ook weer stof tot nadenken.

 

En idd wou ik wat knutselen met stukje buis of slang en pc fannetje

 

Afzuig draait minimaal vor lucht toevoer en met dit weer tempjes tussen 22 tot 28-30° dus das wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Eurom aircooler. Die koelt op basis van verdampte lucht. Dat ding heeft ook een bevochtigingsoptie.

gallery_37858_15776_165436.jpg

 

Moet nog steeds een keer proberen of dat nou werkt, want ik heb zelf inderdaad ook steeds een vrij lage LV. Al ben ik ook wel een beetje bang dat als ik wat vocht inblaas dat het dan net zo snel weer afgezogen wordt.

 

Heb het ding wel even geprobeerd in de koel stand en het scheelde wel net een paar graden. Hij past bij mij precies voor zo'n inlaatvenstertje van de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi ding. Lijkt een verdampingskoeler. De enige bevochtiger die werkt.

 

Jammer dat je vaak een hele grote nodig hebt, als je je lucht weer afzuigt al helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bij blokker een koeler ziet onder de 120 euro is het geen airco maar een verdampingskoeler inderdaad. Werkt prima voor een kleine ruimte. Omdat je koelt hoef je ook iets minder te ventileren. Einde van de zomer zijn ze vaak heel goedkoop.

 

Heb er zelf ooit eentje gemaakt a la overgrow: grote plastic bak met deksel, iedere kant een flens hoog, laag water onderin en een aantal stroken filterpapier erin zodat het water wordt opgezogen en de lucht erlangs gaat. Daar ging echt wel een flink aantal liters water de lucht in per dag. Met een pompje of vernevelaar gaat het nog sneller. Leuk zelfbouw project :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK houd men ogen open voor zon verdampingskoeler.

 

Maar momenteel de eerste 24u met een mistmaker en dat lijkt me een succes. Gisteren was de min-max LV 40% tot 53%

Vandaag 61% tot 87%. Dit zijn uiteraard piek waarden he, de mistmaker heeft ook gedurende de gehele licht periode gewerkt (of toch tot het water onder mini nivo kwam waarop het ding uitschakeld) maar het resultaat is er, nu kan ik gaan uitvogelen hoe of wat het beste werkt.

Volgende aanschaf wordt toch een logger wat met die goedkope metertjes weet je uiteindelijk nog niks tenszij je elk halfuur gaat kijken. Maar met iets minder als 80€ voor die weliswaar degelijke mistmaker + gelijke een reserve membraan is het budget wel weer bijna op.

 

En de tent staat nou al ff open en de LV is inmiddels gedaald tot 57% dus werken doet het zeker wel, nog ff op punt stellen nou.

 

En zo blijven we bezig he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...