Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fuggert

Dimlux Expert Series El Uhf 1000W 400V Nanotube

Recommended Posts

zie hem staan op puk E450, growcentershop E515 en bij de opticlimateshop E574, een flink prijsverschil dus, weet iemand of er verschil is, of zijn ze allemaal hetzelfde?

 

ook zie ik op de verkopende sites nergens info over hoe af te zuigen.

 

Ik heb het topic van Prettig gestoord gezien, maar vind daar ook weinig info, volgens mij zien ik dat hij lucht aanvoerd en afvoerd.

 

moet je dit met opti of kan een softbox ook, zo ja hoe? (welk volume, hoe bereken je dit? filters?enz.)

 

mocht ik ergens overheen gelezen hebben, waar deze info staat, kunt u mij dan de link verschaffen naar desbetreffende info.

 

mvg,

 

Fuggert

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het topic van prettig staat het meeste wel uitgelegd maar dan moet je wel even goed alle gedeeltes lezen. Weet niet hoe veel haast je hebt maar missschien is er ook wel iemand die het hier voor je uit wil schrijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelden haast, vandaar dat ik Prettig's topic goed heb doorgelezen heb.

in zijn eigen hok heeft hij open reflectoren met opti, in het hok van zijn collega wel nano met lucht afvoer, maar heb ik nergens kunnen vinden of dat met opticlimate of iets anders is.

zag als ik me goed herinner wel een vraag over hoeveel m3 nodig is voor een nano-lamp, maar daar heb ik geen antwoord op gezien.

dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het exacte antwoord moet ik je schuldig blijven. Ik weet dat het 120m3 of 160m3 is. GS weet het exact. Je zuigt de lucht buiten je ruimte aan en blaast het door de nano's heen en dan laat je het weer buiten je ruimte ergens naar buiten blazen. De lucht in de nano's komt dus neit in contact met de lucht van je ruimte en stinkt dus niet. De lucht is warm 50-60gr daarom moet je het er doorheen blazen en niet zuigen want dan wordt de afzuiger te warm.

 

Het staat ook sowieso ergens wel op WF maar ik weet zo snel niet waar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet zeker maar misschien is hier het antwoord in dit topic.

http://www.wietforum...ost__p__1214256

1000watt DE luchtgekoeld.

 

Hoe werkt dat?

 

In de ballast wordt koude lucht geblazen, via een tunnel in de reflector die zeg maar dubbelwandig is gaat de lucht naar de bulb waar een nanotube (onzichtbaar glas) omheen zit. De warmte die er dan weer uitkomt moet dan ongeveer 60/70gr zijn. Voor elke armatuur is 120m3 afzuiging nodig.

 

 

Is dit wat je zoek heb er zelf geen verstand af sorry.

 

edit : te high en te traag ..... city zei het al.

Edited by kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met nano blaas je er 120m3 per armatuur doorheen, met open zuig je 160m3 erdoor heen.

 

Wat je met die lucht vervolgens doet is aan jou. Prettig doet bij de open versie gewoon helemaal niks (wel een oc in de ruimte)en bij de nano hangt een gewone afzuigert waarmee hij de restwarmte kan afzuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die op de puk site is zonder nanotube en is afgeprijsd, vandaar dus die prijsverschillen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cityboxer thnx, daar kan ik wat mee

 

@kuro-neko thank's a lot, ik was dat topic tijdje geleden tegengekomen en zocht er naar, maar kon 't niet meer vinden. Staat ie bij Algemeen :huh:

high en traag is relatief, ik waardeer in ieder geval je post :verrygood

 

@racker met open zuig je 160m3 erdoorheen, bedoel je daarmee dat je alleen de warmte afvoer op de nano aangesloten hebt? of heb je het over het hok.

ik vermoed het eerste aan de hand van je tekening in jou topic waar kuro-neko naar verwees, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

ik zie geen ander optie zonder opticlimate dan de warme lucht af te voeren, maar 50a60 graden is te heet om zomaar naar buiten te gooien, ik vroeg me af of jij misschien of iemand anders weet hoeveel warme lucht afkoelt per meter verplaatsing door een buis?

 

ik heb nl. een holle ruimte(koof) van begane grond naar t dak, 2 verdiepingen, die wordt gebruikt voor ventilatie badkamer en afzuig van de wasemkap.

als ik daar nou de afvoerbuis doorheen laat gaan, kan eventueel in een u vorm om meer lengte te verkrijgen, eventueel met een ventilator op de de buis aangesloten, dan heb ik zo'n 15 meter buis, wat dus gewoon in de muur zit en uitkomt op de pijp op het dak.

mijn grote vraag is dan natuurlijk, wat bedraagd de temparatuur die buiten komt? die zal dan toch lager liggen als aan t begin van de pijp?

 

weet iemand hier iets over, zou mooi zijn als ik weet of dit kansloos is...

 

@tita tovenaar dan nog verschilt het E75, vind dat een groot verschil voor nieuw spul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het betamelijk kansloos is. Misschien koelt de lucht het eerste uur als de lichten aan staan nog wel wat af omdat er nog veel warmte aan andere zaken wordt afgegeven maar als alles warm is dan heeft het weinig zin meer denk ik. Kun je niet naar binnen in je huis afblazen, heb je gratis verwarming.

 

 

Wat Racker bedoelt met de 'open reflector' is dus niet de Nano. De nano is gesloten. Als je niet de nano wilt dan kom je dus automatisch in de open reflector maar jij wilt de nano dus de open is niet van toepassing op jou. En voor de nano's geldt dus 120m3 per armatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Nano kost meer ja.

 

Je lucht gaat uiteindelijk net zo warm worden aan het eind van de buis. Als een uitblaas van >60gr een probleem is, dan is een uitblaas van 30gr ook een probleem. Je kan wel koudere lucht bijmengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cityboxer in huis afblazen? bevat de warme lucht van de gesloten nano geen vocht dan?

trouwens, het is niet zo dat ik al besloten heb de de nano te kopen, ik vraag er enkel info over. Vind hem erg mooi, maar moet wel toepasbaar zijn in mijn situatie natuurlijk.

 

@racker warme lucht uit een tent, hok is toch altijd een probleem met het oog op veiligheid? lijkt me wel dat 30 graden een kleiner probleem is als temperaturen hoger dan 60 graden.

ja koudere lucht bijmengen, dat bedoelde ik met ventilator op de afvoerbuis aansluiten, me vraag is dan hoeveel koudere lucht bijmengen om een acceptabele temperatuur aan 't eind te hebben, dan denk ik aan 10 à 15 graden celsius, dat zou toch wel acceptabel moeten zijn om niet door een warmtecamera gezien te worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen vocht, het systeem is gesloten. Dus kan je als verwarming of dergelijke gebruiken

 

Kan je ze trouwens koppelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

al iets bekend over de kleinere opticlimate,is de verwachting daar nog steeds een half jaar na de nano? dat zou dus ook een oplossing zijn. Heb Limit in een ander topic zien zeggen voor 1 lamp tot....

, maar anderen die is niet voor 1 lamp. Is daar uitsluitsel over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boefje030 oke, geen vocht, dus ook geen schimmels, dat verruimt de mogelijkheden.

hoe ik dat als verwarming voor het huis kan gebruiken, zoals Cityboxer ook al aangeeft, ontgaat mij een beetje, maar ik heb dan ook niet zoveel kennis van die zaken, lijkt mij dat de lucht dan erg droog word en je dan moet gaan bevochtigen, om gezond te blijven.

in koudere maanden terugsturen naar hok, lijkt me wel een mooie optie.

mijn huis wordt verwarmd door een centrale verwarming, daar kan ik toch niks mee?

 

koppelen begrijp ik niet helemaal, als je bedoelt met de verwarming, zoals gezegd ik heb c.v. , maar dat weet ik niet...(lijkt me van niet)

als je dat niet bedoelt, graag verduidelijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee sorry dat bedoel ik niet.

Ik vroeg het meer in het algemeen of je die nanos aan elkaar kunt koppelen.

 

En met verwarmen bedoel ik als je in huis afblaast moet je cv minder hard werken. Misschien iets droger maar bevochtigen is een optie natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prettig gestoord zijn collega heeft toch de nano's d.m.v. buizen gekoppeld, en als ik racker goed begrijp (post nr. 6) , met behulp van een gewone afzuigert.

 

oke, logisch, ik kan je wel vertellen dat bij gebruik van de c.v. ik normaliter al bevochtig d.m.v. een bakje water, wat tegen de c.v. aanhangt, omdat anders de droge lucht op je keel slaat. das bij een kamertemperatuur van 22 graden. bij een temperatuur van 60 graden plus zal je waarschijnlijk nog meer moeten bevochtigen dan. niets problematisch in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone afzuigert ja

 

(die blaast)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Nano kost meer ja.

 

Je lucht gaat uiteindelijk net zo warm worden aan het eind van de buis. Als een uitblaas van >60gr een probleem is, dan is een uitblaas van 30gr ook een probleem. Je kan wel koudere lucht bijmengen.

 

koudere lucht bijmengen, ook weer zo geniaal!

 

Boefje, je huis bevochtigen? dat kan jij als geen ander

Edited by amnees
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...