Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
3240

Hoelang Kan Een Spaarlamp Branden?

Recommended Posts

Meneer Jansen,

 

Ik snap je wel. Maar niet iedereen heeft geld om een perfecte kweek te starten. Als ik geld genoeg had, tuurlijk kocht ik dan een kweektent met een complete voedingslijn een 600 watt HpS lamp. Maar mensen zoals ik die niet een giga budget hebben (eigenlijk niets) proberen toch het beste ervan te maken. Jammer genoeg zijn er mensen die dat niet snappen en je gelijkt beginnen af te katten. Gelukkig zijn er ook mensen die je serieus proberen te helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen zoals jij willen niet luisteren........

Gooi die plantjes gewoon naar buiten de zon geeft je veel meer als wat je nu hebt en dat is toch ke uiteindelijke plan...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedant voor de reacties allemaal! Ik heb er nu even 18watt boven hangen maar over een paar dagen heb ik zo'n 23watt tornado van Philips. Mijn plan is ook echt om hem te laten voorgroeien met kunstlicht en dan vervolgens mn tuin in te zetten. Mijn ouders (en ik) willen namelijk geen wietgeur in huis.

Deze kweek is ook niet echt perse voor de oogst maar meer om te kijken wat ik minimaal nodig heb om mn meisje groot te krijgen. Ik wil de kosten dan ook zo klein mogelijk houden.

 

-3240

 

Als je de kosten zo laag mogelijk wil houden waarom zet je ze dan niet gelijk buiten?

En waarom koop je dan weer een spaarlamp van 15 euro?

 

Deze kweek is ook niet echt perse voor de oogst maar meer om te kijken wat ik minimaal nodig heb om mn meisje groot te krijgen

 

Een pot,potgrond,water en de zon. hoe goedkoop wou je het hebben.

 

Voor groeien had je in maart/april moeten doen.

In de vensterbank gaat het nu nog harder dan met je spaarlamp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedant voor de reacties allemaal! Ik heb er nu even 18watt boven hangen maar over een paar dagen heb ik zo'n 23watt tornado van Philips. Mijn plan is ook echt om hem te laten voorgroeien met kunstlicht en dan vervolgens mn tuin in te zetten. Mijn ouders (en ik) willen namelijk geen wietgeur in huis.

Deze kweek is ook niet echt perse voor de oogst maar meer om te kijken wat ik minimaal nodig heb om mn meisje groot te krijgen. Ik wil de kosten dan ook zo klein mogelijk houden.

 

-3240

 

Als je de kosten zo laag mogelijk wil houden waarom zet je ze dan niet gelijk buiten?

En waarom koop je dan weer een spaarlamp van 15 euro?

 

Deze kweek is ook niet echt perse voor de oogst maar meer om te kijken wat ik minimaal nodig heb om mn meisje groot te krijgen

 

Een pot,potgrond,water en de zon. hoe goedkoop wou je het hebben.

 

Voor groeien had je in maart/april moeten doen.

In de vensterbank gaat het nu nog harder dan met je spaarlamp.

 

Ik heb alleen geen vensterbank naar het zuiden, of maakt dat niet uit. En die lamp is geen 15 maar 7.50

Buiten dat had ik er nog een thuis liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je probeert met niks binnen er wat van te maken en maakt je zorgen over je plantje buiten.

 

Hallo?

Wat doen planten in de tuin lekker in de zon (ook al is de zon er niet dan nog..), voetjes in de aarde en op tijd en genoeg water krijgen.

 

Cannabis verschilt niks met andere planten wat dat aangaat: heb je wel eens een kamerplant gehad en die in leven kunnen houden? Had ie spaarlampen of een 600W tentje nodig die kamerplant (het gaat je niet om de oogst dus) of een heel speciaal plekje op een vensterbank alleen maar op het zuiden?

 

Alle raad sla je in de wind want je hebt 'voorgroeien binnen onder kunstlicht enzo' klok horen luiden ergens maar was vergeten dat er om die klok te laten luiden toch echt een hele kerktoren nodig is en die heb je niet, veel succes met je klepel op het dorpsplein, niet in ons dorp svp, we hebben al genoeg van die biologen rondlopen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wilt het kennelijk maar niet snappen. Stop toch met die onzin om in deze tijd van het jaar voor te groeien onder spaarlampen. Zet je plantjes gewoon in de tuin.

Weet je overigens wel welke soort je hebt? Regulier zaad, gefeminiseerd zaad of autoflowers?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wilt het kennelijk maar niet snappen. Stop toch met die onzin om in deze tijd van het jaar voor te groeien onder spaarlampen. Zet je plantjes gewoon in de tuin.

Weet je overigens wel welke soort je hebt? Regulier zaad, gefeminiseerd zaad of autoflowers?

 

Gefimiseerd White Widow

 

niet in ons dorp svp, we hebben al genoeg van die biologen rondlopen.

 

Dus ik moet hier pleite? Dat is eigenlijk wat je zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen lezen wat je wilt zien he......

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen lezen wat je wilt zien he......

 

True. Ik zet mn plantje binnenkort naar buiten. Ik wil gewoon niet dat als ik weg ben dat het gaat stormen of regenen ofzo, dan verzuipt mn plantje. Moeder natuur is zo onvoorspelbaar. Ik ga haar ook zeker naar buiten doen maar nu nog even niet, dat is wat ik duidelijk wil maken.

 

Ik heb ook twee honden en een kat, die vreten ook nog wel een onkruid. Ze zien het verschil niet tussen een klein plantje en onkruid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat wij duidelijk proberen te maken is dat je ze gewoon buiten moet zetten.

 

Neem een grote bloempot met gaten onderin (dan kan je plant niet verzuipen) zet je plant erin en buiten zetten!

Spaarlampen moet je lekker in de winter proberen dat is veel leuker.

 

Ik snap lostchild ook wel.....zoooo veel info op het forum.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat wij duidelijk proberen te maken is dat je ze gewoon buiten moet zetten.

 

Neem een grote bloempot met gaten onderin (dan kan je plant niet verzuipen) zet je plant erin en buiten zetten!

Spaarlampen moet je lekker in de winter proberen dat is veel leuker.

 

Ik snap lostchild ook wel.....zoooo veel info op het forum.

 

Ay is cool, dus een plantje van 3 CM hoog gewoon in weer en wind buiten zetten? Prima.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo werkt de natuur al een aantal jaar dus komt wel goed ;)

 

Hond en kat kan ik geen beloftes over doen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand wil dat je weggaat

je had niet gelezen dat ik je in mijn eerste post naar jou het buitenzetten ook aanraadde..

 

wat ik wil zeggen is: vertrouw op wat mensen met een wat hoger aantal posts zeggen ( en vaak zijn er nieuwe leden met enorme inbreng van kennis...) en je kan er van uitgaan dat je dan ook best een heel eind komt, misschien wel tot een formidabele topoogst, dat is zeker een van de realistische mogelijkheden.

 

en zoals al eerder gezegd,: met een lamp die niet binnen de specificaties valt kan je beter niet doorgaan , en het beter aan de zon overlaten.

neem van mij aan dat de grens van wat wel en niet kan een vrij duidelijke lijn is, en alle kwekers die jou trachtten te helpen kennen die lijn.

 

de kennis op dit forum is ruimschoots voldoende om bijna alle kwekers in de Benelux wel iets bij te brengen

je bent dus in goede handen

 

[ en over nep biologen en pseudo grappenmakers: er zijn hele volksstammen die tevergeefs met 60 watt gloeiperen, en andere leeslampjes hebben geprobeerd om tegen alle kennis in het onmogelijke waar te maken. daar is elk growforum op aarde wel klaar mee. Daar zijn de sticky paginas voor]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, je hebt geen vensterbank op het zuiden maar wel huisdieren.

Je moet uiteraard zorgen dat de dieren niet bij je plantje kunnen. Zet haar bovenop de kliko met een oude autoband er omheen. Ze kan dan niet van de kliko afwaaien.

3cm is wel heel klein ja. Kijk in de garage of je een oud aquarium hebt of zo, dan zet je dat er overheen. Of zet de kliko onder een afdak in het begin zodat het niet er bovenop regent. Ze krijgt dan nog steeds meer licht dan onder een spaarlamp.

Maak muurtjes van bakstenen en leg een glasplaatje daar bovenop.

Bedenk als laatste dat wiet ook maar gewoon een plant is, noem het desnoods onkruid, en in de meeste gevallen wel overleeft tenzij de kippen er mee aan de haal gaan.

Zolang het plantje erg jong is moet je er voor zorgen dat ze niet uitdroogt want ze heeft nog maar korte worteltjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand wil dat je weggaat

je had niet gelezen dat ik je in mijn eerste post naar jou het buitenzetten ook aanraadde..

 

wat ik wil zeggen is: vertrouw op wat mensen met een wat hoger aantal posts zeggen ( en vaak zijn er nieuwe leden met enorme inbreng van kennis...) en je kan er van uitgaan dat je dan ook best een heel eind komt, misschien wel tot een formidabele topoogst, dat is zeker een van de realistische mogelijkheden.

 

en zoals al eerder gezegd,: met een lamp die niet binnen de specificaties valt kan je beter niet doorgaan , en het beter aan de zon overlaten.

neem van mij aan dat de grens van wat wel en niet kan een vrij duidelijke lijn is, en alle kwekers die jou trachtten te helpen kennen die lijn.

 

de kennis op dit forum is ruimschoots voldoende om bijna alle kwekers in de Benelux wel iets bij te brengen

je bent dus in goede handen

 

[ en over nep biologen en pseudo grappenmakers: er zijn hele volksstammen die tevergeefs met 60 watt gloeiperen, en andere leeslampjes hebben geprobeerd om tegen alle kennis in het onmogelijke waar te maken. daar is elk growforum op aarde wel klaar mee. Daar zijn de sticky paginas voor]

 

Ik ben ook zeker van plan hem binnenkort buiten te zetten maar ik ben echt bang dat als ik een keer niet thuis ben en het gaat in ene hard regenen in mn plantje verzuip. Dit is mijn enige plantje en wil hem dus ook (misschien te veel) beschermen. Ik weet dat de zon beter is dan een spaarlampje en dat was mij ook echt wel duidelijk maar ik ben niet 24/7 thuis om in te stappen als het nodig is. Het lijkt misschien zo dat ik alle hulp van me af sla maar alles wat hier wordt gezegt zie ik als een les. Wat de meneer boven mij zegt zie ik echt precies wanneer ik dit typ (Bedankt ga ik zeker doen!!). Ik laat mn plantje nu nog eventjes in mijn ghetto hok staan maar over een week (misschien wel eerder) staat ze lekker buiten. Ik vind haar nu nog simpel weg TE klein om in de natuur te staan. Ik wil gewoon niet dat als ik vannacht lig te slapen en het begint te regenen ofzo dat mn pot net een olympisch zwembad is.

Bedankt voor alle tips en reacties.

 

 

Zolang het plantje erg jong is moet je er voor zorgen dat ze niet uitdroogt want ze heeft nog maar korte worteltjes.

 

Als de aarde bovenop droog is maak ik het weer nat, is dit te veel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je goed drainerende aarde hebt zal je plantje niet verzuipen

hoogstens hagelstenen zouden nu roet in het eten kunnen gooien ( EDIT: ook hagelstenen kunnen minder kwaad dan tekort aan licht)

ik kan je wel verzekeren dat het gebrek aan lumens je plantje heel zwak maakt ( EDIT : ik bedoel niet Lumen maar PAR- tis een technische term voor wat het waard is)

daar zou ik van wakkerliggen, want de beginfase van het ontkiemen van zaad is erg belangrijk: hoe meer licht hoe beter voor de eindopbrengst

 

ik weet ook niet waarom ik hier trouwens moeite in blijf steken

het is pissen in de gele zee als iemand gewoon precies het tegenovergestelde blijft doen uit angst en aannames

 

 

Buiten zetten

2 woorden , 1 betekenis

 

niet nadenken, niet piekeren, gewoon je onderwerpen aan deze tip, als wiet je lief is

 

en nu houd ik mijn mond , voor ik iets ga zeggen waar ik later weer spijt van krijg

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis heeft veel licht nodig: dat weet iedereen.

Met 18 watt aan spaarlampen verkrijg je ongeveer 1 klx aan lichtopbrengst.

Als die lampen niet voorzien zijn van een reflector schijnt het licht alle kanten op en komt er ongeveer 250 lx op je planten terecht en dat is uiterst weinig.

Bij een bewolkte dag is de lichtopbrengst van de zon 1 klx, dat is dus 4 keer zoveel als van die spaarlampjes.

Bovendien is het zelden de hele dag bewolkt: er zijn nagenoeg altijd wat zonnige perioden op een bewolkte dag.

Op een zonnige dag geeft de zon meer dan 100 klx en dat is dus 400 keer zoveel.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Xtreme dat je feiten op tafel legt! Ze gaat vandaag naar buiten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal zien dat je plantje buiten vijf keer zo snel groeit als binnen onder die 18 watt. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht is gewicht. Onder 18 watt spaarlamplicht zal een plant niet snel hoger dan 25 cm worden, wellicht iets hoger, maar in ieder geval gestrekt, dun en sprietig.

Als de white widow nu naar buiten gaat kan het nog een bossige plant van 125 cm of hoger worden.

Dat scheelt wellicht een factor 10 aan plantgewicht.

Zet maar 100 watt HPS op een 1 m2 en 600 watt HPS op een andere 1 m2.

Wat zijn de onderlinge verschillen uitgaande van 1/2 gram of een hele gram per watt? :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook zeker van plan hem binnenkort buiten te zetten maar ik ben echt bang dat als ik een keer niet thuis ben en het gaat in ene hard regenen in mn plantje verzuip. Dit is mijn enige plantje en wil hem dus ook (misschien te veel) beschermen. Ik weet dat de zon beter is dan een spaarlampje en dat was mij ook echt wel duidelijk maar ik ben niet 24/7 thuis om in te stappen als het nodig is. Het lijkt misschien zo dat ik alle hulp van me af sla maar alles wat hier wordt gezegt zie ik als een les.

 

Buienradar of gewoon weerbericht volgen mbt vetgedrukte zoals hele wereld doet?

Natuurlijk willen we je niet weg hebben van het forum, gevatte replies zullen wel je deel zijn.

 

Een zaailing, want meer heb je nog niet, hoort natuurlijk niet in de volle zon en onbeschermd tegen wind en regen buiten, daar zet je een halve colafles )bovenkant zonder de dop) oid overheen totdat het echt een plant begint te worden en in outdoor kweken vond je al iets terug over de pot droog houden (potparka topic). Door die colafles kan de kat er al niet meer bij en plantje super beschermd en ook nog lekkere omgeving.

Wel de weersverwachting in de gaten houden, als het 25C wordt wordt het onder de fles zomaar dik 30C en da's weer teveel van het goede dus zet je de zaailing dan met pot en al op een wat beschuttere plek in de tuin.

 

Alles beter dan een spaarlamp binnen in een kast zonder ventilatie als je buiten de super spaarlamp hebt branden.

 

Kind kan de was doen en die heeft geen last van wat ik dikgemaakt heeft, waarom maak jij jezelf tot last?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die halve cola flessen vind ik maar niks: bij veel zon loopt de temperatuur erg op. Flink wat gaten er in prikken kan wat helpen.

Mijn voorkeur gaat uit naar schaduwdoek. Die gebruik ik ook in de moestuin bij pas ontkiemde groente.

Schaduwdoek is een goed gesorteerd tuincentrum per strekkende meter vanaf de rol te koop.

En het breekt ook nog eens de wind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat nu op mn BBQ zodat ze hoog staat. De zon staat er recht op.

Bedankt LostChild voor je tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...