Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb nu nog gewoon een :

 

- Kast met schuiflades. Afmeting weet ik zo direct niet.

- 2 x 18 W

- Ventilator

- Plagron light mix

 

En de 36 watt is inderdaad een stuk groter alleen je hebt ook kleine tubes met een hoger wattage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zo'n lage wattages ben je beter af met spaarlampen als het plaatsbesparend moet blijven, ze nemen minder plaats in en komen in versies van 24 watt

 

wat betreft die wortelstimulator kan je 1 mg aspirine / liter water doen,

geef je plant 1x per week een bescheiden dosis

het moet wel acetylsalicylzuur zijn, dus 'echte' aspirine, geen dafalgan of ibuprofen

 

maar met zeer jonge, fragiele planten en weinig kweekervaring zou ik ze 1x aspirine geven als ze al wat groter zijn dan dit kleine boelleke, zeker als je je pH waarden niet aanpast. Trop is al snel te veel...

 

+1 voor de snipe

 

het mag gezegd worden: een tensiometer hebben én je planten verzuipen, het is een kunst...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snipe hoe was jou ronde ook al weer tussen de batmix ;)

 

Verzuipen deden ze nu met de tensio erbij gaat dat al een stuk beter ,klagen als iemand iets wil bevestigen kan iedereen btw

Ben er btw ook net achter gekomen dat ik de tensio een dubbele click had gegeven en de volgende waarde aflas als mbar :withstupid:

Is ook zo moeilijk te zien in dat donkere gat onder mijn bladerdek :whistle: :likken:

 

Hps kweken is nu eenmaal niet voor iedereen weg gelegd :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeft niet plaatsbesparend te zijn, wil later denk ik meerdere voorgroeien namelijk ;)

 

Wat versta je onder een bescheiden dosis? En hoelang zal ik hem nog laten groeien voordat ik het toedien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedy dat was Een ronde met een dame die het moeilijk heeft gehad door mijn onkunde en wat me heel wat grammen heeft gekost, maar die verduiveld goed is bij getrokken en meer heeft op gebracht dan da een ieder geloofde. Was dan ok men eerste rondje. Ik mag wel doodvallen er r hie een HPS in uis komt, Neon is the way to go voor een micro kweker.

Hps groeien is jou ook niet met de lepel in gegoten als ik in jouw tent kijk. Bedoel het echt niet slecht maar ik zou nooit op jou advies afgaan. Je klooit evengoed maar aan, je hebt al meer als de helft van de bladeren eruit gedieft en de dames maken natuurlijk net zoveel weer aan, hebben ze nodig weet je wel. Waarom ik hier advies geef, ik de kleine Ak'tjes inmiddels vrij goed en Delta's vragen doen me glimlachen in de zin van domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel en jij trapt er dan nog eens in door dat in de domme vragen topic te zetten ......... thanks for making my day, Baekie zegt niet zoveel, maar heeft het wel gezien en dan neem ik dat advies (mits referentie) zo aan. Dus nogmaal als ik zelfs zie dat jouw bladeren er alles behalve gezond uit zien.......

 

 

 

Delta, doe ons een lol en LEES wat Baekeland net schrijft, begrijpend lezen was niet je sterkste vak merk ik: 1mg op 1 liter water en daarvan geef je slechts een heel klein beetje per keer, die aarde moet droog blijven weet je wel, wat ik eerder zei: netjes rond het randje van de pot gieten, niet aan het stengeltje. Je wilt dat die wortels gaan zoeken naar het water. Die kleine ukkies zijn al bij veel sterker dan ze lijken zolang die pot niet gortdroog is blijven ze gaan.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekie zegt niet veel want als je niets goed te zeggen hebt...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Post kwam gewoon arrogant over snipe dus om het dan zo te verwoorden als uitlegger .. btw wat ga je hem dan zeggen zodra hij voorbij de 6de node is

Staat zich dadelijk rot te zoeken naar zijn 24 vingerige bladeren ;)

 

Wat je dus ook krijgt als hij het gaat uitleggen tegen iemand anders die gaat dan ook vingertjes tellen en elke keer dat het blad geen extra vingers aanmaakt tellen ze geen internode..... don't feed the stupid educate them

 

Bladeren weg halen doe ik indd ik heb het nu een weekje laten los lopen en tegen het net zit het nu vol met dood blad wegens geen licht en de verdrukking van de uitlopers Kweet het het is een luxe probleem maar ik kan achter mijn post staan en zeggen er is geen onduidelijkheid en het is zelf getest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nochtans aan mijne zielige Kf wel bladeren met 9 vingers gehad dus zo fout zal het wel niet zijn.

 

Test jij maar ja, ik ontrek mij uit deze discussie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy dat was Een ronde met een dame die het moeilijk heeft gehad door mijn onkunde en wat me heel wat grammen heeft gekost, maar die verduiveld goed is bij getrokken en meer heeft op gebracht dan da een ieder geloofde...

Sorry Sniper, maar dit klopt niet helemaal wat jij hier zegt.

Een aantal leden (waaronder ik) hebben jou in jouw topic verscheidene malen proberen te overtuigen, dat de opbrengst wel mee zou vallen, maar jij geloofde daar zelf niet zo in. :whistling

Ik ben wel blij voor je, dat de opbrengst jou is meegevallen. ;) :smoke

 

Maar nu graag weer ontopic heren.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die 1mg/ per liter heb ik helemaal overheen gelezen denk ik, sorry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Beak, maar de hebben der ook heeel veel gezegd dat ik ermee moest stoppen en opnieuw beginnen. Tis een harde les geweest ja, en zelfs enkele kleine dingetjes hadden er al eerder 100gr van gemaakt maar wat ik nu in mijn tentje zie ziet er toch alweer heel wat anders uit.

Idee is dat je leert van je fouten, als je steeds dezelfde maakt en halsstarrig volhoud dat alles in orde is scheelt er toch wat met het gezond verstand.

 

En zoals ik al aangaf, heb die kleine RQS ak'tjes reed 3 maal in de grond gehad, ken ze dus vrij goed. Ben dus benieuwd wat Delta gaat scoren als ie maar oplet wat ie doet en onder tussen veel bij leest. Maar als ie straks 15g of meer van die kleine afhaalt heeft ie al flink zen best gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hiero.

 

Andere loopt iets achter.

 

j7x3tf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen stress lekker laten gaan :)

 

Wel vreemd dat die blaadjes aan beide kanten op dezelfde plek waren gescheurd .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No stresssss, inderdaad echt vreemd, waren er in een keer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedy Weedy, las net in een ander topic dat jij je planten in de groeifase gewoon op continue licht hebt staan. Zal ik dit ook doen? Zal zo de groei versnellen/verbeteren? Of is het toch beter als een paar uurtjes rust hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou indd 24 uur aan ,blijft de plant lekker continue werken

 

Het heeft voor en nadelen

24uur

+

Je klimaat blijft stabiel

Plant kan continue licht assimileren

Je medium zal niet snel afkoelen

-

Je hebt geen periodes waarin je lv omhoog gaat (buiten wnr het regent buiten)

Als je plantje het dus al moeilijk heeft met verdamping zal dit geen kans krijgen om te verbeteren

 

Belangrijkste punten voor mij zijn het stabiele klimaat + het bijkomende voordeel dat mijn babykamer niet licht dicht hoeft te zijn daar het toch continue licht is binnen :)

 

Ik heb nog nooit de test gedaan 2 stekjes van dezelfde plant opgroeien onder 24 en 18 tegelijk dus of er echt een merkbaar verschil zal wezen ....

 

Hier op het WF ben ik een van de weinigen die onder 24 doet groeien volgens mij ,ik heb het in verschillende grow pdf's gelezen dat het zo ook kon en daar ik eigenwijs ben :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus groeit de plant wel sneller als ik hem volle bak er van langs geef?

 

Zo'n test is inderdaad wel interessant om een keer te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of ze sneller gaan of niet echt geen idee ,heb zelf ook niet de ruimte om het te testen

 

Heb de pdf's er eens bijgenomen

 

de eerste zegt

Typically indoor growers who can control their light cycles will use either 18hrs of light per

day or 24hrs of light per day. There are mythical claims that a darkness period is needed

but there is no evidence to support this. Extremely healthy and potent marijuana is grown

under 24hr vegetative light. What is in dispute is whether the extra light hours bring a

great deal of benefit compared with 18hr light. Most 24hr growers claim some increase in

plant vegetation but few claim a large increase.

 

Greg greens bible is er simpel in

Your plant needs all the light it can get in vegetative growth.

Leave your light on 24 hours a day and enjoy watching your plant as it

grows.

 

Kan nog meer cutout kopieren maar komt allemaal op hetzelfde neer

 

Bovenstaande komt btw uit deze pdf's

marijuanacultivation.pdf

Greg Green - The Cannabis Grow Bible (4th Edition).pdf

Todd McCormick - How To Grow Medicinal Marijuana.pdf

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga gewoon is op 24 uur zitten, zou de andere plant ook wel kunnen afschermen om te testen wie beter gaat.

Is alleen wat moeilijk omdat 1tje al voorloopt.

 

Heb nu een zeer bescheiden dosis aspirine bij de achterlopende gegoten met water.

Waarom zou dat helpen eigenlijk? Wat is de werking?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

wat betreft die wortelstimulator kan je 1 mg aspirine / liter water doen,

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

wat betreft die wortelstimulator kan je 1 mg aspirine / liter water doen,

...

 

Ja, ik bedoel waarom het zou werken als wortelstimulator, waarom werkt dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delta ik ga je twee woorden geven en dan mag je zelf googlen, staan zelfs topics over dit forum.

Komen ze he; Wilgenwater en Wilgentinctuur, Salix Alba gaat je ook veel leren.

Nou drie woorden dan mar straks beantwoord je je eigen vraag hier.

 

Je zou ook eens kunnen Googlen wat je denkt, ga je veel antwoorden zelf vinden.

De vraag luidt nu: aspirine als wortelstimulator?

 

 

Waarmee ik wil zeggen dat je ook best veel kunt vinden dor hier wat rond te kijken en op andere sites in de tijd dat je plantje nodig heeft om in der pubertijd te komen, ipv van elk antwoord op je vragen te beantwoorden met een andere vraag.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja had er al op gegoogled, alsnog bedankt voor de rest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, volgende vraag eerst googlen dan verifieren en als je dan nog twijfel hebt hier vragen. Dan krijgen wij een idee dat je het echt meent en dat je wat wilt leren.

Alles hier vragen is leuk maar als je wat gaat vergelijken met wat je online kunt vinden heb je veel meer materiaal om te vergelijken en vandaaruit je eigen weg te zoeken.

Tis onkruid maar uiteindelijk een lange leerschool die j af te leggen hebt, dat kunnen wij je niet voorkouwen.

 

En wat is nu het antwoord op de vraag en wat heeft aspirine met wilgen en wortels van doen?

Kwestie dat je ook snapt waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de stof die wortelgroei stimuleert is dus acetylsalicylzuur, oftewel aspirine.

Waarom heb ik eigenlijk niet kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...