Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

[Spint] Nogmaals Roofmijten Uitzetten?

Recommended Posts

Hallo,

 

Zot nu in week 4 bloei van mn chocolope en ik heb een week geleden hier en daar klein beetje spint geconstateerd met de loep.

Ik heb toen meteen roofmijten besteld en 2 dagen later waren de roofmijten al ingezet.

 

Nu is het het een week later en de plaag lijkt allen maar erger te worden, ik zie nieuw aangetast blad en plantjes beginnen langzaam lichtgeel te worden ervan..

 

Dillema, wat moet ik doen? Nogmaals roofmijten uitzetten of spuiten? Ik heb nog BugDeath liggen wat geen gif is, ik weet dat t effectief is omdat i het eerder hb gebruikt alleen dan kill ik ook alle roofmijten mee.

 

Raad gevraagd svp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet, denk het niet. het is een wit half-doorzichtig flesje met Phytoseiulus persimilis label aan de zijkant en een rode dop.

 

Toen t flesje voor het eerst opende keek ik met de loep en ik zag kleine rooie beestjes erin. Nu kijk ik op mn planten en ik zie alleen maar spint en spinteiren en geen rooie beestjes.

 

Ik zie alleen maar dit:

spidermite_0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zijn dat wat predator al aanhaalt en dat de wantsen het niet aan kunnen.

 

Wat is de lv?

Die ook proberen hoger te krijgen om het de spint zo lastig mogelijk te maken (kan nog best qua bloeiweek).

 

Lastig, heb je stekken van iemand anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze konden het duidelijk niet aan. Gelukkig hebben mn dames weinig blad dus minder werk boor mij. Heb alle onderkanten vd bladeren gespoten met BugDeath. Lv is 40-50% constant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste roofmijt moet minimaal 70% lv hebben. Anders gaan ze dood. Enige voor de particulier die lagere luchtvochtigheid aankan is van Entocare. KUn je via internet bestellen en meestal de volgende dag binnen. Als ik een redelijke plaag heb dan gooi ik er liefst een dubbele portie in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...