Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pjotter

9 X Dominator/extrama 600 W. Eerste Keer!

Recommended Posts

Beste allen

 

Ik ben helemaal nieuw hier en heb nog weinig ervaring met kweken. Ik heb 3,5 week geleden besloten een tent aan te schaffen met de toebehoren. En het gewoon als hobby op te pakken. Sinds ik nieuw ben eb ik alle kritiek en feedback nodig. Geen idee of ik het nu wel goed doe!

 

Mijn setup :

 

BUDbox 1.20x1.20x2.00

Gravita 600 W elektrolux

CAN filter

PUCK Buijsventilator

9 x 18 liter potten

Supreme light mix met Perliet

Clipfanntje

 

(Er komt nog een cli-mate controller aan!)

 

Ik heb helaas bij het overpotten van de kiemzaadjes niet gelabeld waardoor ik nu geen idee heb welke Extrema en welke Dominator zijn. De zaden heb ik gekregen en heb er meer laten ontkiemen an uiteindelijk gebruikt.

 

Hier een paar fotos

 

week 1 dag 3

 

IMG 20140513 WA0004

 

week 1 dag 7

 

 

IMG 20140518 WA0001

 

week 3 dag 16

 

 

IMG 20140522 WA0003

Setup

 

 

IMG 20140508 WA0006

 

 

Brand maar los,

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pjotter,

 

ze staan er mooi bij. Ik heb de afgelopen kweek de Extrema's weggegooid. Door een kleine hoeveelheid stress worden ze vaak hermaphrodite. Zijn het feminised zaden? Als dat zo is doe je er goed aan de zaden weg te gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Gaat tot op heden allemaal voorspoedig.

 

@NoNoneSense

Ik heb werkelijk geen flaauw idee of ze feminised zijn. Ook weet ik niet of ze teveel stress ondergaan. En OOK :( weet ik niet hoe ik een herma herken. De zaadjes heb ik via/via een kweker gekregen. Die beloofde '' 9/10zijn vrouw ''. Ik vermoed dus dat het feminised zaden zijn.

Ook weet ik niet hoeveel extremas en hoeveel dominators er staan. Dankzij mijn beginners foutjes. Helaas helaas

 

@kweker1991

Geen idee. Ze staan nu in week 3 dag 23. Steeds op 18/6 met natuurlijk wat slippertjes... (handmatig nog.. : : : AMATEUR!)

 

 

Ik post zo nog wat fotos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de fotos

 

Week 3 dag 23

 

 

IMG 20140524 004000

IMG 20140524 003953

IMG 20140524 004008

IMG 20140524 004023

 

En dan even een vraagje... Volgens mijn tempratuur meter is het in mijn tent 30 - 33 graden gemiddeld. Dit lijkt me te warm. Suggesties? Op t moment heb ik een zijflap opengzet voor wat frisse lucht. Werkt niet!

 

 

IMG 20140524 004114

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef eens wat meer info....

 

zuig je van buiten aan?

grootte afzuiger?

hoeveel (passieve) inlaten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pjotter,

 

Ik zie dat je de 18 liter potten niet helemaal hebt afgevuld, dat is zonde van het beschikbare volume van je pot. Meer aarde betekend meer bewegingsvrijheid voor de wortels, meer wortels betekend meer opnamecapaciteit en grotere en sterkere planten. 30/33 graden is idd aan de hoge kant. Mijn lamp brand s'nachts (van 20:00uur tot 08:00 uur)waardoor ik de koudere nachtelijke buitentemperatuur opvang met de warmte van de lamp, en de warmere dagtemperatuur gebruik om zo min mogelijk temperatuurschommelingen te hebben. Als het goed is heeft je tent meerder ventilatie openingen, zet deze open om hopelijk de temp. naar beneden te krijgen. Let hierbij wel op licht dat de tent in kan komen tijdens de donkerperiode.

 

Hoe herken je een herma? dit zijn kleine op banaantjes lijkende stampertjes waar stuifmeel in zit. Kijk eens in mijn topic Killing Fields en So-G Kush, hierin staan hele duidelijke foto's van een mannelijke bloem (post 18)

 

Succes met je kweek! Ziet er verder goed uit!

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Het gaat nog steeds voorspoedig allemaal. Ik vraag me alleen af... wanneer gooi ik se lampuren om naar 12/12 ?

 

@plantformer

Bedankt voor de tip over hermas. Very usefull! Verder kan ik de andere klep voor lucht niet open gooien omdat hij tegen de muur aanstaat. Helaas. Mijn vraag is vooral wanneer ik die lampyren moet omgooien.

 

@sensilife

Ik heb geen lucht toevoer. Alleen afvoer / filter. Ik heb 6 uitgangen voor bijv. Zn slang e.d. en 2 kleppen voor lucht. Ik heb een PUCK RK125l buijsventilatorbmet een CAN filter 9000. Ik heb er ook een paar fotos van genomen voor je.

 

Fotos van de afzuiger :

 

 

IMG 20140525 072954

IMG 20140525 072948

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pjotter, je moet er van uit gaan dat je planten nog 2 a 3 weken door groeien na het omschakelen naar 12/12. Als ik zo kijk naar je foto's van een paar dagen geleden kun je best wel omschakelen, je planten krijgen nog een groeispurt. Ook zou ik als ik jou was je potten nog afvullen met meer aarde, op de 2de en 3de foto van post #7 is goed te zien dat de potten niet voldoende zijn gevuld, gewoon aanvullen tot +/- 2cm onder de rand (gietrand)

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste iedereen,

 

@Plantformer

Ik ga vanaf vandaag de uren omgooien. Morgen kan ik mijn cli-mate controller ophalen en haal ik daar gelijk de rest van de voeding bij. Op 't moment gebruik ik Terra-Grow van Plagron. Ik heb dit pas 2 x toegedient IVM risicos van teveel voeding geven.

Ook heb ik zoals jij aanraadde de potten aanzienlijk bijgevuld. Weer 10 liter erdoorheen :P

 

Maar ik heb een ander dillema sinds vandaag. 1 van de planten vertoond ineens iets raars op de bladeren. Hopelijk weet iemand wat dit precies is

 

Fotos van de bijgevulde potten en het zieke blad :

 

Week 4 dag 24

 

2

3

 

En het 'ziek' blad...zeg het maar!?

 

 

1

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pjotter, goed gezien, er is iets "mis" met je blad. Dat je het ziet is al goed. Zo te zien is het een fanleave van de 4de internode die in vergelijking met het andere blad er anders uitziet. Niet vergeten dat je plant nog erg jong is, alles moet z'n weg nog een beetje vinden. Als dit verschijnsel op meerdere bladeren zichtbaar wordt mag je aannemen dat er iets niet goed gaat. Blijft het enkel bij 1 blaadje dan is er niets aan de hand en kan je eventueel dat blad verwijderen, daar zal de plant echt geen last van hebben. De kunst is eigenlijk om als het ware je plant te leren lezen, zorg je goed voor je planten dan zal ze je rijkelijk belonen met dikke vette toppen zelf gekweekte wiet! :dribble:

 

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje voor iedereen..

 

Is het beter om de lampuren terug te draaien naar 12/12 door dit beetje bij beetje naar 12/12 te brengen of de lamp van de 1 op de andere dag naar 12/12 schakelen?!

 

Let me know..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allen,

 

Kleine update over mijn planten. We zitten nu in wee 4 dag 28. Opzich gaat alles voorspoedig. Ik ben Plagron overgestapt op de Terra Bloom. En ze staan nu 4 dagen in 12/12. Helaas heb ik mijn mini controller vandaag pas voor het eerst in handen en heb dus soms iets speling gehad in mijn uren.. spijtig.

1 minder leuk opvallend dingetje is dat 1 van mij plantjes erbij hangt alsof hij er helemaal geen zin meer in heeft. Fotos volgen!

 

 

De planten in een totaal overzicht

C

1 van de naar mijn mening betere planten.

B

Nog een mooi plantj

A

En dan helaas mijn vriend die er niet meer zn zin in heeft.

D

 

Grts!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 9 van de bloei

 

Een kleine foto update voor iedereen :

 

 

 

IMG 20140603 140639

IMG 20140603 140614

IMG 20140603 140711

Hier is helaas te zien dat de dame waarmee het slecht ging nog steeds niet is opgeknapt :(

IMG 20140603 140722

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schaf eens gauw een schakelkastje aan... handmatig je lampen aan en uit zetten...

 

Verder staan ze er mooi bij (op die laatste na dan...), hoop dat het vrouwtjes blijven en geen thaise tranny's worden... :thumbsdown:

Maar wat er met dat plantje aan de hand is... te nat, te warm, ik weet het ook niet precies, ben ik nog niet pro genoeg voor

 

Succes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg dat die plant veel en veel te nat staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, veel te nat, til die pot eens op voordat je water gaat geven en vergelijk het gewicht van die pot eens met de andere potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En koop indd een schakelkastje

Share this post


Link to post
Share on other sites

en upload je foto's is fatsoenlijk.. hihi

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties,

 

@botsautobob

Ik hen onderhand een cli-mate controller eraan hangen. Die eigenlijk alles regelt op het moment. Werkt tot op heden erg goed.

 

@appel

Het lijkt me sterk. Ik ben in het begin heel zuinig met voeding omgegaan em water geef ik ze op t moment niet vaak meer. Om die 3 dagen om en nabij. De grond blijft naar mijn bevindingen nog erg vochtig na 2 dagen (uiteraard met voeding)

Stam van de plant is echter echt GIGANTISCH!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als deze plant al weinig opneemt, dan ga je toch niet na 3 dagen weer water geven.

Ik heb dit ook wel is gehad met een moeder hokje waar ik een beetje chaotisch te werk ging.

 

Dit is duidelijk een teveel aan water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...