Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweker1991

Dr120 600W 8 Soortjes

Recommended Posts

gallery_30266_17063_5136310.jpg

 

gallery_30266_17063_7874282.jpg

 

gallery_30266_17063_1590153.jpg

 

gallery_30266_17063_5153026.jpg

 

gallery_30266_17063_3504872.jpg

 

Tot ik een ordeel heb van een ervaren iemand geef ik 1/4 van wat ik ze eigenlijk hoort te geven met ph 6.3

Ik weet echt niet meer of ik ze nou teveel of te weinig geef :(

 

Vooral die roestige plekjes vind ik raar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wat lezen op het forum geef ik ze alleen kraanwater. Ik kan me mexium niet meten op ph en ec, maar mijn gevoel zegt dat de ph te laag ligt waardoor hij niet genoeg bepaalde stoffen op kan nemen. Ik rond mij water altijd af naar minimaal 6.0 maar misschien is dit toch te laag. Dus kgeef ze nu voorlopig alleen kraanwater.

 

Ik probeer toch even een monstertje te nemen met koffiefilter manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 keer aarde en 1,5 demiwater, kom uit op ec 2.1 ph 5.9.

Ik ga paar dagen kraanwater geven op de ec onder de 1.8 te houden en ph op 6.3??

 

Sorry voor mijn vele vragen, maar een ec meter meet eigenlijk hoe vuil het water is toch... maar mijn testwater ziet helemaal donker door het aarde? Geeft hij dan niet een te hoge ec aan? Ik heb nooit meer dan 4/5ml de liter voeding gegeven.

Ph geloof ik wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor voeding gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaadjes staan er idd een beetje treurig bij.

Ik nijg toch te zeggen dat het komt door teveel voeding.

Ik heb altijd te horen gekregen dat als ze verkleuren vanuit het vingertopje van het blad en vanuit daar krommen dat het een voedingsprobleem is...

Ik zou een weekje geduld hebben water geven en hopen dat dit bijtrekt.

Zou ik gedaan hebben... Maarja ik ben ook vrij nieuw erin! :spell:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt ga ik ook doen, want te weinig voeding kan haast niet. Wat ik wel raar vind, die een na laatste foto die planten zijn nooit donker van kleur geworden ook niet bij het begin daarom dacht ik dat ze meer voeding nodig hadden... maar misschien was het dan wel het tegenovergestelde. Op die foto lijkt het overigens wel veel erger dan het is hoor xd.

Zoals te zien aan de bladpuntjes zie je dat ik ze ook vrij nat heb laten staan. Dat is nu al wel weer bijgetrokken. Ze drinken namelijk van 1 liter de plant ineens nog maar max 500ml de plant xp

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat is nooit goed

 

ik vind het moeilijk om zo te gokken,

heeft canna niet toevallig 2 verschillende ph- een voor groei en een voor bloei?

volgens mij gebeurt het vaker dat mensen daar de mist in gaan..

 

maarja met 8 soortjes zullen de behoeftes behoorlijk uit een lopen, qua voeding en water gift...

sommige zien er namelijk "nog wel oke"uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 2 verschillende, ik gebruik alleen groei ph-, geloof nooit dat dat zoveel uitmaakt. Er wordt ok aangeraden bij gebruik pk om groei te gebruiken vanwege een reactie ofzo.

Ja volgende wordt allemaal dezelfde soort

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat is nooit goed

 

ik vind het moeilijk om zo te gokken,

heeft canna niet toevallig 2 verschillende ph- een voor groei en een voor bloei?

volgens mij gebeurt het vaker dat mensen daar de mist in gaan..

 

Ja 2 verschillende, ik gebruik alleen groei ph-, geloof nooit dat dat zoveel uitmaakt.

 

lijkt me dat zo'n voeding als canna er vanuit gaat dat je de juiste producten gebruikt, de reden waarom ze een ph- voor de bloei gebruiken is omdat het een Fosforzuur is., (gokje) en hebben ongetwijfeld de rest van de voeding/schema daar op afgesteld..

ik denk dat het dus wel uitmaakt

 

heb het ff opgezocht, word zelfs uitgelegd in een video.. van canna zelf!! :whistling

je staat salpeterzuur *(stikstof) te geven ipv fosforzuur...

 

http://www.canna.nl/...b/aflevering-5/

 

ik denk dat het verstandig is om gewoon het schema aan te houden (ietsje pk) en ff nietmeer afzuren...

en door sparen voor een flesje ph- bloei ;)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmhh oke, kzal andere erbij kopen voor de volgende ronde. Ik geef ze alleen nog maar kraanwater, als ik 300 gram haal ben ik zeer tevreden. Me stekjes heb ik al gesneden, 20x white russian. Wil deze kut ronde snel voorbij haha xp

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me blueberry begint bijna klaar te wezen vermoed ik, ik heb een goedkope microscoop besteld van 20 euro om te kijken naar de trichomes. Naar de haren kijken vertrouw ik niet en de opgegeven bloeitijd klopt vaak niet bij mij. Ben benieuwd!

 

Nog een vraagje tussendoor, waarom lijkt mijn wiet nooit op het plaatje die je te zien krijgt bij het zaadje xp haha blueberry op de site was redelijk blauw maar zo ziet het er bij mij niet uit. Orange bud ook niet zo oranje als op de foto. Heb ook nog purple haze zaadje maar kweet nu al dat hij niet paars gaat worden xp eigenlijk lijkt elk soortje gewoon hetzelfde bij mij, wat doe ik fout? Niet dat het me heel veel uitmaakt hoor maar leek me wel leuk een verkleurd soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met zaad werkt heb je altijd pheno verschil. Je zult nooit precies de zelfde plant krijgen maar een variatie daarvan. Als je identieke planten wil moet je met stekken gaan werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreeg een brief met mogelijk stank uit uw woning, of ik een afspraak wou maken om iemand langs te laten komen. Snel alles weggehaald en hou me ff tijdje gedeist. Knippen gaat hier moeilijk in een klein appartement zonder geur.

 

Medekwekers wees aub voorzichtig. Buren kunnen hele enge mensen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, heb jij ff mazzel

 

een brief met waarschuwing lijkt me nogal uitzonderlijk!

 

anonieme tip hoor je steeds vaker... dan hebben de blauwe meteen reden om zichzelf uit te nodigen schijnt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...