Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Heb nog geen tijd gehad voor een testje mannen, ga morgen nog eens proberen of ik dan wel aan fatsoenlijke waardes uitkom.

 

Wel vreemd dat jullie ondervinden dat er toch afwijking zit tussen twee producten van de zelfde fabrikant.

Zou toch verwachten dat die pennen ook goed werken!!

 

Racker...? waar is Racker :search:

 

 

Ik las gisteren Secret Jardin zijn verslag door toen die voor het eerst op mapito ging, en las daar ergens dat een toevoeging van N in het begin voor extra strek zorgt.

Nu ik Amnees ga zetten en al niet al teveel hoogte heb lijkt het mij dat ik de N beter kan weg laten bij het inwateren en enkel A&B + powerroots kan toevoegen of hebben jullie hier een andere mening over?

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, laat die powerroots ook maar weg.

 

Je moet inwateren en je plantjes er meteen inzetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je voor een leek als ik onderbouwen waarom ik de powerroots weg moet laten Racker?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt eraan welke voeding je gebruikt. sommige fabrikanten doseren N lager in de A/B en geven je er een aparte fles voor mee. Geloof in Secret Jardin zn geval Gold Label. die kan je dan dus niet zomaar weglaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, ligt er dus aan hoe laag de fabrikant zijn N doseert. Zo zwart wit is het niet.

 

van n/mg bij GL zit je op 0,5 ml/L in de 1e 3 weken. en in die fles is het hoog gedoseerd. dus wil je dat compenseren met meer A. zit je minimaal op een ratio 2/1 a/b.

gegarandeerd dat je je voedingsoplossing verneukt. terwijl het geen drol extra kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga voeden met plagron A&B de site geeft onderstaande samenstelling weer.

 

 

Hydro A: Water, calciumnitraat, magnesiumnitraat en kaliumchloride. NPK-meststof (5-0-2). 5% Stikstof totaal (N) waarvan 5% nitraatstikstof (NO3), 2% in water oplosbaar kaliumoxide (K2O).

Hydro B: EG-MESTSTOF. Oplossing van NPK-meststoffen (2-4-9). 2% Stikstof totaal (N) waarvan 1,9% nitraatstikstof (NO3), 4% in water oplosbaar fosforpentoxide (P2O5), 9% in water oplosbaar kaliumoxide (K2O).

 

Als ik het goed begrijp zit je dan ook op 0.5ml/l (5%) aan N in je A oplossing.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat begrijp je totaal verkeerd. Er is geen enkel verband als je een klein beetje logisch nadenkt, enkel het cijfer 5.

 

Maar goed, je moet het ook niet te ingewikkeld maken. Het beste kun je kijken wat de fabrikant van plagron in dit geval adviseert. En dan zul je uit de praktijk moeten leren of je plant meer of minder nodig heeft.

Zijn natuurlijk ook wel meer factoren die strek kunnen veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke voeding dan ook, meer N of niet meer N. Het is niet nodig.

 

Onderbouwen? Onderbouw maar eens waarom het er wel inmoet. Kun je dat ook meteen aan de lokale boswachter leren die het ook niet in zijn bos gooit, toch groeien er bomen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga gewoon het schema van Plagron volgen en inwateren met A&B plus een kleine dosis powerroots, de tijd zal uitwijzen wat er gebeurd...

 

Het worden twee stekken per krat!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heeft mijn stekkenboer zich terug getrokken, en geen amnesia's geleverd afgelopen weekend.

 

Best wel frustrerend als je alles af hebt na een lange tijd verbouwen en je dan geen stekken hebt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zomer is ver op zijn eind, het meeste warme weer hebben we gehad, en de stekken zijn geleverd.....!

 

Nu wil ik gelijk ff zeggen dat ik meer een lezer als een poster ben... ga dit topic wel bijhouden, maar update enkel eens per week.

 

Het zijn alsnog Amnesia's geworden, al had ik liever PP gehad ivm hoogte van het hok, maar we proberen gewoon tot een goed eind te komen.

 

Afgelopen woensdag heb ik de kratjes ingewaterd en de steks geplant. (met een douche van b.a.c plant vitality plus)

 

Dag:1

 

240L 21c ingewaterd

EC 1,2 Plagron power roots aangevuld met Plagron A&B (ja Racker toch roots :whistle:)

PH 5,6

 

Retour niet gemeten, drain to waste....

 

Omdat ze geen voorgroei hebben gehad op kleine potjes heb ik maar 1 lamp laten branden op 600w op hoogste stand

 

Temp dag: 25,5

Temp nacht: 20,7

LV: rond de 80%

 

gallery_33149_13446_581240.jpg

gallery_33149_13446_2194098.jpg

 

 

Dag:2

 

Temp en Lv zelfde

Had 1 stek die helemaal slap hing links achteren, deze heb ik gewisseld met een reserve

Nu lamp 2 laten branden op 600w.

 

 

Dag:3

 

Lamp 1 weer aangeschakeld nu op 825w.

 

 

Dag:4

 

Douche gegeven van Plagron mighty neem, en vita race.

Lamp 1 weer uit en 2 op 825w.

 

Ze waren al aangeslagen, op de foto's ze je duidelijk de ontwikkeling van een nieuwe kroon...

gallery_33149_13446_872625.jpg

gallery_33149_13446_1692475.jpg

gallery_33149_13446_567560.jpg

gallery_33149_13446_2316506.jpg

 

 

Dag:5 (Dag:1 bloei)

 

De lampen naar beneden (75cm) en beide geschakeld op 600w.

 

Heb besloten omdat ik met mijn hoogte zit en de stekken zijn aangeslagen om de klok al om te gooien naar 12/12

 

Temp dag: 27,9

Temp nacht: 20,5

LV: rond de 70%

 

 

En dan vandaag, Dag:2 (bloei)

 

Lampen geschakeld naar 750w elk.

Temp bleef zojuist stabiel.

LV liep terug naar 64%

 

HPS stonden helaas al aan...

gallery_33149_13446_3644235.jpg

 

 

Woensdag staan ze een week, maar de RFX is nog niet echt droog.

Nu zat ik te denken om misschien nog wel langer te wachten met eerste keer vloeden dan 7 dagen. Dit omdat de wortels dan goed opzoek moeten naar vocht, en zich zo goed ontwikkelen lijkt mij.....

 

Wat is jullie mening daarover?

 

 

Grtz, GK :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vloed niet omdat ze droog staan, maar om je ec en ph waardes in je rfx goed te houden, dus ik zou gewoon keertje vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee je moet nu gewoon gaan vloeden 7dagen is mooi geweest reken maar dat er al aardig wat wortels zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Secret,

 

Bedankt voor de tips Lion en Don,

 

Vanavond dan maar het vat vullen en de verwarming aan zodat ik morgen kan vloeden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

btw op die foto van je topcraft pomp, ik zou er een slangklem opzetten just in case;)

 

en heb je er wel iets van een vergiet onder liggen? kan het niet goed zien

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret,

De slang kan er niet afschieten als je goed kijkt zit hij 25 cm erboven in de muur gefixeerd met een klem..

Een vergiet eronder moet ik nog even doen idd, had bij retour pompen al wat kleine vlokken rfx in mijn vat afgelopen keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke te vluchtig gekeken dan my bad;) ja die vlokjes blijf je zo houden, is ook wat om elke keer je vlakzuiger schoon te maken :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice ga em ook volgen, alvast leren voor de toekomst mocht ik ooit op rfx gaan... bijtje de mode tegenwoordig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update....

 

27-08-14

Eerste keer gevloed (na 7 dagen)

 

Vat 240L 22c

EC:1.2 240ml A&B + 25ML N-boost

PH:5.7

 

Retour 170L

EC:1.3

PH:5.9

 

Wat mij opviel was dat het retour water helemaal bruin was, dit denk ik door de roots die ik de week ervoor had meegegeven bij het inwateren.

Heb dus ook weer heel het vat door het riool gespoeld....

 

 

Vandaag 01-09-14 (dag 9 bloei)

 

Temp dag: 31c (iets te warm, maar krijg het niet kouder op 2x1000w, 2500m3 box draait volle toeren.)

LV dag: 45%

Temp nacht: 21c

LV nacht: 63%

 

2de keer gevloed

Nieuw vat aangemaakt 200L 22c

EC:1.3 (200ml A&B + 25ml N-boost)

PH:5.7

 

Retour 150L na 15 min,

EC:1.4

PH:6.0

 

Ik heb de planten vandaag ook getopt zoals te zien is op de foto's, omdat er al aardig strek in kwam heb ik ongeveer 3 internotes eraf geknipt. de meeste planten zitten nu op 6 internotes.

 

gallery_33149_13446_4002704.jpg

gallery_33149_13446_1583295.jpg

 

Ik hoop dat het warmere weer niet te lang duurt, want dan kom ik flink in de problemen met mijn temp!!

 

Over twee dagen ga ik weer vloeden iemand tips over de waardes?

 

 

Grtz,

 

GK :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet toegeven dat ik slecht ben in topics onderhouden... maar wil bij deze toch nog een update doen.!!

 

Er is best veel gebeurd afgelopen weken, in positieve en negatieve zin.

 

Kwa bewatering en medium ben ik echt super te spreken over het eb en vloed systeem op RFX, ik had dit al veel eerder moeten hanteren inplaats van dat klote blumat systeem op aarde afgelopen kweken.

 

Eigenlijk gaat het meten van de ph en ec me best goed af al zeg ik het zelf. En ideaal is dat je zeker weet dat alle planten genoeg water hebben, en dat voor een goed half uur werk elke twee dagen. Tot nu toe heb ik nog steeds donkergroene bladeren en nagenoeg geen paarse steeltjes, uitzondering daar gelaten. Wat in voorgaande kweken vaak wel degelijk het geval was in dit stadium van de kweek!! (toen op aarde).

 

De Amneesjes staan er naar mijn gedachte mooi bij!!

 

Hier een paar foto's in het donker bij 18 dagen 12/12 (excuus voor mijn foto expertise!!)

gallery_33149_13446_316126.jpg

gallery_33149_13446_196354.jpg

 

De eerst bloei verschijnselen waren toen al een aantal dagen duidelijk te zien.

 

Afgelopen week tot en met gisteren hebben ze een redelijke transplantatie doorgemaakt....

Er zit enorm veel strek en groei in die plant in dit late stadium van week 3 12/12.

Eigenlijk was ik hier ook wel een beetje bang voor en ging mijn voorkeur daarom in eerste instantie niet uit naar Amnesia.

Ik heb nu de ec opgevoerd van 1,4 naar 1,7 om de strek wat tegen te gaan, en daarmee hopend dat ze niet meer teveel gaan groeien.

 

FF paar foto's dag 23

gallery_33149_13446_3822258.jpg

gallery_33149_13446_2266612.jpg

 

 

Je ziet dat ze flink gegroeid zijn op 5 dagen, ik hoop dat de groei er nu ver uit is. Ik kan nog maar 10cm stijgen met mijn lamp.

 

Tot nu toe hebben ze sinds de 12/12 periode allee A&B mee gekregen.

 

Morgen ga ik A&B vloeden + Enzymen om de restzouten eruit te spoelen en de drain door het riool gooien.

 

Dan wil ik zaterdag beginnen met A&B en het toevoegen van Aptus super PK denk EC1,5.

 

 

 

En dan maar hopen dat ze niet meer groeien...

 

Grtz GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...