Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JopiePopie

aptus voeding in recirculatie systeem

Recommended Posts

Ik ben van plan om in de toekomst met mapito te gaan werken en ik las dat cannaz en amnees met aptus voeding werken met een recirculatie systeem. Hoe is dat mogelijk als bij alle voeding van asptus staat dat het maar 3 dagen goed blijft in het vat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je twee dingen door elkaar haalt.

 

als je met eb en vloed werkt.

dan gooi je de bak vol bijvoorbeeld. 300 liter.

je laat hem een uurtje staan. en erna pomp je de rest terug.

dat water kan je dan weer hergebruiken.

naar mijn weten doet cannaz en amnees het zo.

 

wat jij schrijft is. recirculatie systeem.

daar bedoelen ze mee.

dat onder in de bak water staat. en word rond gepompt.

daar heeft elk merk bijna zijn eigen lijn voor.

 

hoop dat ik het je een beetje duidelijk heb kunnen maken.

 

gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nee, hij haalt geen 2 dingen door elkaar. :innocent: 'Drain to waste' en 'recirculerend' zijn gewoon termen die horen bij 'eb en vloed', ook al heb je volledig gelijk aangaande die voeding want dat is idd meer voor DWC, NFT of aero.

 

Maaruh, misschien liegt Aptus? Misschien 'werkt' het idd niet meer, maar schaad het ook niet? Misschien doet heel die Aptus sowieso niks en merken die mannen daarom geen verschil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker belangrijk allemaal tho

 

vraag van ts lijkt me toch duidelijk?

 

ik zou het niet geven, bio is kut als je voedingwater wil hergebruiken. maar ik lul heel veel onzin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ prettig gestoord. met recirculerend bedoel ik het water terug het vat in pompen en daarna bij te vullen om de volgende voedingsbeurt weer te herbruiken, misschien haal ik wat termen door elkaar.

 

@ ponix en supernoob.in theorie ben ik het helemaal met jullie eens en is organisch niet geschikt voor hydro maar volgens mij hebben cannaz en amnees aardig bewezen op dit forum dat ze verstand van zaken hebben, die gasten lullen toch geen onzin? zelfs de aptus wortelstimulalor moet binnen 3 dagen op zijn maar je kan moeilijk beweren dat cannaz en amnees niet zouden merken als het schadelijk zou zijn voor de planten. dit staat er op de site van aptus:

Tips & Trucs

- Dip de wortels voor het planten in een dip mengsel Startbooster van 7,5 ml per liter (1: 133) tot maximaal 10 ml per liter (1: 100).

- Startbooster is de enige wortel en groeistimulator op de markt die goedaardige bacteriën bevat. Hierdoor wordt de stengel duidelijk zichtbaar wel 2x zo dik! En ontstaat een uitgebreid haarwortelstelsel.

- Maak een vat met Startbooster binnen 3 dagen op. Het beste is om de oplossing meteen op te maken.

- Startbooster is een organisch product. Hierdoor kan enige aanslag in het voedingsvat ontstaan. Organische meststoffen zijn altijd beter opneembaar voor planten dan mineralen meststoffen.

- Gebruik altijd System-Clean als Startbooster in druppelsystemen wordt gebruikt

 

 

@ racker op wie reageer je nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien willen ze gewoon dat je steeds je vat weggooit zodat je sneller hun producten opmaakt. goed voor hun winst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, jullie gooien veel teveel meuk in dat vat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Des te minder additieven des te beter (lees stabieler) je vat.

 

Die opmerking van Aptus dat organisch beter opneembaar is dan mineraal :withstupid:

Mineraal gaat er 3x zo hard in als organisch wat 1st omgezet moet worden en nog meer tralala.

Mineraal staat gelijk. aan MacDrive waar organic de ECO winkel is en je nog uren in de keuken moet staan voor bereiding en dan zwaar verteren tegen 3x de kosten vaak ook nog.

 

Mac drive kan de dag erna als je wilt alweer, wordt je lekker snel dik en vet van, neem je vandaag een kipburger toch

 

Nu is het hard zoeken naar een volledig minerale wortelstimu, denk dat het niet te betalen wordt als je dat mineraal wilt gaan fabriceren (als het al kan) waar de organische (wilgensap oa) zo vd hand liggen en peanuts zullen kosten tov een chemische variant.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild Ik begrijp je metafoor niet echt. Als me toppen dik en vet worden ben ik blij als ik dik en vet word iets minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag eens aan amnees en aan cannaz wat ze nu gebruiken. Ha ha

je moet natuurlijk niet alles geloven wat al die fabrikanten schrijven.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organisch vergt veel meer werk vd plant/bodemleven dan mineraal om daarmee de bewering van Aptus te ontkrachten dat organisch beter opneembaar is dan mineraal.

 

Dat uitleggen in plantvoorbeeld beetje lastig, daarom MacDonalds.

 

Hydro is (mits ph range) fastfood en direct opneembaar (bij de mac ligt je vette burger al klaar) waar organisch meer

bio producten en lang in de keuken staan en lang te verteren maaltijden oplevert (vd mens beter)

 

Voor de plant maak het niks uit wat je ze geeft, verschil in opname daarentegen is aanwezig en mag je Googlen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...