Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kc33-original

zijn dit stekjes of zaadplanten?

Recommended Posts

Ik heb pas 5 "stekjes" ergens gehaald. Ze zaten in van die hele kleine potjes maar wel met zaai/stekgrond erin en er zaten al behoorlijke wortels in. Maar helemaal onderaan de steel zaten die hele kleine ronde blaadjes die een beetje op klaverblaadjes lijken er wel gewoon aan. En daarboven zaten die normale een vingerige bladen dan weer en daarboven weer drievingerige bladeren etc. Ze groeien wel gewoon goed, dus daar niks over te klagen. Ik vroeg me alleen af of dat je die kleine blaadjes onderaan die een beetje op klaverblaadjes lijken ook krijgt bij stekjes of alleen bij zaadplanten? Ik heb vroeger wel is gekweekt maar alleen van uit zaad en ik dacht eigenlijk altijd dat dit alleen bij zaadplanten zo was. De reden dat ik dit vraag is omdat als het stekjes zouden zijn ik dat liever heb omdat ik er dan verzekerd van ben dat het allemaal vrouwtjes zijn en als het zaadplanten zijn weet ik dat dus niet zeker. Ze zijn nou een paar dagen geleden geplant en ik dacht dat ik in dat stekbakje/potje ook iets rond vanwitte stof of iets (volgens mij geen steenwol wat ze normaal bij stekjes gebruiken maar dat weet ik ook niet helemaal zeker , heb er namelijk niet echt verstand van, zoals je wel kan merken) zag. Ik kan op dit moment helaas effe geen foto's maken/posten.

 

Alvast bedankt als iemand mij kan helpen

 

Met vriendelijke groet kc

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaadplanten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kleine ronde blaadjes noemen ze "lobblaadjes". En die komen alleen bij zaadplanten voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ze echt als "stekjes" gekocht? en kwam dit bij een stekkenboer vandaan of zomaar een "maatje" die wel ff wat zou fixen?

 

iig ben je genaaid als je dacht dat t stekjes waren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss even een pic van de bedoelde blaadjes

 

Zaadjes als stekken verkopen :blink: lijkt me toch ook niet echt kosten batend

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ligt er maar net aan waar de zaadjes vandaan komen natuurlijk. heb t wel al vaker gehoord trouwens.

teveel gesneden of moeder overleden zetten ze zaden in om toch te leveren maar kost je toch al gauw 2 weken als je denkt dat er stekken worden geleverd.

en bulk zaad hoeft niet duur te zijn ram ze in een pitpot ofzo en zodra ze opkomen toch weer paar euro meer waard..

 

foto zou wel handig zijn idd maar ts heeft t over 1 vingerig daarna 3 vingerig blad enz dus enige andere optie zou zijn dat hij revegs heeft gekregen en dat lijkt me helemaal sterk :whistle:

maar de wonderen zij de wereld nog niet uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij de foto's.

 

deze foto is van één van de ''stekken'' vlak voordat ''ze'' de grond in ging op 7 april. toen zagen ze er allemaal precies hetzelfde uit:

 

''stek'' 7 april

 

en deze 2 foto's zijn vandaag genomen van de ''stek'' die het meest vooruit gegaan is. (4 dagen later dus)

 

''stek'' 11 april foto 1

 

en nog een foto, maar dan van opzij van dezelfde ''stek''

 

''stek'' 11 april foto 2

 

dus zoals ik al zei qua groei niks te klagen.

 

ik heb ze gewoon gehaald bij een normale growshop. waarvan ik de naam/plaats hier beter niet kan noemen volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets?

 

gallery_1115_3541_166959.jpg

 

Of zoiets:

 

gallery_1115_3541_27078.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de eerste pic is het indd wel duidelijk een zaadplant die 2 lob blaadjes zijn niet te missen

Tenzij je stekken boer zijn blaadjes zo in vorm doet knippen :D

gallery_16815_16930_239589.jpg

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

duidelijk zaailingen. Welke soort zou het moeten zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die eerste ook vrij gestrekt mischien een paar dagen in de doos gestaan ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilt dit dan ook niet zegge dat je niet weet wat je koop maar goed.. als hij zegt dat da stekjes zijn ?? zal hij daarmee wille zegge zaad is uit gekomen ofwat ?? die verkoper lult ook wat uit zen nek.

 

nu bekijk het zo mss geen stekken gekregen maar wel sterkere zaadplantjes :)

 

Geerts bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog maar afwachten bio... fem zaad herma kansen....regulier zaad man/vrouw selecteren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...