Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

mapito vraag, doordraaien zonder te spoelen, hoe goed te doen?

Recommended Posts

Ik kom niet hoger dan 1.7 met PP knakie zonder co2. Ze hebben liever een puntje lager terug in de drain dan hoger.

 

 

@ prettig, als je vlak voor de oogst op 2.2 zit. Waarschijnlijk is het ec in zn medium nog veel hoger, dan kun je makkelijk de laatste 3 x vloeden met kraanwater. Je pito raakt dan niet verzadigd met kraanwater maar de ec gaat gewoon omlaag, zoals het hoort. Dus nooit kraanwater, niet mee eens.

Met inwateren voor je nieuwe ronde wel met voeding.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

supernoob, gaat er vooral om dat je stekken dan moeiteloos starten, maar ieder moet z'n ding doen, en als het werkt, moet je daar bij blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees als ik de hele ronde op maat geef, de ene laatste week afbouw en de laatste week kraanwater geef. vervolgens mn mapito opnieuw inwater met 1.4 krijg ik alsnog een ec van 2.2 terug in mn vat. zit nog meer dan zat voeding in, helemaal als je zoals knakie te hoog in je ec hebt gezeten.

 

kweek zelf op potten, dus dan komen de nieuwe stekken nieteens op eb vloed niveau. pas een week later als ze al aangeslagen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus het is wel TE hoog :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is wel te hoog? dat van knakie sowieso.

 

pp eet geen 2.2 zonder co2. dat doet je plant meer slecht dan goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als stek wel,

 

*(maar dat gelooft toch niemand)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hele leuke resultaten gehad met start ec van 2.0 met pp racker.

 

niet zo zeer vanwege de verhoogde behoefte maar wel omdat ik er mooie gedrongen planten van krijg, korte internodes, dikke aangesloten toppen. (y)

 

maar ga na een week gelijk naar 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook noob.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen enzymen en geen wortelstimulator.

 

Wat is de reden dat je geen wortelstimulator gebruikt? Kan het kwaad of is het in jou ogen niet nodig? En met enzymen maak je toch de overgebleven zouten en voeding in je medium los en help je de dode wortels makkelijker af te breken? Wat doen deze twee toevoegingen kwaad of is het alleen weggegooid geld en bereik je zonder deze toepassingen hetzelfde resultaat?

 

Groet,

Knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg niet dat het niks doet......

 

 

 

 

 

 

(maar bij mij doet t niks)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij werkt het altijd super, net als alle flesjes die ik kocht.. maar zonder werkt het ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik koop ze nog wel, 1,5 liter wortel stimu half litertje enzymen 0,1 ml per l continue. schade 130 euro? 25 gram wiet. op 50 plantjes een half grammetje per plant. dat zal t toch wel opleveren? lol : )

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij werkt het altijd super, net als alle flesjes die ik kocht.. maar zonder werkt het ook.

 

Wat gebruik je nu dan nog wel naast je basis voeding Amnees?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph- groei is voor homo's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had al zo'n vermoeden dat je de groei variant had.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph-

 

Geen PK, geen bloei stimulator en/of afharders?

 

gewoon basis voeding en dat is het? welke voeding is dat die jij gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt er niet op dat mensen je willen helpen he ;)

 

mensen gebruiken zouten en spelen met de verhouding. hetgeen vergelijkbaar is met het geven van groeivoeding of extra pk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt supernoob, zeker teveel gevraagd om dit verder toe te lichten hoe dat te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik geen losse zouten maar vloeibaar van gold label. hydro a/b en van gl ultra mg en gl ultra pk halve dosis aanhouden van wat aangegeven staat op t schema.

 

gebruiker liever geen aptus of andere bio sups omdat deze je ph sneller laten stijgen, niet zo lang goed blijven als mineraal in recirculatie systeem, en aanslag geven in je vat.

 

genoeg reden dus om op pito geen bio te gebruiken. als je peroxide wil gebruiken helemaal niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt supernoob, zeker teveel gevraagd om dit verder toe te lichten hoe dat te doen

 

Men nemen 1 kg yaraliva calcinit (N) en 10L warm/lauw water dit mengen en gij heeft een A oplossing.

Men nemen 1 kg yaraliva kristalon bruin (PK + sporen enz) en 10 L warm/lauw water, dit mengen en gij heeft een B oplossing.

 

Voor de groei kun je iets meer A oplossing toevoegen aan je watervat. Voor de bloei voeg je wat meer B toe. Natuurlijk wel afhankelijk welke soort je hebt staan en kweekmethode.

 

Racker kan jou hier veel meer over vertellen,..... :whistle:

 

Kirstalon bruin is trouwens moeilijk om aan te komen, heb nu eindelijk 1 zakje weten te bemachtigen bij onze oosterburen voor 105,- incl verzendkosten. De calcinit is in NL wel redelijk te krijgen.

 

Gr,

 

Worm..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stelletje vatenpoetsers

 

Bedankt supernoob, zeker teveel gevraagd om dit verder toe te lichten hoe dat te doen

 

Men nemen 1 kg yaraliva calcinit (N) en 10L warm/lauw water dit mengen en gij heeft een A oplossing.

Men nemen 1 kg yaraliva kristalon bruin (PK + sporen enz) en 10 L warm/lauw water, dit mengen en gij heeft een B oplossing.

 

Voor de groei kun je iets meer A oplossing toevoegen aan je watervat. Voor de bloei voeg je wat meer B toe. Natuurlijk wel afhankelijk welke soort je hebt staan en kweekmethode.

 

Racker kan jou hier veel meer over vertellen,..... :whistle:

 

Kirstalon bruin is trouwens moeilijk om aan te komen, heb nu eindelijk 1 zakje weten te bemachtigen bij onze oosterburen voor 105,- incl verzendkosten. De calcinit is in NL wel redelijk te krijgen.

 

Gr,

 

Worm..

 

Hierbij pas ik de verhouding aan van 1 op1 naar 1 op 1,5.

 

Waarvan akte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

105 euro voor een zak?

Hoeveel pallets wil je hebben? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen pallets nodig, dat is het probleem. Er is geen shop of tuinboer die 1 los zakje kristalon voor mij besteld en met de rest wilt blijven zitten. Had hierover ook al een gerespecteerd forum lid benaderd maar die kwam ook met een pallet kopen, zoals gezegd is dat voor mij geen optie... Dus ben ik genoodzaakt om het elders te halen/kopen....

 

Met 1 25 kg zak kristalon kan ik ruim een jaar vooruit in mijn kleine tent en hokkie.

 

Als jij een adres weet waar ik 1 of 2 losse zakken in NL kan krijgen dan hoor ik dat graag, mag ook via pm...

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...