Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjafarm

Afzuig dillemma

Recommended Posts

Hallo beste mede growers!

 

Ik zit met een probleem,

M'n dames beginnen onwijs te geuren, tot op een dusdanig niveau dat het me niet eens meer verantwoordelijk lijkt om bezoek te ontvangen (die niks van de hobby afweten).

Ik heb 4x 55 watt tneon in een dr60 en m'n huidige afzuig set (185M³ Minifan ventilator met een

Canlite 150M³ koolstoffilter) kan dit niet genoeg koelen, de temperaturen lopen op tot boven de 30 graden. dus heb ik 2 actieve inlaat slangen gemaakt, 1tje van buiten, en 1tje van de kamer zelf. Nu is het zo dat er niet alleen lucht IN de tent komt, maar er ook lucht UIT de tent gaat... en dit is dus juist niet de bedoeling.

Ik was toch al van plan een beter afzuig setje te kopen rond de paasdagen, aangezien ik nu ietwat krap bij kas zit.

Ik kan nu wel 1 van de 2 kopen, dus of een mooie boxventilator, OF een mooi filtertje. (wil iets van rond de 500m³).

MAAR wat is nu het verstandigste om te kopen? eerst een betere afzuiger voor m'n 150m³ can filter? OF een beter filter voor de 185³ minifan?

PS: er moet rekening mee gehouden worden dat de fancontroller er ook pas met 3 weekjes ongeveer komt, dus t zal tot die tijd op max moeten draaien.

 

Bij voorbaat dank,

Ganjafarm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuw filter is je enigste optie als je maar geld hebt voor 1 artikel tegelijk. Kan je daarna een mooie loshangende motor in softbox nemen met bromloze controller.

 

PS is je filter zo vaak gebruikt of heb je misschien een geur lek (overdruk)? Het is niet echt normaal dat je iets ruikt buiten de tent namelijk.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste kweekje met dit filter, maar ook de laatste.

Wou dit filter eigenlijk gaan gebruiken voor m'n droogtent.

Overdruk lijkt me vreemd, heb alleen 2 passieve inlaten.

 

Nog een vraagje.. een gewone buisventilator is neem ik aan ook in een box te bouwen?

Moet niet al teveel lawaai af komen namelijk, en een filter+buisfan zou ik me nu wel kunnen veroorloven.

 

Alvast bedankt!

 

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ongeveer dezelfde opstelling met 4 autoflowers quick one,en ik heb

van de geur geen last,mag ik vragen wat er bij u onder sta?

Nu is mijn afzuigsetje nog maar 4 weken oud

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaas je af in de kamer of naar buiten?

 

Wat belangrijk is om te weten te komen waar de geur vandaan komt. Als dat uit je uitlaat komt en je weet zeker dat er geen lekken in de aansluiting van je filter op de afzuiger zijn zou ik ook zeggen eerst een nieuw filter. Dan deze omruilen waar je hem hebt gekocht, tenzij je geen hele hoge LV hebt gehad zou er nog geen geur door mogen komen.

 

Maar.

Wat ik niet begrijp is dat er ook lucht uit de tent komt. Bedel je dan uit de inlaatslangen?

 

als ik dat hoor denk ik als eerste, zit de afzuiger wel met de juiste blaasrichting gemonteerd? met een afzuiger (hoe klein die misschien ook is) en passieve inlaten is het gewoon onmogelijk om lucht uit je tent te laten blazen. IMO

Of er moet misschien een ventilator voor luchtverplaatsing erg krachtig op de inlaten gericht staan, maar zelfs dan lijkt het me onwaarschijnlijk.

 

Eigenlijk moet je nu niet gaan kiezen wat het beste is. Daar ga je in mijn beleving altijd spijt van krijgen. Eerst een nieuw filter als de oorzaak is een slecht werkende afzuiger lost je probleem niet op. Dan wellicht beter een nieuwe afzuiger, met controller, maar ook hier als het probleem dan toch je filter is, ben je er ook weer niet.

 

Kijk ook nog eens hoe de slangen lopen, of maak er eens wat foto's van. Als er veel bochten in de slang zitten blijft er van de 185 m3 weinig meer over.

 

Een 500 Kuub softboxje met bijpassend filter en een goede fancontroller of een variac lijkt me toch de enige oplossing. Of wat meer capaciteit als je in de toekomst wat groter wilt gaan.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf dit setje voor mijn DP90 en heb deze compleet in een kistje gebouwd.

Dit scheelt al een hoop geluid, terwijl ik het kistje nog niet heb geïsoleerd (gaat nog gebeuren met noppen schuim) en het scheelt een stuk hoogte voor de lampen.

gallery_32885_13455_287926.jpg

 

gallery_32885_13455_286335.jpg

 

Zoals DJ al aangeeft, zou ik ook de aansluiting van je slang op de afzuiger/filter goed nagaan of je daar ergens geen lek hebt.

Welke slang heb je tussen je afzuiger en filter? Ik gebruik zelf de combiconnect luchtslang, want de sonoconnect luchtslang laat geurtjes door. ;)

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor 't meedenken beaker!

Mooi softbox heb je daar van gemaakt zeg, wil ook zoiets gaan doen.

Gister een nieuw afzuig setje besteld, dus in principe kan er een slotje op!

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das nondeju een ferm kaske rond die afzuiging gemaakt

Iets om is over na te denken,zou

de dat afzuigsetje ook kunnen dimmen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, ik dim dit setje met een variac. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaas je af naar buiten? Als je buiten niets ruikt ligt het niet aan je filter. Dat je lucht buiten je tent krijgt is zoals eerder al gezegd nagenoeg onmogelijk. Als je buiten wel wat ruikt dan deugt je filter niet. Als je niks ruikt dan lijkt het er bijna inderdaad op of je de afzuiger verkeerd om hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...