Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DutchDane

Spierwitte plantjes direct na ontkiemen (zaad loslaten) - autoflower

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Enkele dagen geleden heb ik 2x Lemon Skunk auto zaadjes in twee kiemplugs gestopt.

Gister kwamen ze boven, en vandaag lieten ze hun zaadjes al los, naar mijn gevoel heel erg snel als ik ook de worteltjes zie.

Een van de zaadjes had een plek met allemaal grijzige haarjes op het zaadje zitten.

Probleem is dat beide lobblaadjes spierwit zijn, en ook wat vettiger of fatsiger dan de rest zeg maar.

Verder zien ze er wel normaal uit. Heb een beetje gezocht op het internet maar kon eigenlijk niet echt iets vinden.

Maar heb dit nog nooit gezien en heb al aardig wat verschillende auto's gehad.

Heb nog een stuk of 10-15 planten tegelijk gekiemd met de Lemon Skunk of een week a halve week eerder op precies dezelfde manier en deze zijn perfect dus aan die kiemplugs zal het niet liggen.

Had ze nog niets gegeven alleen kraanwater. Aan het merk zaad zal het ook wel niet liggen want heb Northern Lights ook van hun en groeien als kool.

temperatuur houd ik tussen de 19 en 23 graden. luchtvochtigheid 65-75%.

 

Heb ze nu overgepot direct in een grotere pot samen, en water met een voor de zekerheid lage dosering seedbooster, maar zie nog geen verschil.

Komt het witte gewoon door dat de plantjes de zaadjes te vroeg loslieten en dus nog onderontwikkeld zijn of kan het ook een andere reden hebben?

 

Heb ze voor de zekerheid even donker gezet.

Kleuren de plantjes na een paar dagen groen of niet meer? En moet ik ze donker zetten of licht geven?

 

Hoop dat iemand het weet, en hoop dat ze nog groen worden snel,

 

Dutchdane

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantje 1 is helemaal spierwit wortel lobblaadjes etc.

plant 2 is ook helemaal wit op een klein stukje bij de nek na dat is nu paars geworden.

 

Lob blaadjes zitten nog dicht (vandaag boven / uit zaadje gekomen zeg maar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat iedereen hier je om een foto gaat vragen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties, heb twee dslr's met aardig wat foto's erop maar helaas als ik de usb kabel in de pc stop vind hij de cameras niet, allebei niet, vorige keer deed hij het nog wel.

Alle zaden die ik hier voor kiemde +- 1 week terug waren perfect behalve nu deze 2 lemon skunks, neem net een kijkje bij de big bang auto en dat zaadje begint ook al een beetje open te gaan en zie al wat wittigs volgensmij is dat zaadje dan het zelfde helaas:(

Zien er verder precies hetzlfde uit als normale alleen zijn spierwit.

 

zie https://www.google.nl/search?q=marijuana+white+leave&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-hIiU7-NDqSCzAP1nIDwDg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=557#q=wiet+zaailing&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=KNkqC3agTR84bM%253A%3BFfTpW9rKlLGz1M%3Bhttp%253A%252F%252Fwiet-zaadjes.nl%252F2.0%252Fwp-content%252Fuploads%252F2011%252F04%252Fvanzaadtotstek.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwiet-zaadjes.nl%252F2.0%252F%253Fpaged%253D5%3B326%3B262

 

zaad/plantje 5 vanaf links, zo ziet hij er ongeveer uit, gwn als normaal plantje maar witte lobblaadjes heel raar, ben bang dat ze niks gaan doen die plantjes echt zonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LemonSkunk begint inmiddels geel te kleuren dus zal over een paar dagen wel groen zijn :)

Heb het probleem inmiddels gevonden, had de bovenkant van de zaadjes al wat extra uitgegraven toen ze opkwamen in de hoop dat ze sneller zouden opkomen, is dus gebeurt maar onderontwikkeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een schone zaak :)

Hoop dat t allemaal goedkomt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, was me expirimentje alweer vergeten. Komt vast door die Northern Lights :P

Lemon is nu al vrij groen dus heb er weer alle vertrouwen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeduld schaadt

ik laat mijn zaailingen na het overpotten 2 weken met rust bv.

een beginnende plant laat je gewoon doen, steek het zaad in de grond, lamp aan en kom binnen een week eens kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zaadschilletje bevat een startvoeding voor de zaailing, als dat schiletje te vroeg zijn doel verliest (door wat voor reden dan ook) zal de zaailing

alles uit de 2 lobblaadjes moeten halen en deze zullen dan ook bijna wit wegtrekken, zodra 1e bladpaar moet dat dan helemaal bij gaan trekken.

 

Hier heb ik het regelmatig, ook wel dat hele groeischeutjes in de kern geel wegtrekken als ze (te) hard aan het groeien zijn en trekt altijd bij.

Krijg je het bij een al wat grotere verder gezonde plant wordt het een heel ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild bedankt voor de uitleg, dat wist ik niet. Had wel een vermoeden dat het aan het zaadschilletje moest liggen omdat daar binnen alijd een groene laag zit. Opgelost inmiddels plantjes zijn nu mooi groen :)

 

Voortaan maar weer op de geduldige manier kiemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze komen niet groen uit het zaad ze zijn altijd wit en worden naar na pas groen van kleur.

zoals bij de mens eerst blauw en dan pas wit hahaha succes man !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...