Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jantje053

Paar kleine vragen

Recommended Posts

Voor de vraag over de lamp kun je de info denk ik wel vinden in de micro fluo hoek. Vanaf welke leeftijd je gaat voeden is geheel afhankelijk van de manier van voeden die je kiest en wat voor medium je neemt.

Is deze al bemest dan voed je tot in de bloei niet bij, tenzij de plant anders aangeeft natuurlijk. Is het medium niet bemest moet je vanaf het begin bij voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil ze boven een tl lamp wat laten groeien...

 

Strak plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil ze boven een tl lamp wat laten groeien...

 

Strak plan.

 

Haha ik zag het ineens.

Ik bedoel natuurlijk; onder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potgrond gebruik je voor kamerplanten en hebben ze idd bij de meeste GS niet.

Light, special mixen, Canna Terra etc waar de meeste toch wel een pallet van hebben staan was echt helemaal niks voor je zeker :innocent:

 

Grote speciekuip halen bij de bouwmarkt, gaten boren onderin en vol met special mix (zwaar voorbemeste aarde vd growshop) en als je veel geld hebt de bio Canna (vliegt erdoorheen), ik zou voor een regulier Terra setje gaan als je nu al met dit soort vragen zit, kan je je gen buil aan vallen, PK mag, moet niet en rhizo en de boost is vd 1e keer zonde van je geld, je wet toch niet wat ze doen/kunt dat niet zo goed bepalen en beide zijn aardig ad prijs, vooral de boost.

 

Volle grond kan ook nog maar dan moet je wel weten wat je grondje is en plantgat verrijken ed.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon onder tl of spaarlampen voorgroeien ja. Wel dicht de lampen erop anders gaan ze strekken.

 

Wanneer je voeding moet geven hangt van je pot grootte af. Een kleine pot betekend eerder voeding geven dan een grote pot.

Je ziet dat je voeding moet geven als de onderste blaadjes geel worden/afsterven.

 

En zoals al werd vermeld, beter inlezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is trouwens het ideale wattage voor een TL5 TL-buis?

Wil ze namelijk laten voorgroeien onder een TL5 buis, schijnt een goede te zijn maak ik op uit bovenstaande link.

 

Alleen kan ik daar niet precies vinden welke wattage het goed zal doen op mijn 3 plantjes om voor te groeien.

 

Ik weet dat ik een TL5 met kleurcode 830 of 840 moet hebben met de kleur 33 Coolwhite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoger het wattage hoe beter. Bij tl lampen is de lengte van de buis vaak wel evenredig met het wattage. Even zoeken dus wat de beste wattage-lengte v/d tl buis verhouding is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoger het wattage hoe beter. Bij tl lampen is de lengte van de buis vaak wel evenredig met het wattage. Even zoeken dus wat de beste wattage-lengte v/d tl buis verhouding is ;)

 

Oke super, dus er is niet een téveel aan wattage voor 3 plantjes?

Als ik bijv. deze drie keer zou nemen zou dat dus makkelijk kunnen?

http://www.lampdirect.nl/philips-tl-d-super-80-30w-830-89-5cm-master/?gclid=COqzweHvhb0CFaQfwwodXq0AQA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lengte van die tl buizen in je groeiruimte passen dan kan dat prima ja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke super, dan is dat duidelijk.

Allemaal hartelijk dank voor deze nette opmerkingen op mijn nogal noob vragen.

 

Ik ga me weer verder inlezen en hoop veel te leren van mijn eerste kweekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...