Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Growmachine

16x haze (1, 20x1, 20m) 600watt

Recommended Posts

Draai hier in een Dr120 met 600watt en 750m3stalen box op een climate minigrower.

Heb de box en controller net 2 weken en ga nu de 2e week in, week 1 12/12.

Afzuiger zit een resonantie in en de motor zit aan de frontplaat wat voelbare trillingen opleverd, ben er niet blij mee want het is een beetje een stealth kweek. Heb gedempte afzuigslang.. hoor de afzuiger goed ook op 30%..

Ook hoorde ik een aantal x een rare piep en leek van de stroomkabel te komen of de aansluiting in de box .

Ook zoemt de minigrower als de spanning eropstaat.

 

Allemaal zeer irritant waar ik nog meebezig moet..

Ook lijkt het wanneer de regelaar op 30% staat hij wel op 50% afzuigt.

Ook heb ik een 1200m3 draaien die wel stil is met een sms twincontroller, alleen het afblaasgeluid.

Met de twincontroller is de 750m3 ook niet echt stiler hij maakt meer geluid dan een buisfan zowel motorgeluid, gezoem en die verdomde trilling ook al staat ie op de grond dit lijkt me niet acceptabel voor een stalen softbox weliswaar met 160mm flenzen..

Nu wat over de rest :)

 

Het zijn 16haze stekken geen idee hoe of wat.

Staan op lightmix in 11 liters.

Op 21cfebruari gestart met de stekken direct in de 11 liter potten, lamp dikke meter hoog en allemaal een goeie liter water gekregen met bac groei.

 

Stekken zijn gelukkig allemaal aangeslagen ondank te droog gestaan continu onder de 50/60%LV.

Na 7 dagen klok op 12uur en nu is het afwachten.

In tussentijd hebben ze 3x water gekregen tot nu .1x met wortelstimulator en een keer met topfocus precies op dag 8, dag 1 bloei. Wist nog niet hoe en wat qua voeding maar heb nog gollabel hydro starterset maar oo aarde gebruiken mensen het ook wel en gaat goed??

 

Vandaag op 3 maart, dag 3 bloei ben ik gestart met dit setje.

 

Roots 0.5ml per ltr

Hydro a 0, 75ml

Hydro b 0, 75ml

Enzyme 0, 5 ml

2ml ph - min op 5 liter totaal ze hebben allemaal dus 0, 33 liter gekregen.

Ph 6, 2

Ec 0, 9

 

Temp lamp aan 25/26 gr

Lamp uit 15/16gr

 

Hekaas geen kachel , xe hebben nog geen paarse verkleuring ofwat.

En eergisteren nog bac plant vitality plus gespoten voor de 2e x uit voorzorg.

Fotos komen snel xit op me tab gaat ff moeilijk nu !

 

Hou jullie op de hoogte!

 

Keep it green

 

 

hou dit rustig aan en niet te vaak heb er weinig ervaring mee wel meters gekukkig.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestie van een goeie growshop zoeken, dan kan je een slecht functionerende box zo retour doen.

 

Ik heb vandaag zelf bij puk een mooie box gehaald.

1500 kub stalen kast met een loshangende motor, geen resonantie, geen rare geluiden en minimaal geluid van de verplaatsende lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk met je mee :) beetje het zelfde idee als bij mij.

 

Gr succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal daar lekker vol komen te staan in je tent. :)

Veel succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergroot je doorvoer eens naar 203 mm dat kan een bak geluid schelen. Of maakt je box ook lawaai zonder slangen aangekoppeld?

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spacefrog:

 

Wat bedoel je met de doorgang vergroten? kan de zijflappen van de tent nog loszetten evt is wat makkelijker voor me. Heb nu 2x 125mm als invoer. Tent trekt ook geen vacuum.

 

De box trilt, zie het aan de box zelf, de slangen die bevestigd zijn trillen ook net als de uiteindes van de slangklemmen.

Je voelt de centrufigaalkracht van de motor , soort onbalans..?? Geloof dat de box zonder slangen stiller was trouwens.

 

de klimaatregelaar zoemt ook (climate minigrower) of het nu net de verkeerde combi is weet ik niet..

Ga van de week het nog eens op eensms twinconttroller proberen.

 

wie weet kan de schakelklok van de minigrower wel een gavita goed aansturen met opstarten.

 

 

Vandaag hebben ze weer water gekregen een halve liter per plant,potten waren aardig licht en droog.

Bijna 2 weken 12/12 achter de rug en heb voeding meegegeven en enzymen en 1e x 0,25ml/l ultra mg meegegeven.

 

Ec van 1,2

Ph 6,4

 

Plantjes staan er wel aardig bij zijn redelijk gegroeid maar af en toe wel wat 4 vingerige bladeren en wat blad wat bol omhoog staat.

heb geen fan onder de lamp hangt op 60/70cm.

 

Meeste planten zitten rond de 25/30cm schat ik ben bemieuwd hoelang die Hazejes gaan doorgroeien ze hebben precies 7 dagen 18/6 g gehad.

 

fotos uploaden blijft lastig met een telefoon hiervoor excuses maar zo zie je dalijk welweer flink verschil.

Het zal wel een wekelijks update worden:)

 

1"haze staat nog in een voorgroeipotje doe moet nog steeds overgepot worden,is wel wat kleiner maar verbaasd me nog hoe groot ze is :)

 

Dit was voor gisteren bedoeld deze post vandaag hebben ze allemaal weer ongveer 0,4liter watrr gekregen.

Zag wel een ietsie pietsie gele bladpuntjes maar heel minimaal.

 

wou vanavond een clipfan ophangen maar wat een kutdingen ook qua lawaai ding maakt raar irritand kabaal dat werd hem ook niet.

Zoek eigenlijk een kleine roterende wandfan of een kleine op een statief maar heb ook vaak luidsprekerstandaards op de vloer met een clipfan eraan. Op de buizen wil nog weleens trillingen doorgeven iig meer.

 

Temperatuur in de nacht was maar weer 13 graden. Zonder kachel.

Had wel paarse stelen verwacht eerlijk gezegd of kan haze wat beter tegen koude ochtenden:) draai van 21.00 t/m 09.00u.

 

Ze zijn ook weer wat gegroeid en gaat verder wel redelijk alleen dat blad , sommige wat oudere 5 vingerige bladeren zijn supermooi groen en met veel glans, die glans valt me echt op.!

 

Maak het goed met fotos! Ben jullie wat schuldug , bedankt voor de reacties iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak eens een foto van de box...

 

Er is op dit moment een stalenbox op de markt welke de genoemde problemen heeft... die problemen zijn bekend bij de shops.

 

Daarom gewoon terugbrengen... rotzooi verkopen ze maar aan een ander!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdomme laat ik net een airfan hebben 750m3 en in feb 2014 nog getest .. heb deze van howds ofsow ergens in groningen en kon via de site de flenzen gratis laten aanpassen naar 160wat ik graag wou.

 

Heb er ook maar 145 voor betaald maar alweer geld zat maar ik heb dus een miskoop, slechte serie? Gewoon bellen en omruilen evt bijbetalen voor en stalen die in rubbers hangt? Deze hangt niet in rubbers zo te zien en te voelen!

 

Hoe uploaden jullie je fotos met een smartphone via de upload van je gallery?

 

Krijg ze er maar niet op shit shit shit zo is het ook niks aan!

 

Nog steeds geen ventilatie helaas, net als kachel.

 

gisteren startte mijn gavita na een week goed te draaien weer niet op, me zaterdagavond werd ook anders ingedeeld onverwachts

 

Na een half uur lopen kloten met de klok en 200x lopen schakelen wou die dit x toch niet opstarten..

Toen een tl opgehangen voor nood en de klimaatregelaars omgewisseld met een climate minigrower hier zit de klok al ingebouwd.

 

na de eerste x starte hij niet op, toen 1 x weer handmatig omgezet en schakelde in gelukkig.

dag 2 ging ook goed

 

 

ondertussen in de andere tent de vsa direct int stopcontact en de box op een goedkope dimmer en snel de andere klok en klimaatregelaar weer aangesloten.

 

met de vsa in het stopcontact brandde de lamp niet gelijk na 20x flikkeren en 5/6 x knetteren en zag een x een vlamboog aan het begin van de lamp of nja de "onstekingsboog" beetje eng wel dat geknetter dacht dat de lamp ging klappen!

 

Alles zit weer normaal aangesloten en keek nog in die elf schakelklok 2 x600 w en zat maar een 15a relais in..

heb met gavita gebeld en volgens hun wisten growshopleverancierd van de problemen van het niet opstarten met een kutklok..

piekstroom of inschakelstroom was wel 30a en moet dus een zwaarder relais in, was volgens hun bij conrad te bestellen van het merk abb ofso.. kosten dikke 80e en dan moet ie er nog in maar die hele klok kostte me nieuw 80e. Hadden ze er wel bij mogen vertellen dat een standaard klol het niet trok ook een davin volgens hun niet goed.

 

Koop me een duur nederlandse product in begin 2014 gavita en shops zijn op de hoogte maar verkopen de set zonder bij te vertellen dat een schakelklok die jan en alleman gebruikt het eigenlijk niet trekt

 

Volgens Gavita stomd dit in de gebruikshamdleiding, enigste wat er staat is geen standaard klokkie gebruiken o.i.d.

 

voel me wel genaaid, nieiwe klok gekocht maand geleden en die box en gavita en climate minogroeier die niet fijn regelt zeker niet procentueel gezien.. na de 40procent minimale snelheid gebeurd er niks meer en tussen 0 en 30 procent gebeurd er te veel .. net of ie al op 30procent vollop afzuigt al.. gezien de lucjtstroom , geluid, trillingen en kabaal..

 

De plantjes gaan wel lekker begint steeds voller te worden, drinken goed halve liter van eergister al weg en daarvoor die dag hebbem ze ook een halve liter gekregen.

 

Tis jammer van de fotos nu maar tot de volgende post:) keep it green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor lamp heb je precies?

 

Gavita evsa moet een enhanced lamp in anders blijft die het niet lang doen hiehie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb die complete 600watt pro set met philipsgreenpower 400v lampwat er bij hoort.

 

 

maar wat heeft de lamp verder met dit inschakelprobleem te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik kijk met je mee.

Ik update me foto's ook Via de telefoon gaat best goed. Het duurde wel even voor ik het Door had.

ik open dan 2 pagina's. Als eerste uploud ik de foto's in me album. Dan laat ik die pagina er op staan dan n pak ik me ander pagina en ga ik naar mijn topic dan ga ik weer na de foto's en kopiëren ik de bovenste link en plak ik dan weer in mijn topic en klaar is kees. ;) nou succes hoop dat het duidelijk is zo voor je.

 

Jammer van je problemen man. En zonder canvas de cente altijd klote als dat gebeurt. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Daarom gewoon terugbrengen... rotzooi verkopen ze maar aan een ander!

 

en zo is het maar net !!!

troep hou je lekker zelf maar ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee dit zijn haze stekken .. rumblebox gaat terug na de kweek pss is afgerond.. meneer wist verder niks van dexe slechte boxen af .

 

Topopbouw gaat wel lekker , wel te vol onderin en ze zijn gestrekt helaas. Demk 1, 20 hoog en onderin zoveel toppen met dich bladerdek.

 

Had liever celremmer gebruikt maar beetje skechte ervaring mee gehad.

Misschien had ik ze moeten toppen en waren de zeitakken meer in verhouding meegegroeid ik weet het niet maar 15 nja 16 op 1, 20 x 1, 20 is niet ideaal.

 

Gebruik wel een diepstraler hoe hoogmoet deze om onderin juist goed te beschijnen gewoon op 60 cm 600 watt?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...