Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RollingStoned

Jamaica gaat wiet legaliseren!

Recommended Posts

Voor het einde van dit jaar haalt de Jamaicaanse regering cannabis uit het strafrecht! Dat heeft de Cannabis Commercial and Medicinal Research Taskforce gisteren laten weten. En een kapitaalkrachtige afnemer voor hun wietoogst heeft het eiland ook al.

 

jamica.jpg

 

De cannabis revolutie blijkt dus onverminderd voort te denderen. Begin dit jaar kwamen alle betrokken overheidsinstanties, industriële cannabisondernemingen uit binnen- en buitenland en lokale boerenorganisaties op Jamaica bij elkaar om over legalisering te praten. Dat congres stond onder leiding van de Cannabis Commercial and Medicinal Research Taskforce (CCMRT). Met als gevolg dat er nu, ruim een maand later, al positief nieuws te melden valt vanaf het Caribische eiland!

Voor eind 2014 legale wiet

De legalisering zou een enorme economische boost kunnen betekenen voor het straatarme land. Canada heeft zich al gemeld bij de Jamaicanen om grootschalig hun cannabis op te kopen, om daarmee verzekerd te zijn van een constante aanvoer van kwalitatieve en relatief goedkope wiet. Vanwege het stabiele en zonnige klimaat kunnen de Jamaicanen het hele jaar door prima buitenwiet produceren, tegen prijzen waar geen binnenkweker tegenop kan. Zie ‘Canada wil mediwiet uit Jamaica’. En dat ze er al ruime (illegale) ervaring mee hebben, is natuurlijk ook een voordeel…

Nog voor het einde van het jaar moet de wet aangenomen zijn. CCMRT-voorzitter Dealana Seiveright zegt dat minister Phillip Paulwell van Wetenschap, Technologie, Energie en Mijnbouw de garantie heeft gegeven dat cannabis nog dit jaar verdwijnt uit het strafrecht. De minister op zijn beurt, heeft tegenover de commissie gewezen op meerdere economische, sociale en culturele voordelen die het land kan putten uit legalisering.

Bahamas wil nu ook legaliseren

Jamaica zou hiermee na Uruguay het tweede land ter wereld zijn waar cannabis gelegaliseerd wordt. Vooralsnog praat men over medicinale cannabis, maar iedereen verwacht dat Jamaica in vlot tempo het model van Uruguay volgt. Inmiddels heeft het naburige eiland Bahamas ook al via Fred Mitchell, de minister van buitenlandse zaken, laten weten dat het (medicinale) wiet wil gaan legaliseren! De revolutie begint dus overduidelijk in de Amerika’s. Hoogste tijd dat er ook in Europa eens een land aansluit…

 

© RollingStoned.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het spreekwoord "als er een schaap over de dam is, volgen er meer" blijkt dus juist te zijn. Overigens ben ik benieuwd naar de politieke gevolgen. Queen Elisabeth van Engeland is nog altijd het staatshoofd van Jamaica, evenals van de Bahama's overigens. Alle constitutionele zaken -zoals het aanstellen van de minister-president en de ministers- worden door de gouverneur-generaal uitgevoerd namens de koningin.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet dat de mensen dus nu, hun dollar for a bread, or a beer... kwijt zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALS nederland slim was destijds om te legaliseren waren wij HET land met idd ivo 80% export waar heel het land van zou profiteren aan belasting centen tot weet ik wat allemaal.

 

Nu kan ik je vertellen dat dit allemaal te laat is en ookal zouden nederland ooit gaan legaliseren er niets aan heeft omdat je gewoonweg te laat bent....

 

Ik snap het allemaal niet meer met heel dit kut gedoe van den haag

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel de jamaicaanse werkeloze sector kweekt cannabis als bron van inkomsten, en dat nemen ze dat volk af.

 

"Yo rasta, dem bloodclaat babylon fi tek our ganja, now we gon do?"

"naw we haffi go back robb'n poeple dem"

"me nah waan fe pick up deh tool man, but me go and find me one a dem politician pussywhole's"

 

www.anothershooting.com-55.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :D Yes Iah bomboclaat babylon

 

Cannabusiness, gelijk heb je (zie mijn post boven), maar het scheelt ze nu Per persoon wel een

Ticket van 25 dollar of een weekje branden. (indien genaaid met 1 jointje o.i.d)

 

Dus dat erintegen daalt ook weer, it does(nt) work to compensate ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Heel de jamaicaanse werkeloze sector kweekt cannabis als bron van inkomsten, en dat nemen ze dat volk af.

 

Zeker zelfreflecterend bedoelt :rolleyes2: maar kunnen ze eindelijk eens weer eens goeie shit gaan verbouwen zoals Blue Mountain of die andere ouderwetse Lambsbread.Hopelijk is er nog zaadgoed van, want als ze het goed doen kunnen ze flink verdienen.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker zijn die er nog wel Elmanito , ken dr wel aankomen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij bent ook al besmet geraakt met het moddergooi virus elmanito?

 

Om wat naar je terug te gooien, ik ben gepensioeneerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Af en toe doe je toch wel ongenuanceerde uitspraken, cannabisuness. Volgens de meest recente cijfers is ongeveer 16 % van de beroepsbevolking aldaar werkloos. Als die zich allen volledig op de wietteelt zouden richten dan zouden we toch overspoeld worden met goedkope Jamaica wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Canna jij denkt zodra het gelegaliseerd is niks meer valt te verdienen, maar dat is gewoon stom gelul om het ff grof te zeggen.Zowel in Colorado als in Washington State is het ook legaal & dan niet te vergeten Uruquay natuurlijk.Met een beetje slimme opzet van zaadproductie & wat merchandise erom heen van de oude soortjes is er wel een flinke boterham mee te verdienen.Tuurlijk zal je natuurlijk zeggen dat er ergens anders dan ook zaad van dezelfde soort geproduceerd kan worden, maar dat zal niet identiek zijn.Andere milieuomstandiigheden zullen we maar zeggen & je kan de naam altijd vastleggen zodat er een tm erbij komt te staan.

 

In Jamaica produceren ze ook Blue Mountain koffie & die blijft duur in aanschaf.Als het hier legaal wordt kan je ook je eigen streekwiet produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk is het zo simpel als wat: met een lamp of tien van 600 watt, bij drie rondes per jaar, kun je naast een uitkering, zonder al te veel inspanning ongeveer 30.000 tot 40.000 zwart bijbeunen. Tenminste zolang de wiet 4000 euro de kilo opbrengt. Als de prijs niet verstoord wordt door wetgeving ontstaat er een vrije markt en zal de prijs drastisch dalen. En dan moet er ineens echt gewerkt worden. Dat vinden beroepswerklozen en uitkeringstrekkers nu eenmaal niet leuk. Ik heb daar echt niet specifiek iemand mee op het oog. Maar zodra iemand het niet met deze stelling eens is, dan heeft een goed verstaander maar een halve joint nodig om te weten uit welke hoek de wind waait.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wiet geproduceerd in jamaica is niet geschikt voor de nederlandse markt, teveel blad en tak.

Zei knippen het niet zoals wij het hier willen zien. Ze plukken de wiet hier en daar globaal en thats it.

Uit een docu.

 

Volgens de Jamaicanen zelf teelt de meerheid van de werkelozen cannabis, vandaar dus.

 

Echt werken is voor domme mensen, het is gewoon zo. Het geld ligt voor het oprapen, maar niet iedereen ziet dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Echt werken is voor domme mensen, het is gewoon zo. Het geld ligt voor het oprapen, maar niet iedereen ziet dat.

 

Die domme mensen betalen wel je pensioen & zolang jij je handje ervoor ophoudt moet toch ergens dat geld vandaan komen.Het geld ligt zeker voor het oprapen, dus zou zeggen zeg je pensioen op & raap dat geld op wat op straat ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik echt mijn hele leven hard gewerkt. Toch voel ik me niet dom. Want met hard en eerlijk werken is het mogelijk om een bestaan op te bouwen dat spoort met je plaats in de samenleving. En door mijn hand op te houden, zou ik me niet slim voelen, maar me zo diep schamen dat ik vrouw en kinderen niet recht in de ogen zou durven kijken. Ik hoor mijn kinderen al denken: wat een sukkel, die zich in het levensonderhoud voorziet met louche zaakjes.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van 'smorgens vroeg tot 'savonds laat arbeid verrichten voor een hongerloontje, lekker slim bezig, ga zo door.

Domme mensen betalen, slimme mensen krijgen betaald. That's life.

 

Dat pensioen betaal ik zelf want ik heb al die jaren premie opgespaart, dus dat is mijn eigen geld wat ik terug vang.

Vandaag weer een brief dat het fonds word gekort met 0,5%. Lekker slim he dat werken..

 

Arbeiders worden gestraft, dus ik ga voor de beloning.

 

Grote jongens met dure opleidingen en een uitgebreid vocabulaire.

 

Ik zou me kapot schamen als ik hele dagen van huis weg ben en niks thuis kan brengen om mijn meid een keer te laten shoppen.

Nooit thuis ben met d'r om een keer een dagje weg te kunnen met een pak geld op zak om ons geen zorgen te hoeven maken.

Kont likken van een baas gaat er bij mij niet in. Mijn kinderen die vervreemd van me raken omdat ik geen band kan opbouwen met ze.

 

Ik heb alle tijd van de wereld en geen zorgen aan mijn kop dat is alles wat ik wil, geen verplichting tot slavern..(proest!) ik bedoel arbeid.

Ik richt mijn tijd in hoe ik dat wil en niet hoe de maatschappij dat van mij verwacht, ik ben eigen baas.

Terwijl anderen 5 uur hun nest uit komen rot ik door tot een uur of 9 om vervolgens lekker mijn gebakken eitje en brood te nuttigen als ontbeid om vervolgens onder het genot van een kopje thee rustig aan wakker te worden, te gaan sporten en vervolgens lekker het stadje in te gaan want ik ben wel weer toe aan een nieuw paar schoenen. En daarvoor nog betaald krijgen ook en natuurlijk je neveninkomsten.

 

Nooit een feest missen omdat je nooit hoeft te werken, agenda is vrijwel altijd beschikbaar voor belangrijke afspraken en je kan altijd op vakantie zonder rekening te houden met je werk of weet ik veel wat.

 

Er is veel afgunst van hen die wel hun dag vol verplichtingen moeten nakomen met minder inkomsten dan mensen die met louche zaken hun inkomsten vergaren en geen zorg in de wereld hebben, niet geheel onlogisch dat dat scheve blikken opwekt.

 

Een arbeider zal mij het lachen in ieder geval niet doen vergaan.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig heb je die disclaimer eronder staan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Moet je wel snel zijn als je nieuwe schoenen nodig hebt, want de meeste panden staan te huur & die mensen die er werkten rollen ook pas om 9 uur uit hun bed om vervolgens een omeletje te bakken op een witte boterham, maar gezien je disclaimer nemen we alles maar met een korrelzout. :P

 

Terug on-topic Kijk dit is ook leven

 

http://youtu.be/GHUHAEtKH5c

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senseminia, een Jamaicaanse verbastering van het spaanse sin semillas, wat zonder zaad betekend.

 

Maar dat hoef ik jou niet te vertellen elmanito ;)

 

als die kerel uitlegd hoe je het moet doen komt er een storing zodat je hem bijna niet verstaat, merkwaardig..

Alsof ze moedwillig de uitleg hebben vervaagd.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Terug te komen op de knipgewoonte in Jamaica, dat was anders in de vroegere jaren.Begin 90 jaren had je nog goeie Jamaican, erge trippige wiet ook, maar ja door tussenkomst van de westerse soortjes is het helemaal naar de achtergrond gedrukt.Hopelijk met de nieuwe wetgeving daar, komt het weer terug.Er gaat niks boven hele goeie Jamaicaanse sativa met een goed kop koffie erbij.Sinsemilla hoeft niet, kunnen we de zaden weer gebruiken voor wat nieuwe soortjes hier.Early Durban x Jamaican bv ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kruising maar kun je buiten niks mee hier.

 

Als ik een shop zou hebben zou ik juist azen op dat soort wiet, er is altijd een markt voor exclusiviteit.

In engeland vind je het wel zo schijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals in de social clubs op de canarische eilanden, vanaf 3eurie tm 15 euri per gram, keuze uit binnen/buiten etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...