Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weed smoke

vraagje over groei!?

Recommended Posts

Ik heb een 600 watt met 11 liter en 9 kleintjes . Had ze eerst in cocos aarde maar ze groeien niet. Dus heb ik nieuwe aarde gehaald gwn normale aarde uit de tuincentrum en nu gaan ze snel. Ze zaten 2 weken in de cocos en nu 2 weken in de goeie aarde en ze gaan goed . Waarneer moet ik se in de bloei zetten?

Ps. Hoe upload ik een foto voor jullie ?

Groeten weed smoke

Edited by weed smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze in de bloei als de bladeren ruim over de rand vd 11 ltr pot komen, krijg je je tentje wel vol.

 

Foto's uploaden is een sticky over gemaakt omdat dit na een update wat problemen opleverde, in ieder geval upload je foto's naar een open album (anders verschijnen ze niet in je topic), dan ga je naar een foto in je album en je kopieert de bb code en plakt deze in het venstertje wat zich opent als je linksboven in de editor op 3e icoontje klikt en dan media kiest, kun je onderin grote vak de gekopieerde code plakken en op ok drukken.

 

na op reply gedrukt te hebben zal de foto in je post laden, wil je hem eerder zien doe dan preview post.

 

Geef je op kokos net zo veel water als dat je op aarde doet?

Dan zou dat wel eens de reden geweest kunnen zijn dat ze (samen met teveel of te weinig voeding) het niet zo goed deden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zeven jaar geleden is een keer bespaard op aarde en troep bij het tuincentrum gehaald dat is niet goed uitgepakt

dat wil niet zeggen dat je kutaarde heb alleen heb wel vaak gelezen hier en daar dat je gewoon aarde bij de GS moet halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee man ze gaan erfect beter dan met aarde van gs. Echt waar man ik upload wel een pic van de week. ? Hey lostchild thanx man voor je advies en reactie. En ja geef even veel water maar ik ga nooit meer op cocos nikw voor mij de dames gaan perfect en ga ze een van deze dagen toppen en dan na 3 dgn de bloei in. Rookse en groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht omdat de aarde/grond voeding voor 2 weken heeft terwijl coco een inert medium is zonder voeding.

 

Een zak coco's en een setje Coco A en B doen wonderen maar goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik begrijp dat sommige wel van cocos houden en erop kunnen kweken maar ik niet hou het gwn op normale aarde gaat voor mij beter veel beter. Ben nog geen prof voor cocos denk ik hahaha. Peace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ze eerst maar eens mooi af te bloeien voordat je beweerd dat tuinaarde beter is als die grond van de growshop

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ze eerst maar eens mooi af te bloeien voordat je beweerd dat tuinaarde beter is als die grond van de growshop

 

suc6

voor mij is het beter ik zie al hoe mooi ze zijn en ik laat je weten als ze afgebloeid zijn ik ga ze 1 van deze dagen toppen en dan na 3 dgn de bloei in. Heb er alle vertrouwen in dat het een mooie wietje wordt. Thanx peace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja pik iedereen kan voorgroeien

afbloeien is de kunst

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja pik iedereen kan voorgroeien

afbloeien is de kunst

oke pik nice dat je dat ff meld!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik me er van herinner is dat ze na een paar weken in 1 x hard achter uit gingen

geel uitsloegen van onderen

ik heb toen met voeding de boel een beetje kunnen bijsturen maar het was gewoon geen succes

 

maar aangezien je maar negen plantjes heb zou ik ze lekker overpotten gabber

ik had er toen 780 dus dat was voor mij geen optie

 

zo niet hou goed je planten in de gaten kijk goed naar de kleur van je blad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thanx zal ze in de gaten houden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd om wat plaatjes te posten weedsmoke.

 

Bij het tuincentrum is prima aarde te halen hoor... Cocopeat van ecostyle, kokosgrond van praxis(precies t zelfde)

 

Dit heeft een maatje nu, van dcm bij praxis verkrijgbaar.

 

http://www.praxis.nl...0l/3458915.html

 

Ik vind het echt prachtige grond, haha bijbehorende voeding npk 6 - 4 -10 verkoopt men nu ook al.

Praxis, hornbach etc.... het worden de nieuwe growshops, markmywords.

 

Zelf heb ik hele goede ervaring met de kokosgrond van praxis en ik weet dat het veel gebruikt word.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo the predator thanx voor je reaftie man. Ja voor mij is aarde gwn het beste . En ik wil graag wat pics laten zien maar weet niet how ik die upload? Dus kan iemand me helpen met hoe ik fotos kan posten... vg en blowse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel ook helemaal niet dat t niet kan ofzo maar de ts geeft al aan een beetje besluiteloos te zijn van cocos naar grond niet weten wat te doen qua voeding en dus in mijn ogen niet echt weet wat te doen

 

dan lijkt praxis aarde me t alleen maar lastiger maken en dat de voorgroei goed gaat tuurlijk maar afbloeien is toch net wat anders en waar hebben we t over 100 liter dus voor de kosten hoeft hij t ook niet te laten lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik ga liever bij de gs grond halen, als ik bij de bouwmarkt een bekende tegenkom met 100L potgrond in mn karretje dan weten ze al wel hoe laat t is denk ik :-)

Maar ik geloof ook wel dat je goed op die grond kunt kweken en het is wel 2x zo goedkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik spul ga halen voor in de hangbakken en andere planten etc zijn er genoeg mensen met 5-10 zakken aarde op de kar in de bouwmarkt.... is helemaal niks geks aan alleen kies het juiste seizoen.

 

Goldlabel en bac hebben goede aarde maar de andere merken welke in de growshops worden verkocht zijn echt niet zo best.

Veel veranderen in modder, bouwmarkt aarde is dan een veel betere keus.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

bouwmarkt aarde is vaak erg zwart en niet luchtig.in het begin zijn de planten mooi groen en gaan ze hard maar met het bloeien is het een ramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb aarde uit de tuincentrum en werkt perfect en heb maar 9 tot 12 plqntjes dus heb r aan 7 zakken genoeg kan ik in 2 x hale dusss.... hoop dat iemand me nog vertelt hoe je fotos upload.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...