Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

poederbaas

micro tuin 30x30x30. eerste keer low budget kweek

Recommended Posts

:D Ja, dat kan ik beamen! bekende soort! :rolleyes:

denk dat dat dekseltje in je kleine behuizing wel gunstig is bovendien, tegen het uitdrogen van je grond., en toch voldoende open om te ademen!

wat doe je aan voeding??

Iedergeval matig aan hoor!

Ook je watergifte, rustig aan! Ziet er gezond uit zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de korte biologie les groenefingers haha, het is altijd goed om dingen bij de leren (=

de bladeren heb ik laten zitten, heb sommigen wel wat van plaats "verschoven" zodat de zij scheutjes net iets meer licht krijgen.

ja door dat dekseltje lijkt het wel een minie kas, onder het dekseltje blijft het lekker vochtig.

voor voeding heb ik universele potgrond gehaald bij de intratuin deze bevat voor volgens mij 4 maanden voeding, heb daar ook nog een pakje met mest korrels gekocht. dat heb ik in de tweede week op de aarde gestrooid. en water krijgt ze twee keer per dag, ongeveer 20cl per keer.

 

zo dan djbroertje! ik mag hopen dat ik zo'n opbrengst krijg met m'n kleine plantje haha =p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een kleine update,

 

Ik liep net m'n kamer binnen en....het begon behoorlijk naar vegetatie/planten te ruiken. Niet echt een wiet geur vind ik maar echt een plantengeur. Dus gauw m'n koolstoffilter weer terug geplaatst. Vorige keer dat er twee lampen branden en de koolstoffilter er in zaten werd het te warm. Toen hingen de lampen aan het "plafond" en bleef de warmte gevangen onder de lampen kappen. Maar deze keer heb ik de lampen aan de zijkanten geplaatst zodat ze gekanteld zijn en het hele plafond vrij is en de warmte niet meer gevangen zit onder de lampen kappen.

Hopelijk blijft de warmte nu wel op pijl en kan ik met twee lampen blijven werken. Zo niet, dan moet er een lamp weg en dat zou zonde zijn

gallery_40131_16751_365098.jpg

 

Iedereen nog een fijne zondag (=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok laat de voeding maar verder achterwege, het volume van je grondje heeft daar denk ik meer dan genoeg aan.

plantje gaat super zo te zien, en idd minikasje met de deksel! leuk man!

laat de 2 lampen branden he! Af en toe het hokje luchten voor wat extra zuurstof , en pa naar huis sturen ;als die vervelend wordt! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooizo, ik wou haar ook zo bio mogelijk kweken. dat gaat wel lukken denk ik =P

haha ja dit is echt ideaal (=!

met die twee lampen aan en het koolstof filter werd het eerst veel te warm. ik had nog een 80mm pc fan dus die maar in mn hokie gegooid. en volgens mij vind ze dat wel fijn ^^.

 

verder is ze nog niet echt meer gaan bloeien, maar dat komt binnenkort wel hoop ik.

dit weekend zal ik ff wat foto's uploaden.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag mensen van het goede leven.

 

het plantje leeft nog, dat is opzich goed nieuws =P.

maar gisternacht heb ik een behoorlijke faal ontdekt, een van de tijd schakelaars doet het niet, dus staat het plantje 24 uur in het licht. wat voor voor/na delen dat heeft weet ik niet. maar ik heb het gauw ff veranderd. dus vannacht krijgt ze haar eerste 6 uur slaap. ik denk dat ze daar ook wel aan toe is haha.

 

het gebeurd redelijk vaak dat wanneer ik smorgens bij m'n plantje ga kijken dat de bladeren van de top bijna verticaal staan. wanneer ik haar ff uit haar hok haal zakken ze ook redelijk snel. weet iemand wat dit betekend?

gallery_40131_16751_603465.jpg

zo staan ze er dan ongeveer bij.

 

 

gallery_40131_16751_191680.jpg

gallery_40131_16751_1068949.jpg

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat dat betekend dat ze opzoek is naar licht ?

Is het niet zo dat als er genoeg licht op de bladeren valt da bladeren meer opengaan zodat ze al het licht goed kunnen opvange?

 

 

Correct me if i'm wrong *

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wat je als resultaat krijgt met die spaarlampen,

ik volg dit topic want dit vind ik wel interessant.

Het ziet er goed hé, succes en nog veel plezier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je zeker volgen, dit is iets wat ik ook wil gaan doen.

Ook gewoon lekker basic beginnen, ben erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken ( verwacht wat leuks ) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh op die manier, heb de stand van de lampen wat versteld voor meer licht in de topjes. thanks dude (=.

 

Bedankt gasten!

ik denk dat het niet veel zal zijn, maar hopelijk is het wel van goeie kwaliteit.

zoiets moet je gewoon doen waterwijp, het is echt leuk om te doen! al word m'n geduld soms wel op de proef gesteld haha.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha geloof ik graag!

Heb even een paar vraagjes aan je, die mag ik vast wel even in een PB naar je sturen toch? (:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sure thing, vragen staat vrij (=

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik begin me nu toch lichtelijk zorgen te maken, m'n plantje staat nu zo'n zes weken boven de grond. en tot nu toe heb ik nog maar een wit haartje gevonden.

kan dit komen omdat ik in een klein potje kweek, en alles een beetje vertraagd word? of duurt het de ene keer langer dan de ander en moet ik wat meer geduld hebben? haha

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, kan best lang duren, heb je nog de mogelijkheid voor een extra spaarlamp, dan zou ik dat proberen, de andre lampen iets meer kantelen en bovenop een in het midden. het zal ook bijdrage aan het uiteindelijk resultaat! Kijk maar misschien zo,n 20 gram als richtlijn, dat zou heel mooi zijn !

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, ik denk dat het dat echt te warm word in het hokje haha. ik zal morgen eens kijken of ik de kapjes nog wat schever kan hangen. er hangt nu in totaal 46 watt aan lampen. dus 20 gram zou heel mooi zijn! maar met 10 gram ben ik ook goed tevreden ^^

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm eens een vraagje daar je je zorgen maakt dat er geen bloei haartjes zijn

 

Is het een auto flower .....

zo niet zal ze ook nooit in de bloei komen met 24 of 18 uur licht

 

Voor de rest ze is nog groeiende ,gaat wel lekker rustig onder die spaarlampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey speedy weedy,

 

ja ik hoop het toch wel, ik heb haar gekocht uit de serie af zaden van royal queen seeds. het zal toch niet zo zijn dat dit per ongeluk normaal zaad is? haha

ze neemt idd wel de tijd, maar dat is geen probleem. zou het met tl licht sneller zijn gegaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het wel met de spaarlampen te maken zal hebben indd

Volgens de zaadhulp lijn rekenen ze 2 weken groei voor ze in bloei gaat

 

Als ik het verschil zie met de groei snelheid en wissel snelheid tussen groei en bloei met mijn plantje die onder de tl of de hps staan

 

Mijn vorige ronde papaya was zichtbaar omgeschakeld binnen de 4 dagen

Plantjes gaan ook een stuk sneller maar dat is dan wel met fem zaad en stekken van fem zaad

Met autoflower hang je van de plant haar humeur af denk ik

 

Maar om je een vergelijking te geven tijdens mijn upgrade van 3 naar 5 8watt tl mini lampen was de snellere groei al op te merken

Warmte bleek ook een probleem te zijn maar dat was meer omdat de hangplaat compleet dicht was en er geen lucht langs de buizen kon lopen :)

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm, een auto hoort toch met 2-3 weken vanzelf in de bloei te gaan, ongeacht het aantal uren licht.

Welke lichtkleur hebben je lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dan de lampen kapjes zijn nu een kwartslag gedraait, hopen dat dit helpt (=

 

daar zal het dan idd wel aan liggen, vijf weken groei is dan wel erg lang als 2 weken de norm is.

miss moet ik de volgende keer ook maar overgaan op TL ligt, ik had niet verwacht dat het zo'n groot verschil kan zijn.

 

het kan idd ook wel aan de licht kleur liggen sniper, per lamp heeft deze: koud wit (840) 1371 lumen en 23 watt. ik kon geen warm licht vinden bij de praxis, dus deze maar meegenomen.

 

maarrrrr, er komen al wat meer witte haartjes. zal het vanaf nu nog zo'n 7 weken duren? :|

gallery_40131_16751_1207512.jpg

gallery_40131_16751_1140357.jpg

gallery_40131_16751_881520.jpg

je kunt het hier niet goed zien maar er zijn wel al enkele witte haartjes, ook in de zij scheuten.

gallery_40131_16751_724410.jpg

sommige blaadjes zijn niet meer zo blij, dit is denk k nog van de eerdere wurgpartij haha.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeeee, hou het plantje goed in't oog !

Hoop dat ze snel wat gaat smeken achter stuifmeel !

Blijft een cool kweekske man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je nog minimaal 7 weken kan rekenen maar je alvast kan opmaken om er nog een paar weken extra op te wachten

Spaarlampen duren naar het schijnt wat langer om mee af te bloeien

 

Paar blaadjes geel kan gebeuren maar opletten dat het niet een probleem is

 

Ziggy stuifmeel ..... wist niet dat hij voor zaadjes kweken ging

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, het is de bedoeling om eerst een lekker wietje te kweken :icecream: . miss is het een optie om later zaden te kweken.

 

ooooww dat maakt ook niet zoveel uit, als ze in de zomer maar klaar is vind ik het wel best. maar als het kweken goed bevalt is het miss beter om over te gaan op tl licht.

ik hoop idd maar dat het zo blijft en niet erger word. ze word er iig niet mooier op haha.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

t'is toch niet omdat een plant vraagt achter stuifmeel dat de kweker voor zaad gaat.?????

Ik bedoel er mee dat ze hopelijk snel gaat bloeien , naar't schijnt schiet een plant in bloei in de hoop stuifmeel te ontvange van een mannelijke plant..

Heb da zo eens ergens geleze

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...