Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Onaangenaam gevoel van wietolie?

Recommended Posts

Ik was vorige week ziek en heb een paar dagen op bed gelegen. Je kent het vast wel, griep, beetje spugen, beetje spierpijn, pijn in je harses en je bent snel moe. Dus in bed, af en toe een uurtje slapen overdag en een beetje tv kijken.

Op den duur lamlendig van het in bed liggen.

 

Op het eind had ik zoveel hazeslaapjes gemaakt dat ik in de avond vast niet meer kon slapen. Ik bedacht me dat ik nog een flesje wietolie had staan. Gekregen van een medi-gebruiker die het zelf maakt in een heel destillatiesysteem.

Ik weet dat ie het 50/50 aanlengt met olijf of gelijkwaardige olie.

 

Ik nam twee druppels en ging een uur later slapen. Ik werd heerlijk uitgerust wakker en heb ca 9 uur aanéén geslapen :verrygood :verrygood

 

De volgende dag dacht ik mooi dat is handig.

 

's avonds nam ik weer een paar druppels, hoofd achterover en mikken onder je tong. Het zouden er 3 moet zijn geweest maar 4 kan ook.

 

ik werd na 4 uur wakker en mijn mond was gortdroog. Ik tintelde helemaal en het voelde alsof je been slaapt maar dan over je hele lijf. Ik schrok hier wel van en dacht echt wtf gebeurd er.... ik bedacht me dat ik druppels genomen had en dat dat het wel zou zijn, was echt een onaangenaam gevoel. Heb een flink glas limonade genomen en een paar scheppen suiker. Het voelde alsof mijn suikerspiegel heel laag was.

 

Geprobeerd om mijn gedachten te verzetten ben ik tv gaan kijken en wat op internet gekeken. Ik werd best weer moe en ben na 45 minuten maar weer gaan slapen. Drie uur later wakker met de rest vd familie en ik voelde me alsof je erg geschrokken ben...zeg maar gevoel alsof je net de woute voor je deur hebt zien staan met een ruimploeg :o

 

Is dit een teveel olie effect of wat?

 

Ik ken meerdere mensen die deze olie gebruiken. De een zegt 'ik voel er helemaal niks van' terwijl de ander van een druppel of 2 van zijn slaapmiddel af is.

 

Ik weet wel dat als je veel geblowed hebt en je stopt, je na een paar jaar als je het weer eens doet heel snel heel stoned wordt al van een paar trekjes (terwijl je vroeger 3 pure joints gedurende de dag rookte). Dit heb ikzelf ervaren maar vrienden die (niet meer) blowen zeggen het ook dat ze dit ervaren.

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk eerder dat het aan je eigen gemoeds toestand heeft gelegen en niet zo zeer aan de olie zelf (gezien werking eerder).

Dat je kunt gaan 'spacen' als je iets teveel neemt kan en als je meteen gaat slapen na inname kan het best dat je wat later toen je wakker werd net klaar was met de trip (alhoewel je het geen trippen kan/mag noemen).

 

Per keer dat je olie neemt kan de uitwerking verschillen, hier valt het ook niet altijd even lekker maar dat ligt toch echt aan mijn persoontje en niet aan de olie, die is nog steeds hetzelfde gebleven en de hoeveelheid die ik neem/nam ook.

Met inname van tinctuur heb ik dat effect veel minder, dat komt altijd zelfde binnen maar dat kan ook komen omdat alcohol de drager is bij tinctuur en niet de olie zelf aangelengd met wat plantaardige olie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olie kan inderdaad een keer "verkeerd" vallen, als je lichaam al zwak en ziek is. Dan werkt het veel heftiger namelijk. Kijk dan ook goed naar de dosis die je zelf kan hebben, je kent je eigen lichaam en reacties zelf het beste.

 

Zoals Lostchild al zegt, met tinctuur heb ik dat ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu heel toevallig, maar ik heb gisteren ongeveer hetzelfde gehad!

 

ik dab redelijk veel, nu was het wel weer een weekje geleden.....

ik heb 1 dabje gedaan en voelde me echt raar daarna!

 

ook precies iets met de suiker ofzo, mijn handen waren helemaal aan het trillen....

precies of ik ging flauwvallen

 

normaal doe ik wel 10 dabjes, nu viel 1tje me echt verkeerd!

 

het kan dus idd wel! :whistle:

 

teveel was het zeker niet, denk ook dat het eerder aan mezelf lag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druppel eerst het aantal druppels dat je wil op je hand.

 

Zo in je mond mikken is dus niet handig, wie weet waren het wel 6 druppels en waren ze groter dan normaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@frank

klik

Dabs are doses of cannabis concentrates that used to mostly refer to butane hash oil (or BHO), but has grown to include a variety of other concentrates such as wax, shatter, budder, or even “errl,” which is a playful meme-derived way of saying oil.

 

Olie gemaakt met alcohol waaruit de alcohol goed verdampt is kan dus ook ingezet worden al is het niet zo 'schoon' als bijv. een BHO, dabbing zorgt wel voor een flinke verhoging van je tolerantie houdt daar goed rekening mee.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild thanks, had zelf ook zitten googlen maar de een zei dit de ander dat, mu is het me duidelijk waarom dat zo is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boeiend om te lezen dat meerdere deze ervaring hebben, ik dacht al dat ik spoken zag.

Ik merkte ook dat ik variabele uitwerkingen had na inname olie, de ene keer heel heftig en de nadre keer wat zwak.

Nooit echt een hypo gehad maar wel goed ver weg maar das niet zo'n probleem.

Ik zal eens wat beter op letten wat het effect van de tinctuur is.

Binnekort ook eens wat bhomolie maken en kijken wat we daar mee kunnen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de shop is het 85 %

suikerspiegel te laag.

dus ik denk op wf ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje:

Kan het zijn dat de olie niet homogeen is en sommige delen van de olie (boven/onder) meer of minder bevatten?

Schudden voor gebruik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan idd een effect van de olie in combinatie met een afgezwakt lichaam zijn. Ieder lichaam is anders, waardoor de olie voor iedereen anders kan werken en daarbij komt ook nog dat je zelf ook per dag anders op de olie kan reageren. In jouw geval was je al ziekerig, je hebt vanwege de misselijkheid waarschijnlijk ook minder dan normaal gegeten en dat beetje wat je op heb, er weer uit gespuugd, waardoor het ook heviger kan vallen, net als bij blowen.

 

Een droge mond is een effect dat vaker bij de wietolie voorkomt. En de lagere suikerspiegel kan heel goed de andere klachten hebben veroorzaakt.

 

Je hoeft er niet van te schrikken, er kan verder niets gebeuren en je hebt gedaan wat goed was, wat zoets drinken (druivensuiker kan ook goed helpen), rust nemen en wachten tot het weer wegtrekt.

 

Een spiegel zoals franksinatra al zei is zeker een aanrader en op dagen dat je ziek bent of minder hebt gegeten, wat minder veel per keer doseren en desnoods wat vaker op een dag. Koolhydraat-rijk eten werkt vaak goed om zo'n effect in het vervolg te voorkomen.

 

MrMonkE, olie die vermengd is moet je sowieso schudden voor gebruik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...