Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

2016 lucht vol drones

Recommended Posts

Binnenland

Sinds 2001 stak de EU zo’n 500 miljoen euro in onbemande vliegtuigen die illegale immigranten op zee moeten opsporen en allerlei taken boven land verrichten, blijkt uit een gezamenlijk onderzoek (pdf) dat de burgerrechtenorganisaties Statewatch en Transnational Institute vandaag presenteren.

De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, mag officieel niet investeren in militaire technologie. Dat wordt gezien als een nationale taak, van de lidstaten dus. Toch gingen er via tientallen onderzoeksprojecten honderden miljoenen euro’s naar defensiebedrijven, schrijft NRC-redacteur Wilmer Heck vandaag in de krant:

 

“Het geld voor de eerste ‘civiele’ droneprojecten kwam vooral uit subsidies voor ‘research and development’. De defensiebedrijven deden daarvoor onderzoek naar de ontwikkeling van drones voor transport, communicatie en toezicht op de naleving van milieuwetgeving. De defensie-industrie kreeg nog makkelijker toegang tot het geld nadat er er in 2007 een subsidiepot kwam voor ‘veiligheid’. De meeste subsidie, meer dan 100 miljoen euro, is sindsdien naar de ontwikkeling van surveillancedrones gegaan die bootjes met illegale immigranten in de Middellandse Zee moeten opsporen. De verwachting is dat het agentschap voor grensbewaking, Frontex, die ergens in de komende jaren gaat gebruiken.”

Meer dan 90 door EU gefinancierde projecten

 

De burgerrechtenorganisaties hebben meer dan 90 door de EU gefinancierde drone-projecten gevonden. Burgers zijn daar niet van op de hoogte en er wordt onvoldoende toezicht op de besluitvorming gehouden, aldus de opstellers van het rapport.

De meeste projecten richten zich op grensbewaking en surveillance, maar soms gaat het iets verder. Heck:

“Zo moet de Aeroceptor de politie in staat stellen “niet-meewerkende voertuigen op afstand tot stoppen te brengen”. Daarvoor wordt het toestel uitgerust met luidsprekers, maar ook met apparatuur die de motor kan storen, netten die de wielen doen vastlopen en apparatuur om banden door te prikken. Andere droneprojecten richten zich op toezicht op landouwgronden en de naleving van milieuregels, zoals drones voor de opsporing van olielozingen op de Noordzee. Er werd ook een Some-ufo ontwikkeld om actieve vulkanen van dichtbij te bekijken, een Firerob om brand te bestrijden en Guardians die in zwermen door stedelijk gebied kunnen vliegen om giftige chemische stoffen te detecteren.”

Op zijn vroegst in 2016 zal de EU drones toestaan in het luchtruim voor burgerlijk vliegverkeer. Tot die tijd is voor beroepsmatig gebruik van drones een ontheffing nodig.

 

De ontwikkeling van drones was tot nu toe vooral een Amerikaanse bezigheid, maar de Europese Unie is aan een flinke inhaalrace bezig. Lees er vandaag in NRC.next (digitale editie | artikel) meer over.

 

Straks niet alleen via je mobiel,internet,gps,camera's langs de weg,bonuskaarten chipkaarten,noem maar op,maar ook nog eens vanuit de lucht.Waar gaat het heen mensen ??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het gaat zo dat als het zo doorgaat ik geen zin meer heb om als een laboratorium rat aan alle kanten bekeken en gemeten te worden en zodoende lekker ga verhuizen naar een ander gebied dan Europa.

 

Turkije staat op dit moment hoog op mijn lijstje. :wave:

 

Geen zin meer in deze nsb zaken, ik wil kunnen leven als een vrije mens met rechten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck 'm :icecool

 

canadian-destroyer-anti-aircraft-gun-20521016.jpg

 

Bewapen jezelf, oorlog komt er aan, dat is geen grapje. Het is weer te lang geleden dat er oorlog is geweest. Zo'n beetje eens in de 100 jaar moet er echt wel oorlog komen en de bevolking weer een beetje in te perken want zo is het nou eenmaal.

 

Als er teveel ratten in een kooi zitten vreten ze mekaar kapot.

 

Bereid je voor!

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie kent deze nog ? (waarschijnlijk veel van jullie) Nou, deze shit is gona be real very soon.

@cannabusiness met zon dingetje gaan we ut niet redden lol ;-)

 

 

(begin bij 1:33min)

http://www.youtube.com/watch?v=gg5SZKEojH0

http://www.youtube.com/watch?v=1CMsl-QASk8

 

May god bless you, MrG

 

P.s, deze serie kwam tm 2005 dagelijks op tv herhaald 24u

Maar is sinds 2007 EXPLICIET VERBODEN NOG UIT TE ZENDEN IN NL

Ja goh de kinders zouden eens achter de waarheid komen he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk drone hunting toy cannabusiness

 

Vind deze manier toch wat intressanter , ergenst een mini mini gun zien te vinden en the hunt is open :D

image111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck 'm :icecool

 

canadian-destroyer-anti-aircraft-gun-20521016.jpg

 

Bewapen jezelf, oorlog komt er aan, dat is geen grapje. Het is weer te lang geleden dat er oorlog is geweest. Zo'n beetje eens in de 100 jaar moet er echt wel oorlog komen en de bevolking weer een beetje in te perken want zo is het nou eenmaal.

 

Als er teveel ratten in een kooi zitten vreten ze mekaar kapot.

 

Bereid je voor!

Wahaha STeen goed :likken:

Dat is een mooie speedy !Haal ze neer!!!Heb je die vandaan,intertoys ?

Of heb je die besteld bij opa ivo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat opa ivo die levert bij intertoys zullen ze die ook niet kunnen bestellen :rofl

Kids zijn over het algemeen niet vertrouwd met het besturen van een 140+ km/h straal vliegtuigje :popcorn:

hier kan je een complete kit bestellen / bewapening zal je via ebay of leger outlet moeten vinden :whistle:

Losse go-pro camera erop monteren en je kan beginnen jagen :)

http://www.skymasterjet.com/news.htm

 

Kan altijd even naar duitsland rijden om dit geval te laten maken :)

Handig voor lokaal drone spotting :D

http://youtu.be/L75ESD9PBOw

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

speedyweedy , met al die ''pruttel'' ben je kansloos de enige manier om ze neer te halen is het aardmagnetisch veld en ze ter pletter laten zuigen/storten. (in china en rusland weten ze er wel raad mee ;-)

 

P.s vergeet niet dat je 5-6km hoog moet, dat lukt ons hobbyisten niet, en als je ze wilt spotten... easy, koop een nachtkijker en je ziet ze, ik heb er al een gezien, ze liegen dat ze barsten met hun 2016, want ze vliegen al (de reaper)

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die reaper vliegt hier niet rond om je te vinden met je thuis kweekje hoor XD

Het duitse tuigje is in prototype stage

Maar een gewone drone met enkel hitte camera .... zal met wat oefenen wss nog wel haalbaar zijn

Paar mods op je vliegtuigje om het wat simpeler te maken en een mooie signaal versterker

Nadeel is wel je moet al plek hebben om dat ding van de grond te krijgen

Ze zijn momenteel wel bezig met een model van een harrier ,benieuwd of ze daar ook een hover mode mee kunnen doen

Desnoods geladen met lawine pijlen :evil:

 

Ps als je je motor van de auto kan starten door de installatie van een extra kastje en daar ook alle ramen en deuren mee kan bedienen via gps voor 300 de complete set is het voor een echte hobbyist niet moeilijk

Een andere motor erin jassen is ook niet onmogelijk mocht dat een probleem zijn :)

 

Al was het voor de fun bedoeld, technisch zal het wel haalbaar zijn ;)

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reaper vliegt WEL rond, ik heb er zelf al 2 gezien ik zal er een foto van maken MR ongelovige.

p.s je bent iets te fantasierijk dus ik beeindig de discussie HIER.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vraag me af of deze drones wel genoeg beveiligd zijn tegen CME's

 

carley_research.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mrg: lol, komt over als een klein kind dat zijn gelijk niet krijgt :likken: tis een 18+ forum heah :whistle:

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dacht die reapers alleen in Yemen, Afghanistan vlogen, maar hier dus ook hide.gif peek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @ hemp, nee man.. je vergist je.

doe maar 2x 18 dan zit je inderdaad close.

Ik weet gewoon een aantal dingen, wil geen gelijk hebben iedereen mag zijn mening erover kwijt, net als jij nu doet.

Daar heb ik geen problemen mee.

 

Ik waarschuw alleen, en ik heb zeker weten 2 reapers gezien heb nog naar ze gezwaaid en de middelvingers opgestoken.

Als ik geen telescoop had gehad met nachtvisie dan had ik ze zeker nooit gezien. (je hoort ze ook als het heel stil is)

 

@ elmanito hahaha... niets is bestendig tegen een echte coronal mass eruption/ejection.

alhoewel ik begin te twijfelen aan sommige waarheden omtrend solar flares etc.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij zijn niks, wij zijn nog geen strond waard, de bovenste klasse van bankiers en machthebbers laten mensen verhongeren en moorden ze massaal uit omdat hen hebben wat ze willen. Geweld is de enige oplossing om je te weerhouden van de ondergang.

 

Wat word er gedaan met concurrentie van het systeem? DIE WORDEN IN DE BAJES GEFLIKKERT.

 

wees niet zo achterlijk als de meeste en word eens wakker en denk eens na.

 

Al vanaf de geschiedenis der mens is het verloren zaak.

6-de-junio-1808.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja die 19 bajessen werden gesloten toch omdat het zon crisis was.

ik zeg je een ding, ik sterf in eer, and not on my knees. JAH I

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

wij zijn niks, wij zijn nog geen strond waard, de bovenste klasse van bankiers en machthebbers laten mensen verhongeren en moorden ze massaal uit omdat hen hebben wat ze willen. Geweld is de enige oplossing om je te weerhouden van de ondergang.

 

Wat word er gedaan met concurrentie van het systeem? DIE WORDEN IN DE BAJES GEFLIKKERT.

 

wees niet zo achterlijk als de meeste en word eens wakker en denk eens na.

 

Al vanaf de geschiedenis der mens is het verloren zaak.

6-de-junio-1808.jpg

 

Stoeptegels met kippenstront misschien, is dit waar je aan denkt??Smijten met kippenstrontpellets naar de gevestigde orde gaat hem echt worden. :rolleyes2:

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@ elmanito hahaha... niets is bestendig tegen een echte coronal mass eruption/ejection.

alhoewel ik begin te twijfelen aan sommige waarheden omtrend solar flares etc.

 

Mvg

 

Ze moeten natuurlijk wel naar de aarde gericht zijn die Solar flares & in de X-categorie zitten, dan kan het wel lachen worden.Morgen komen er 2 aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@canna, geweld is dan toch precies datgene wat de heren machthebbers willen??

iedereen protesteren, rellen, vernielingen en de "heren machthebbers" maar lachen...

 

Het enige wat je daarmee bereikt is dat "ZIJ" de noodtoestand kunnen, mogen en ook zeker ZULLEN afkondigen... En dan??? Wie heeft dan z'n zin? Jij??

 

 

 

Dat een heleboel mensen wakker moeten worden ben ik helemaal met je eens, maar met geweld kom je er niet, al zal dat voor de meesten het enige middel zijn, en dus krijg je toch het hierboven beschrevene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mowgli met niks doen hebben we ook niks bereikt en de heren in dat torrentje doen toch wat ze willen.Geef jij ons nou eens een goede tip waar we wat mee bereiken ?Er zijn al eens eerder rellen geweest in nederland en volgens mij heeft dat toen der tijd wel geholpen.De regering wil gewoon ALLES maar dan ook ALLES gaan bepalen voor je en ieder voor zich,maar ik zal er alles aan doen om dat niet te laten gebeuren.Kijk dat er regels moeten zijn dat snap ik,maar ik wil me nog wel gewoon op straat kunnen begeven zonder dat ik direct wordt opgenomen of gevolgd KAN worden vanuit de lucht en de melding op me mobiel krijg dat de drone een puist op me neus gelocaliseerd en dat ik naar de dokter moet..En het is echt niet zo dat ik iets te verbergen heb,maar alleen al het idee daar gaan me nekharen van overeind staan.

 

Ps on topic ik zag laatst in de nacht ook zo'n(ik denk een drone) ding in de lucht vliegen met een lamp eronder en het maakte zoals ik kon horen geen geluid.

En die gaat regelmatig in de nacht over de huisjes van de mensen.Toch maar is ff hier langs van de week http://www.skymasterjet.com/news.htm :)

 

 

Dit is echt 1 nadelig iets van de huidige techniek vandaag.

Nog ff kleine aanvulling:

 

 

Nederlands PRISM systeem al in bestelling!!!!!!

 

 

 

Reageer met quote

28-11-2013, 07:43 door Anoniem, 11 reacties

Nederland heeft al computers en software besteld voor een NSA achtig PRISM systeem maar dan voor ons Nederlanders.

Kosten 17 miljoen, hoezo crissis, hoezo niks te verbergen.

 

Nog niet eens door de kamer, maar wel besteld.

 

http://www.piratenpartij.nl/blog/kletskous/we-kunnen-het-afluistersysteem-van-de-nsa-morgen-slopen

 

 

Gaan we nog protesteren of social media omzetten om dit tegen te houden of slapen we weer rustig verder?

 

 

Als we niks te verbergen hebben waarom moet de overheid dan alles van ons weten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nergens gezegd dat je maar lijdzaam moet toekijken, maar mag ik me eerst afvragen wie de heren in datzelfde torentje gezet heeft? Zijn dat niet dezelfde mensen die straks gaan rellen en ervoor zorgen dat degenen die het voor het zeggen hebben (en dat hoeven niet degenen in datzelfde torentje te zijn) daadwerkelijk Total-Control krijgen?

 

Een tip? Ken je "The Tank-Man"? Die man die in China in z'n uppie een colonne tanks stopte? Als ik vanavond weer thuis ben zal ik kijken of ik die foto erop kan krijgen.

 

Ook ik wil niet dat 'ze' alles van me kunnen weten, maar hebben 'we' dat niet ook zelf in de hand gewerkt? Je smart-phone heet niet voor niets zo... Je weet wat een jail-break voor je tel is? Waarom zou dat zo heten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draag geen telefoon en heb geen facebook,hyves partyflock of nog meer van die onzin.Dus daar heb ik weinig last van.

.En ja "we" hebben dat zelf toegelaten,maar nu is het tijd om het tij te keren,wat mij betreft.(Ik heb niet op de gevestigde orde gestemd)

 

 

Je zou de docu Panopticon is moeten kijken.Daar word je ENG van.

http://www.youtube.com/watch?v=zrxXlzc2Cuw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stem blanco omdat er voor mij nog steeds geen partij is die mijn stem waardig is.

 

De laatste keer dat ik gestemd heb op een partij was op fortuyn, al was ik het ook niet helemaal eens met zijn standpunten over allochtonen, maar sommige dingen wist hij mij echt te raken.

 

Wilders heeft ook goede ideeën maar hij verziekt alles door die extreem rechtse houding van hem waar ik niks mee kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...