Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Havelte78

Welke verlengsnoer is het veiligste

Recommended Posts

Hallo mede klussers

Ik heb even een vraagje over verlengsnoeren en de veiligheid daarvan. Nu weet ik dat verlengsnoer niet de veiligste optie is. Maar ik ontkom er niet altijd aan . Welk merk is betrouwbaar en hebben jullie goede ervaringen mee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n snoer maak je gewoon zelf met huishoudsnoer met 3 keer 1,5 kwadraat aders en een geaarde stekker en een geaarde contrastekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist ja. Ik had dit al aangeboden gekregen door iemand om dit te laten maken. Wou dus ook zelf al kabel kopen maar moet naar een verlengsnoer met drie aansluitpunten. Deze zal ik dus kant en klaar moeten kopen. Nu vertelde de man in de bouwmarkt dat er nog wel verschil zat in kwaliteit. Een goede kwaliteiten doos noemde hij brennerstuhl ofzo. Dus ik dacht hier even vragen of jullie nog andere merken aanbevelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x2.5mm²! ;)

Die trek je van uit de groepenkast. Naar losse zware stroomverbruikers gebruik je 1.5 kwadraat. Lampen worden met de (e)vsa verbonden met 1.5 kwadraat. Maar 2.5 kwadraat kan uiteraard geen kwaad.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

verlichting zeker je af op 16A en gebruik je idd 1.5mm²

al e rest zeker je af op 20A en gebruik je 2.5mm²

 

zo gaat het in BE althans...

 

uiteindelijk moet hij zien op hoeveel A zijn kring zit in de stoppenkast zit en zich daar aan houden, maar met 2.5mm² zit je altijd goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brennenstuhl is goed, een degelijke verleng kabel is 3G2.5, heb hier zeker 200 meter in huis.

Het is immers mijn plicht dat mee te nemen op de fabrieken als je dat buiten de werkuren ziet liggen.

Als ik het niet meeneem en de volgende valt erover is dat mijn schuld :innocent:

Zo heb ik ook een gans assortiment hamers, engelsmannen (Bahco noemen de Ollanders dat) en ander gereedschap, allemaal opgeruimd :whistle: omdat een ader het vergeten op te ruimen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brennenstuhl is goed, een degelijke verleng kabel is 3G2.5, heb hier zeker 200 meter in huis.

Het is immers mijn plicht dat mee te nemen op de fabrieken als je dat buiten de werkuren ziet liggen.

Als ik het niet meeneem en de volgende valt erover is dat mijn schuld :innocent:

Zo heb ik ook een gans assortiment hamers, engelsmannen (Bahco noemen de Ollanders dat) en ander gereedschap, allemaal opgeruimd :whistle: omdat een ader het vergeten op te ruimen is.

Kan ik je niet even komen helpen opruimen ?

Even samenvattend voor mijzelf. Ik kan het beste dus zelf verlengsnoer maken door kabel te kopen 1.5 mm2 of helemaal goed 2.5 mm2. Met aan de ene zijde goed geaarde stekker en aan andere kant een stekkerdoos van bijvoorbeeld het merk Brennenstuhl. Voordeel hiervan is dat ik het exact op maat kan maken voor de meters die ik nodig heb. Als ik het kant en klaar koop zit ik misschien met een teveel of juiste een tekort aan meters draad.

Zou het qua kosten schelen of ik het zelf maak of kant en klaar koop ?

Bedankt voor alle input

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik het nog niemand heb zien vragen.

 

Wat wil je precies gaan aansluiten op je verlengsnoer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon bij de bouwmarkt

 

Losse stekkerkop 1,26

stekkerdoos met 4 gaten.. 2,45

 

en een 1,5mm2 kabel

 

Let wel op dat die stekkerkop en die stekkerdoos maar met MAX 3500W belast mogen worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...