Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabusinesss

In da mix : Alle verwerkingsvormen van olie en tinctuur

Recommended Posts

Wie heft er ervaringen op het gebied van oppervlakkig gebruik? Het smeren op de huid bij bijvoorbeeld eczeem of andere kwaaltjes.

Mijn meissie heeft last van eczeem en ga haar een beetje olie opsmeren :lol:

 

Tips en advies en ervaringen uiteraard van harte welkom :)

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik daar cocosboter voor

1 op 5

1 op 3 vermengt met olie

 

daar heb ik al aardig wat succesjes mee gezien.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey there,

ik zou het niet puur smeren

maar verdund, omdat dit de opname bespoedigt(vandaar dat ik voor cocosboter kies)

maar pure olie verstikt ook(tenminste mijn pure olie=bijna rockhard)

verder zou ik het om de dag smeren

om de wond/huis zelf ook werk te laten doen/

wratten,

exceem

brandwonden

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Buiten kokosolie als drager, kan je ook deze gebruiken rijk aan antioxidanten.

 

Biologische-gezonde-rode-palm-olie-Amanprana.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat verdund beter wordt opgenomen dan onverdund heeft te maken met de interactie tussen je huid die van nature vettig is & de basisolie die je als drager gebruikt.Hasholie is niet vettig, dus heeft niet meteen een interactie met de huid, al moet ik zeggen dat etherische olien ook prima via de poriën worden opgenomen.Vetten die het dichtst qua structuur bij de huid staan wordt het beste opgenomen, varkensvet is daar een voorbeeld van, dat vroeger in de middeleeuwen veel gebruikt werd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het dan met hennepzaadolie? In dat geval kun je dus ten alle tijden oliën pakken die je kunt consumeren zoals hennepzaad-, zonnebloem-, olijf-, slaolie?

 

Hennepzaadolie word denk ik meer gebruikt omdat het met elkaar te maken heeft, om een meer bij elkaar liggend totaalproduct te creëren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Varkensvet is daar een voorbeeld van, dat vroeger in de middeleeuwen veel gebruikt werd.

spekjes uitbakken met wiet wellicht? :)

 

Ik ga volgende week lippenbalsem maken en ga in de olie eerst wat mooi afval laten trekken op een niet te hoge temperatuur (onder de 50 graden). Kreeg zowaar weer wat inspiratie toen ik dit topic las :lol:

 

Ritger voegde altijd kalmoes aan zijn cremes toe. Als het de zwerende vinger van Mohammed kan genezen en in exodus vermeld staat als een ingrediënt van de heilige zalfolie dan moet dat toch toch goed spul zijn dacht ik zo - maar elmanito zal daar vast veel meer over kunnen vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Eerlijk gezegd ben ik persoonlijk meer van de Manuka (Leptospermum scoparium) & kan je daar alles over vertellen, maar Kalmoes was Ritger's zijn plant.Kalmoes wordt naar mijn informatie uit oudere literatuur meer voor spijsverteringsstoornissen voorgeschreven.Trouwens Gember kan je daar ook voorgebruiken & ligt vers gewoon bij de supermarkt.Tis trouwens lekker in de soep samen kardamom & rode peper.

 

med_gallery_16467_6951_84530.jpg

 

Voor lippenbalsem zou ik liever Calendula gebruiken, bevat nml allantoine dat wondhelend werkt, dus zeer goed bij gescheurde lippen & het werkt antiseptisch.

Terug te komen op die uitgebakken spekjes, zou wel biologische gebruiken ivm eventuele antibiotica resten bij de niet-biologische.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik las bij kalmoes ook meer informatie over spijsvertering etc, maar Ritger was ervan overtuigd.

 

Als ik het goed begrepen heb moet ik van goudsbloem een maceraat ipv een tinctuur gebruiken voor het maken van een balsem (bij het niet beschikbaar hebben van het kruid zelf).

 

In plaats van het trekken van de wiet zou je ook wat cannabisolie kunnen toevoegen aan de olie volgens mij, maar ik heb het gevoel (kan dat echter niet staven, daarvoor weet ik er natuurlijk veel te weinig vanaf) dat als ik vers trek ik een completere olie krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

In het kruidenboek (1934) van A.P.Dinand staat wat meer toepassingen van Kalmoes.

 

Ook tegen klieren, jicht, anderdaagsche koorts wordt kalmoes met goed gevolg aangewend; evenzoo bij bleekzucht.Voortreffelijk zou de thee werken (eenige malen daags 1/2 kop) bij hypochondrie, gal- en nierziekten en bij pijnen in het onderlijf.etc

 

Je kan van goudsbloem ook een oliemaceraat maken & die samen met bijenwas of cacaoboter tot een zalf verwerken.

 

 

Als je de middelen zou hebben, zou je het kruid eerst kunnen vriesdrogen, om het vervolgens in de olie te doen voor de maceratie.Het water is dan weg, maar de gevoelige inhoudsstoffen zijn wel bewaard gebleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbeelden van welke soort olien je zoal kan toevoegen aan je aho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse biologische olie en dan maakt het niet veel uit.

 

Hennepzaadolie, olijfolie, zonnebloem, maar koop t in kleine flesjes en bewaar t in de koelkast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga nu ook eens zelf aan de slag met het maken van olie en zalf. Ik heb nog een flinke struik

van de buiten teelt hangen die ik nu aan het knippen ben. Die was minder geschikt voor te dampen

maar voor wiet boter of AHO goed genoeg. Ik heb 1ltr 96% zuivere alcohol besteld en cocosvet.

Ik maak er olie van en probeer een zalf te maken. De alcohol wil ik deels terug winnen. Kost 26E

per ltr. Dus dat loont wel de moeite.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou leuk zijn moest je hier of in een topicje ene mooie how-to posten zappie,

 

wil zelf ook is aan de slag met de zalf ;)

 

ben benieuwd iig!

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog iemand die zich aan het verdiepen is in het maken van olie en zalf...

en ben het met sensi life eens. Een topic met how to do is erg welkom

Zelf zal ik over een week of 2 beginnen met het kweken van CBD Kush om daar dan olie en zalf van te maken, maar kan nog een hoop leren..

 

Hou het hier in de gaten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus een topic how to : mix?

 

of begrijp ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zalf is makkelijk zelf te maken

 

120 ml olie (plantaardig)

30 g bijenwas

x% Cannabis olie

 

De bijenwas ff au bain marie laten smelten in de 120 ml olie, na wat afkoeling de % Cannabis olie erbij.

 

http://youtu.be/YPsJctUFfUo

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmanito in plaats van plantaardige olie kan je ook gebruik maken van kokosvet, is nog goed voor de huid ook en je kan zelfs meer toevoegingen doen om een goede zalf te bekomen,bv palmolie bevat vele vitamine oa A, D, E, K

 

zelf gebruik ik de combi van

kokos

bijenwas

palmolie

en de wiet olie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft wel iets logisch he?

nu lopen manieren van oliemaken dwars door de toepassingen heen.

new topic: In da mix :icecream:

 

Over alle verwerkingsvormen van olie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien er weer een en ander door elkaar heen loopt in het topic, zelf medicinale wietolie maken.

Het topic uitgesplitst om zo een beter overzicht te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

elmanito in plaats van plantaardige olie kan je ook gebruik maken van kokosvet,

 

Is ook plantaardige olie, alleen in vaste vorm :P

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

mengen met honing:

Honingproducten niet geven aan kinderen tot 1,5 jaar.

 

Ik neem een porceleinen eierdopje(hema) mooi rechte wanden.

deze verwarm ik op een plaatje tot een graad of 30.

verwarmen mag maximaal tot 39 graden, om alle natuurkrachten te behouden.(homeopathie, klopt toch elmanito?)

dan de honing verwarmen , kijken hoeveel delen je gebruikt!!!

en daarna de olie erbij mengen.

Ik gebruik meestal een verdunning tussen de 1:6 en 1:4 (olie /verdunning)

Alle hulpmiddelen maak ik schoon met pure alcohol, werk zo hygienisch als mogelijk.

 

Ik koop al mijn grondstoffen bij een biologische winkel, om het zo natuurlijk mogelijk te houden.

de Traay heeft een mooie lijn honing.

ik heb tot nu toe meestal de sinasappelbloesem gebruikt voor highe THC olie

en thijmhoning voor indica CBD olie.

 

Als nadeel van deze honingen is dat de cannabinoiden wel de neiging hebben om te bezinken,

het mengsel blijft dus lastig homogeen.

 

Sinds een maand gebruik ik Manuka honing, een duur goedje maar met bijzondere medicinale eigenschappen.

21 euri voor 250 gram.

Omdat deze honing iets meer versuikerd is, en dus minder vloeibaar

blijft het mengsel langer homogeen.

De smaak is bijzonder.

 

Mensen in een laatste terminaal stadium hebben vaak weinig speeksel meer, en zo dacht ik aan honing.

de honing laat direct enzymen aanmaken waardoor de olie makkelijk opgenomen wordt.

 

Voor zalf gebruik ik meestal cocosboter. De bereiding is hetzelfde.

Hiermee zijn wratten,aambeien,en brandwonden behandeld.

 

Tijdje geleden had mijn Watje zich gebrand aan een pan, behoorlijk verbrand ook

ik had mijn cocosvetolie weg gegeven dus had alleen honing in de buurt,

wow man, dit werkte echt enorm goed, behalve dat het wel plakkerig is, hehehe

Later lees ik dat honing goed gebruikt kan worden tegen brandwonden i.v.m. de hygroscopische werking(vochtaantrekkend)

 

Voor kids met epilepsie heb ik een maandje geleden candy gemaakt en een zuurtstok,

met een bijna homeopatische hoeveelheid olie.(1:20)

zodat het kind continue een erg lage dosis binnen krijgt.

De eerste berichten zijn hoopvol.

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

verwarmen mag maximaal tot 39 graden, om alle natuurkrachten te behouden.(homeopathie, klopt toch elmanito?)

 

Heb niks met homeopathie te maken, maar meer een beetje met Raw food :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

intresant!

:popcorn: :popcorn:

 

mooi weetje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...