Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Suzi

Cannabis zalf voor psoriasis?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Zelf ben ik al een tijdje lid, op advies van een member, wegens mijn MS. Ik gebruik nu de wietolie waar ik me goed mee kan helpen.

Maar ik start dit topic eigenlijk voor een kennis die met haar handen in het haar zit met haar zoon van 10 jaar oud. Hij heeft een ernstige vorm van psoriasis, kan zijn hoofd nog niet eens op zijn kussen leggen omdat alles pijn doet. Hij word vaak wakker van de jeuk en buikpijn.

 

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en misschien tips voor hun hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

suzi,

 

ik heb weel eens wat gelezen van zelfgemaakte wietzalf die ook gebruikt word tegen psoriasis

 

 

heb het recept even opgezocht voor je:

 

1.Oud potje (ik heb oude uier crème pot genomen), liefst een potje dat geen licht doorlaat

2.Nieuwe Uier crème

3.Ethanol (of medicinale alcohol)

4.Wiet

5.Leeg flesje

6.Spatel

 

 

•Doe een beetje wiet in flesje 5 (op dit moment gebruik ik Silver Haze vanuit de coffee shop)

•Vul het flesje met ethanol (tot net boven de wiet)

•Laat wiet-ethanol 24 uur staan (af en toe lichtjes schudden)

•Doe ethanol in het oude potje

•Voeg er nieuwe uier crème aan toe

•Goed omroeren met de spatel

•Eventueel nogmaals ethanol op de wiet, of wiet weggooien

 

( je zou hier ook een kleine hoeveelheid AHO in kunnen verwerken, heb ik ook al goede dingen van gelezen!)

 

aangezien het over een kind gaat zou ik wel voorzichtig zijn met de hoeveelheid, ook via de huid word thc opgenomen en kan je stoned ervaren!

 

er bestaat ook THC vrije etherische olie van hennep is gemaakt, deze word ook gebruikt voor psoriasis en voel je dus niets van ;)

 

hopelijk ben je hier wat mee geholpen

 

hier nog wat leesvoer over cannabis en psoziasis klikklik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Suzi,

je kunt ook proberen:

meng cannabisolie met honing, zo zuiver mogelijk.

Ik ben nu met mijn eerste potjke manuka honing bezig, het kost goud geld

maar je hebt een bijzonder medicijn.

 

vaker gebruikt om te smeren:

cacaoboter met cannabis olie.

deze boter neemt extreem goed op in de huid.

 

succes, grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn meerdere soorten psoriasis. Wat bij de ene soort helpt, wil bij de andere soort nog wel eens geen enkele vooruitgang geven. Ik heb mijn zalf aan verschillende mensen met psoriasis gegeven, en het werkt bij ongeveer de helft van hen. Ik heb ergens het recept op het forum staan, maar ik weet niet zo snel waar.

De basis bestaat uit Cannabis, olijfolie, bijenwas, calendulum, kamille

Ik zal zo nog even zoeken wat er nog meer in zit.

 

Oja, heeft ze al UVB licht geprobeerd met het mannetje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Shea butter (ongeraffineerd), Manuka honing, kokosolie (ongeraffineerd), rijstolie, paar druppies Rozemarijnolie, paar druppies Manuka olie, paar druppies Boswellia carterii olie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartelijk dank voor jullie reacties, tips, recepten en links!

 

Heel erg fijn. Hoop dat ik hun hiermee op weg kan helpen.

 

Xx Suzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff weekendje dode zee kan ook wonderen doen ,....

 

noordzee is misschien wat makkelijker ..

 

mn zwager had vroeger als kind t ook zo erg .. en na zoutbaden en zwemmen in zee is ie overal van af !

en dat zonder weed...

 

sterkte voor t mannetje ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zielig voor zo'n jonge knul en slaap is zo belangrijk op die leeftijd.

 

Wat Chassie zegt wil soms wel goed helpen, UVB licht behandeling kan in sommige ziekenhuizen, waar ze speciale "zonnebanken" hiervoor hebben die enkel UV-B licht uitstralen.

 

Verder kan CBD (cannabidiol) een positief effect hebben bij psoriasis en dat is vooral fijn bij kinderen omdat het niet psychoactief is. Er is tegenwoordig ook CBD rijke zalf en ook CBD shampoo te koop, dat gemaakt is op basis van olie uit hennepplanten met extra hoge gehaltes aan CBD.

 

Wat misschien ook zou kunnen helpen, maar daar weet ik het fijne niet van en ik zou het dus ook niet met 100% zekerheid weten, is behandeling met zout uit de Dode Zee.

 

Ik was daar ooit en ik weet dat er mensen zijn die daar speciaal naar toe gingen vanwege de heilzame kracht van het water in de Dode Zee. Ze verkochten daar in de buurt ook allemaal producten op basis hiervan, ook een soort modder wat je op je lichaam moest smeren en misschien zijn die producten ook via internet te bestellen.

 

-edit- Zoals Urbangrower al zei, ik had er overheen gelezen ;)

 

-2x edit - Sorry, ik maak een foutje, ze hebben in het ziekenhuis UV-A zonnebanken (misschien ook -B, dat zou ik niet weten, maar UV-A zeker. Ze noemen het de PUVA afdeling in Dijkzigt ziekenhuis en daar werden ook patienten met psoriasis behandeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat UG zegt kan ik beamen, mijn zus had zeer hardnekkige en had heel veel geprobeerd. Ik heb haar geadviseerd aleppo zeep en dodezeezoutzeep te gebruiken, het is voor 95% weg inmiddels in twee weken tijd.

 

gallery_6979_201_86482.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Aldi verkoopt ook Dode zeezout voor iets van 2 euro per 500 g.Wat ook goed voor de huid is, is Ghassoul of Rhassoul.

 

ghassoul-moroccan-clay-mask-klei-masker_zps924ceef6.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

even of topic wil ik zeggen dat er in dit topic wordt getoond waar een forum zo reuze voor is:

 

Infomatie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was net aan het modderen in de nieuwssectie. En dan kom ik in dit topic en knap er weer helemaal van op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, vraag voor de wetskenners onder ons.

Ik heb uitgerekend (ja het deed echt zeer) dat m'n zalfje minder dan 2% thc bevat. Betekent dat dan dat ik het schaamteloos weg kan geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn broer had geen psoriasis maar wel eczeemachtige en veel jeuk, heel veel. Hij heeft toen 2 dagen achter mekaar in de ijskoude noordzee zitten zwemmen en toen was het zo goed als weg. Toen later heeft me moeder het nog geprobeerd met zeezout en dergelijke om het na te bootsen maar dat werkte toch niet. Ze is er van overtuigd dat het dus echt om de mineralen in zeewater gaat en niet het zout zelf. Of dit wetenschappelijk klopt weet ik niet. Ze beveelde nog wel Himalaya zout aan. En ook Algarve zout. Succes met het ventje :) En als iets werkte, hennep gerelateerd of niet, graag hier posten wat, vind ik namelijk wel interresant :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chassie, als je bedoelt of het legaal is? Nee, 2% is niet legaal en iets eronder ook niet. Ik heb zelf altijd gehoord dat alles boven de 0,2 à 0,3% illegaal is, maar kan daar verder niet echt een wet over vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ apollyon: Ik kan het ook niet vinden in de wetgeving, maar ik kom dergelijke beweringen vaak tegen, vandaar dat ik het maar even hier drop. WF is de plaats van zinnige opmerkingen over dit soort dingen (tussen het bekvechten door natuurlijk :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

chassie

rqs verkoopt sinds kort cbd olie op hun site:

De olie bevat 2,6% CBD en 0,173% THC. 

 

ik dacht dat dit ongeveer het maximum was van legaal

2% gaat te veel zijn denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

CBD-gehalte maakt niet uit, dat mag gerust hoger zijn, maar als je gewoon met THC zorgt dat je onder de 0,3 blijft zitten, zit je goed. Lastig allemaal dat dat er wetten over zo'n mooie plant zijn ontstaan en we niet allemaal vrijelijk mogen genieten van al het goede. Zeker verwerkt in een creme is het zo onschuldig als het maar kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...