Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo,

 

op de 2 onderste blaren zijn er bruine plekken aan het komen, in het midden, niet op de rand, ben al gaan zien naar die site met al de mogelijke ziektes maar er is niets die er op trekt.

 

weet iemand hoe dat dit komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OP de takken :verrygood dan zou ik toch maar es op gaan letten zie je er ook een groeve in egt een gat zegmaar? Want het kan schimmel zijn en dat is zwaar klote!

Share this post


Link to post
Share on other sites
OP de takken :verrygood dan zou ik toch maar es op gaan letten zie je er ook een groeve in egt een gat zegmaar? Want het kan schimmel zijn en dat is zwaar klote!

sorry, op 2 blaren, de onderste ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan dat duiden op de tweede stage van overvoeding of het is ongedierte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat kan dat duiden op de tweede stage van overvoeding of het is ongedierte.

2 de stage?

 

Wat moet ik doen, ik geef nogtans water via een schaaltje, na 1u doe ik het overtollige water weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou kijk het begint zoo

 

1e stage: bladeren gaan maf krullen

2e stage: Bruine plekjes op de bladeren

3e stage: Bladeren sterven af en de plant gaat dood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou kijk het begint zoo

 

1e stage: bladeren gaan maf krullen

2e stage: Bruine plekjes op de bladeren

3e stage: Bladeren sterven af en de plant gaat dood

Aaaa leuk ...

 

wat kan ik doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoeln gewoon een liter of 8 water door je grondje pompen!

bedankt ....

 

door wat komt dit, heb bijna nog geen voeding gebruikt ........

 

het is meer dan 4 weken dat ik iets gedaan heb ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spoeln gewoon een liter of 8 water door je grondje pompen!

kwekeling, gewoon om te wten waarop ik moet opletten, door wat komt mijn probleem denk je?

 

op de http://home.hetnet.nl/~emiel/images/nova/1.jpg onderaan zie je het

Edited by nova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Nova,

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Alleen zijn bij mij de planten na 5 weken bloei nog niet dood. Het gaat bij mij om PP op aarde, lamp 600 watt ongeveer 65-70 cm boven de planten. Ze zijn wel klein gebleven, maar dat kan ook door de warmte komen, soms boven 32 graden. De laatst geplaatste foto komt niet met mijn probleem overeen, want daar is de verkleuring wit.

fase 1: in met name onderste bladeren verschijnen kleine bruine vlekjes

fase 2: om de bruine vlekken gaat het geel verkleuren

fase 3: de bruin/ gele vlekken breiden zich uit met name naar de bladpunt

fase 4: blad sterft af.

Soms lijkt het op Mg-gebrek omdat de nerven soms groen blijven. Maar ik heb Mg gegeven. Overvoeding is het ook niet want het begon al toen ik nog geen extra voeding gegeven had.

Is het mogelijk dat mijn ventilator er iets mee te maken heeft. Het is een SMC staande lange ventilator van de Praxis met een luchtreiniger, die de lucht door water leidt.

 

Wie kan mij vertellen wat de oorzaak van het probleem is? Nergens kan ik eigenlijk dezelfde verschijnselen op internet vinden.

 

mvrgr. Buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de slechte blaren weggeknipt, ik weet niet als ik daar goed of slecht aan gedaan heb maar het is wel gestopt, dus ...

Edited by Onimusha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaargh,

 

ik heb hier precies 't zelfde voor.

Is dat opgelost geraakt met die 8 liter water ?? Of heb je dit nooit geprobeerd ??

Hoe is het met het plantje nu ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

heb de slecht weggeknipt, moet zeggen dat het daarna niet slechter geworden is

 

de raad van die 8 lt water heb ik niet gevolgt, ik had begrepen dat ze dit doen als de plant overvoed is, op dat moment gebruikte ik nog geen voeding dus ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt,

 

Ik heb intussen ook al de slechte eraf geknipt en vandaag was het niet zo erg,

er waren vandaag een blaadje of 2-3 aangetast, morgen misschien geen meer.

Intussen geef ik ze ook wat minder water, alhoewel er bijna geen water wegloopt uit de potten.

 

Soit, let's all hope 4 the best hé

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet kunnen dat ofwel :

 

1. De temperatuur TE snel daalt nadat je lampen zijn uitgesprongen Met een openstaande buitendeur ofzo?

 

2. Je grondwater TE zuur of niet zuur genoeg voor de planten om magnesium op te nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het niet kunnen dat ofwel :

 

1. De temperatuur TE snel daalt nadat je lampen zijn uitgesprongen Met een openstaande buitendeur ofzo?

 

2. Je grondwater TE zuur of niet zuur genoeg voor de planten om magnesium op te nemen?

1. 'k denk van niet, het is een redelijk klein kotje en de temperatuur blijft redelijk.

2. Eerlijk gezegd, geen idee van. Ik gebruik stadswater, en 'vooraf jaar heb ik geen last gehad daarmee, 'k weet wel water kan wel veranderen in een jaar tijd. Maar de plant is nu al een goei 2 maand oud en tot nu toe geen last ervan.

Maar overvoeding kan eigenlijk perfect kloppen, 'k Had vorige week problemen met de lamp die niet in gang schoot, zo heeft ze misschien meer water gekregen dan dat ze verbruikte. En ook vorige week is mijn taak een paar dagen door een vriend over genomen omdat ik niet thuis was, en die geeft misschien wel wat meer water gegeven dan ik anders.

 

In ieder geval, vandaag zien ze er weer niet echt slechter uit, en de bloei blijft zonder problemen doorgaan (zichtbaar dan), dus we hebben goeie hoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb alle slechte eraf gedaan, niets veranders aan de voeding, grond enz

 

voor de rest geen problemen meer gehad,

 

is ondertussen reeds geoogst, nu zelf aan het roken, is zeker niet slecht voor een buiten wietje

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SmellyHaze

ik heb een paar moederplanten in een kast staan die ook bruine vlekken op de oudere bladeren krijgen

ze staan in aarde en zijn 3 maanden oud

de voeding of ec/ph is het niet

volgens mij komt het door de vochtigheid die te laag is (40%) :verrygood

de stekjes ervan die in dezelfde kast staan hebben er geen last van maar die staan dan ook in zo'n klein plastic kasje met een vochtigheid van 90% :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...