Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

Alles geprobeerd, nog steeds vergiftiging in semi gesloten

Recommended Posts

Dat laatste. Lijkt ook op wateroverschot terwijl dat het echt niet is. Ze slaan ook slecht aan en groeien slecht.

Ik heb ze net weggegooid maar zal in de loop vd week wat fotos maken, kunnen we ook het verloop zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige hout dat nog onbehandeld is is een underlayment plaat van 140x60 maar underlayment is geen gelijmde houtsoort zoals MDF en spaanplaat.

Underlayment is wel degelijk verlijmd. Het is een matige kwaliteit multiplex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helft was stevig geworteld, andere helft kon je zo van de mat afpakken. Dat was dan vooral in de PG bakken of 1 bak naast een PG bak.

 

Wbt het underlayment, wat ik vind op het net is dat het anders verlijmd is als MDF/Spaanplaat etc. De plaat is half gelatext. Alle kweek kennissen hebben ook hun opti op een underlaymentplaat staan zonder problemen.

 

Ik moet zeggen, na 48 uur toen ik gisteren keek, vond ik ze er toch vrij fris bijstaan op 5 stuks die slap hingen na omdat ze de warmte (24gr) en het licht kennelijk nog niet aankonden. De ff gereanimeerde stuks staan al weer omhoog na een sproeibeurt en een zakje erover.

 

Test voor Formalhyde doe ik dinsdag om dat uit te sluiten. En morgen gaan de 5 in aardepotten geplaatste stekken erbij.

 

De theorie zou kunnen zijn dat de ene PG libra de ander niet is, misschien een andere productie ofzo..

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij bloe na circa 2 weken gele bladeren en alles lijkt stil te staan

 

Niet te vroeg juichen.. ik heb het ook gehad, in de groei onder HPS niks aan de hand, klok om 2wk later drama (had toen hele 240W vol staan met s5).

 

je maakt je eigen stekken, hoe zit het met de stekkenruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken komen van een plek waar stekken legaal zijn en je uit wel 50 soorten kan kiezen :-)

 

Deze is topkwaliteit, dat kan ook niet anders als je het open en bloot kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn die andere met de goede planten gecodeerd met driehoek pp? dat staat namelijk op al mijn potten en op de waterleiding's verpaking van de blumats ?

op de goedkope gieter staat dan idd driehoek pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat kosten die legale stekken? ik ga echt niet die kant op rijden, maar vraag het me gewoon af.

of heb je ze opgestuurd gekregen?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees: Hetzelfde als hier. Ze zijn alleeen 10x mooier en je kunt uit veel soorten kiezen..ook uit Old Skool soorten. Wat te denken van Orange Bud en Super Skunk. Ook bijzondere soorten als OG Kush, Chiesel en Kali Mist hebben ze.

Opsturen doen ze helaas niet. Heb een kennis die er vaak komt voor werk en die neemt af en toe een doosje mee of twee. Risico is een boete van 500-900 eur, valt mee gezien de geringe pakkans. Nette auto, nette man in voorbeeldige kledij :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas beginnen de eerste verschijnselen alweer te komen, de helft blijft na 5 dagen 20/4 beduidend kleiner, krijgt paarste stelen en wortelt slecht :o

 

Nog even doorgenomen wat er in de ruimte staat:

 

-Houten balken

-PVC goot van de gamma (om drain op te vangen en af te voeren)

-Koperen Gasleiding voor CO2 kachel met rubberen gasslang (of waar is ie van gemaakt..)

-Libra bakken

-Underlaymentplaat met opti erop

-Dampdichte Folie (althans dat zeggen ze bij airsupplies) volledig (plafond, vloer, wanden, deur)

-Geschilderde (hooglans) deurposten

-Stalen profielen met Gavita kappen eraan

-750m3 afzuiger staal met filter

-Afzuigslang (ziet eruit als el cheapo plastic maar elders hangt het ook bij een maatje)

-Electrakabel van PUK, maatje heeft het ook

-No brando plaat waar CO2 kachel op staat

-Tengels van vurenhout met katrollen op plafond

-Tyleenslang 25MM voor druppelsysteem en 16mm voor optie

-Ventilator

-2 stopcontacten

 

Dat was het.

 

Buiten de ruimte:

 

-OSB voorportaal dat ook waar mogelijk is afgeniet met dampdichte folie

-Electra op Gips - No Brando plaat

-Binnendeur van de gamma (zo een goedkope boarddeur) die heeft mijn maatje ook

-Vloer ook in de folie

 

 

Daarbuiten:

 

-Laminaat

-Plastic (hard) lambrisering

-Voedingsvat

 

 

Vanwege de geringe onderdruk, van 300m3 afzuig tegen 225m3 inblaas denk ik dat alles buiten de ruimte verwaarloosbaar is..

 

Aardstralen :wacko: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je maakt al een fout door te zeggen dat alles buiten de ruimte verwaarloosbaar is..

 

volgens mij heeft elke semi/gesloten systeem met co2 kweker zo'n soort zoektocht meegemaakt..gewoon volhouden en alles wat de pro's zeggen niet in twijfel trekken maar er mee aan de gang gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar ik blaas al verse lucht in van buiten, wat ik anders nooit doe, normaal is een paar luchtgaten voldoende vanuit de naastgelegen ruimte oid.

Dus van buiten mijn portaal komt eigenlijk niks binnen.

 

Was het maar zoiets eenvoudigs als een verkeerde vijverfolie ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien kun je gewoon niet kweken? dat ging bij mij op een gegeven moment door m'n hoofd hahaha

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

Ja je zou het haast wel denken. Ik ben aardig handig in de opti/Co2 materie geworden maar op de een of andere manier lukt het hier niet.

Groter contrast tussen hoogste score en laagste (of in dit geval geen) score is er niet.

 

Ik wil niet opgeven maar weet het nu echt niet meer. Denk dat Racker maar ff in de kofferbak mee moet om zijn bevindingen te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft wel een hondennaam, wil nog niet zeggen dat je 'm als een hond moet behandelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zei eerder dat het geen overbewatering kan zijn.

Ik heb precies hetzelfde gehad, lopen zoeken wat de "vergiftiging" kon zijn en alle verdachte materialen verwijderd. Zelfs het zeil wat buiten mijn hok op de zolder lag. Niets hielp en bleek achteraf toch echt een te nat medium te zijn op het moment van startblokken zetten op de slabs.

Vertel eens precies hoe jij te werk gaat voor/tijdens het zetten van de stekken op de slabs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal steenwol inwateren en matten laten uitlekken., Startblok inwateren en uitlekken en stek erin. Handmatig minuut water (ca 35-50cc).

Drie dagen niks totdat de blokken licht worden en de wortels komen, zo nodig met de hand nog wat water en indien alles aanslaat krijgen ze meer licht en 2x 1 minuut water (= 70-100cc).

 

Met cocos bevochtig ik de mat indien nodig (sommige zijn vochtig andere droog) anders trekt de droge cocos het water uit de stekplug en is het binnen 12 uur gedaan met de stek. Als ze erin staan geef ik 2 x 1 minuur water per 20/4 cyclus en sproei af en toe.

 

Wbt. te nat, als de helft vd stekken aanslaan en de andere helft niet dan krijg je idd op den duur te nat omdat de goede stekken water opnemen en de slechte niet. Maar normaal slaat alles goed aan is dit geen issue.

 

HenkiedePenkie de cocosman snapt er ook geen kut meer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die losse plantjes op aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, het inwateren klinkt ok dus kan je dit niet als de oorzaak zien.

Ik blijf dit in de gaten houden, ben wel benieuwd of het probleem gevonden gaat worden.

Wens je er succes mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 ding wat je nog niet geprobeerd hebt (desondanks dat het walhalla aan je voeten ligt): zet eens van een andere bron dwz, krijg eea op een andere manier aangeleverd via andere bron want dat is enige wat je nog zou kunnen onderzoeken.

 

Als die nette meneer meer dan een halve dag onderweg is met de stekken en hij heeft ze in een of andere cheap ass curverbox diep weggestopt in de kofferbak van een 4.8ltr diesel zitten.......

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten kunnen herstellen van een vergiftiging.. zodra ze daarna in een betere omgeving staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ja maar in een semi gesloten systeem herstellen is andere koek natuurlijk en de in stek inmiddels opgeslagen troep komt er dan 1st uit, vraag is dan of stek sterk genoeg is om met afstervende blad nieuw blad en wortels aan te maken om er bovenop te komen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar die cheapass curverbox en die diesellucht.. daar zijn ze dan toch uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt helemaal geen platic box bij kijken. Gewoon kartonnendoos en geen rare inpakfratsen.

Tussendoor ook al eens gewone Am stekken van hier gehad, Haalt niks uit.

 

De potten zoals racker zei, staan vanaf deze morgen. vijf grote stekken in Allmix aarde. Op elk een andere plek in het hok.

 

Zal cameraatje klaar leggen zodat ik een paar foto's kan schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gedoe allemaal......

 

hopelijk vind je het

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...