Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

Rioolgassen in kweekruimte?

Recommended Posts

Beste mede hobby-isten,

 

Na zeven maanden proberen in een opti hok waar het steeds misgaat (vergiftiging) binnen 2 tot 4 weken is besloten de boel af te breken.

 

Alles al bedacht wat het kon zijn, `OSB, Vijverfolie, Afzuigslang, Laminaat etc en alles al vervangen.

Eigenlijk staat er bar weinig in de ruimte, paar staanders van 2/3tjes, plaatje underlayment met opti erop. ALLES in dampdichtefolie, Co2 kachel (die altijd uit stond), afzuiger, filter. Dat het de electrakabel is die weekmakers bevat gaat me te ver.

 

Net voordat de schroeftol in actie zou komen viel me iets op: Er zit op de goot van het drainwater een aansluiting op een afvoer van een oude wasbak...zonder sifon. Ik vond het altijd al muffig ruiken (niet echt een standaard rioollucht maar wel muf). Ik werd erop gewezen dat dat het wel eens zou kunnen zijn. Rioolgassen..

 

Wat denken jullie?

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee hoe giftig riool gassen zijn maar je toetsenbord werkt nog perfect :rolleyes2:

 

Kan er wel inkomen dat je geen verse lucht aanzuigt maar riool gassen dat de plantjes daar niet echt happy van worden ,riool pijp afdichten

Dop halen bij de doe het zelf winkel en dicht lijmen of aftapen en nog een poging doen zou ik zeggen :)

Of een sifon erop plakken en zorgen dat er altijd water in staat

 

Heb je dan nog problemen zou ik het toch in de medium / voeding / of ph gaan zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruimte 30m3 en afzuiger 750m3 op 50%. Actieve inblaas 175m3 en nog een los luchtgat van 100mm

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

enige wat ik kan zeggen is ga lekker oldschool kweken, en pak elke ronde 1gr/w kweken kun je volgens mij prima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht het een open verbinding van t riool zijn dan zou je wel eens gelijk kunnen hebben ........

 

Die gassen bevatten geen zuurstof ... En die is echt nodig voor de planten ... Vooral in en na de 3e week.

 

Sifon erop en starten!

 

Suc6 man!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

luchtkwaliteit is naar mijn bescheiden mening een bepalende factor

 

ken het verhaal van een broodkweker op een industrieterrein , die bijna failliet ging aan de gassen van het staal-lassen bij de buren.

die gassen ruineerden een perfect stel planten keer op keer....tot hij weer verhuisd was.

 

riool bevat waarschijnlijn veel troep , en zoals gezegd amper tot geen zuurstof.

zonder details te weten vermoed ik dat je gelijk hebt : zonder sifon ruikt het tering muf.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring zegt dat als je, voor jou, nieuwe technieken aan het toepassen bent je het snel op gifdamp schuift terwijl het vaak een ander probleem is.

Op welk medium werk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

enige wat ik kan zeggen is ga lekker oldschool kweken, en pak elke ronde 1gr/w kweken kun je volgens mij prima ;)

Wat een advies zeg. Laat ik het hierbij houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rioolgas zit daar ook Co2 in?

 

En,

 

Kan het ook ontploffen dat gas? :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dus, u bent gewaarschouwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

In andere opstellingen op dezelfde methode gaat het prima. Op deze plek juist op onverklaarbare wijze niet.

 

Henkiedepenkie krijgt het ook niet van de grond. Dat wil heel wat zeggen.

 

Medium is het niet maar voor de info, cocos en steenwol beide erin gehad, PH uitgesloten, voeding uitgesloten.

 

Het zit em echt in een bepaalde vergiftiging. Ze vertonen ook een noodgroei : ipv breed gaan ze recht omhoog. Tot ze doodgaan of stilstaan, Ook de bloei komt er versneld in.

 

Die rioolpijp is maar 40mm maar als je alles hebt geprobeerd dan kom je toch op dit soort dingen. Het riool lijkt het meest voor de hand liggende,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

luchtanalyse ? (om eventueel uit te sluiten of dat het prob is he)

Edited by digi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtanalyse is heel ingewikkeld en duur.

 

Ik had gehoopt dat iemand al eens eerder zoiets meemaakte waardoor de puzzeltocht een stuk eenvoudiger zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 7 maanden al er tegen aanloop en de locatie draait nog had ik een x aantal stekken besteld dit probleem verholpen en weer getest je bent nu toch al zo lang bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...