Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

Northernlight Sensi Seeds * 4 (400W hpi-hps) (bio-organic)

Recommended Posts

Zo volle boel daar en ze groeien nog wel even door zo te zien.

 

Ik heb ook de ervaring dat geknakte hoofdtoppen het goed doen, waarom is mij nog een raadsel. Heb jij daar ideeën over?

 

 

Ik plet de stam altijd een beetje tussen mijn vingers en dan knakken, breekt ie minder snel af.

 

De top is meer verspreid en vangt meer licht op. Beetje masseren is inderdaad het beste, bij de eerste heb ik het niet gedaan, de andere 2 wel.

 

neem aan dat je wel eerst gewoon even t stammetje tussen je vinger rolt tot hij wat zacht word?

meestal hangt hij dan zichzelf al naar beneden dan doe k r een touwtje rond met een gewichtje aan scheurt haat nooit en ja als hij scheurt een stukje ducktape erom dan redden ze t wel.

heb de stam al eens bijna door geknakt maar beetje hang en plakwerk en ze komen er gewoon weer bovenop

 

aan dat gewichtje was ik ook aan het denken , maar ik hoop dat het zonder lukt.... de eerste is redelijk geplet geweest, daarom dat ik deze lichtjes schuin omhoog gehangen heb om de sapstroom niet te erg te hinderen.

 

die ducktape heb ik deze zomer buiten niet gebruikt en het ging perfect, ik zie dat de plant nu al dat scheurtje aan het uitdrogen is, ik vermoed dat het niet nodig zal zijn.

 

dat zijn eigenlijk ongeloofelijk sterke planten, de boer heeft een plant van mij mee omgeploegd die aan de kant van de wei stond, de wind heeft de plant verder gevierendeeld (was een getopte plant), ze ging juist nog helemaal vanonder aan de stam aan elkaar, en zelfs deze bleef leven en bloeien... niet te geloven....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook als de tak gewoon weer omhoog gaat staan na een dag. Raar fenomeen.

 

 

Het blijft onkruid he. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sex'n Combi. Ik lees effe mee op je topic, mooie Nothernlight dametjes heb je staan, ben benieuwd, vind notherlight altijd een mooi wietje, alleen nog niet zelf gecrowed. maar waarom plak je je ruimte niet af met wit plastic, reflecteert toch veel beter dan een matte gele muur...licht is gewicht toch?

 

En heb je je meter op de toppenhoogte hangen, ik zag hem op vorige foto's op het medium van je pot liggen, dan geeft hij toch hele andere waarden aan.

 

Succes man verder! :tu

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je El oro verde

 

Het is een muur die geleemd is, ik wil deze verder afwerken met witte leem en kalk, maar het is er niet meer van gekomen deze ronde. Leem is vocht en warmte regulerend.... een experimentje dat ik aan het doen ben....

 

Hij ligt daar lekker in de schaduw, die zou beter op tophoogte hangen met een parasol erboven, maar dat is er nog ni van gekomen. Mijn dagwaarden zitten wel goed, dat zie ik aan de plant en hoe de bladeren staan.

 

Het is eerder ter indicatie dat ik hem gebruik, om een deftige meting te kunnen doen waar je op kan bouwen heb je een half labo aan sensoren nodig.

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat betreft de sterkte van de wietplant??? Ik heb het jaren geleden meegemaakt met een heel harde wind (buitenwietje natuurlijk) Dat er takken in de laatste weken van de bloei afgescheurt waren, die hingen echt nog aan een paar velletjes, en natuurlijk was ik niet thuis. Kom ik 's nachts thuis, tref ik ze zo aan! Doktersjas aan, natte watten, ducktape strak eromheen getrokken, touwtjes om de takken, en afgewacht. De andere ochtend stond het er alweer redelijk bij, en 2 weken later geoogst zonder noemenswaardige schade...ik bedoel maar.

 

Dan krijg je echt wel respect voor je dames! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@agent: toch maar een gewichtje opgelegd en aangehangen, ik kreeg de indruk dat ze al terug naar boven aan het klimmen waren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi he hoe hard dat kan gaan.

 

moet je van de zomer eens door een veld brandnetel gaan ploegen en daarna ff lekkere joint roken dan zie je t gewoin weer omhoog komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo volle boel daar en ze groeien nog wel even door zo te zien.

 

Ik heb ook de ervaring dat geknakte hoofdtoppen het goed doen, waarom is mij nog een raadsel. Heb jij daar ideeën over?

 

 

Ik plet de stam altijd een beetje tussen mijn vingers en dan knakken, breekt ie minder snel af.

 

 

je moet de sapstroom bekijken als een soort van snelweg. Een plant die niet geknakt is heeft 2 sapstromen,een die naar boven en een die naar beneden gaat, wanneer je een plant knakt dan onderbreek je deze en dwing je de plant er meerder aan te maken( dit gebeurt via hormonen enze ?het fijne weet ik er niet van)

Na verloop van tijd merk je daar waar de wonde was, hier de stam dikker is geworden:meerder sapstromen.

 

Zelf merk ik buiten ook het verschil, een plant die buiten staat kan je echt vanalles mee aanvange: toppen,supercroppe,plettenbuigenknakken,het maakt ni uit,het doet haar zelfs deugd. Buiten groeit ze volgens de wetten van de natuur die alles regelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te geloven de cannabis plant.... zo sterk! (verder heb ik ze vandaag elk 0.5L van 1ml/L gegeven)

gallery_20996_16514_71578.jpg

 

Dan maar wat extra middelen ingezet om ze naar beneden te houden...

 

gallery_20996_16514_1325317.jpg

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker man,

 

Hangt er nou een pen aan je plantje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was mijn eerste gewichtje, maar dat was duidelijk niet zwaar genoeg :showoff:

 

ze gaan enorm hard, ben heel tevreden...beste kweekje tot nog toe... mag ook wel is na zoveel fouten maken :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nou zo fijn aan NL ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag hebben ze terug elk 0.5L van 1ml/L BAC bloei gekregen... de nieuwe scheuten blijven lichtgroener worden, daarom heb ik ook vandaag voeding gegeven.... moet wel wat opletten dat ik niet teveel in de grond steek ook, zodat de ec waarde in de grond niet te drastisch verandert

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste topjes in aanmaak... ze gaan eraan beginnen.... :verrygood

 

Heb enkele grote fan leaves weg gedaan, zodat het licht beter kan doordringen op onderliggende vertakkingen...

 

Nog wat kiekjes...

 

gallery_20996_16514_580844.jpg

 

gallery_20996_16514_1066255.jpg

 

gallery_20996_16514_713902.jpg

 

gallery_20996_16514_1120688.jpg

 

gallery_20996_16514_752741.jpg

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hokje is aardig vol geraakt.... scroggen zou nog beter zijn waarschijnlijk, maar de plek laat het niet echt toe om dit te doen zonder mijn rug te verrekken....

 

Volgende ronde ga ik voor een SOG gaan, misschien wel een zaadkweek.... zou wel eens wat leuke genetica door elkaar willen smijten, sterke indica met een sterke buitenplant, dan heb ik zaad voor binnen en buiten.....

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren hebben ze elk 0.5L water met bacto gekregen.

 

Vandaag 1L 1ml/L per pot.

 

De bloemvorming is nu goed op gang aan het komen.

 

cheers

 

:spliff: :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan onderhand iedere waterbeurt wel voeding meegeven deedt ik ook vanaf die lengte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

direkieto: het hangt wel af welke voeding je gebruikt, want bij bio-organische duurt het even voor de voedingstoffen kunnen worden opgenomen, liever een beetje te weinig dan teveel, daarom geef ik niet elke keer voeding.

 

Hier zijn nog wat foto's van gisteren zonder hps, ik zie dat de topjes sinds gisteren al terug meer vorm hebben gekregen, wat gaan ze snel.... I love it !

 

21 DAGEN GROEI

18 DAGEN 12/12

 

gallery_20996_16514_1134040.jpg

 

gallery_20996_16514_628729.jpg

 

gallery_20996_16514_212352.jpg

 

gallery_20996_16514_630844.jpg

 

gallery_20996_16514_709608.jpg

 

gallery_20996_16514_1166639.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaan hele mooie toppen worden!

Ben nu bezig met NL x haze van sensi dus ben benieuwd hoe dit zich allemaal ontwikkeld.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plantjes combi, zien er gezond en fris uit, mooi glanzend blad ook. Aan topjes ook niet te klagen.

 

Succes met de bloei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er gezond uit, mooie groene kleur ook.

 

Dat gaan hele mooie toppen worden!

Ben nu bezig met NL x haze van sensi dus ben benieuwd hoe dit zich allemaal ontwikkeld.

 

Voor die zaden heb je toch wel enkele euries moge neerlegge dan, vond ze te duur. Had ze bij DutchPassion oook gevonde: Brainstorm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt VenaSnar ze waren 90 euro per 5 geloof ik, vind het ook heel duur hoor maar lees vooral op de amerikaanse fora super goede verslagen en de foto's zijn om te kwijlen zo mooi.

Maar goed eerst proberen en dan kan ik altijd nog zelf zaden maken natuurlijk.

Of een moedertje in leven houden dat is ook nog een optie.

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...