Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Leipeloetje

verkleuring met oc

Recommended Posts

Bij mijn nieuwe kweek met de opticlimate heb ik last van bladverkleuring, en ikzelf weet niet zo goed waar het vandaan komt. Normaal heb ik geen problemen met het groen houden van de planten maar nu wordt het steeds erger.

 

 

gebruikte materiaal:

-alles met betrekking tot optimclimate en dimlux.

- gipsplaat

-steenwol

- epdm http://www.3dvijvershop.nl/?PID=1

- gipsblokken

- hout (alleen balkjes)

- kratjes van de action

- zwart wit folie met aluminiumtape

- orca folie met orca tape

- combiconnect.

-kabelgoot

- gasslang voor autopilot

- Pe leiding met grijze isolatie

- "zilver" papier van de papierwinkel voor hoedje over sensoren

- "epdm" kit.

- buiten het hok - http://www.bol.com/n...00000014679883/ aquaking ton

 

Naar mijn weten zit hier niks bij was "gifgas" kan veroorzaken.

 

Kweeksysteem:

Eb en vloed met rfx

Kwa ec en drain is ook niks geks (gewoon zoals altijd) alleen dit keer iets meer voeding.

Voeding : hypro (normaal nooit problemen mee)

Gebruik ook af en toe waterstof peroxide

 

min max temp = 20/28

 

Enige wat ik kan bedenken is dat ik laatst erachter kwam dat mijn circulatie pomp stil stond (weet niet voor hoe lang) maar deze is al leeg gepompt en schoongemaakt en toch blijft het erger worden.

 

Hier de plaatjes (ja ik weet het tinypic maarja via wf werkt het niet meer, hoera nieuwe update :S )

bmut.jpg

16ner7.jpg

6z6nvb.jpg

2dr86mf.jpg

 

Oja

 

start

EC 2 pH 5,6

toen na een tijdje gezakt naar EC 1,8 pH 5,6

en sinds kort geef ik EC 1,6 pH 5,6 omdat me drain nog beetje aan de hoge kant was.

 

Soortje is Amnees week 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_34588_15241_3765.jpg

 

je voeding is niet op oorde if heb een blokade in je medium ofzo kijk maar naar foto's en (P)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt.

Dat is het eerste waar ik aan dacht, maar eigenlijk is alles in "orde" in mijn begin dagen met mapito had ik ook weleen fouten maar zag dit meestal in mijn drain ofzo terug.

Maar nu komt alles gewoon netjes terug ook.

Wil niet zeggen dat dat alles zegt maar goed.

 

Heb mijn ton (inhoud) al weg gegooid, paar keer wat lagere EC, paar keer iets hogere EC (niet meer als 0,2 hoor) en pH komt ook netjes rond de 5,8 a 6 terug.

Dus ik snap het even niet meer.

 

Oja heb ook nog tijdje de vloed een paar uur laten staan met EC 1,5 en pH 5,6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel co2 PPM gooi je erin en wat is overdag je RH?

 

Weet je de PH waarde in je medium? Die kan bij onjuiste waarde vrij makkelijk zorgen voor problemen in de opname van bepaalde stoffen.

 

En je zegt dat er geen spullen bij zitten die gifgassen veroorzaken? Wat dacht je van z/w folie? Je bakjes van de action? Allemaal vol met weekmakers, en wellicht die orcafolie ook, die ken ik niet verder. Of het schadelijk is en daarmee de veroorzaker van je probleem is een 2e. Dat is altijd verdomd lastig vast te stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het moment zit ik op 700 ppm.

Rv is verschillend zeker in de nacht, maar overdag rond de 50.

 

Naja die spullen worden door meer mensen gebruikt zonder problemen volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materiaal lijkt indd niks giftigs tussen te zitten.

 

EC 1.5 zeg je... werden de bladeren van onderaf lichter of door de hele plant heen? En wat is de EC waarde van je retourwater dan? En hoe zat het toen je meer/minder gaf.

 

Of heeft de PH misschien een vat(je) onbedoeld te hoog gestaan daar heeft het wat van weg. Heb je die toevallig nog gemeten voordat je het vat loosde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef eens 5,4.

 

Je gaf ec 2,0. Das best hoog voor amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC is voor amnees inderdaad een beetje hoog in week 4 ik weet natuurlijk niet wat je kraantjes water voor ec heeft.

Maar ik kom op rfx vaak niet hoger dan 1.5 maar mijnkraanwater is ook maar 0.25/ 0.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spacefrog na die 1,5 EC kreeg ik 1,8 EC terug, dus zat wat te hoog. Voor het wateren check ik de waardes dus denk niet dat de pH te hoog was, wel heeft het water een tijd stilgestaan.

 

@ racker ik gaf 2.0 alleen in het begin, beetje van jou nagedaan hoge start, is dit te hoog? Zal eens 5,4 geven

 

@ mijn start ec is 0,7 zal dus nog steeds wat lager blijven.

 

Maar zal die "hoge" ec dit veroorzaakt hebben? De drains kwamen steeds "goed" terug.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5 geven en 1.8 terug krijgen geeft natuurlijk aan dat er iets niet helemaal lekker gaat...

Maar het lijkt me inderdaad niet dat dat leidt tot hoe planten er nou bij staan.

 

Je foto's komen me bekend voor ik heb ook ooit een ronde gehad waarin ik vanaf week 4 precies dezelfde symptomen kreeg. PH goed, EC goed, temp goed, geen vergif, ik heb de reden dan ook nooit gevonden. De planten heb ik toen wel afgebloeit met een OK resultaat overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, was wat aan de hoge kant maar dat zou toch niet zo erg moeten zijn..

 

 

Inderdaad, was wat aan de hoge kant maar dat zou toch niet zo erg moeten zijn..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ik het al gevonden heb.

Ik had die pH pen, nu blijkt deze elke keer meer dan 0,5 af te wijken. Zelfs als ik elke voedingbeurt ijk.

 

Heb nu die guardian en merk al verschil met de hoeveelheid zuur dat ik moet gebruiken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bevestigd mijn vermoeden, mooi dat je er achter bent en nu lekker groen laten worden die plantjes :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...