Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weedy woodpekker

Hawaii x Skunk #1

Recommended Posts

Hehe, heb ik een nieuwe gsm (sagem myV-55), ben ik rap wat fotootjes gaan maken ermee, dit is mijn grootste :whistling . Ze groeit iedere dag op zijn minst 5 cm, bij mooi weer zelfs 10, en ik denk wat bloemetjes te zien komen, hoop dat het vrouwelijke zijn want mijn andere zijn niet groter dan 30 cm :blink: . Heb haar het verhaaltje verteld over de plant die dan verder mocht leven omdat die zo goed groeide en bloeide, en ze is beginnen groeien gelijk zot :smoke . Foto's dus met gsm getrokken, geen superkwaliteit dus, hier zijn ze dan...

 

 

3C75E9A58F.jpg

DC889A1FAD.jpg

 

 

 

Toen ik ze in de mais zette had ik een liter of 10 gecomposteerde paardenmest in de grond gegooid, wsh is ze een beetje geschrokken aan de blaadjes te zien (overvoeding):

 

5250D5DF4B.jpg

 

 

 

Dit was het blad van de volgende internode, was al minder, aan de daaropvolgende bladeren is er zelfs niets te zien :verrygood

 

DE517E4E6A.jpg

 

 

EDIT: als je ze niet kunt zien, heb ik gelijk, rechtermuisknop en dan show picture ofwel: Foto-album

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet echt slim om tussen het mais te kweken. tenzij je geen andere mogenlijkheid hebt. die grond is alleen goed voor dat gewas en er word flink gespoten met allerlij chemische shit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten 1e zie ik de foto's niet...

ten 2e wordt het mais eerder geoogst dan jouw planten.....

 

 

greetz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, je moet goed in de gaten houden wanneer het mais geoogst word, anders ben je het plante kwijt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op mais wordt er niet veel gespoten hoor, het is een snelgroeiende plant. Normaal eerst een totaalverdelgend herbicide(round up ofzo) en dan de mais erop, na enkele weken komt de mais hoog genoeg zodat er te weinig licht is voor gras etc... en die grond is gewoon bemest met varkensmest en zo van die korrels, niet veel speciaal aan hoor.

Ja de oogsttijd hou ik in de gaten, maar ik zal er nog wat in een bos zetten ook.

 

Foto's te zien op http://pub22.bravenet.com/photocenter/albu...003&album=13538

 

btw: link staat bij de edit op het einde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk plantje! alleen een beetje gestrekt he ... door het weinige licht wat die maar krijgt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vind je me misschien een sukkel, maar ik vind dat je van ander mans spullen (in dit geval gewas) af moet blijven, dus helemaal geen mais uit de grond trekken, volgende keer je planten ergens in een natuurgebeid zetten ofzo :smoke :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol,

Natuurlijk heb je wel een beetje gelijk hoor, maar ik ben heus niet van plan om daar met een straal van 3 m alles weg te maaien wat errond staat, ik probeer een beetje beschaafd te blijven :whistling . Mijn andere plantjes gaan binnen enkele dagen het (privé, maar niet van mij) bos in, dus daar hoop ik niemand te storen, is ook beter qua stealth blijven denk ik :verrygood . Voor volgend jaar heb ik ook al wat betere plaatsen gevonden, maar die zijn momenteel niet mogelijk (te ver). Zal er dan ook wat meer uitzetten dan nu :smoke .

Normaal maak ik morgen weer foto's van mijn maisplant , zal dan mijn beschaafde wegmaaitechniek er even bijzetten :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja oke, ben benieuwd!! Dus je gaat die planten nog uit da mais halen??? Ben je dan niet bang dat je een hoop wortels (van jou plant :verrygood ) kapot maakt???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, er staat maar 1 plant in de mais, andere nog in (veel te kleine) potjes, zijn dan ook lang niet zo groot als die in de mais (al week of 2-3 in de volle grond).

Ik heb er dus nog een stuk of 5 in potten zitten van enkele liters :smoke . Die moeten dus heel dringend in de grond wil ik er nog meer dan 5 g ofzo afhalen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe fototjes :smoke

1tje van de plant(gegroeid en begint er beetje bij beetje wat breder uit te zien-tis nog niet veel-) en dan 1tje van een oksel met een bloemetje maar die is nogal onscherp, denk dat het een vrouwtje is :verrygood

plant

oksel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig, maar zoals ik hem nu zie denk ik dat het een mannetje is, je ziet 2 groene haartjes. Daatussen gaat een stuifmeelbolletje groeien. Ik heb nu hier als woonkamerplant ook een mannetje staan, en die zag er toen ie zo oud was als jou plant exact hetzelfde uit, alleen wat kleiner :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het geen mannetje hoor als je op jouw manier kijkt zou elke plant een mannetje moeten zij want die 2 groene haartjes heb je namelijk altijd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies , die groene haartjes zie je zowel op mannetjes als vrouwetjes ,dus dat zegt niks . Ik kan het niet zeggen aan de hand van die close up foto. Op die andere foto lijkt het een mannetje vanwege z'n vorm , maar dat zegt ook nie taltijd wat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, maar er staat een wit haartje in de oksel maar de foto is niet scherp genoeg, gisteren nog eens gaan kijken en er zijn al haartjes van bijna een cm dus denk niet dat daar nog bolletjes aan komen, zal anders eens zoeken als ik niemand vind met echte digicam zodat ik wat deftige foto's heb.

Vorm weet ik niet hoor, is vooral veel gestrekt omdat juist na het planten de mais opschoot en tegen dat die aangepast was aan nieuwe grond (toen een cm of 20) stond de mais al bijna een meter, heeft toen ferm gestrekt en is nu vooral zijtakken en blad aan het maken, is ook niet getopt zoals je wsh wel kan zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idd, maar er staat een wit haartje in de oksel maar de foto is niet scherp genoeg, gisteren nog eens gaan kijken en er zijn al haartjes van bijna een cm dus denk niet dat daar nog bolletjes aan komen, zal anders eens zoeken als ik niemand vind met echte digicam zodat ik wat deftige foto's heb.

Vorm weet ik niet hoor, is vooral veel gestrekt omdat juist na het planten de mais opschoot en tegen dat die aangepast was aan nieuwe grond (toen een cm of 20) stond de mais al bijna een meter, heeft toen ferm gestrekt en is nu vooral zijtakken en blad aan het maken, is ook niet getopt zoals je wsh wel kan zien.

Oke, sorry :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...