Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blackgemini

4 Vanilla Kush onder 368 watt LED

Recommended Posts

Nou, daar ben ik weer. Na ongeveer 3 jaar geleden in de micro rubriek met tl aan het rommelen geweest te zijn met een zelfgebouwde kast, heeft de kast plaats moeten maken voor een een groter bed in de logeerkamer….

2 jaar geleden kwam er ruimte vrij in het cv hok. De plek waar de wasmachine en droger op elkaar stonden kwam leeg omdat deze een andere plek in het huis kregen. Een ruimte van ongeveer 2 m3. 1,25 x 0,75 x 2,20 ( breedte x diepte x hoogte.

Omdat het in het cv hok altijd lekker warm is, rond de 23 graden, wilde ik met een lamp werken die bijna geen warmte afgeeft en die stroom technisch " normaal stroomverbruik " heeft.

Kwam uit op LED en ben daar weken naar aan het speuren geweest.

Vorig jaar de knoop doorgehakt en een lamp bij http://www.advancedledlights.com besteld. de DS400. Een lamp met zowel een wit spectrum als een rood spectrum.

Na eerst wat problemen met de levering van de juiste aansluitkabel voor ons lichtnet, had ik rond oktober vorig jaar de boel binnen en kon het experiment beginnen.

Doordat ik al heel wat spullen had liggen was de lamp, inclusief invoerrechten,

de enige dure aanschaf.

Zaden besteld bij www.dutch-headshop.com, en het feest kon beginnen.

Na 1 jaar klooien met hoogte van de lamp en voeding opbouw, ben ik nu tevreden over het resultaat. Begonnen met 8 planten, laatste keer 4 en een goed resultaat voor een hobby kweker. Ik kweek puur voor mijzelf en wil per cyclus boven de 100 gram droog overhouden, en dat lukt nu met 4 planten.

Laatste ronde waren 4 stekken van een Cheese buitenplant, en daar haalde ik +/_ 125 gram droog vanaf. Op de keuken wegschaal.

Nu heb ik 5 vanille kush zaden van Barney's farm in de aarde zitten en ga van deze ronde verslag doen. Dit, omdat er nog te weinig verslagen zijn met Led, sowieso boven de 250 watt.

Deze lamp verbruikt 368 watt en wordt verkocht als vervanging voor een 600 HPS.

Omdat ik ervaring heb met zowel HPS en LED moet ik zeggen dat die vlieger niet helemaal opgaat. De Led voldoet, maar HPS geeft meer opbrengst.

Voor de voeding gebruik ik House & Garden, omdat ik daar al minimaal 15 jaar mee werk en altijd goede resultaten heb gehad.

We gaan beginnen:

5 Vanilla Kush in stekgrond

Goed nat gemaakt en in de progerator.

2 Lt. water met 2ml root stimulator en 1 ml power emulsie in een plantrenspuit.

Hiermee creëer ik een PH van 6.5 en een EC van 0.8.

Werkt uitstekend voor mij. Het laatste jaar van de 35 zaden er 32 ontkiemt.

Nu wel hopen dat de Vanilla Kush mij nu niet in de steek laat. :)

Na het ontkiemen gaan de dames in 11 lt. bakken en hoop ik begin februari een mooi resultaat te hebben.

In het hok een actieve in- en uitblaas, de uitblaas iets " geknepen " om zo een vacuüm te creëren. Een goed filter en 2 ventilatoren voor de lucht circulatie. Een tijdklok op 18/6 en de temperatuur blijft rond de 27 graden. Zelfs met de heetste zomerdagen was de temperatuur onder controle. Het bleef onder de 30 graden.

Ik draai overdag om de simpele reden dat het 's nachts heel stil is in mijn omgeving en ik geen risico wil lopen met eventueel contact geluid.

Tijd voor foto's.

gallery_25050_16447_1798262.jpg

gallery_25050_16447_1151013.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, wat een slecht begin…..

Waar ik al bang voor was, is gebeurd.

Vertel ik hier eerst met trots dat het ontkiemen van mijn zaden de laatste tijd onder controle is, ga ik nu toch op mijn bek…..

Totaal geen leven bij de Vanilla Kush.

Ze zitten nu 6 dagen in de grond, en de dames blijken niet te willen ontkiemen. :(

Ik ben bang dat ik mezelf kwalijk kan nemen dat ik de zaden niet zorgvuldig genoeg heb bewaard. Ze hebben te lang op kamertemperatuur liggen te wachten, totdat ze de grond in mochten.

Gisteren dus maar nieuw zaad besteld...

En morgen ergens stekgrond kopen. Die is nu ook op.

En dan gaan we maar weer opnieuw beginnen..

Als de boel weer opgestart wordt, zal ik me weer melden….

 

Tot Later….

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp die je hebt is 1 vd beste LED lampen op de markt.

 

Haal goede grond, Gold Label custom, douw een paar buffertabs in de grond en knallen maar.

 

Bio kweken is ook leuk.

 

www.sanniesshop.com

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervanging voor 600 hps >.<

Met 125gr >.<

Dat er nog mense zijn die deze verkoop tekste gelove.

Wel mooi dingetje vind ik.

 

En wrm gooi je de zade niet eerst in een licht dicht bekkertje ofzo met een laagje spa (ph6) tot het zaadje open barst en het worteltje er 1mm uitkomt.

Of in nattig keukenpapier, net wat iemand prettiger vind.

Dan kan je zien of ze het doen ;)

Had laatst 20 zaden van de gh en een stuk of 5 dede het maar, dan is het gwn slecht zaad en ligt het niet aan jou.

It happens.

 

Gl and have fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn we weer.

 

@Donny: Of het 1 van de beste is weet ik niet, maar ik ben tevreden….

Gebruik al jaren "gold" zowel binnen als buiten :)

Voeding blijft voorlopig H&G, heb nog teveel op voorraad om te switchen..

 

@Panc-Justed: Ik ben nog van de periode dat de emoji nog uitgevonden moest worden. Weet dus ook niet wat je met die tekens bedoeld.

Waarom ik de zaden meteen in de grond stop en niet op een schoteltje of in een glas stop is eenvoudig. Ik heb alles geprobeerd maar dit bevalt gewoon het beste. Ieder zijn eigen manier. Voordeel, vindt ik, is wel dat je het eerste worteltje niet kan beschadigen als je ze niet meer hoeft over te zetten. :)

 

Gisteren middag de zaden binnen gekregen en meteen in de potgrond en in de propagator. Lamp op 18/6 en op 80 cm hoogte gehangen. Ik heb voor hetzelfde soortje gekozen en hoop dat er van de 5 zaadjes er 4 mooie uit gaan komen.

Vandaag dus officieel dag 1 en ik meld me weer als de dames hun koppies laten zien. :)

 

Tot dan…...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het ontkiemen van zaden gebruik je gewoon zaai en stekgrond van ranzijn kost 3.50 voor 20L, vervolgens gebruik je potjes van 7x7x7 cm waar je de zaadjes ongeveer 2cm diep plant (raak je zaden niet aan gebruik een pincet!) vervolgens geef je gewoon onbehandeld kraanwater niet overvloedig maar wel genoeg (de potjes krijgen gewicht maar lekken niet door) dan zet je de gezaaide potjes in een gesloten ruimte onder een lamp waar een temperatuur van ongeveer 30 graden heerst en geen afzuiging, die propagator bak kan je wel weg pleuren is gewoon onzin gevolg is lange dunne en zwakke zaailingen die omvallen en sterven als je ze niet gaat stutten met een sate prikker ofzo, op beschreven wijze komt bijna altijd 100% van je zaden uit en allemaal te gelijk binnen max 5 dagen, ontkiemen in watjes is ook zinloos ze werken of ze werken niet maar voor snelle ontkieming is warmte alles. ik heb eens 180 zaden o.g kush van royal queen geplant op deze manier waarvan er 178 gelukt waren ook heb ik een keer 30 zaden amnesia lemon van Barney's geplant op deze manier en 100% kwam uit en allemaal tegelijk hooguit 24 uur verschil tussen eerste zaailing en laatste zaailing en geloof me dit is belangrijk want zodra een plantje boven de grond komt gaat hij groeien als een malle als er dan 3 dagen later meer plantjes boven de grond komen krijg je mega hoogte verschil tijdens je kweek.En als laatste wil ik zeggen pleur die led lamp maar op de schroot gaat echt niet werken heb het ook een keer geprobeerd met een 660w ledlamp die mij destijds 1250 euro heeft gekost en me alleen maar hoofdpijn heeft gegeven er is eigenlijk geen voordeel te noemen hierover je planten schieten door, licht spreid niet goed maar straalt recht naar beneden, ze produceren bijna evenveel warmte als een hps, zijn veel te duur in aanschaf en trekken zelfs meer stroom dan hps, je had beter een gavita pro 1000 kunnen kopen die werkt wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker een mooie lamp :wOOt

maar als je daar maar 100 gram van af haalt dan gaat er toch iets niet helemaal lekker.

Donnie haalde dik 1op1 onder led en ik zelf is mijn record met 300 watt 308 gram

Maar dat moet jou ook wel lukken veel lezen op forum

en Sannie methode is zo makkelijk dat gaat bijna met 2 vingers in de neus :rolleyes2:

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BUZZ: Thanx voor de info...

Ga nog beter mn best doen… En veel lezen…. :)

 

Ratatata: There is life!!!!

 

4 van de 5 Vanilla Kush hebben hun koppies laten zien….

En dat na 3 dagen… Misschien komt de vijfde later nog, we zullen het meemaken.

 

gallery_25050_16447_1590235.jpg

 

De lamp op 80 cm en alleen het witte spectrum.

 

Vanaf vandaag ga ik groei dagen tellen en weet nog niet helemaal wanneer ik de klok omzet.

 

Fijn weekend ya all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag dag 3 dat de dames hun koppies hebben laten zien.

Tijd om ze over te zetten naar de 11 lt. potten gevuld met Gold label special mix.

Alle vier de dames laten al een mooie wortelgroei zien.

 

gallery_25050_16447_740755.jpg

 

De dames hebben in de grote potten ook nog 250 ml. sap meegekregen.

water met root stimulator en power emulsie. ( verhoudingen staan hier boven in dit topic. )

Lamp op 80 cm. en de temperatuur is met licht aan 27.8 en met licht uit 21.3.

 

gallery_25050_16447_2736598.jpg

 

 

Nu ben ik gewend om de dames meteen een slok water te geven, maar ik ga nu eens proberen om iets te minderen met water en voeding. Na wat leeswerk blijkt het toch beter te zijn om niet te nat te kweken. Tot nu toe altijd heel makkelijk geweest en gewoon water + voeding en nat houden die handel.

Denk er hard over na om morgen een paar tensiometers te kopen om de water huishouding optimaal te krijgen zonder al teveel risico.

Zijn er nog merken die ik moet mijden??? Zo ja, hoor ik dat graag.

 

Ik meld me snel weer….

Nu tijd voor een rokertje.. Bijna 4:20. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie korte zaailingen zonder strek, netjes zo gaat dat onder LED heb ik zelf ook ervaren.

 

11 Liter potten water je in met een 700ml water en dan hoef je ze zeker in de winter on LED pas na ruim een week pas weer wat te geven, afhankelijk van of je je aarde afdekt of niet. Zaailingen willen in het begin echt bijna geen voeding hebben.

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer.

@ Donnie: Ik denk dat je dat inwateren met 700ml niet als standaard kunt gebruiken. De vochtigheid in je zakken aarde is toch nooit hetzelfde? Mijn zakken staan als sinds de zomer binnen en zijn dus best wel ingedroogd. Iemand anders heeft ze misschien gewoon buiten staan en daar is de vochtigheid toch een stuk hoger.

Maar anyway, ik heb het mezelf weer een stuk makkelijker gemaakt. :)

Heb mezelf een kado gegeven in de vorm van 4 tensiometers. Geeft een fijn gevoel dat het watergeven niet meer hoef te gokken en steeds de potten op te tillen.

 

Okay.

De dames zijn vandaag 1 week oud. Hoera!!!

Gisteren de tensiometers geplaatst en "sappie" gegeven. Had achteraf nog niet nodig geweest, maar dat gokken is vanaf nu verleden tijd.

Hier poseren de dames 1 voor 1:

 

gallery_25050_16447_2525267.jpg

 

gallery_25050_16447_706070.jpg

 

gallery_25050_16447_1110317.jpg

 

3 van de tensiometers geven 30 aan, en 1 40. Die krijgen voorlopig geen spatje!!! Ik wil tussen de 90 en 120 uitkomen.

 

De temp. is ook goed onder controle:

Max:

gallery_25050_16447_2714399.jpg

 

Min:

gallery_25050_16447_1347756.jpg

 

En de dames samen onder het witte spectrum:

 

gallery_25050_16447_1190190.jpg

 

Lamp hou ik nog steeds op 80 cm. Mochten ze gaan strekken kan ik altijd nog ingrijpen.

Ik heb geen groeiverslagen over de Vanilla Kush kunnen vinden en weet dus niet of het een snelle groeier is of dat de dames langzaam op gang komen. We gaan het meemaken.

Wel weer een mooie site om strains te checken gevonden. www.leafly.com.

 

Tot de volgende update, en fijn weekend. :spliff:

 

Oops

Dame nr4 vergeten te posten….

 

Hier is ze!!!

gallery_25050_16447_2466077.jpg

 

Enjoy!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd leuk om dat jonge grut te zien.

 

Blijf wel af en toe je potten optillen, de tensio is meer een hulpmiddel dan een meetinstrument.

 

Veel succes ermee,

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag :)

 

Het is alweer een week geleden sinds de laatste update.

Here we go….

 

@djbroertje: Tuurlijk blijf ik optillen, maar wat ben ik blij met die tensiometers!!

 

Ik heb nog nooit zo weinig water gegeven nu ik die meters heb.

Sinds vorige week hebben de dames nog geen water ( sappie ) gehad.

De meters geven vandaag 3 x 70 aan, en 1 x 60.

Dat die ene dame nog wat vochtiger is, komt omdat ze achterloopt op de rest.

Ze is een stuk minder ontwikkeld, en dat komt waarschijnlijk omdat ik bij het overpotten de penwortel heb beschadigd.

Ik heb toen niet onthouden in welke pot deze dame is terecht gekomen, maar ik denk, weet wel zeker, dat dat het probleem is.

De 3 andere meiden hebben het heerlijk naar hun zin. :) en we gaan wel merken of ik de invalide moet gaan weghalen of dat ze nog een beetje bijtrekt.

De temperaturen blijven ook heerlijk onder controle.

 

De max. deze week

 

gallery_25050_16447_981502.jpg

 

en de min. van deze week

 

gallery_25050_16447_2143654.jpg

 

En hier komen de dames:

Dag 14 na ontkiemen.

 

Nr.1

 

gallery_25050_16447_3278637.jpg

 

Nr.2

 

gallery_25050_16447_452701.jpg

 

Nr.3

 

gallery_25050_16447_1967847.jpg

 

En Nr.4 " de invalide".

 

gallery_25050_16447_3012979.jpg

 

Ook nog even de hoogte aangeven van de drie knapperds :

 

gallery_25050_16447_2671084.jpg

 

De dames blijven mooi compact en ik twijfel nu wanneer om te gaan.

Ik denk aan een dag of 18, maar misschien wat langer….. Lastig.

Ik weet niet hoe hard de dames zo omhoog schieten en vindt het moeilijk inschatten wanneer "om" te gaan.

Met stekken was toch een ander verhaal. Makkelijker. 2 weken voorgroeien en om. Knallen...

Misschien iemand een idee wat verstandig is??

Voor de rest ben ik wel tevreden.

De dames zien er, volgens mij, goed uit. Buiten die ene dan. Vandaag ook voor het eerst de ventilators op de laagste stand aangezet. Beetje wind mogen de dames nu wel hebben om straks uit te groeien tot een paar stevige boompjes.

 

Qua voeding ga ik ook wat scherper opletten.

Ik wil mijn aarde zoveel mogelijk uitputten en pas bij gaan voeren als de dames dat aangeven. Mijn kraanwater moet ik wel aanpassen, want dat is hier te hard.

Dus bij de volgende keer krijgen de dames alleen afgezuurd water.

Door wat meer mijn aarde te meten op de juiste ph en ec, hoop ik het de dames zo comfortabel mogelijk te maken.

 

Dit was het weer, volgende week weer een update, of er moeten zich rare dingen voordoen..

 

Fijn weekend Folks….

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat tog lekker ze zijn druk onder de grond bezig.

Houd er wel rekening mee dat je de tensio nu tot de bodem heb gedrukt en daar de wortels nog niet zitten.

Er even vanuit gaan dat kush vaak indica is,

ken je ze denk ik makkelijk 4 weken laten groeien.

of als de ruimte groot genoeg is wanneer de bladeren elkaar beginnen te raken.

En ph en ec meten wat is dat?

 

Groetjes BUZZ

Edited by BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Hoi blackgemini ,

 

Lekker bezig zo, ziet er goed uit allemaal.

Ga dit eens volgen met Led.....

Succes en veel plezier met je hobby......

 

mzzzl, wsteb

Edited by wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag,

 

Er is weer een week voorbij, dus tijd voor een update.

 

@BUZZ: Thanx voor de info. Heb toch gekozen voor 18 dagen… Misschien eigenwijs, we gaan het meemaken. :shifty:

Ec en Ph meten zo nu en dan, is volgens mij niets mis mee. Meten is weten, heb ik ooit geleerd. :rolleyes2:

@wsteb: welcome. :welcome:

 

Deze week dus de 18 dagen voorgroei. Om de meiden niet onnodig te stressen heb ik gekozen om van 18/6 naar 16/8 naar 14/10 en nu op 12/12. Heb er dus 4 dagen over gedaan om de klok om te zetten. Heb dit nog nooit eerder gedaan, maar las hier een paar keer dat er nog meer mensen "rustig" omgaan. Ik kan me wel vinden in het rustig laten wennen van 18/6 naar 12/12.

2 Dagen geleden de 12/12 bereikt en het licht omgeschakeld naar het rode spectrum.

Zo staan de dames er nu bij:

 

gallery_25050_16447_1531444.jpg

 

 

Ook mijzelf vorige week getrakteerd op een lucht bevochtiger. Het is heel droog in mijn hok en dat is voor de bloei wel lekker, maar ik wilde tijdens de groei en begin van de bloei de LV omhoog hebben. De bevochtiger houdt de LV nu rond de 50 en ik merk door de LV te verhogen de temperatuur iets daalt. Van uitschieters richting 30, blijft het nu zo rond de 26 hangen. s'Nachts staat de bevochtiger uit en daalt de LV tot rond de 35. Ideaal.

Als de eerste bloei verschijnselen zich aandienen gaat de bevochtiger uit en zal de LV weer rond de 25 komen aan het eind van deze ronde.

Ook drinken de dames ( nog ) niet veel. Ze krijgen afgezuurd water en nog geen voeding. Nu ongeveer 100ml per dag en dat valt me erg mee. Dankzij de tensiometers gaat het water geven een stuk gecontroleerder. Ik was veel te makkelijk met de gieter. Als het onderuit de pot kwam in de schaal, was het prima.

Wat ik een plus vindt aan de LED lamp, is dat ik geen/nauwelijks water verdamping heb. Dat verschil is echt enorm met HPS.

 

Okay, hier komen de dames…...

De kleur van de bladeren zijn wat lichter uitgevallen op de foto's. Ik heb er een 100 Watt looplamp boven hangen om duidelijke foto's te maken, vandaar.

Dame 1:

 

gallery_25050_16447_826989.jpg

 

gallery_25050_16447_828876.jpg

 

gallery_25050_16447_1260282.jpg

 

Dame 2:

 

gallery_25050_16447_770780.jpg

 

gallery_25050_16447_2735269.jpg

 

gallery_25050_16447_688670.jpg

 

Dame 3:

 

gallery_25050_16447_198940.jpg

 

gallery_25050_16447_2416707.jpg

 

gallery_25050_16447_1064505.jpg

 

En dame 4, de "invalide". :doctor:

 

gallery_25050_16447_2837919.jpg

 

gallery_25050_16447_165971.jpg

 

Deze dame is echt zielig :head_hurts_kr: . Ik laat haar er gewoon bijstaan en we zien het wel. Ze staat niet in de weg en misschien gaat ze me nog wat opleveren. :j

Elke gram is meegenomen….

Ik mag wel wat geduld hebben, want de dames moeten nu nog 8,5 week en dan nog drogen…...

Hier nog wat info over de Vanilla kush.

De Vannila Kush is de cannabis Cup Winnaar van 2009.

Deze nieuwe indica soort heeft een zeer krachtige geur met een complete smaak en een van de meeste potente soort van Barneys farm. De sterke geur komt van grote stevige toppen welke zijn doordrongen van rode en goude trichome. De plant doet denken aan de wilde vanilla plant met lavendel en een vleugje citroen en sinasappel.

Eenmaal opgestoken worden de geuren intenser en zoeter, de soort bevat een scala aan smaken en geeft een sterke en lang blijvende high. Het effect geeft je het gevoel even een versnelling terug te schakelen en geeft de spieren ontspanning.

Type: Indica dominant

Oogst: maximaal binnen. 600 gr/m2

Hoogte: 65 cm

Prijzen: Cannabis Cup Winnaar 2009

Autoflower: nee

 

Bloei tijd: 9 weken

Oogst tijd buiten: Eind September

 

THC: 22 %

CBD: 1.2 %

Dat was het weer voor deze week

Fijn weekend en fijne kerst :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

De kerst achter ons, tijd voor een update...

 

Dag 9 van de bloei. De dames hebben sprongen gemaakt deze week. Ze lijken het erg naar hun zin te hebben.

En de eerste voeding genoten....

Twee dagen geleden mijn aarde gemeten, en kwam uit op 6.8 ph en 0.2 ec. Besloten om met deze waardes voeding mee te geven.

De basis, 1-component aarde, de helft van de aangegeven dosis genomen en van de multizyme de aangegeven dosis.

Waardes van het "sapje" 6.8 ph en 1.6 ec.

De lamp hangt op ongeveer 55 cm. De aanbevolen hoogte ligt tussen de 50 en 60 cm en ik probeer er dus een beetje tussen te zitten.

Ik heb de vorige ronde ervaren dat 40 cm echt te laag is, omdat er dan spierwitte toppen op de buds komen. Dat ziet eruit alsof er geen pigment in de toppen zit. Raar dus. Lamp dus hoger deze ronde.

Betekend ook weer dat er meer oppervlakte belicht wordt. :shifty:

Twee dames lopen wel iets voor op nummer 3 en de invalide nummer 4. Nu had ik van de invalide geen hoge verwachtingen maar waarom nummer drie achterblijft, blijft voor mij een raadsel. het verschil is nu zo'n 7/8 cm en dat vindt ik veel. Misschien maak ik me té druk, maar als ze niet een beetje inloopt ga ik toch de pot verhogen om de toppen straks ongeveer gelijk te hebben. We gaan het wel zien. Nu nog niet iig.

En dan nu de mode show.....

Dag 9 bloei onder het rode spectrum en lamp op 55 cm van de hoogste topjes.

 

Eerst de groepsfoto. Potten staan iets meer uit elkaar...

 

gallery_25050_16447_1790217.jpg

 

Foto's van de "derde" dame...

 

gallery_25050_16447_812034.jpg

 

gallery_25050_16447_1093273.jpg

 

gallery_25050_16447_165109.jpg

 

Nu de eerste van de twee gelijken....

 

gallery_25050_16447_429883.jpg

 

gallery_25050_16447_447812.jpg

 

gallery_25050_16447_2381567.jpg

 

En de tweede....

 

gallery_25050_16447_1299875.jpg

 

gallery_25050_16447_2718644.jpg

 

gallery_25050_16447_1746148.jpg

 

En voor de vorm, de invalide pygmee .......

 

gallery_25050_16447_738180.jpg

 

gallery_25050_16447_2389027.jpg

 

gallery_25050_16447_2844876.jpg

 

Sorry voor de laatste blurry foto.. Had ik effe niet door :spliff: ( Geef gewoon de cheese de schuld ) LOL

De temperaturen en de luchtvochtigheid zijn toppie. Niets te klagen....

 

De maximale temp. en lv van deze week:

 

gallery_25050_16447_1928406.jpg

 

En de minmum temp. en lv van deze week:

 

gallery_25050_16447_1194362.jpg

 

Ik mag volgens mij niet klagen, en doe dat dus ook niet. Nu al de eerste 9 vingers ontdekt bij de dames en dan heb je geen klagen, volgens mij.

 

Mochten zich geen rare dingen voordoen, dan meld ik me weer in het nieuwe jaar..

 

Tot dan en hele fijne jaarwisseling gewenst.... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik beginnen met iedereen die dit leest een heel gelukkig en productief 2014 te wensen.

 

Goedemiddag,

Er is weer een week voorbij en een nieuw jaar is begonnen, dus tijd voor een update...

 

Het is vandaag dag 16 van de bloeifase en de dames hebben zich redelijk goed ontwikkeld.

De twee dames die een voorsprong hadden op nummer 3 hebben dat nog steeds en ik heb gisteren een verhoging (20 cm) geknutseld om nummer 3 op dezelfde hoogte te krijgen. Ook de invalide heb ik verhoogd door een 11 liter pot omgekeerd als verhoging te gebruiken.(+/_ 26 cm)

Ook moest de invalide al ondersteund worden, dus heb ik een klein bamboe stokje gebruikt om de kleine meid een beetje te helpen...

Wat ik wel zou willen weten wat de oorzaak kan zijn van het groei verschil. Heb met kweken uit zaad dit nog niet meegemaakt.

Ik kies juist voor 1 soortje per keer om de enorme groei verschillen te ontlopen, maar helaas..

We moeten verder, dus zien we wel waar het schip strandt...

 

De dames drinken ongeveer een halve liter per dag en hebben deze week alleen afgezuurd water gehad. Er waren al wat bladeren aan het kromtrekken, wat volgens mij betekend dat ze wel effe genoeg voeding hebben gehad.

Morgen krijgen ze wel weer voeding bij het water. De helft van de aangegeven dosis component aarde 1 en de aangegeven dosis multizyme.

Na deze week hebben de dames drie weken bloei erop zitten, en zal de rek er wel bijna uit zijn. Dus deze week nog wat groei voeding en daarna over op de bloei voeding.

En dan nu de foto's......

 

De dames onder de rode lamp bij elkaar. Links de 2 dames die gelijk zijn, rechtsachter de invalide en rechtsvoor de achterblijver..

 

gallery_25050_16447_538165.jpg

 

Eerst de 3de dame...

 

gallery_25050_16447_94469.jpg

 

gallery_25050_16447_904855.jpg

 

gallery_25050_16447_1408883.jpg

 

Dit vindt ik eigenlijk de mooiste.. Mooi compact en lekker stevig..

 

Hier de invalide dame..

 

gallery_25050_16447_3033069.jpg

 

gallery_25050_16447_1181490.jpg

 

gallery_25050_16447_2698310.jpg

 

En maar snel naar de twee gelijken.....

 

gallery_25050_16447_2295735.jpg

 

gallery_25050_16447_1864264.jpg

 

gallery_25050_16447_2903700.jpg

 

gallery_25050_16447_2079607.jpg

 

gallery_25050_16447_86495.jpg

 

gallery_25050_16447_750139.jpg

 

Ik vindt ze iets gestrekt en had ze graag wat compacter gehad, maar helaas....

Volgende ronde iets lagen zitten met de lamp tijdens de groei periode en hopen op redelijk gelijke planten.

 

Wel mooie, grote, donkere bladeren met genoeg vingers..

 

gallery_25050_16447_2597348.jpg

 

De temperatuur en luchtvochtigheid van deze week.

Maximale:

gallery_25050_16447_1424895.jpg

 

Minimale:

gallery_25050_16447_1883269.jpg

 

Hier niets te klagen. Heerlijk stabiel en de luchtbevochtiger doet ook prima z'n werk.

Heb 'm nu ingesteld dat ie aanslaat als de lv onder de 50% komt. In het begin stond op automaat en heb ik dus de 70% gehaald. Dat is me te hoog. Dus nu handmatig ingesteld en nu niet meer van zulke hoge waardes..

 

Voor de rest ben ik volgens mij niets vergeten te vermelden en wens ik iedereen een fijn weekend.

 

tot volgende week..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een verschil per plant jammer dat niet alles gelijk loopt.

 

Ik zou de bevochtiger uitzetten. volgens mij voegt dat niets toe. Zaadplanten hebben minder last van een lage LV en zeker bij dit formaat.

 

De kromme bladeren lijken mij meer iets van een watergeef issue. Geef je ze elke dag water? Ik zou ze meer per keer geven, en dan om de dag of zo. De grond ziet er best wel droog uit.

 

Wat zeggen de tensio's voor en na het watergeven?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen,

 

@ Dj:

Inderdaad jammer van de hoogte verschillen..

Die luchtbevochtiger heb ik juist aanstaan omdat ik hier gelezen heb dat de planten het liefst rond de 50 % LV zitten.

Ik ga de LV later in het proces wel laten zakken, maar als ik nu stop zit ik binnen een week weer rond de 25 %. Dat is toch wel heel laag.

Het watergeven doe ik al om de dag of om de twee dagen. Als de tensio rond de 200 staat krijgen ze vocht.

Ik schommel met de tensio's tussen de 40 en 240. Hoger laat ik het niet komen.

Ik check de dames 2 x per dag en kan dus snel reageren...

Maar goed, we blijven ons best doen..

Misschien hebben de hoogte verschillen wel te maken met verschillend dna van de zaden.. Geen enkel zaadje is hetzelfde en zou het zo maar kunnen dat daar de bottleneck zit...

 

Fijn weekend...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verschil zit in de dna ja in dit geval noemen ze het pheno verschillen,

kwa hoogte verschil ken je ze hier en daar niet een knakje geven zodat ze op 1 hoogte komen.

 

Zou zonde zijn als je onderin veel fluffy heb en tot nu toe zijn bij mij steeds de geknakte dames de meeste opbrengers

Ik doe het stiekem nu standaard bij elke dame.

Mooi groen en grote bladeren ze hebben er zin in :dribble:

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

Effe een door de weekse update....

 

@BUZZ:

Dus toch verschil in DNA... Helaas, pinda...

Het hoogte verschil heb ik nu opgelost met wat geknutsel, Misschien volgende keer knakken...

Nog nooit gedaan en ben daar best wel huiverig voor....

Maar voor alles is een eerste keer, dus de volgende ronde knakken indien nodig...

 

Het is vandaag dag 21 van de bloei.

De lamp draait nu voor het eerst full power.

Schakelaar 1 en 2 ( groeistand en bloeistand ) nu allebei aan.

De LED boer raadt aan om na 1 week bloeistand de lamp al full power te laten draaien, maar ik heb de eerste drie weken ( tot de ergste rek eruit is) het rode spectrum aan gehad... De dames moeten nog 6 weken en gaan nu pas bloemen aanmaken. Leek mij dus nog niet nodig om 2 weken eerder de lamp full te laten draaien. Scheelt toch weer stroom...

Om de verschillende spectra's te laten zien, zal ik ze nu even onder elkaar zetten.

Eerst het groeispectrum:

 

gallery_25050_16447_1151013.jpg

 

Hier het bloeispectrum:

 

gallery_25050_16447_1531444.jpg

 

En nu allebei aan:

 

gallery_25050_16447_504571.jpg

 

Zo is het verschil goed te zien...

 

Ook laten de dames zien dat ze het erg naar hun zin hebben. Ze hebben al meerdere 11 vingers en kon het niet laten om een foto te maken.

 

gallery_25050_16447_3235243.jpg

 

Vrijdag zal ik weer afzonderlijke foto's maken en zaterdag de update..

Daggie later dan gewoon, maar ik heb vrijdag helaas geen tijd..

 

Fijne dag/avond nog....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Zoals belooft vandaag de update met de foto's van gisteren ( dag 23 bloei ).

 

Alles gaat redelijk tot goed.. De ergste groei is eruit en de dames zijn aan het bloeiproces begonnen.

Gisteren voor het eerst bloeivoeding meegegeven en dat is bij mij:

Basisvoeding component A: halve dosering

Bud XL: aangegeven hoeveelheid

PK 13/14: aangegeven hoeveelheid

Ze drinken nu ongeveer 1,5 liter per dag en ik geef om de 2 á 3 dagen vocht...

Nu even afwachten hoe de dames reageren op de voeding en afhangende van dat krijgen ze of afgezuurd water of water en voeding.

De tensio's staan, as we speak, bij 1 plant op 60 en bij de andere 2 op 50.

De kleine invalide dame doet een beetje mee voor spek en bonen, die drinkt weinig en deze tensio staat nu op 20.

Dit was het goede nieuws.....

Het slechte nieuws is dat ik gisteren heb opgemerkt dat een aantal ledjes het niet meer doen!!! GVD..En dat na ongeveer anderhalf jaar....

Nu heb ik 3 jaar garantie, dus er gaat binnenkort een mailtje met foto's richting de VS en hoop ik op een goede afhandeling...

In hun voorwaarden staat letterlijk: 100% Hassle-Free Warranty for a Full 3 Years.

Daar gaan we dus maar in eerste instantie van uit....

 

En dan nu de pica's...

Dame nummer 3 is de eerste..

 

gallery_25050_16447_2008394.jpg

 

gallery_25050_16447_1990540.jpg

 

gallery_25050_16447_2525095.jpg

 

De invalide dame:

gallery_25050_16447_12868.jpg

 

gallery_25050_16447_404985.jpg

 

gallery_25050_16447_361048.jpg

 

En dan nu de twee andere dames:

Dame 1:

gallery_25050_16447_1309871.jpg

 

gallery_25050_16447_1378201.jpg

 

gallery_25050_16447_35885.jpg

 

En dame 2:

gallery_25050_16447_2651155.jpg

 

gallery_25050_16447_1540212.jpg

 

gallery_25050_16447_231988.jpg.

 

De lamp hangt op 50cm van de hoogste top en ik heb nog ongeveer 30cm speling, dit moet wel goed gaan volgens mij...

 

 

Ook de temperatuur en de luchtvochtigheid gaan ook prima..

De laagste waarnemingen :

gallery_25050_16447_1777655.jpg

 

De hoogste:

gallery_25050_16447_1070440.jpg

 

Deze meter ligt op de potten, vandaar het doorslaan van de LV.

 

Ik heb ook nog op ooghoogte een meter hangen om in de totale ruimte te kunnen meten.

Hier de gemiddelde waardes..

gallery_25050_16447_1881468.jpg

 

Dat was het wel weer voor deze week...

Ik meld mij weer volgende week of er moeten zich rare dingen voordoen...

 

Fijn weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...