Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Toespraak bij boekintroductie Doug Fine

Recommended Posts

Beste allemaal,

Zaterdagavond heb ik in de EMG Faktors te Groningen een toespraak gehouden bij de presentatie van een boek van de Amerikaanse schrijver annex kweker ''Doug Fine''.( http://www.voc-nederland.org/2013/11/zaterdag-16-november-doug-fine-too-high-to-fail-tour-in-groningen/)

Er was weinig publiek .

Dat was natuurlijk jammer , maar desalniettemin mocht dit de pret niet drukken.

Hier volgt mijn stukje. Het is vanzelf altijd een variant op bestaande teksten. Dit is helaas onvermijdelijk.

 

 

 

 

 

12-11-2013

Heb je het al gehoord? Circus Cannabis, met de grote illusionist ‘’Ivo Stopstelten’’ is in het land. Hij verkoopt repressie als liberalisme, het zgn.’’ repressialisme’’( betuttelend liberalisme -een gekortwiekte vogel)

Hij vertoont de grote truc om’’niet verbouwde wiet’’ in coffeeshops te laten verkopen en hier vervolgens belasting op te heffen, waar o.a. de ‘’niet bestaande’’ aanvoer mee wordt bestreden. Hierdoor ontstaat een werkgelegenheidscircuit bestaande uit 50% van de politie, ¾ van de 1300 beschikbare rechercheurs, rechters, advocaten, reclassering,detentiecentra en bewakers.

Tegelijkertijd worden de consument en de kweker op ‘’het altaar van hypocrisie’’ geofferd.

Dit karikaturale wonder leidt tot een hypocriete, contraproductieve, illusoire en volslagen incorrecte rechtsgang. Rechters laten zich hierdoor in een juridische spagaat dwingen en laten zo het ondermijnen van de rechtspraak gebeuren. De officier van justitie en de rechter hebben ook een signaalfunctie en het is dan ook een schande dat ze aan deze wanvertoning nog geen eind hebben gemaakt!

 

Wat ook een schande is, is dat een V.V.D. hun liberale beginselen (het eerbiedigen van de persoonlijke levenssfeer, integriteit van eigen lichaam en het recht op zelfbeschikking) door zo’n zelfingenomen, arrogante en incompetente minister ‘’Ivo Stopstelten” laat verkwanselen. Het is een regelrechte aanfluiting van het liberalisme in het algemeen en van de V.V.D. in het bijzonder.

Een farce is zijn gescherm met internationale verdragen. Als die een probleem waren geweest dan had er niet bijna 40 jaar wiet kunnen worden verkocht. Bovendien kun je een verdrag altijd opzeggen.

 

Essentieel is het recht op zelfbeschikking.

Het inperken van de privacy betekent een grotere controle over de individu door de overheid. Alles moet schoon, heel en veilig. Veiligheid en zekerheid is op ieder gebied een nationale obsessie geworden. Dientengevolge wordt er steeds meer in een ieders leven geïntervenieerd. Het zgn. voorzorgsprincipe.

Wij raken steeds meer verstrikt in het ‘’elektronische web’’waardoor de persoonlijke vrijheid zwaar onder druk komt te staan. Binnenkort komen ze misschien met de nanochip, die dan geïnjecteerd kan worden zonder dat je daar erg in hebt.

 

Je hebt altijd gedacht dat het je eigen geest en lichaam was en nu blijkt ineens dat de overheid meent het recht te hebben om te bepalen wat je daar zoal wel of niet mee doet.

Je bent vrij om datgene te doen, wat je verteld wordt dat je mag doen!

Een gevaarlijke ontwikkeling! De overheid hoort er te zijn voor het volk en niet andersom.

Wij zijn er niet om betutteld, gemanipuleerd en uitgebuit te worden. Wij wensen niet als kleine kinderen behandelt te worden.

Wij zijn volwassen cannabisgenieters. Er kan gewoon op basis van wederzijds respect een dialoog met ons worden gevoerd. Want waarom ons zo repressief tegemoet treden? Wij zijn niet de vijand. Integendeel! De vijand zit in hun hoofd!

Wij zijn een hele positieve factor in de hedendaagse samenleving. Cannabislegalisering zal dan ook een verbetering van de wereld betekenen. Daar dit een feminisatie van de maatschappij betekent, wordt het door de machthebbers als een aanval op de dominatorcultuur ( het haantjesgedrag) ervaren. M.i. een belangrijke factor in de bestrijding.

 

Hoe is het toch mogelijk? Plant in oorlog met de wet ! Je verzint het toch niet!

Eerst was er een kale aardbol, toen kwam de natuur met daarin de hennepplant en toen kwam de mens. Deze verklaarde de nobele hennepplant tot illegale plant, want de natuur diende zich wel aan de wettelijke kaders te houden.

Zij moest terug naar de aarde van herkomst! Dit bleek onmogelijk, dus werd ze strafbaar verklaard.

Alleen omdat vredelievende mensen de euvele moed hebben gehad om de vele goede eigenschappen ( zowel op recreatief als op medicinaal) gebied te onderkennen. Zij doen er hun voordeel mee, verruimen hun geest en zijn hier niemand mee tot last.

Hoe triest is het, dat zij voor het helpen, d.m.v. onderdak te verschaffen aan deze illegale planten, gestraft kunnen worden. Ze worden zelfs hun huis uitgezet. Zij worden tot illegale Medelander verklaart.

Nee, dan kun je beter bezopen,zoals laatst in Cuick, twee meisjes van achttien dood rijden of zoals, pas geleden, nabij Harlingen, een politieman met 4 keer teveel alcohol op, een gezin met twee kleine kinderen, frontaal het ziekenhuis in rijdt, want dan raak je tenminste je huis niet kwijt!

Na onderzoek in drie Amerikaanse staten is gebleken dat mensen onder invloed van cannabis 9% minder ongelukken veroorzaken dan mensen die clean waren.

Over een dubbele moraal gesproken!

 

Tot slot wat heel belangrijk is, is dat we de beeldvorming (het zijn allemaal criminelen, van die ‘’Koos Koets’’ figuren) doorbereken en onze individuele vrijheid opeisen. Alle cannabisgenieters moeten uit de (kweek)kast komen. We moeten weigeren een balling te zijn van een andermans taboe, want boven het maaiveld schijnt marihuana!

Geïnspireerd door de Amerikaanse documentaire ‘’Breaking the taboo’’zijn wij op het idee gekomen om bekende Nederlanders, op film te laten uitspreken dat ze voor legalisering zijn en dit dan o.a. op ‘’youtube’’ te zetten. Wij (Ernst Ellerman en de VOC.) hebben een plan opgesteld, wat we binnenkort gaan lanceren. Wij hopen dat het een sneeuwbaleffect zal sorteren. Door sponsoring hopen wij geld binnen te krijgen . Persoonlijk zou ik het ‘’De baas in eigen brein ’’project willen noemen, maar hier wordt nog over gefilosofeerd.

Mocht dit een succes worden dan kunnen we het uitbreiden naar advertenties in de krant en eventueel naar spotjes op de radio .Het summum is natuurlijk de t.v., maar dat kost wel erg veel geld. We zullen zien.

 

Op 7 en 8 dec. is er een nieuwe poging mijnerzijds om de beeldvorming te doorbreken en om zo een einde aan de wiettragedie te bewerkstelligen. Het is een nieuwe documentaire omtrent mijn persoon in het kader van mijn strijd voor vrijheid en legalisatie van cannabis, gemaakt door Ernst Ellerman en Dietert Bleijst. HIj is te zien op t.v. Fryslân en op Ned.2. Ik ben zeer benieuwd.

Rest mij te zeggen ; ‘’Blijf wakker, blijf baas in eigen brein’’.

Ik dank jullie voor jullie aandacht.

 

Uitzending is op zaterdagmorgen om 10.25 op Ned. 2

Op zondagmiddag om 15.30 op Ned. 2 en om 17 uur op tv. Fryslân ,waar hij steeds wordt herhaald .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gesproken weer Doede. :tu

Ik word ook flauw van de demonsering van cannabis en heb ontzettend veel respect voor jouw inzet.

Ben benieuwd naar je nieuwe docu. :specool

 

Veel succes met je aankomende projecten.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitzending van nieuwe documentaire is op 7 dec. zarterdagmorgen om 10.25 uur op Ned. 2, op 8 dec. zondagmidag om 15.30 uur op Ned.2 en om 17uur op tv. Fryslân, waar hij een aantal keren herhaald gaat worden.

Ik had hierboven de datum vergeten, vandaar deze correctie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect voor deze man. Hij strijdt een strijd voor ons allen. Hierdoor kan hij zijn eigen projecten niet voortzetten. Laten we hopen dat dit onze Nederlandse beleid positief beïnvloedt.

 

Typisch dat zowel cannabis als prositutie handelsmerken waren van Nederland. Nu wordt op andere delen van de wereld een voorbeeld genomen aan dit beleid. Onze reactie hierop is het beleid aanpassen. We gaan 30 jaar terug in de tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bent u de echte Doede?

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

respect weer doede, je zegt weer precies wat we alemaal denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het gegarandeerd zeker

het is de echte Doede

Van Doedeboegiewoegie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard is het de echte Doede.

Een zeer sympathieke man.

Heb m een keer gesproken bij het VOC.

Wou dat ik me zo strijdbaar in kon zetten.

Respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

al veel vaker tegen u gezegd, maar beter 1 x te veel dan te weinig

 

k bewonder u en echt respect!!!

 

dromen dat.. dat deed ik gisteren, vandaag maar doe ik morgen nog!!!! wie weet is het wel erg dicht bij wie weet wel binnenhand bereik of toch echt kilometers ver weg. kijkend naar de wereld hoeveel landen zijn ons beleid al niet vooruit gesteven /gestreden.

 

hoe kan een kleine minderheid die tegen cannabis ( die o zo geweldige plant ) is, zoveel druk uitoefenen. ik dacht dat democratie besloten word door ons alle. dat de overheid voor ons werkte en wij niet voor hen!!!

 

lang leven internet ( dat ik dat nog is zou roepen) met een klik hier en een klik daar is er zoveel kennis te vergaren. dit balletje wat aan de rol is geraakt mag niet ondermijnd worden. sterker nog dit balletje begint een lawine te worden die door raast recht op zijn doel af.

 

doede als ik het geld had kocht ik zendtijd voor je, wat ik liet het liefst heel nederland een dag lang kijken naar programma about the real truth of cannabis. helaas ook ik ben maar een nederig hard werkend gozertje dat geen goudboompje op zijn rug heeft.

 

blijf strijden man !!! je doet het geweldig !!!

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

"hoe kan een kleine minderheid die tegen cannabis ( die o zo geweldige plant ) is, zoveel druk uitoefenen. ik dacht dat democratie besloten word door ons alle. dat de overheid voor ons werkte en wij niet voor hen!!! "

 

olie industrie,

phamaseutiche industrie

en hout/papierindustrie,

= miljarden/triljarden mee gebonden om die plant verboden te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus vanavond in het cannabis college!

Komt dat zien en horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...