Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sok

9x Tahoe OG fem bio

Recommended Posts

Na een leerzame, voor verbetering vatbare, doch bevredigende zojuist afgesloten ronde OG Kush van DNA Genetics, wordt het volgende experiment de Tahoe OG van Cali Connection.

 

Ik wilde eigenlijk hiervan een selectieproces maken en een moeder overhouden, maar omdat ik al een feminised variant in bestelling had en het qua tijd anders ook allemaal te lang gaat duren voordat ik weer een oogst heb, ga ik strategisch gepland aan deze ronde een batch reguliere zaden halen en in een tweetal andere tentjes laten opgroeien. Zodra deze ronde klaar is, kunnen de stekken van de elders opgegroeide vrouwtjes direct de boel weer overnemen zodat ik uit hun prestaties daar vervolgens de moeder uit extrapoleer ;). Thanks @ Amecheesia voor de korte maar heldere uitleg daarover! :)

 

Aldus, bij deze de gegevens:

 

Voorgroei:

 

Budbox White 75x75x100 voorgroeitent

Hotbox Heatwave 72x72 verwarmingsmat

Propagator 64x39

Philips TL armatuur 60x60 met 4x 18watt 6500K lampen. (gewoon zo'n standaard ding uit een systeemplafond)

Systeemafzuig 225m3

Can Lite filter 300m3

Clipfan

Spongepots zaad

perliet

zaai/stekgrond

9 potten van 3½ liter

 

Ik wilde in dit tentje na ontkiemen eerst in 3½ liters gaan voorgroeien een paar weken voordat de vorige ronde geoogst zou worden, maar door een aantal factoren en levertijden van bepaalde zaken liep dat allemaal een beetje uit. Ik heb dus gister de zaailingen na 4 dagen vanuit de spongepots direct in de grote tent gezet. Voor het hele moeder en stekproces zal dit tentje in elk geval wel grondig gebruikt worden, want voor alleen ontkiemen is dit wel een beetje overkill zo :D

 

Groei/bloei

 

Mammoth DS 120 (120x120x180) - niet de beste tent maar ik zit met hoogte, verder voldoet ie in mijn situatie prima

Gavita Digistar 600

Gavita Enhanced HPS 600 watt

Adjust-A-Wing Avenger Medium

CanFan afzuig in custom softbox 365m3 + sonoconnect

Phresh Filter 500m3

Variac 2A

Boxfan + clipfan

Blumat Digital6 tensiometer

thermo/hygro crappometer

steekthermometer

Softpots 29 liter

 

Voeding + substraat

 

Sannies Perfect Start

Sannies Symbiosis

Sannies Bacto

Sannies Yucca

BioBizz Bio-Grow

BioBizz Bio-Bloom

Biobizz Top-Max

BioBizz Alg-A-Mic

BioBizz Bio Heaven

Aptus Startbooster (thanks g-o voor het medegebruik :rofl)

 

BioGreen Lightmix

 

De aarde is gedeeltelijk opgewaardeerd. Omdat er in de vorige ronde bij een aantal dames wat voedingsprobleempjes waren, heb ik de hele zooi van de wortels ontdaan, op 1 stapel gegooid en grondig gemengd met de helft Perfect Start en Symbiosis. Hier heb ik de softpots voor tweederde mee gevuld en de toplaag van de rest voorzien en ingewaterd met bacto. Omdat ik nog redelijk wat BioBizz voeding heb, ga ik dat eerst opmaken. Ik wilde eigenlijk namelijk met buffertabs gaan werken maar dat is voor de volgende!

 

Omdat ik bij wietzaadjes.nl 4 gratis zaadjes kreeg bij m'n bestelling, heb ik ter vergelijking gevraagd om huismerk OG Kush, dus die staan in 4x 11 liter softpots tussen de rest.

 

Foto's zullen volgen, maar dit is in elk geval de resumé tot dusver :lol:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een heerlijk overzichtelijk verslag. Yes!!

 

Was het niet lastig om die ontkiemde zaden uit die potjes van 3,5 liter te krijgen? Was die penwortel al niet gaan krullen? Leuk dat er ook weer een vergelijkend soortje bijstaat in die 11 liter potten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de gear zal het niet liggen :lol:

Mooie genetica ook, wat is het precies OG Kush x nogwat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks heren!

 

@spacefrog het is een OG Kush x SFV OG. Met andere woorden een kruising tussen 2 OG Kush fenotypes die dezelfde oorsprong hebben ;).

 

Er zijn 2 zaailingen maar moeilijk bovengekomen dus die heb ik er uitgehaald. Er staat voor 1 van de dames een OG Kush van Royal Queen Seeds in de plaats want daar was er nog eentje van over uit het buurtentje :). Verder lijkt er boven de grond nog even niet heel veel te gebeuren, wat betekent dat de boel goed de 29 liters door wortelt, en de 4 dames in de 11 liters doen ook goed hun best.

 

Grappig is dat de vorge ronde is duidelijk geworden dat de OG van Royal Queen in bijna geen enkel opzicht lijkt op de vermeende 'echte' OG Kush zoals die van DNA Genetics/Reserva Privada en deze van Cali Connection. Qua verschijning en topopbouw lijkt ie meer op een Hindu Kush. Qua geur zitten er in verhouding ook weinig citroen en den ondertonen in. De smaak is verder prima als ik mijn externe rookprofessionals mag geloven, en er zit heus wel wat gelijkenis in, maar in de basis it's nothing like it.

 

De volgende update zal voorzien zijn van foto's, I promise! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De SFV schijnt de allerlekkerste te zijn, San Fernando Valley OG Kush, succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey sok,

 

mooie setup heb je , en toch weer een ander soortje kwens je veel succes en plezier met je ronde

 

greetz deathonator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heren, na een tijd te schijnen door afwezigheid, geef ik er wat betreft dit kweekverslag sowieso maar even de brui aan.

 

Niet alleen ben ik minder in de gelegenheid om mooie kiekjes te maken en het verslag fatsoenlijk bij te houden, ook zijn er een aantal elementen welke de dames zich niet binnen een ideaal scenario laten cultiveren. Dit zijn onder andere een drietal extreme achterblijvers, een iets meer dan halfvol scrognet door een te vroege omschakeling, wat genetische defecten en algemene groei-stagnerende toestanden gecombineerd wat stomme fouten op cruciale momenten. met andere woorden: kut met peren.

 

In het tentje er tegenover gaat het ondanks ook niet ideale startfases en algemene omstandigheden een stuk beter en beginnen zich aardige knotsen te ontwikkelen!

 

Desalniettemin laat ik de boel lekker afbloeien want we zitten inmiddels in week 5 van de 9 / 10 en de dames beginnen ontzettend lekker te ruiken wat de moed er enigszins in houdt. Volgende week wordt er begonnen aan een nieuwe ronde die alvast rustig mag ontkiemen en voorgroeien :).

 

Hier in elk geval 2 kiekjes om niet helemaal gedesillusioneerd achter te blijven ;)

 

Thanks for the support sowieso!

 

gallery_38480_16538_485333.jpg

 

gallery_38480_16538_107704.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm jammer van de bezetting je zal op die manier (halfvol) serieus in moeten leveren op je oogst.

Maar het geen wat er wél staat ziet er goed uit voor week 5 en zal nog wel goed gaan aandikken.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...