Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lord Imotep

jullie goedkeuring aub alvorens veel geld uit te geven

Recommended Posts

amnees: niet direct tegen, in het geraamte

 

ik heb besloten geen verwarming te kopen of thermotimer

het huis blijft toch altijd op 20gr dag en nacht (soms in de winter max 22.5gr)

dit ook vanwege de chihuahua :)

enkel wanneer we weg zijn voor enkele dagen gaat het soms op 6gr 'vorstvrij' stand, maar ik zie niet in waarom dit vanaf nu dan ook niet op 20gr kan blijven staan

ik ga de inblaasslang niet tot op de trap naar beneden leggen maar nog 1.5 meter verder tot in de buurt van de (centrale) verwarming, niet er vlak aan, maar in de buurt

 

ik ga me (voorlopig) geen bevochtiger kopen + hyrgrostaat, als ik merk dat de lucht echt kurkdroog is binnen enkele weken wanneer in volle groei, schaf ik mij dit alsnog aan

voorlopig gaat het zaden uitkweken toch in de couveuse gebeuren, dus daar is het vochtig genoeg

 

de luchtontvochtiger komt er sowieso, heb hem nu al gevraagd voor m'n verjaardag

toevallig, zal wel goed uitkomen tegen het einde van de bloei en bij het drogen

 

ik ga voorlopig geen gat maken in het vals plafond om onder de pannen uit te blazen, en gewoon in dezelfde kamer uitblazen

er is wel verse lucht toevoer via de inblaas

 

ik ga toch 2x 500m3 kopen, moest het nu blijken dat het toch beter een 750m3 of meer had geweest, kan ik mij die nog kopen met bijpassende filter

en de overige 500m3 is dan gelijk goed voor m'n toekomstige mamma tent uit te blazen

 

bedankt voor de commentaren

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga toch 2x 500m3 kopen, moest het nu blijken dat het toch beter een 750m3 of meer had geweest, kan ik mij die nog kopen met bijpassende filter

en de overige 500m3 is dan gelijk goed voor m'n toekomstige mamma tent uit te blazen

 

bedankt voor de commentaren

 

imo

Kan je beter gelijk voor de 750m3 gaan, want je kan hem toch dimmen.

 

Maar effe over die 400Volt lampen. Heb jij thuis dan wel 400volt? Ik dacht dat ze in de kassen 400v gebruiken.

 

 

 

:) ;)

1223sneeuwdak2.jpg

 

Nee dat valt NIET ik herhaal NIET op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou nooit onder de pannen gaan blazen in de winter. ook al heb je maar een halve buur. dom dom dom

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ok, die foto is heel overtuigend, misschien toch niet zo'n goed idee

dus beter gezegd als het sneeuwt de slang loskoppelen en gewoon in de kamer uitblazen...

 

die gavita pro werkt gewoon op 230V, maar toch werkt de lamp op 400V, zet het om

 

ok, zal een 700m3 nemen voor uitblaas, die laatste 10 euro gaat het toch niet meer doen...

 

de zaadjes en de organic kit zijn alvast besteld daarnet, daar kan ik toch al niet fout mee doen... (hoop ik)

 

thx

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe groter de afzuigcapaciteit hoe beter

en zaailingen zet je vrij onder de lamp

in een couveuse rot het zo weg

die is alleen voor stekken

zaail je zaden niet op cubes , maar fatsoenlijk in een pot met zaai en stekaarde.

liefst een rozenpot die lang en smal is= optimale wortelontwikkeling ( penwortel van zaailing is kapstok voor groot wortelstelsel)

 

de overgang van envirolite in de voorgroei naar gavita in bloei vinden dames heerlijk= goede oplossing

een luchtbevochtiger voor de droogste maanden is geen luxe. hygrostaat kan je later aanschaffen = op gevoel instellen met timer kan prima

 

heb je dan nog jeuk om geld uit te geven en je weet niet waaraan: overweeg dan eens om bij te schijnen met LED lampen in de bloeihoek

combinatoir gebruik van hps en led levert echt heel mooie resultaten op. ruime harsvorming. mooiere toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx meneerjansen

 

ik zet ze enkel onder couveuse tot het plantje bovenkomt; dan gaan ze eruit, zo ook goed? of toch nog beter gewoon zo op aarde?

ik was niet van plan ze op cubes te zaaien, maar idd in potten met zaai en stekgrond (evt een beetje stekgrond in de met growlight gevulde 11L pot, dan moet ik niet overplanten)

 

ik heb al vaak LEDs zitten bekijken, maar is idd goed als bijverlichting, toen bekeek ik het altijd als enkel LED verlichting en zo zijn er toch ook veel slechte resultaten...

maar ik veronderstel dat om deze kweek te doen die gavita dan al wel ruimschoots voldoende zal zijn als ik zo de reviews lees

maar mss in de toekomst... wie weet

 

thx

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde ook een LED lamp aanschaffen maar ik zat echt te twijfelen. Die dingen zijn echt prijzig. Er zijn wel mensen die hele mooie verslagen hebben met een hele mooie opbrengst:

 

http://www.wiet-zaden.nl/forum/viewforum.php?f=20

http://www.ledgrow.eu/Reviews.html

 

Ik denk dat over een paar jaar LED wel goedkoper en beter zal worden.

 

 

Dat couveuse heet gewoon een propagator. Zal vast wel de Belgische benaming ervoor zijn :) Ik stop ook altijd mijn zaadjes in kleine ontkiem bakken die in een propagator gaan. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zal je verbazen maar ook in België heet dit een propagator!!

 

andere benamingen zoals een mini serreke - een kweekkaske - zo'n bakske voor klein plantjes in te groeien

kunnen ook nog voorkomen naast couveuse (wat ik eigenlijk alleen zeg, en eigenlijk enkel in die post(s))

 

ja, LED ziet er wel leuk uit, maar zoals ik al zei zou ik het enkel als bijverlichting gebruiken

en ga ik eerst eens een tijd kijken wat die gavita doet, anders kan ik toch niet oordelen hoeveel beter het werkt als ik toch LED zou aankopen

 

voorlopig ziet de planning er zo uit

 

phase 1 (nu kopen)

- sannies organic kit (al besteld online)

- 10 zaadjes (al besteld online)

- 10x 11L pot wilma (ga ik soon halen)

- 3x 50L goldlabel lightmix (ga ik soon halen)

- zakje stekgrond

 

phase 2 (rond 15 nov kopen)

- Softbox 700m3 160mm + Softbox 500m3 160mm

- SMS Hybrid controller 4A

- 20m sonoconnect slang 160mm

- Filter Wilco 1000m3 160mm 50cm

 

phase 3 (rond 1 dec)

- Gavita Pro 600W 400V

- Ketting en S-haken voor lamp op te hangen

- Brandblusser 3kg

- Oregon weerstation 3x thermo/hygrometer

 

ten alle tijden eventueel in optie:

- Boneco 2055 digital black bevochtiger

- Bionaire BD20 digital ontvochtiger

 

 

is dat al beter als het initiele plan??

 

thx

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier weken groei vind ik vrij lang.

De lamp 1 week eerder bestellen: dan kun je eventueel al na 3 weken de HPS-lamp inzetten als je dat nodig vindt.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet ook nog even op de zaadjes wachten enzo hé

en nog kiemen,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 maand voorgroei is best veel, dat gaan bomen worden :) .

 

licht gaat geschakeld worden met een OTIO schakelklok die gewoon op de stekker steekt, schakelt tot 3600W en OTIO is wel goed

 

Grote kans dat de contactpunten gaan doorbranden van dat ding. Er staat hierover nog een leuke artikel op het forum. Je moet het via een relais laten lopen. Kan je beter een schakelkast van davin nemen zit er ook een ingebouwde timer bij, met twee aansluitingen (DV12). Dan weetje tenminste zeker dat je veilig bezig bent.

 

http://growguide.wietforum.nl/Relais (onder het kopje relais)

 

Ik zou ze zelf wel onder die cfls voorgroeien en onder de hps laten bloeien. Ik zou ook nog een of twee zwenkventilatoren bij nemen voor de airflow in je tent. En voor die kettingen moet je een boutschaar hebben om ze te knippen, met een normale kniptang gaat het echt niet lukken (ik kan het weten ;) :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog eens 70 euro voor zo'n DV12 maar goed, beter veilig, zal het erbij zetten

de specificaties zeggen goed voor 2x 600W

ik lees dat die gavita 636W ofzo trekt, dat is toch geen probleem?

 

ik denk ook pas tegen half november te beginnen, en 2 weken later heb ik dan de gavita....

dus dat is geen probleem meer

(ze komen nog werken aan het huis doen, schuif het dus even op, zou niet willen dat ik alles nog eens moet afbreken omdat ze door die kamer op het dak moeten)

 

ik dacht me nog 2 s-haken bij te nemen en de overige lengte gewoon terug naar boven te laten gaan en daar terug met een s-haak vastklippen

anders heb ik wel een betonschaar, die zal het ook wel doen :)

anders knip je misschien je ketting te kort en je kan er later geen stukje meer aanzetten hé

 

thx moskou

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die davin schakelkasten kunnen je lamp wel schakelen hoor gaat over 1 relais dus no problemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 2x 600W bedoelen ze twee lampen van 600W dat is in totaal 1200W wat je ermee kan schakelen. Het zal geen problemen opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik krijg van iemand de opmerking dat die gavita pro set niet zo fantastisch is

en ik kan beter volgens hem:

 

- de remote gavita 400V nemen

- de speciale philips 400V bulb

- en adjust a wings

 

de kap van de gavita zou maar prul zijn (zegt hij)

 

deelt er iemand die mening?

 

thx

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik lees ook een review van whazzzup, doc, enzo over de gavita dat juist die HR96 kap zo fantastisch goed is

dus weeral wordt ik op een ander (fout) pad geleid denk ik

moeilijk om zo de juiste keuzes te maken...

 

een andere vraag voor iedereen hier: wie heeft er echt een Gavita PRO 600W 400V set (met armatuur + philips lamp)??

 

thx

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik krijg van iemand de opmerking dat die gavita pro set niet zo fantastisch is

 

Die gene weet niet waar hij het over heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je denkt veeeeeelste moeilijk na. Neem die Gavita Pro set. Je zal ooit toch moeten beginnen. Met die 600W ga je een hoop grammen binnenhalen en daar gaat het om. Als je gaat twijfelen dan zal je vast nooit verder komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met 2x 600W bedoelen ze twee lampen van 600W dat is in totaal 1200W wat je ermee kan schakelen. Het zal geen problemen opleveren.

nee dat moet je anders lezen,

daar word niet 1 relai met de klok geschakeld maar 2 setjes met contacten van ieder 600 watt ik denk dat als je die voor de lumenboost functie zou je dan meer hebben aan een 1000 watt davin ( kwa prijs hoef je het niet te laten) maar de relai is gewoon net wat zwaarder uitgevoerd

 

http://www.growshopholland.com/2227-dv-100...00-watt-gb.html

 

 

nogmaals het is 600 wat per contact niet de 2 contacten gecombineerd gaan rekenen ookal gebruik je er maar 1

 

ja, ik lees ook een review van whazzzup, doc, enzo over de gavita dat juist die HR96 kap zo fantastisch goed is

dus weeral wordt ik op een ander (fout) pad geleid denk ik

moeilijk om zo de juiste keuzes te maken...

 

een andere vraag voor iedereen hier: wie heeft er echt een Gavita PRO 600W 400V set (met armatuur + philips lamp)??

 

thx

 

imo

whazup en doc bijde met een korrel zout nemen als ze over gavita praten.

al moet ik wel zeggen dat de adjust a wing een prul is vergeleken met een gavita pro opstelling :D

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

grow weed: idd, ook die van gavita zelf zeggen (heb gavita zelf gecontacteerd via hun site en ook wat vragen gesteld) dat de davin DV12 z'n relais niet alles is

dat je het wel kan aanpassen met een betere relais en zo er een prima schakelkastje van kan maken

 

maar waarsch is jouw idee van die andere davin te nemen ook wel hetzelfde idee

het kan idd wel zijn dat deze met een betere relais uitgerust zijn... en voor de prijs hoef ik het idd niet te laten!

 

gavita zegt ook niet te willen slecht praten over alle kappen in het algemeen, maar als je de HR96 met de adjust a wings vergelijkt is HR96 wel sowieso een veel betere kap

 

dus mijn beslissing staat vast: vaste gavita pro 600 set + kap + lamp

(is goed want dat kost maar 269 euro ipv 400+)

 

baeke: KISS?

 

 

thx guys

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...