Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabert

aarde hergebruiken na rot kweek

Recommended Posts

hallo !!!

ik heb de laatste keer erg last gehad van toprot wegens een veel te hoge luchtvochtigheid... :)

maarrrr kan ik nu nog wel mijn aarde hergebruiken zonder schimmel problemen te krijgen??

of dat een verloren zaak??

 

mvg bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimmel heeft zover ik weet niks met je grond te maken, de sporen worden door de wind meegevoerd en zitten in de lucht die vervolgens in jouw toppen belanden en hun werk doen.

 

Je kan altijd je aarde hergebruiken als je het weer goed opwaardeert. Het is niet aan te raden als je chemische rommel in je grond hebt om daar op door te gaan, wegens gezondheidsrisico's maar dat is voor iedereen duidelijk.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het nooit.

Mijn gevoel zegt me dan beter een lekker fris vers zakje substraat te kopen.

Als ik niet heb hoeven spuiten met rommel en de meeldauw en rot blijven achterwege durf ik wel op te waarderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet doen, sporen hebben zich ook in medium genesteld en bij ideale omstandigheden nieuwe besmettingsbron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat overtrokken zeg.. :)

gewoon je bovenlaag verversen opwaarderen en klaar.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik overdrijf dit soort dingen echt niet, schimmels worden flink onderschat.

 

klik

 

halverwege pagina..

 

clerotium

De schimmel kan ook voor overwintering en overleving in slechte tijden een sclerotium vormen dat bestaat uit zeer dicht op elkaar gepakte schimmeldraden. Deze sclerotiën overleven op dood plantmateriaal of los in de grond. Na de winter vormt het sclerotium schimmeldraden, waarop sporendragers ontstaan, die weer sporen vormen.

 

Eenmaal aanwezig en de kans gehad beter het zekere voor onzekere, je longen zullen je dankbaar zijn

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay bedankt iedereen !

ik kies toch maar het zekere in plaats van het onzekere !!

gr bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...