Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiethobby

Afzuiger te groot?

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

ik zit met een vraag, wat gebeurt er als je een te grote afzuiger heb ten opzichte van je filter?

 

Het volgende, ik heb 2 tentjes staan, beide een 700m3 filter erin, en een 2500W afzuiger.

Beide filter zullen worden aangesloten middels een t-stuk op de afzuiger.

 

Nu is er 1 tent aangesloten en de andere tent niet.

Als de afzuiger op de volle 100% staat zie je dat de tent niet goed vacuum wordt gezogen, ook blijft de temp rond de 28/29 graden, met 1x 600W aan.

 

Als ik dus nu nog een lamp aangooi in me tent wordt het te warm..

 

Komt dit omdat de afzuiger te groot is voor het filter?

Zoja, is het probleem verholpen als de andere 700m3 filter wordt aangesloten (dan staan er dus 2x 700m3 = 1400m3 filter, 2500M3 afzuiger aangesloten).

 

Of ligt het aan me afzuiger? Lucht inlaat etc. is allemaal goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij een 2500 kuub box heb en een 1400 filter dan heb je dus verlies.Je box werkt bijna op halve kracht.

Teveel overcapaciteit,zonde van je geld.

In jou geval als je je klimaat niet onder controle krijgt dan kan je dus een groter filter proberen,want aan je 2500 box kan het niet liggen dat moet meer dan genoeg zijn

 

Hou je LV ook in de gaten,want als jij je afzuiger vol aan zet dan daalt je LV en dan schiet je temp omhoog,probeer er een balans in te vinden.

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja beter ff grotere filters halen. dan gaan ze ook langer mee.

 

en T-stukken zorgen voor meer weerstand dan y-stukken(broekstukken).

 

dus beter nooit t-stukken gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als jij een 2500 kuub box heb en een 1400 filter dan heb je dus verlies.Je box werkt bijna op halve kracht.

Teveel overcapaciteit,zonde van je geld.

In jou geval als je je klimaat niet onder controle krijgt dan kan je dus een groter filter proberen,want aan je 2500 box kan het niet liggen dat moet meer dan genoeg zijn

 

Hou je LV ook in de gaten,want als jij je afzuiger vol aan zet dan daalt je LV en dan schiet je temp omhoog,probeer er een balans in te vinden.

Suc6

 

maar met een 700m3 filter, moeten er toch zeker 2x 600w lampen op kunnen draaien??

En de 2500 is overgnomen voor een mooi vriendenprijsje, dus is niet zonde van het geld geweest:)

 

 

 

 

Ja beter ff grotere filters halen. dan gaan ze ook langer mee.

 

en T-stukken zorgen voor meer weerstand dan y-stukken(broekstukken).

 

dus beter nooit t-stukken gebruiken

 

ja de volgende x kan ik grotere halen, nu wil ik deze afmaken met deze filters, 2x600w moet een 700 filter toch gewoon trekken???

en btw, heb ook een Y-stuk, ipv een T-stuk, excuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

heb bij meerdere shops te horen gekregen dat je per lamp +/- 300m3 filter moet rekenen.

 

iemand een idee of het probleem verholpen is als ik de andere filter ook aansluit?

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog iets, als je afzuig te groot is wordt je lucht te snel door de filter getrokken waardoor je last van geur kan krijgen. niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

En als ik hem gewoon op 40% zet, is in principe toch hetzelfde als dat ik een 1500m3, op 80/90 % laat draaien?

 

kan het dan ook hierdoor komen dat de temp. nogal hoog blijft, en hij hem niet goed vacuum trekt?

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet je box dan dimmen ja.

 

 

temperatuur meten onder een kapje, niet direct in het licht.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites
700 is krap voor 2x600.

 

1000m3 zou wel genoeg zijn denk ik

 

heb bij meerdere shops te horen gekregen dat je per lamp +/- 300m3 filter moet rekenen.

 

ik zou beter hier ff op het forum kijken wat mensen aan filters en afzuigers gebruiken.

 

ik vind je een knappe jongen als je iemand vind die rond deze tijd met 350m3 per 600watt uit de voeten komt.

 

edit: zou eigenlijk wel moeten kunnen, nu ik erover nadenk ja.

 

denk dat het dan toch met de drukval van de filter te maken heeft

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

 

Je doelt dus op het grote verschil tussen het filter en afzuiger?

Zou het verholpen zij als ik de andere filter ook aansluit? dan is er 1400m3 afzuiging

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind je een knappe jongen als je iemand vind die rond deze tijd met 350m3 per 600watt uit de voeten komt.

 

euh, krap 450m3 buis gedimd tot 40% en 600W in een 120L, wel een IR maar toch :)

600W, 120 hokje (geen tentje) en koelere kamer kan het ook :lol:

 

Goede opmerking broekstuk, scheelt ongeveer 30%.

 

@wiethobby

2x600W per tent of 2 tenten met 600W per tent?

2x600W in 1 tent redt je niet met 700M3, 1x 600W makkelijk als je in elke tent een filter hangt.

 

BBB voor zijn ;)

1 afzuigert, 1 controller, in welke tent ga jij de voeler hangen :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

 

In de shop werd me verteld, per lamp 600w uitgaan van 300m3 filter.

Dus met 2 lampen zou ik het redden met een 700 filter, volgens hun.

Lijkt me sterk dat hij liegt, aangezien het alleen maar in ze eigen voordeel is om een grotere filter te verkopen?

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 2x600W in 1 tent dus..

Kansloos met je 700M3 zonder actieve inblaas.

 

120 is gemaakt voor 600W (800 kan ook net), 2x 600W moet je echt wel dingen anders gaan benaderen wil je dat succesvol uit laten pakken.

 

Vooral geloven wat de GS je op de mouw spelt, genoeg voorbeelden op WF en andere fora waar die oplossingen en adviezen (niet alle maar heel veel wel) tot rampen leiden.

 

Je wilt met een 1000W geboost op 120 en 2mtr hoog gaan draaien, kijk eens wat 1000W aan ruimte specificatie vraagt..

het is niet de rekensom oh.. 2x wat bij 600W als minimaal in optimale omstandigheden kan..

 

zo moet je de dingen zien, doe je voordeel met wat we je aanreiken :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Ik heb 2 tenten van 1,20 x 2,40?

 

heb nooit gezegd dat ik een opp. van 1,20 heb..

 

Hoezo zou dat kansloos zijn zonder actieve inblaas met een 700 filter???

 

Alle hulp is welkom, en wordt uiteraard zeer gewaardeerd. Heb alleen al van meerdere ervaren mensen gehoord dat je met een 700 filter, gewoon 2x600W moet kunnen draaien..

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
van meerdere ervaren mensen gehoord dat je met een 700 filter, gewoon 2x600W moet kunnen draaien..

 

Je slaat de spijker zelf al op zijn kop.

 

Verder heb ik je aantal keer gevraagd naar je setup wara je niet op in ging

ik heb ook een 240W gehad (check 20111 verslagen)

1000M3 .

Met 750M3 box en een 800M3 filter kwam ik er niet en ik heb koele aanvoerlucht.. er is ook nog zoiets als onderdruk ed :)

beter een 1000m3 gedimd dan een 700M3 volle bak maar dat weet je pas als je wat meer ervaring hebt met tentjes.

 

Hok is compleet anders.

 

Van horen zeggen en opvolgen kan je duur komen staan, je doet nu net alsof we hier een paar hobbykneuters zijn die maar wat aanknutselen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Hoezo sla ik de spijker op ze kop?

Maar als ik je goed begrijp, zouden 2x 600w en een 700m3 filter, moeten lukken? alleen zal die 700m3 bijna voluit moeten zuigen, en raadt je me daarom een 1000m3 aan?

 

de kleine dames staan er al in, wel op 1 lamp nu, dus pas liever het filter niet meer aan, het liefst de volgende ronde pas..

Alleen als ik nu 2 lampen aangooi in 1 tent, word het te warm. Ga vanavond me andere filter ook aansluiten in de andere tent, zou het afzuigen dan beter gaan?

 

En begrijp me niet verkeerd, denk helemaal niet dat jullie maar wat aanknutselen, anders zou ik ik hier echt niet vragen.

Ik wil gewoon alles 2x chekken just in case.

 

Me setup: 2x dr240.

Afzuiger 2500m3 + Y-stuk

2x filter 700m3.

62X 10ltr pot.

 

En uiteraard alle andere benodigdheden.

 

En nogmaals, als ik helemaal verkeerd zit, please tell me, probeer niet bijdehand te zijn ofz.

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, 240 kom je niet snel tegen, wees svp meteen duidelijk als je wat vraagt over je setup ipv dit geneuzel.

 

Waarom dan maar 2x600W in die tent is meteen mijn volgende vraag?

 

700M3 kom je dan wel mee weg met die extra ruimte :)

Mooiste combi.. 750M3 box en dan een 800M3 normale zware koolstoffilter :)

 

Elke 'ervaren' kweker weet dat je met een 2x600W op kleinere oppervlakte tegen problemen aan loopt, is het niet omdat je filter en afzuiging het wel 'trekt' maar dat je vergat dat het ook 'trekt' aan de wanden van de tent en dat fuckt je klimaat als ik weet niet wat.

Als jij niet post wara je mee draait is het voor ons, binnen waar de meesten hier mee werken qua ruimte en beetje aadvies geven war je wat mee kunt, als het op 2x600W aankomt, gissen.

Je hebt ze die 400W op 60x60x160 willen hangen ;)

 

Vooral blijven luisteren naar wat 'ervaren' mensen die niet jouw hok, jouw afzuiging en de tent op die plek met .. aanzuiging en weet ik veel wat nog meer factoren hebben meegenomen in hun 'ervaren' advies, eenmaal 700M3 erin en ver in de bloei problemen kun je beter op geanticpeerd hebben dan tegenaan lopen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Excuus, zal er opletten de volgende x.

2x 600w, per tent omdat er maar 1 fase aanwezig is, en dan zou 6x600 teveel worden, maar dat komt de volgende x als t goed is wel goed.

 

maar ik volg je niet helemaal meer, bedoel je nou dat met setup zo zou moeten werken of juist niet?

Edited by Torsti
Onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

of dim je afzuiger naar 1700m3 en kijk of de temp ok is. mag wel iets extra opzitten omdat je wat aan kracht verliest door de slangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
of dim je afzuiger naar 1700m3 en kijk of de temp ok is. mag wel iets extra opzitten omdat je wat aan kracht verliest door de slangen.

 

Ga morgen de.andere 700 filter in de 2e tent aansluiten en dan zak alles vast goedkomen.

Thnx voor je hulp. Stel ik zeer op prijs:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde dus ja, met 2x600 op 240 bij 240 kom je heel makkelijk weg met 700M3, denk met de helft van 700M3 ook nog wel :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende x dat je je filters vervangt gewoon één 2500 m2 filter halen, dikke overcapaciteit, en dan vanuit beide tenten lucht trekken en door het filter uitblazen. Hoef je niet in allebei de tenten met een filter te kloten en dempt ook nog eens je geluid.

 

Denk dat het in de zomer nog krap gaat worden met die 700 m3 limitatie per tent maar goed dat zal de tijd je leren.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...